yv
door yvonnebrouwers Jul 10, 2020 om 09:26
Geldzaken & recht

Abonnement sauna

Ik heb een betaalde badenkaart voor de sauna, ik kan geen reservering maken want 'vol" maar als ik een entree wil kopen, is er wel plaats. Mag dit?

3205 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2020 om 13:15
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat dit  niet mag. U kunt het beste een schriftelijke klacht indienen resp. hen in gebeke stellen. Kijk daarvoor even bij 'wet recht' rn voorbeeldbrief juridisch loket.

sira
door sira - Jul 10, 2020 om 14:06
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Na die (Corona) sluiting hebben ze waarschijnlijk cash inkomen nodig, want als er geen geld binnenkomt, moeten ze de tent helemaal sluiten en is uw betaalde badenkaart ook niet meer geldig.

Tr
door Trostomaat - Jul 11, 2020 om 01:32
239 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk mag dat. Men mag deze regels instellen.

De vraag is dan alleen of u nog wel krijgt wat u mag verwachten of waar u recht op heeft.

panter22
door panter22 - Jul 11, 2020 om 08:29
6599 Antwoorden / Vragen

De sauna verdeelt kennelijk de plaatsen tussen mensen met een badenkaart en mensen per keer betalen. Waarom zou dat niet mogen?
Nu de sauna weer open is gaat het reserveren snel. Dan moet je niet afwachten.
Je kunt het hele jaar geen reservering meer maken of niet direct zoals je wilt.

alfatrion
door alfatrion - Jul 11, 2020 om 10:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ze komen de overeenkonst jegens u niet na.

panter22
door panter22 Jul 11, 2020 om 10:45
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom niet? Ken jij de voorwaarden?

rj
door rjw Jul 11, 2020 om 20:05
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Staat in die overeenkomst dat als je een abonnement hebt je ten alle tijde voorrang hebt op anderen? Of dat je überhaupt altijd terecht kunt.

alfatrion
door alfatrion Jul 12, 2020 om 02:03
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Er is duidelijk onvoldoende capacaiteit beschikbaar.

rj
door rjw Jul 12, 2020 om 09:50
3261 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie - beledigende en geen inhoudelijke reactie]

Tr
door Trostomaat Jul 12, 2020 om 14:51
239 Antwoorden / Vragen

De vraag of de overeenkomst door de ondernemer wordt nagekomen, is een vraag die met 'JA' of 'NEE' beantwoord kan worden.
Eventuele 'verzachtende omstandigheden', zoals 'een coronacrisis', of andere omstandigheden waarmee mogelijk begrip gekweekt kan worden voor de opstelling van de ondernemer, doen daar niets aan af.
Het antwoord blijft 'JA' of 'NEE'.

alfatrion
door alfatrion Jul 12, 2020 om 19:48
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De ondernemer, die last heeft van de crisis, en niet ziet dat zijn klanten daar ook last van hebben. Of je het leuk vind of niet, het uitgangspunt in het verbintenissenrecht is een ruil. De klant heeft in dit geval een abonnement af gesloten voor de crisis. De klant betaald een bedrag, dat voor de crisis is afhesproken, en mag toegang verwachten, zoals dat voor de crisis was. Als dat vanwege de crisis niet kan dan is dat begrijpbaar maar dat betekent niet dat de ondernemer recht heeft op het afgesproken bedrag.

me
door mein33 - Jul 11, 2020 om 10:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Vol is vol", maar dat is dan wel op iedereen van toepassing, daarbij mag geen verschil worden gemaakt tussen een nog betalende klant en een klant die al betaald heeft.
Is er een plekje beschikbaar dan moet die aan u toegestaan worden.

Het is overigens wel begrijpelijk dat de klant die nog moet betalen momenteel meer welkom zal zijn dan de klant die al heeft betaald, aangezien er zo contanten binnenkomen die ze mogelijk hard nodig zullen hebben om het hoofd boven water te kunnen houden.

Het klopt in iedergeval niet en bezwaarmaken, mocht het u weer gebeuren, is dan zeker uw goed recht.

lo
door lovewinnie - Jul 11, 2020 om 13:41
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat mag. Ze zullen bepaalde hoeveelheid plekken reserveren voor abonnement houders en aantal vrije verkoop. Ze willen uiteraard nog geld verdienen .
Dit is bij pretpark abonnement net zo . Vol is vol. En dan is zeg 50% /50%

dat is nu opgelost met last minute plekken dus op dag zelf nog plekken over mogen abonnement houders deze gebruiken

mi
door miennaamishaaz - Jul 11, 2020 om 14:30
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dus u kan helemaal niet reserveren? zelfs niet enkele maanden in de toekomst?

mo
door mof - Jul 13, 2020 om 18:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als ueen kaart heeft en al heeft betaald dan gelden de voorwaarden waaronder u heeft gekocht. Het enige dat verplicht is is een reservering, die moet gewoon gemaakt kunnen worden anders heeft u recht op terugbetaling van de nog niet gebruikte baden.