sc
door scott kleiberda Feb 15, 2013 om 09:49
Geldzaken & recht

Administratiekosten bekeuring

ik heb een bekeuring ontvangen van €208,- en daarbij moest ik nog €7,- administratiekosten betalen. omdat ik heb gehoord dat je niet verplicht ben dit te betalen heb ik dit niet gedaan vervolgens kreeg ik een maand later een bekeuring over de onbetaalde administratiekosten van €7,- een boete eroverheen van €104,-

bij eerdere bekeuringen heb ik ook nooit de €7 administratiekosten betaald en nooit en bekeuring overheen gekregen.

Ben ik alsnog verplicht de €7,- administratie kosten te betalen?

zo niet hoe moet ik verder handelen?

25654 74 Rapporteer

getty
door getty - Feb 15, 2013 om 10:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U zult de administratiekosten EN de boete moeten betalen.
U kunt niet maar zo zelf beslissen om deze kosten niet te bealen, daar had u voor in bezwaar moeten gaan, het is nog geen wet geworden en u bent verplicht te betalen.

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2013 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel onverstandig om die administratiekosten niet te betalen. Er is een uitspraak geweest over deze kwestie, maar dat is nog niet definitief geworden. Kost u dus een hoop extra geld

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2013 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo scott kleiberda,

Zou maar betalen voordat de kosten verder oplopen.
En dat allemaal voor € 7.
.....ik heb gehoord dat je niet verplicht ben dit te betalen.....
Je had je beter eerst eens goed kunnen oriënteren.
.....De rechter heeft nu bepaald dat de overheid wel het recht heeft om administratiekosten te rekenen. (15/6/2012) Eerder vond een lagere rechter nog dat dat niet zo was......(18/2/2012)
Lees het artikel over uitspraak hier.
Het gerechtshof heeft daarnaast ook bepaald dat u de mogelijkheid heeft om tegen deze administratiekosten (doorgaans € 7) bezwaar te maken. Die mogelijkheid bestond eerder niet.
Lees bv. even hier.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2013 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

.....Er is een uitspraak geweest over deze kwestie, maar dat is nog niet definitief geworden.....

?????

ro
door ron530 - Feb 15, 2013 om 10:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U denkt dat u de administratiekosten niet heeft voldaan maar dat is niet zo. Die kosten worden als eerste op de betaling in mindering gebracht. In uw geval is er 7 euro te weinig op de boete betaald en wordt gezien als het niet geheel voldoen van de boete binnen de gestelde betalingstermijn. Gevolg restant boete betalen en een fikse verhoging als cadeautje. Kunt u hier iets tegen ondernemen, nee dat kunt u niet. Gedachten en principes zijn vaak erg kostbaar.

ikbenik
door ikbenik - Feb 15, 2013 om 11:04
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Die administratiekosten zijn helemaal geen administratiekosten.

Men wilde dat op scholen gratis boeken verstrekt diende te worden. En die "administratiekosten" is dus gewoon boekengeld.

Dus van die "administratiekosten" worden dus gewoon de gratis schoolboeken van bekostigd.

De werkelijke administratiekosten zitten gewoon in de boete zelf verwerkt.

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2013 om 11:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:04]
Men wilde dat op scholen gratis boeken verstrekt diende te worden. En die "administratiekosten" is dus gewoon boekengeld.

Dus van die "administratiekosten" worden dus gewoon de gratis schoolboeken van bekostigd.

De werkelijke administratiekosten zitten gewoon in de boete zelf verwerkt.
Wat hebben die schoolboeken met een bekeuring te maken?

ikbenik
door ikbenik - Feb 15, 2013 om 11:49
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:23][quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:04]
Men wilde dat op scholen gratis boeken verstrekt diende te worden. En die "administratiekosten" is dus gewoon boekengeld.

Dus van die "administratiekosten" worden dus gewoon de gratis schoolboeken van bekostigd.

De werkelijke administratiekosten zitten gewoon in de boete zelf verwerkt.
Wat hebben die schoolboeken met een bekeuring te maken?

Zucht.

Blijkbaar is begrijpend lezen behoorlijk lastig.

Nog maar een keer:

Men wilde dat de schoolboeken gratis verstrekt diende te worden.

En om dat te bekostigen heeft men bij de bekeuringen die "administratiekosten" toegevoegd.

Dus van die "administratiekosten" worden de gratis schoolboeken van betaald.

