Mj
door Mjvdv Mar 28, 2020 om 11:50
Geldzaken & recht

Abbonnement op blad, is toch goedkoper dan een los exemplaar kopen??

Ben er nu achter dat ik jarenlang teveel heb betaald voor mijn abbonnement op Televizier, van AVRO. Een exemplaar wekelijks in de supermarkt meenemen, is goedkoper op jaarbasis, dan een abbonnement. Is dat normaal???

2231 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 28, 2020 om 11:52
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Re: U heeft gelijk zie ik na enig zoek- en rekenwerk. Ook heb ook nooit anders geweten  dan dat een abonnement goedkoper is dan kopen van steeds losse exemplaren.

Ik zie inmiddels deze info: https://www.proefabonnementen-gids.nl/proefabonnement/televizier.html  en deze waar ook de kosten van een los nummer staan vermeld: https://www.televizier.nl/veelgestelde-vragen-abonnement. Na verder kijken is deze correctie misschien nodig: bij zoeken waarvbij ik de vorige verwijzing vond zie ik in ieder geval dit: https://www.televizier.nl/veelgestelde-vragen-abonnement

In de losse verkoop kost Televizier €1,39. Waar kan ik mijn abonneenummer vinden? Uw abonneenummer bestaat uit 7 of 8 cijfers en kunt u vinden op de voorkant van uw Televizier, boven …

De vraag is dus: wat betaalde u in de winkel 52 x €1,39 = € 72,28 Als snel even de aanbideing die er ni terugreken kost en abonnement normalter iets meer dan € 92,00 op jaarbasis.

Mj
door Mjvdv Mar 28, 2020 om 11:55
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, geen aanbieding. Een abbonnement wat al, misschien, wel 30 jaar bestaat. Dus ik kan dit niet begrijpen. En heb gebeld, krijg dan de opmerking, ja, mevrouw, dat is voor dat extra stukje service dat wij de Televizier thuis sturen????.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 28, 2020 om 12:03
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zie mijn aanvulling, u bent met de aanschaf van losse nummers dus ca. €20,00 goedkoper uit! U heeft m.i. dus gelijk!

va
door vanlotjegetikt Mar 28, 2020 om 12:11
809 Antwoorden / Vragen

Koop al jaren mij tv gids in een winkel. Gewoon de goedkoopste dus er is wel eens een wissel.

br
door bravehenk Mar 28, 2020 om 13:59
206 Antwoorden / 0 Vragen

x antwoord was al gegeven

Gr
door Grunn1 - Mar 28, 2020 om 12:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Denk je dat verzenden gratis is? Reken even om, als je met de auto naar de supermarkt gaat komen die kosten er ook bij en bij een abonnement krijg je hem in de brievenbus.

Mj
door Mjvdv Mar 28, 2020 om 12:31
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik weet dat verzenden niet gratis is, maar ik heb nog nooit gehoord dat een abbonnement duurder is dan elke week los kopen. U wel??

jhogaarts
door jhogaarts Mar 28, 2020 om 14:05
101 Antwoorden / 1 Vragen

en dan moet je het niet vergeten elke week te kopen.

Gr
door Grunn1 Mar 28, 2020 om 15:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het verschil was altijd maar een paar euro in het voordeel van abonnementhouders echter als je al 2 weken op vakantie ging was je al duurder uit dan los kopen.
De bezorgkosten zijn de laatste jaren veel gestegen en die zijn al bijna hoger dan het blad zelf dus eigenlijk krijg je de gids bijna voor niks.
Ook worden er veel minder gidsen verkocht dan jaren geleden want bij elk tv abonnement zit sowieso al een guide in die veel actueler is dan zo'n papieren gids die al een week vantevoren gedrukt wordt.

Donuts
door Donuts - Mar 28, 2020 om 12:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een jaarabonnement kost € 74,74, dat scheelt dus maar zo'n € 2,- per jaar. Daarvoor wordt het blad wel voor u in de bus gegooid. Zoveel scheelt het dus niet.

Wat kost een abonnement op Televizier?
In 2020 kost een regulier jaarabonnement op Televizier €74,74 (automatische incasso of iDEAL)
In de losse verkoop kost Televizier €1,39.

Mj
door Mjvdv Mar 28, 2020 om 12:32
Antwoorden / 1 Vragen

Nu is het €74,74, maar tot begin dit jaar betaalde ik over de €80,00. Is dat normaal??

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2020 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt dus niet jarenlang teveel betaald voor een abonnement. Dat blad is jarenlang keurig bij u bezorgd.

Maar u kunt natuurlijk ook gewoon op de tv in de gids een week vooruit kijken, dan bespaart u pas echt.

Mj
door Mjvdv Mar 28, 2020 om 12:33
Antwoorden / 1 Vragen

.

diumenge
door diumenge - Mar 28, 2020 om 12:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ben je daarmee dan ook niet lid van de AVROTROS ofzo?

rj
door rjw Mar 28, 2020 om 12:55
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Nee

diumenge
door diumenge Mar 28, 2020 om 13:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oke. Heb al jaren geen gids meer, dus vandaar. Vroeger was je ook lid van de omroepvereniging dan.

Donuts
door Donuts - Mar 28, 2020 om 12:58
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is in ieder geval niet abnormaal. Mensen die jaar in jaar uit ergens lid of abonnee van blijven, zijn meestal veel duurder uit dan mensen die regelmatig switchen.

Ik zal u een tip geven: bel maandag met de abonneeservice (035 - 672 68 50) om de Televizier op te zeggen omdat hij u veel te duur wordt, dat u dat echt niet meer kunt betalen.
Ik durf te wedden dat u dan vast wel een leuke aanbieding krijgt. Bijv. 3-jarig abonnement en het 1e jaar voor 50%. Doen ze geen leuke aanbieding, dan opzeggen en in het vervolg los in de winkel kopen.

rj
door rjw Mar 28, 2020 om 12:58
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Daar gaat de vraag niet over.

Donuts
door Donuts Mar 28, 2020 om 13:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je meent het???? Iemand een tip geven, is niet verboden (ik heb na uw opmerking nog even uitgebreid de spelregels doorgenomen).

br
door bravehenk Mar 28, 2020 om 14:02
206 Antwoorden / 0 Vragen

GRASPOLLEN je hebt helemaal gelijk met deze tip.Doe ik al jaren bespaart me heeel veel geld

aurora1
door aurora1 Mar 28, 2020 om 14:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@graspollen: +10

panter22
door panter22 - Mar 28, 2020 om 13:06
6599 Antwoorden / Vragen

De tijden veranderen. Vroeger had bijna iedereen een abonnement op de tv gids.
Toen was de oplage een stuk hoger en konden de kosten lager blijven.
Nu kun je gratis kijken wat er op tv is, bijvoorbeeld:
https://www.tvgids.nl/
Maar wat let je om het abonnement op de tv gids te houden. Elke week in de bus. Gemakkelijk toch.
En je kunt het betalen, wat wil je nog meer?