Cl
door ClaudiaMoleman Feb 12, 2019 om 12:30
Geldzaken & recht

Abonnementenland en opzegging

Iemand ervaring met het opzeggen van een (vak)blad bij abonnementenland.

Ik heb een jaarabonnement sinds 2016. Deze is telkens stilzwijgend verlengd. Nu dacht ik deze netjes op te hebben gezegd vorig jaar. Kennelijk is dit fout gegaan. In januari 2019 ging toch automatisch het jaar abo eraf. Dit heb ik gestorneert. Ik heb per mail contact gezocht en zij doen niets met dit verhaal. Zij houden zich vast aan het verbintenissenrecht en dat het abonnement dus pas afloopt per november 2019. Is de wet van Dam hier ook niet gewoon op van toepassing? Dus nadat automatisch is verlengd opzegtermijn van max 3 mnd en dus geen verplichting tot een jaar? Daarnaast is de prijs ook omhoog. Hier ben ik niet van te voren over ingelicht. Mag dat zomaar?

2722 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2019 om 12:32
16828 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft gelijk, u moet per maand kunnen opzeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2019 om 12:35
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Zie hier nadere info en u kunt daar ook een klacht indienen https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2019 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het over een vakblad. Daar kunnen andere regels voor gelden dan de Wet van Dam.

https://www.sepastop.eu/nl-nl/kennisbank/wet-van-dam-zakelijke-klanten/

aurora1
door aurora1 - Feb 12, 2019 om 12:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u destijds geen bevestiging van het opzeggen ontvangen? Of een ontvangstbevestiging van uw opzegging?
Neem eventueel contact op met Thuiswinkelwaarborg.

marita5
door marita5 - Feb 12, 2019 om 12:44
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ClaudiaMoleman ,

Lees hier de voorwaarden Art 14 , klik op de rode regels .

https://www.aboland.nl/algemene-voorwaarden/

Abonnementenland is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen en hoe lang van tevoren moet ik dit doen?

Voor ieder tijdschrift geldt een ander opzegtermijn en ook de wijze van opzeggen verschilt. Doorgaans kunt op opzeggen via deze website. Ga hiervoor naar de pagina van het betreffende magazine en klik op Abonnement opzeggen. U krijgt dan te zien wat de opzegtermijn voor het betreffende magazine is én u kunt de abonnementsvoorwaarden nalezen. Stuur uw opzegging naar ons toe door alle gegevens in te vullen. Onderaan kunt u ook aangeven of u een opzegbevestiging wilt ontvangen van uw opzegging.

Publiekstijdschriften

Voor tijdschriften die minstens één keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal één maand.
Voor tijdschriften die minder dan één keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.

U vindt de abonnementsvoorwaarden voor uw magazine terug in de colofon van het betreffende magazine.

Vaktijdschriften
Vaktijdschriften zijn opzegbaar aan het einde van iedere abonnementstermijn. Dit betekent dat u uiterlijk een door de uitgever bepaald aantal weken voor afloop van de huidige abonnementenstermijn uw abonnement opgezegd dient te hebben. De opzegtermijn vindt u in de colofon van het tijdschrift.

ne
door neodutchio - Feb 12, 2019 om 12:44
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Is het een consumentenovereenkomst, of bent u een ondernemer? Daar zit verschil tussen. Als u als consument een consumentenblad afneemt, dan geldt wet van Dam. Als u als ondernemer een zakerlijk blad afneemt, dan gelden er andere regels.