Duidelijker kan ik het toch niet zeggen.

Die "administratiekosten" zijn geen administratiekosten, maar inningen om de gratis schoolboeken te kunnen bekostigen.

wa
door wandershp - Feb 15, 2013 om 13:09
14 Antwoorden / 2 Vragen

|Men kan wel een gespecificeerde nota opvragen betreffende de "administratiekosten "zodat men kan controleren of de kosten wel terecht zijn.

wwsalomons
door wwsalomons - Feb 15, 2013 om 13:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vreemd genoeg, wanneer ik een bedrijf (Agis-ziektekosten) adm.kosten in rekening breng (wegens een door AGIS gemaakte fout) krijg ik als antwoord dat adm. kosten voor eigen rekening zijn.....

ra
door raster - Feb 15, 2013 om 13:14
50 Antwoorden / 8 Vragen

Zoekster,
Leer eens begrijpen lezen!

donna
door donna - Feb 15, 2013 om 13:17
207 Antwoorden / 43 Vragen

Ik moet ergens wat gemist hebben. Waar is bekend gemaakt dat deze administratiekosten voor schoolboeken gebruikt worden?

vi
door victore - Feb 15, 2013 om 13:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:04]Die administratiekosten zijn helemaal geen administratiekosten.

Men wilde dat op scholen gratis boeken verstrekt diende te worden. En die "administratiekosten" is dus gewoon boekengeld.

Dus van die "administratiekosten" worden dus gewoon de gratis schoolboeken van bekostigd.

De werkelijke administratiekosten zitten gewoon in de boete zelf verwerkt.

ro
door ron530 - Feb 15, 2013 om 13:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wat hebben de laatste reactie's met het CJIB van doen!!! Boetes innen is administratief een dure zaak die mutsen van het CJIB moeten ook betaald worden. Wat ikbenik stelde dat er schoolboeken van betaald zouden worden is helemaal lachwekkend. Tegen de administratiekosten op boetes is wel wat te doen, we nemen allemaal een abonnement bij het CJIB en bij tien boetes in een jaar tijd worden de administratie kosten als er per automatische incasso betaald wordt niet in rekening gebracht. Nog beter is alvast een voorschot op de te verwachte boetes te betalen, maandelijks een x bedrag afschrijven die je bij niet gebruik weer terug krijgt, dan zijn die administratie kosten helemaal niet nodig.

ha
door hatido - Feb 15, 2013 om 13:31
10 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon aan de regels houden dan krijg je ook geen bekeuring.

cd
door cdebie - Feb 15, 2013 om 13:38
1 Antwoorden / 2 Vragen

Jullie weten het toch wel
Als er een dienst steelt is het wel die van de overheid
Want wat je tegenwoordig moet betalen aan bekeuringen
Loopt echt de spuigaten uit.en is het zinvol,dact het niet
Tuurlijk de echte grote overtredingen dat moet bestraft worden
Maar er zitten heel veel van die hele kleintjes bij.maar ja het tikt wel lekker aan
En de echte grote criminelen,worden met fluwelen handschoenen aangepakt
Veel te vaak laten ze die lopen bewijs niet goed of zo,men verzint van alles om die echte grote
Criminelen de hand boven het hoofd te houden.maar ja jatten van de gewone man,gaat het gemakkelijkst,geen dure advocaten, en dat scheelt alles he

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2013 om 14:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

OT
Je kan wel weer zien dat dit topic als 'Vraag van de week' in de nieuwsbrief staat.
Gevolg .... een hoop niet ter zake doende reacties/meningen zonder dat er inhoudelijk op de vraag wordt ingegaan.

sjoerd65
door sjoerd65 - Feb 15, 2013 om 14:03
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dat van die schoolboeken is juist. Enige tijd geleden is er een docu op TV geweest (waarschijnlijk VPRO) die eens uitgezocht hebben wat die administratie kosten nou eigenlijk voorstelde. Wat bleek? De werkelijke admin. kosten zijn verwaarloosbaar klein, alles is in Leeuwarden geautomatiseerd. Maarrrr, er is eens een minister geweest die vond dat de schoolboeken 'gratis' moesten worden. Vanaf dat moment is het fenomeen 'administratiekosten' bij het CJIB geïntroduceerd. En van deze inning speelt de overheid voor sinterklaas door schoolboeken 'gratis' te verstrekken. De overheid en gratis? Onverenigbaar.... Maar gelukkig slaapt 'het volk' vrolijk door en regeren de regeerders...

