pe
door pextra Sep 12, 2017 om 14:06
Geldzaken & recht

Abonnemnet beëindigen

Ik heb per 11 september mijn abonnement (op een maandblad) dat tot 1 november loopt opgezegd. Rekening houdend met 1 maand opzegtermijn denk ik op tijd te zijn. Uitgever eist nu dat ik nog het nummer van november afneem omdat dat in oktober verschijnt. Hiervoor dien ik wel te betalen incl. € 3,50 admin.kosten:
argumentatie:
Editie 11 verschijnt in oktober 2017 en valt hierdoor in uw opzegtermijn van 1 maand. De abonnementsbijdrage  bedraagt € 75,- : 12 nummer maakt een bedrag van € 6,25 + € 3,50 administratiekosten maakt € 9,75.

*     Klopt dit ? en kan men voor 1 "extra" nummer zo maar admin. kosten vragen ?

1129 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2017 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een grapjassen, ze kunnen december ook wel in oktober laten verschijnen.

En die administratiekosten zijn uiteraard helemaal onterecht.

Had u een jaarabonnement en hoeveel nummers heeft u dan afgenomen?

lees ook hier.

https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

Ge
door Genee - Sep 12, 2017 om 14:34
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Laat ze maar kletsen, het is nu september, de uitgever heeft tijd genoeg om zijn oplage voor november aan te passen.
Wanneer dat allemaal zou kloppen wat de uitgever beweert heeft u eigenlijk een opzegtermijn twee maanden.
Niet betalen.

gerbera
door gerbera - Sep 12, 2017 om 16:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Niet helemaal duidelijk is of u het jaarabonnement (12 nummers) vooraf betaald of betaald u per maand. Als u vooraf betaald en uw abo op 1 november afloopt heeft u recht op 12 nummers. Dat men nr 11 in oktober uitgeeft is hun zaak maar als u, tijdens uw abo, 12 nummers heeft gehad hoeft u er geen 13 te nemen. Dit kunnen ze dus nooit verplichten.

me
door mein33 - Sep 12, 2017 om 18:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@pextra,

U heeft een abonnement voor een aantal nummers (12 per 12 mnd.)
Blijkbaar bestaat uw abonnement uit 12 nummers en loopt van 1 november 2016 tot 1 november 2017 en binnen die periode dient de uitgever 12 nummers te leveren voor de abonnementsprijs.
U heeft tijdig uw abonnement opgezegd en van bij- of nabetaling + adm. kosten kan geen sprake zijn.
Contoleer uw overeenkomst  m.b.t. de aanvang van het abonnement en het nummer waarmee u begonnen bent (het eerst heeft ontvangen), zo kunt u makkelijk zien of aan u geleverd is waarvoor u betaald heeft.

panter22
door panter22 - Sep 12, 2017 om 19:19
6599 Antwoorden / Vragen

Na even zoeken op het internet bij abonnementen, kwam ik de volgende bepaling tegen:
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
In de eerste abonnementstermijn dien je het abonnement minimaal een maand voor verschijning van het eerste nummer van je nieuwe abonnementstermijn op te zeggen om verlenging te voorkomen
https://abonnement.zozitdat.nl/Home/faq

Het is mogelijk dat je net een paar dagen te laat je abonnement hebt opgezegd.Kijk in de voorwaarden van je jaarabonnement.

Jo
door JonS - Sep 13, 2017 om 13:34
2 Antwoorden / Vragen

Als u betaald hebt tot 1 november, dan moet de uitgever u tot 1 november alle onderdelen van uw abonnement leveren zonder hier extra kosten voor te vragen. Daarbij maakt het niet uit hoe de editie heet die in oktober verschijnt. U kunt vaak op uw bankafschrift zien voor welke periode of edities u betaald heeft. Mocht uw abonnement tot 1 oktober hebben gelopen of t/m editie 10 (die blijkbaar in september verschijnt), dan heeft u te laat opgezegd en moet u editie 11 nog afnemen en daar natuurlijk voor betalen.