pe
door pextra 12 sep. 2017 om 14:06
Geldzaken & recht

Abonnemnet beëindigen

Ik heb per 11 september mijn abonnement (op een maandblad) dat tot 1 november loopt opgezegd. Rekening houdend met 1 maand opzegtermijn denk ik op tijd te zijn. Uitgever eist nu dat ik nog het nummer van november afneem omdat dat in oktober verschijnt. Hiervoor dien ik wel te betalen incl. € 3,50 admin.kosten:
argumentatie:
Editie 11 verschijnt in oktober 2017 en valt hierdoor in uw opzegtermijn van 1 maand. De abonnementsbijdrage  bedraagt € 75,- : 12 nummer maakt een bedrag van € 6,25 + € 3,50 administratiekosten maakt € 9,75.

*     Klopt dit ? en kan men voor 1 "extra" nummer zo maar admin. kosten vragen ?

463 6 Rapporteer
door tijger1 - 12 sep. 2017 om 14:12
32801 Antwoorden / 17 Vragen
0

Wat een grapjassen, ze kunnen december ook wel in oktober laten verschijnen. 

En die administratiekosten zijn uiteraard helemaal onterecht. 

Had u een jaarabonnement en hoeveel nummers heeft u dan afgenomen?

lees ook hier.

https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

to
door toonder - 12 sep. 2017 om 14:34
533 Antwoorden / 1 Vragen
0

Laat ze maar kletsen, het is nu september, de uitgever heeft tijd genoeg om zijn oplage voor november aan te passen.
Wanneer dat allemaal zou kloppen wat de uitgever beweert heeft u eigenlijk een opzegtermijn twee maanden.
Niet betalen.

door gerbera - 12 sep. 2017 om 16:11
3041 Antwoorden / 6 Vragen
0

Niet helemaal duidelijk is of u het jaarabonnement (12 nummers) vooraf betaald of betaald u per maand. Als u vooraf betaald en uw abo op 1 november afloopt heeft u recht op 12 nummers. Dat men nr 11 in oktober uitgeeft is hun zaak maar als u, tijdens uw abo, 12 nummers heeft gehad hoeft u er geen 13 te nemen. Dit kunnen ze dus nooit verplichten.

me
door mein33 - 12 sep. 2017 om 18:11
3187 Antwoorden / 18 Vragen
0

@pextra,

U heeft een abonnement voor een aantal nummers (12 per 12 mnd.) 
Blijkbaar bestaat uw abonnement uit 12 nummers en loopt van 1 november 2016 tot 1 november 2017 en binnen die periode dient de uitgever 12 nummers te leveren voor de abonnementsprijs.
U heeft tijdig uw abonnement opgezegd en van bij- of nabetaling + adm. kosten kan geen sprake zijn.
Contoleer uw overeenkomst  m.b.t. de aanvang van het abonnement en het nummer waarmee u begonnen bent (het eerst heeft ontvangen), zo kunt u makkelijk zien of aan u geleverd is waarvoor u betaald heeft.

pa
door panter22 - 12 sep. 2017 om 19:19
614 Antwoorden / Vragen
0

Na even zoeken op het internet bij abonnementen, kwam ik de volgende bepaling tegen:
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
In de eerste abonnementstermijn dien je het abonnement minimaal een maand voor verschijning van het eerste nummer van je nieuwe abonnementstermijn op te zeggen om verlenging te voorkomen
https://abonnement.zozitdat.nl/Home/faq

Het is mogelijk dat je net een paar dagen te laat je abonnement hebt opgezegd.Kijk in de voorwaarden van je jaarabonnement.

Jo
door JonS - 13 sep. 2017 om 13:34
2 Antwoorden / Vragen
0

Als u betaald hebt tot 1 november, dan moet de uitgever u tot 1 november alle onderdelen van uw abonnement leveren zonder hier extra kosten voor te vragen. Daarbij maakt het niet uit hoe de editie heet die in oktober verschijnt. U kunt vaak op uw bankafschrift zien voor welke periode of edities u betaald heeft. Mocht uw abonnement tot 1 oktober hebben gelopen of t/m editie 10 (die blijkbaar in september verschijnt), dan heeft u te laat opgezegd en moet u editie 11 nog afnemen en daar natuurlijk voor betalen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ad
ad schraven - 23 sep. 2017 om 19:29
Huishouden & energie
Ik heb het gehad met Swiss Sence

Ik heb het gehad met Swiss Sence

Sinds 4 jan. 2017 heb ik steeds problemen met mijn aankoop van mijn Boxspring van € 4000,=. Gekocht op 4 jan. 2017, leverrtijd zou 10 a 12 weken zijn. Bed moest worden aangepast i.v.m. hoogte. Ook de achterwand zou in 2 delen worden geleverd i.v.m. toegang trap. Bed werd geleverd in week 15. Achterwand was niet in 2 delen, zoals aangegeven en ging niet via de trap. Toch door de medewerkers geprobe ... Lees meer

la
ladysloper - 20 sep. 2017 om 20:16
Geldzaken & recht

Ben pakketje kwijt door post nl

Ik heb via marktplaats iets gekocht en helaas het is niet verzekerd verzonden dus kunnen ze geen onderzoek indienen. Heb opgebeld en via facebook contact gehad met postnl maar verantwoordelijkheid nemen ze niet. Moet ik maar met diegene die het heeft verstuurd uitzoeken ik vind dit niet kloppen. Wat kan ik nu nog doen? Ben al bij de buren geweest maar niemand heeft wat. Lees meer

si
silver5 - 23 sep. 2017 om 20:32
Computers & telefonie

Vodafone en sms

Vorige maand kreeg ik een bedrag gecrediteerd van Vodafone omdat sms'en naar het buitenland gratis was (red essential bundel) alleen voor vellen had ik 20 minuten gratis en daarna kosten. Echter deze maand schrijft Vodafone 10 euro voor sms naar belgië in rekening. Dus ik de service desk gebeld (Ik moest het goed in de gaten houden volgens de medewerker van vorige maand) en werd mij gezegd dat sms ... Lees meer