jo
door johnmarie - Feb 15, 2013 om 14:07
25 Antwoorden / 4 Vragen

@scott kleiberda

Je had inderdaad beter eerst bezwaar kunnen aantekenen, je zal het dan toch wel verloren hebben maar je had het dan wel geprobeerd.
Verder is het gewoon automobilistje pesten. We leven nu eenmaal in een graaicultuur en daar kunnen de bonneschrijverrs niet in achter blijven
Het vreemde is zoals dan een rechter dan ook wel moge beslissen. Dat alles door en via de belastingbetaler betaald is geworden. Politie, Justitioneel incasso bureau, Rechtbank en noem ze maar op alles van de belasting betaler, met deze administratie kosten hebben ze weerzo'n fingeerde inkomstenbron, inkomsten over inkomsten.

ro
door ron530 - Feb 15, 2013 om 14:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dit wordt een discussie, het inhoudelijke antwoord op de vraag is al gegeven. Vraagsteller heeft de bekeuring niet volledig betaald door het in mindering brengen van de administratie kosten, gevolg onvolledige betaling.

ikbenik
door ikbenik - Feb 15, 2013 om 14:12
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=johnmarie schreef op vrijdag 15 feb 2013, 14:07]@scott kleiberda

Je had inderdaad beter eerst bezwaar kunnen aantekenen, je zal het dan toch wel verloren hebben maar je had het dan wel geprobeerd.
Verder is het gewoon automobilistje pesten. We leven nu eenmaal in een graaicultuur en daar kunnen de bonneschrijverrs niet in achter blijven
Het vreemde is zoals dan een rechter dan ook wel moge beslissen. Dat alles door en via de belastingbetaler betaald is geworden. Politie, Justitioneel incasso bureau, Rechtbank en noem ze maar op alles van de belasting betaler, met deze administratie kosten hebben ze weerzo'n fingeerde inkomstenbron, inkomsten over inkomsten.

Dat kun je nu wel zeggen, maar kijk eens naar landen zoals India. Daar is het gewoon een zooitje op de weg.

Wees blij dat er zoveel gecontroleerd wordt. Dan blijft het veilig op straat. En daar is het om te doen.

ikbenik
door ikbenik - Feb 15, 2013 om 14:18
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 15 feb 2013, 14:11]Dit wordt een discussie, het inhoudelijke antwoord op de vraag is al gegeven. Vraagsteller heeft de bekeuring niet volledig betaald door het in mindering brengen van de administratie kosten, gevolg onvolledige betaling.
Klopt. Die "adminstratiekosten" zijn wettelijk bepaald en degene die de boete krijgt, dient gewoon die kosten te betalen.
Daar kun je niet tegen in beroep gaan.

Degene die het er niet mee eens zijn, zijn van mening dat die "administratiekosten" al in de boete zelf verwerkt zitten en dat daardoor niet nog eens extra kosten in rekening gebracht mogen worden. Men vindt het onrechtmatig.

Zoals uitgelegd zitten de normale administratiekosten gewoon in de boete zelf verwerkt en worden extra "administratiekosten" in rekening gebracht om de schoolboeken gratis te kunnen aanbieden. En dan ligt de situatie anders.

Zouden die "administratiekosten" onrechtmatig zijn, dan zouden die kosten niet wettelijk vastgelegd zijn en dan zouden degene die de boete krijgen dus die "administratiekosten" dubbel betalen. Zou dat het geval zijn, dan kan degene die de boete gekregen hebben inderdaad tegen die extra kosten in beroep kunnen gaan. Maar dat is hier niet het geval.

charleycool
door charleycool - Feb 15, 2013 om 15:23
78 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik jou was zou ik alles maar betalen voor het nog veel meer kost.Dit had je kunnen weten want volgens mij is dit al minimaal een jaar zo.En als de boete niet terecht zou zijn kun je bezwaar maken.Sorry dat ik dit moet zeggen,een beetje dom.Maar gedane zaken nemen geen keer.

charleycool
door charleycool - Feb 15, 2013 om 15:28
78 Antwoorden / 2 Vragen

Als je een boete krijgt is het meestal terecht.Maar de boete hoogte rijst een beetje de pan uit.Dit is ook weer een reden om vooral geen boete te krijgen.Dat is de kunst.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 15, 2013 om 15:32
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=johnmarie schreef op vrijdag 15 feb 2013, 14:07]
Verder is het gewoon automobilistje pesten..

