al
door alauret May 25, 2023 om 12:58
Geldzaken & recht
Abonnementsgeld meer dan 100% verdubbeld mag dat

Goedendag,

Mijn man heeft in mei 2020 een abonnement genomen op Max en dan ging het om het blad, hij had € 23,75 betaald, een jaar later € 59,75 en het jaar daarop ook, helaas was dat ons ontgaan.
Nu werd er € 63,50 geïncasseerd en dat vond ik nogal veel en heb het terug laten boeken om eerst eens uit te zoeken hoe dat zit. Wij moeten nu ook op de centjes letten. Wat blijkt, zie onderstaand het antwoord van Max
----
Het abonnement van max is het reguliere abonnement €63,50 indien u vorig jaar een abonnement heeft genomen van €25,90 en deze niet met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn opgezegd wordt het abonnement automatisch verlengd in een regulier tarief.
----

ik heb de voorwaarden doorgenomen en vind dit nergens terug.

graag een reactie..
ik vind dit ook niet kunnen en ook erg duur het blad kopen in de winkel is dan een betere optie.

5170 7 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 25, 2023 om 13:25
2042 Antwoorden / Vragen

Geen idee of "Print" een uitzondering is maar als een abonnement stilzwijgend wordt verlengd, dat is hier want u heeft niet opgezegd, geldt dat u alsnog per maand kunt opzeggen. Storneren is niet de manier om dit soort discussies op te lossen want als de leverancier in zijn recht staat mondt dat uiteindelijk uit in een incasso.

Het abonnementsgeld is natuurlijk niet verdubbeld, u had een proefabonnement met korting en korting geven mag inderdaad.

in
door inno1 - May 25, 2023 om 13:28
116 Antwoorden / Vragen

het abonnement van  nu 25,90 is een aanbieding. Voor een jaar. En elk abonnement dat niet automatisch stopt gaat - als u niks doet - over in het reguliere tarief. U had dat jaarabonnement een maand of zo van tevoren mnoete opzeggen. Elk dagbald en elke krant werkt zo. Dus als u voortaan iets afsluit en er staat, net zoals bij Max, bij: "Gemakkelijk opzegbaar", dan weet u dat moet opletten en tijdig opzeggen. Als ik zo'n proefabonnement neem dan zeg ik het meetstal gelijk na ingang op, zodat ik daar geen omkijken meer naar heb.

Ja
door JannyBoe - May 25, 2023 om 13:46
512 Antwoorden / Vragen

Hallo, volgens uw print bent u bij de ludmaatschapsvoorwaarden van vereniging Omroep Max.

Maar u moet zijn bij de voorwaarden voor het blad Max Magazine.

Dat zijn twee verschillende zaken.

U kunt vlot opzeggen als u dat wilt.
Zie de voorwaarden.

1paul
door 1paul - May 25, 2023 om 15:11
3134 Antwoorden / 0 Vragen

is in eerrste instantie een aanbieding met de voorwaarde van verlenging tegen het normale tarief en zo niet dan moet u op tijd opzeggen....

u betaald nu dus het normale tarief en de stornering die u gedaan heeft zou ik als ik u was maar snel ongedaan maken, tegelijk als u wederom betaald heeft kun u uw abbo opzeggen per vervaldatum!!!

ro
door ronny530 - May 25, 2023 om 17:11
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Omroep Max is een omroepvereniging waar u lid van kan worden en dat maakt dat het abonnement niet maandelijks op kunt zeggen maar pas na verloop van het kalenderjaar. Een lidmaatschap mag stilzwijgend verlengt worden maar na een jaar vervalt uiteraard die korting wel en kon uw man weten dat het een aanbieding voor het eerste jaar betrof. Dat u het bedrag terug heeft laten boeken is niet zo slim geweest en alsnog betalen heeft geen zijn omdat het kenmerk is vervallen. Er valt een herinnering op de mat en als u die betaald voorkomt u incassokosten. Tip schrijf in een kalender of anderszins dat u in september het abonnement op moet zeggen dan bent u in ieder geval op tijd.

Ja
door JannyBoe May 25, 2023 om 17:40
512 Antwoorden / Vragen

Het gaat hier niet om het lidmaatschap van de vereniging Omroep Max.
Inderdaad, lidmaatschap voor een jaar met een opzegtermijn van 2 maanden voor afloop.

Hier gaat het om een abonnement op het blad Max Magazine. ('.....abonnement genomen op Max en dan ging het om het blad')
Dat heeft een opzegtermijn van een maand.
.

rj
door rjw May 25, 2023 om 20:40
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Er is inderdaad verschil tussen het lidmaatmaatschap en het tijdschift abonnement. Het is niet zoals bij bijvoorbeeld ANWB waar ieder lid de Kampioen krijgt. Je zou het Max abonnement wel per maand moeten kunnen opzeggen, maar het lidmaatschap gaat per jaar.

Mabelle
door Mabelle - May 25, 2023 om 17:52
418 Antwoorden / 1 Vragen

De prijs is echt niet verdubbeld, het 1e jaar heb je zo'n 60% korting gehad, een aanbiedingsprijs dus.
Het antwoord van Max is helemaal correct.

Het staat wel in de voorwaarden, maar je moet wel bij de goede voorwaarden kijken! (Zie reactie JannyBoe.)
In de goede voorwaarden staat o.a. dit:

"3.2 Een abonnement (zolang geen sprake is van een proef- of kennismakingsabonnement) wordt aangegaan voor de periode zoals in de aanbieding vermeld en wordt daarna – behoudens opzegging (uiterlijk 1 maand voor afloop van de eerste abonnementsperiode)- automatisch verlengd, tenzij anders vermeld wordt in de aanbieding. Binnen de eerste abonnementstermijn kan het abonnement alleen uiterlijk 1 maand voor het einde van de termijn worden opgezegd. Dit kan telefonisch, per mail en schriftelijk. De contactgegevens staan tevens vermeld in het colofon van het programmablad.

3.3 Bij automatische verlenging wordt het abonnement omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Opzegging van het abonnement na automatische verlenging kan met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Opzeggen kan telefonisch, per mail en schriftelijk. De contactgegevens staan tevens vermeld in het colofon van MAX Magazine."

Losse nummers kosten 1,22 x 52 weken = 63,44 dus niet echt voordeliger. Als je op de centjes moet letten, kan je beter opzeggen, een programmagids is weggegooid geld.

wi
door wim koelewijn - May 26, 2023 om 17:35
68 Antwoorden / Vragen

De 23.75 was een "lokprijs"...daarna de hoofdprijs...