komsja
door komsja Feb 24, 2015 om 17:15
Geldzaken & recht

Achternaam zichtbaar

Sinds kort is er op de sportschool een ander aanmelding-systeem gekomen.Nu staat er op de balie een Pc beeldscherm,dat als je als lid je pasje voor een apparaatje houd dan niet alleen je voornaam maar ook je achternaam op dat beeldscherm komt te staan wat door anderen ook te zien is.Dat anderen mijn voornaam weten maakt mij en een hoop anderen niet uit,maar dat ook de volledige achternaam te zien is vind ik een ietwat te ver gaan. Maar mag dit zomaar

1246 20 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2015 om 17:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat mag 'zo maar'. Wat is er voor geheims aan een achternaam? Zeker ook geen naambordje dan bij de woning?

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2015 om 17:52
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Lijkt me gewoon kunnen, wat zou ik er nu mee kunnen als ik (stel dat uw naam Jan De Vries is) die zie staan? Als u nu Qavier De La Montparnasse-Grotebroer zou heten zou u misschien nog vindbaar zijn. Gewoon accepteren of anders een andere sportschool nemen, maar zeg dan wel op de juiste manier op ............

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo komsja,

..... Maar mag dit zomaar....
Waarom niet, zou ik zeggen?
Zie het probleem niet zo.
Je kan overal wel moeilijk over gaan doen.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2015 om 17:54
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Liever een voornaam + achternaam (ik denk om administratieve doeleinden) als een nummer.

zwemmer
door zwemmer - Feb 24, 2015 om 18:10
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Waar ben je bang voor in dit verband? Ik begrijp je vraag niet helemaal.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 24, 2015 om 18:12
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Komsja,
Vraag aan de sportschool of uw achternaam van het volgende pasje achterwege kan blijven.
Vr. Gr.

diumenge
door diumenge - Feb 24, 2015 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of het mag, denk het wel. Maar het is natuurlijk nergens voor nodig.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2015 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou eerder bezwaar hebben tegen vermelding van mijn voornaam.

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2015 om 18:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 18:22]Ik zou eerder bezwaar hebben tegen vermelding van mijn voornaam.

Voorzichtigheidshalve stel ik me al jaren voor met alleen mijn initialen.;-)

komsja
door komsja - Feb 24, 2015 om 18:33
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Dat ze het nieuwe systeem voor hun zelf hebben ingevoerd om het geheel administratief wat makkelijker te maken is allemaal oke,maar waarom een beeldscherm op de balie neer te zetten dat ook anderen je volledige achternaam kunnen zien dat snap ik effe niet helemaal.
Ik en zo ook een aantal anderen hebben hun achternaam al laten verwijderen.
Ik ben persoonlijk van mening dat een ander lid niet hoeft te weten wat mijn achternaam is.
Er zijn namelijk een paar nieuwschierige leden die dan op die manier alles van een ander te weten willen komen,heb niks te verbergen maar vind het gewoon niet nodig.
Maar laat ik even anders stellen:Hoi zwemmer:wat is je (echte voor en achternaam)Hoi edrick3:wat is je echte voor en achternaam.Hoi carola.83 wat is je echte voor en achternaam????
Weet zeker dat jullie zeggen dat mij dat geen ene reed aangaat.

ma
door madmenyo - Feb 24, 2015 om 18:38
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind dat je gelijk heb maar ik zou er persoonlijk ook niet zo moeilijk over doen. Ik zit in iedergeval klaar om mij eens flink te gaan verdiepen in de personen die hier straks hun naam gaan plaatsen.

Waar wonen ze?
Wie zijn hun vrienden?
Met wie doen ze het?

We gaan er van smullen ;).

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2015 om 19:13
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, ook al hebben de meeste mensen niets te verbergen, kan me er best wel wat bij voorstellen dat je ineens raar staat te kijken als anderen ook je naam kennen. Je hoeft je ook niet "aan te hele wereld" voor te stellen, toch? Maar zoals ik lees, het is al veranderd, dus je was niet de enige met klachten hierover. Heet je gewoon weer komsja zonder achternaam, toch?

komsja
door komsja - Feb 24, 2015 om 19:25
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@madmenyo
Ben ook zeer benieuwd,ben klaar om op google te gaan zoeken,maar het blijft in ene angstvallig stil wat betreft achternamen.

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2015 om 19:33
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 24 feb 2015, 19:21]@tenormin
Juist,ik heet gewoon weer komsja zonder achternaam,en u heet gewoon tenormin zonder achternaam,en hoe u of ik echt heet gaat een ander geen ene reed aan.

En zo is het maar net, toch! Vind trouwens, vooral in sportschool of waar elders men zijn/haar hobby uitoefent, een voornaam meer dan genoeg is. Als je vriendschappelijk(er) op den duur met iemand omgaat komt die achternaam er best wel eens achteraan, als je thuis eens wilt afspreken met iemand. Voor de rest is Kees, Piet, Marie enz. voldoende.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2015 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zich dan maar opgeven bij die sportschool onder een alias.

Staan alle spirters dan voortdurend rond dat beeldscherm geschasrd?

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2015 om 20:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Heb expres even mijn avatar veranderd. Dan ben je bij een club en is het al snel een grote familie waar gezelligheid geen tijd kent en iedereen elkaars naam (voor en achter) wel weet. Maar dan ben je in het seizoen wel het hele weekend zo'n beetje bij elkaar. Zo'n "wedstrijdje" kan zomaar 6 tot 8 uur duren. Dus eigenlijk niet te vergelijken met een fitness club.

pi
door pieterwolters - Feb 24, 2015 om 20:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon naar een andere sportschool gaan als je je identiteit niet prijs wilt geven. Ook niet meer vliegen trouwens, want je kan tegenwoordig bij de gate zien hoe iemand heet. En wat helemaal erg is: in de klassen van mijn kinderen noemen ze zomaar de voor- en achternaam van alle kinderen. En dat weten ze ook allemaal van elkaar. Levensgevaarlijk. Mijn collega's schijnen overigens ook te weten hoe ik heet. Toch eens aankaarten bij de OR.

reflecs
door reflecs - Feb 25, 2015 om 10:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo komsja,
...Dat anderen mijn voornaam weten maakt mij en een hoop anderen niet uit,maar dat ook de volledige achternaam te zien is vind ik een ietwat te ver gaan. Maar mag dit zomaar...
Dat is denk ik na te vragen bij het CBP:
https://cbpweb.nl/nl/contact-met-het-cbp/telefonisch-contact
.

Cookies
door Cookies - Feb 25, 2015 om 11:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 24 feb 2015, 18:33]Hoi zwemmer:wat is je (echte voor en achternaam)Hoi edrick3:wat is je echte voor en achternaam.Hoi carola.83 wat is je echte voor en achternaam????

Een sportschool kun je niet vergelijken met het www! Hier verwacht ik ook van jou geen echte naam! Op een cursus, club of sportschool stel ik me trouwens gewoon voor met mijn volledige naam.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 25, 2015 om 11:12
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Bij een nieuw pasje de achternaam weglaten zodat deze niet meer gescreend wordt.