Hoezo?? Die boete(s) maakt men toch zelf!!

ikbenik
door ikbenik - Feb 15, 2013 om 16:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=charleycool schreef op vrijdag 15 feb 2013, 15:28]Als je een boete krijgt is het meestal terecht.Maar de boete hoogte rijst een beetje de pan uit.Dit is ook weer een reden om vooral geen boete te krijgen.Dat is de kunst.

Men kijkt ook naar de gevaarzetting.

Ik erger mij kapot aan automobilisten die ondanks alles gewoon handheld blijven bellen, bumper kleven en geen richting aangeven.

Veel automobilisten hebben de instelling: "Ik heb haast, dus iedereen moet maar met MIJ rekening houden."

charleycool
door charleycool - Feb 15, 2013 om 16:06
78 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het helemaal eens met ikbenik.Terwijl je al vanaf 15 euro een bluetooth headset kunt kopen die perfect werken en waar je niets van voelt.Maar de mensen betalen liever 320 euro voor de boete en dat moeten ze zelf weten.(excl.7 euro voor adminisratie kosten).

ha
door hajete - Feb 15, 2013 om 17:10
75 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 15 feb 2013, 10:55]Gedachten en principes zijn vaak erg kostbaar.

Mooie uitspraak van ron530.

Heb er ook een in die reeks: "Onwetendheid geldt niet als excuus"

valerius-2
door valerius-2 - Feb 15, 2013 om 17:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

WAt u nu krijgt is wegens niet betalen van een gedeelte van de bekeuring. Omdat de betaling wordt gezien als een gedeelte van een bekeuring. Als u het nog kan volgen de adm. kosten zijn gewoon via u betaling verekend. Dus zal u nu de kosten van de rest van de bekeuring op u dak krijgen.U heeft aangenomen dat de adm. kosten niet betaalt hoven te worden.Verkeerde aanname.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 15, 2013 om 17:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Waarover hier nu gejammerd wordt is bij bedrijven ook usance.
Te laat betalen voor je telefoonrekening ? 15 euro administratie kosten.
Overigens zijn de boete bedragen in ons omringende landen beduidend lager.
De administratiekosten worden in Nederland dwingend opgelegd, betalen dus.
Eigenlijk een dwaas systeem : stel je voor dat een gevangene moet betalen voor eten en onderdak.
Dan wijst iedereen op zijn voorhoofd, maar voor een boete papiertje moet je wel betalen.

Nog meer bizar ging het tot voor kort in China : daar wordt de doodstraf nog steeds voltrokken.door middel van een vuurpeleton.
Tot voor kort moest het slachtoffer zelf de kogels betalen die op hem/haar werden afgeschoten.
Had het slachtoffer geen geld dan moest de familie dokken.
Ongeveer net zo bizar als dat je in Nederland de papieren afhandeling van je boete zelf moet betalen.
Je krijgt straf van de overheid, en voor die straf moet je betalen, kan het nog gekker ?

Enige tijd geleden bedacht ik de uitdrukking "begrijpend lezen" en gebruikte hem hier voor de eerste maal.
Leuk om te zien dat diverse anderen mijn uitdrukking hebben begrepen, en hem nu ook gebruiken.

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2013 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wimmi20.

OT
.....Eigenlijk een dwaas systeem : stel je voor dat een gevangene moet betalen voor eten en onderdak......
Lijkt me normaal hoor!
Je betaalt ook in verzorgingstehuizen.
(Maar laten we er hier geen discussie over houden!!)

Cookies
door Cookies - Feb 15, 2013 om 17:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 15 feb 2013, 17:47]
Enige tijd geleden bedacht ik de uitdrukking "begrijpend lezen" en gebruikte hem hier voor de eerste maal.
Leuk om te zien dat diverse anderen mijn uitdrukking hebben begrepen, en hem nu ook gebruiken.

Whahaha, mag ik even lachen? Het begrip (en dus niet de uitdrukking) 'begrijpend lezen', bestaat al sinds jaar en dag. Zijn zelfs voor groep 3 van de basisschool 'begrijpend lezen' boekjes. Dat jij er nog nooit van gehoord had, is jouw probleem.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 15, 2013 om 18:09
2154 Antwoorden / 7 Vragen

haha die Carola !
de enige die er intrapt.
Ik denk al weer na over de volgende.
+++++++++++++++++++++++++++++++==========

=carola.83 schreef op vrijdag 15 feb 2013, 17:58:
=wimmi20 schreef op vrijdag 15 feb 2013, 17:47:
Enige tijd geleden bedacht ik de uitdrukking "begrijpend lezen" en gebruikte hem hier voor de eerste maal.
Leuk om te zien dat diverse anderen mijn uitdrukking hebben begrepen, en hem nu ook gebruiken.

Whahaha, mag ik even lachen? Het begrip (en dus niet de uitdrukking) 'begrijpend lezen', bestaat al sinds jaar en dag. Zijn zelfs voor groep 3 van de basisschool 'begrijpend lezen' boekjes. Dat jij er nog nooit van gehoord had, is jouw probleem.

zi
door zigster123 - Feb 15, 2013 om 18:25
54 Antwoorden / 5 Vragen

Humor? Dacht het niet. Dan nog liever de viswinkel terwijl dat toch heel slecht is.

=wimmi20 schreef op vrijdag 15 feb 2013, 18:09: haha die Carola !
de enige die er intrapt.
Ik denk al weer na over de volgende.
+++++++++++++++++++++++++++++++==========
=carola.83 schreef op vrijdag 15 feb 2013, 17:58:
=wimmi20 schreef op vrijdag 15 feb 2013, 17:47:
Enige tijd geleden bedacht ik de uitdrukking "begrijpend lezen" en gebruikte hem hier voor de eerste maal.
Leuk om te zien dat diverse anderen mijn uitdrukking hebben begrepen, en hem nu ook gebruiken.

Whahaha, mag ik even lachen? Het begrip (en dus niet de uitdrukking) 'begrijpend lezen', bestaat al sinds jaar en dag. Zijn zelfs voor groep 3 van de basisschool 'begrijpend lezen' boekjes. Dat jij er nog nooit van gehoord had, is jouw probleem.

charleycool
door charleycool - Feb 15, 2013 om 19:02
78 Antwoorden / 2 Vragen

\mensen laten we nou allemaal even nadenken.De oplossing hier is toch simpel.In 99% van de gevallen zit je fout .Je krijgt een bekeuring en die zul je moeten betalen.Jij maakt die overtreding dus zul je ervoor moeten boete!!!!!

ha
door haverkamp - Feb 15, 2013 om 19:06
54 Antwoorden / 1 Vragen

Quote

haha die Carola !
de enige die er intrapt.
Ik denk al weer na over de volgende.

@ wimmi20

Echt lachen met jou.
Zal wel een vrolijke boel bij jou thuis wezen.
Hoe kom je erop...lolbroek.

natuurlijk is het terecht dat je bij een overtreding een kans op een bekeuring loopt.
Maar in Nederland lijkt het meer een , kip ik heb je systeem, van nou zal het weten ook.
Zelf laatst een een bekeuring voor parkeren op een tijdstip dat het niet mocht.
Omdat markt kooplui er op zaterdagmiddag mogen parkeren.
Geheel te goeder trouw mijn auto daar neer gezet.Kreeg ik een bekeuring inclusief administratie kosten van 97.50 Euro.Belachelijk in verhouding tot het vergrijp.

mi
door midas - Feb 16, 2013 om 00:45
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:49][quote=zoekster schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:23][quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:04]
Men wilde dat op scholen gratis boeken verstrekt diende te worden. En die "administratiekosten" is dus gewoon boekengeld.

Dus van die "administratiekosten" worden dus gewoon de gratis schoolboeken van bekostigd.

De werkelijke administratiekosten zitten gewoon in de boete zelf verwerkt.
Wat hebben die schoolboeken met een bekeuring te maken?

Zucht.

Blijkbaar is begrijpend lezen behoorlijk lastig.

Nog maar een keer:

Men wilde dat de schoolboeken gratis verstrekt diende te worden.

En om dat te bekostigen heeft men bij de bekeuringen die "administratiekosten" toegevoegd.

Dus van die "administratiekosten" worden de gratis schoolboeken van betaald.

Duidelijker kan ik het toch niet zeggen.

Die "administratiekosten" zijn geen administratiekosten, maar inningen om de gratis schoolboeken te kunnen bekostigen.

mi
door midas - Feb 16, 2013 om 00:49
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:49][quote=zoekster schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:23][quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:04]
Men wilde dat op scholen gratis boeken verstrekt diende te worden. En die "administratiekosten" is dus gewoon boekengeld.

Dus van die "administratiekosten" worden dus gewoon de gratis schoolboeken van bekostigd.

De werkelijke administratiekosten zitten gewoon in de boete zelf verwerkt.
Wat hebben die schoolboeken met een bekeuring te maken?

Zucht.

Blijkbaar is begrijpend lezen behoorlijk lastig.

Nog maar een keer:

Men wilde dat de schoolboeken gratis verstrekt diende te worden.

En om dat te bekostigen heeft men bij de bekeuringen die "administratiekosten" toegevoegd.

Dus van die "administratiekosten" worden de gratis schoolboeken van betaald.

Duidelijker kan ik het toch niet zeggen.

Die "administratiekosten" zijn geen administratiekosten, maar inningen om de gratis schoolboeken te kunnen bekostigen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inderdaad, ZUCHT.

Begrijpend schrijven ook blijkbaar.
Gaat het om één boek, dan schrijf je 'diende'. Gaat het om 'de schoolboeken'? Dan schrijf je...'dienden te worden'.
Los daarvan, het is ook nog eens 'wazelpraat'.

ikbenik
door ikbenik - Feb 16, 2013 om 01:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=midas schreef op zaterdag 16 feb 2013, 00:49]
Inderdaad, ZUCHT.

Begrijpend schrijven ook blijkbaar.
Gaat het om één boek, dan schrijf je 'diende'. Gaat het om 'de schoolboeken'? Dan schrijf je...'dienden te worden'.
Los daarvan, het is ook nog eens 'wazelpraat'.

Wazelpraat?
Dus jij wilt beweren dat ik onzin schrijf?

Het is toch echt de keiharde waarheid. Dat je dat niet wilt zien kan ik niets aan doen.

Voor de rest: een beetje zout op de slakken leggen als iemand een grammaticaal foutje maakt. Kom op zeg.

ha
door hajete - Feb 16, 2013 om 04:29
75 Antwoorden / 19 Vragen

ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:04

Men wilde dat op scholen gratis boeken verstrekt diende te worden. En die "administratiekosten" is dus gewoon boekengeld.

Dus van die "administratiekosten" worden dus gewoon de gratis schoolboeken van bekostigd.

De werkelijke administratiekosten zitten gewoon in de boete zelf verwerkt.
Wat hebben die schoolboeken met een bekeuring te maken?

Zucht.

Blijkbaar is begrijpend lezen behoorlijk lastig.

Als de overheid geld nodig heeft om dekking voor een bepaalde uitgave te krijgen dan wordt er ergens in de begroting een bepaalde begrote uitgave verlaagd of een inkomstenbron verhoogd of een nieuwe inkomstenbron aangeboord. Dat zou met administratiekosten bekeuringen gebeurd kunnen zijn.
Maar dat maakt nog niet dat die administratiekosten bekeuringen boekengeld zijn. Dat is appels met peren vergelijken ofwel een merkwaardig misverstand . Verder is er totaal geen verband tussen de nieuwe uitgave en de dekking in de begroting .
Als dat wel wordt gezegd, zoals hier, dan vertroebelt een dergelijke fout een zinvolle discussie.

ikbenik
door ikbenik - Feb 16, 2013 om 05:31
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=hajete schreef op zaterdag 16 feb 2013, 04:29]
Als de overheid geld nodig heeft om dekking voor een bepaalde uitgave te krijgen dan wordt er ergens in de begroting een bepaalde begrote uitgave verlaagd of een inkomstenbron verhoogd of een nieuwe inkomstenbron aangeboord. Dat zou met administratiekosten bekeuringen gebeurd kunnen zijn.
Maar dat maakt nog niet dat die administratiekosten bekeuringen boekengeld zijn. Dat is appels met peren vergelijken ofwel een merkwaardig misverstand . Verder is er totaal geen verband tussen de nieuwe uitgave en de dekking in de begroting .
Als dat wel wordt gezegd, zoals hier, dan vertroebelt een dergelijke fout een zinvolle discussie.

Hier kan ik dus zo kwaad over worden.

Als men een bepaalde mening heeft, kan ik wel met 1000 bewijzen aankomen, dan nog is men het er niet mee eens en is men van mening dat ik uit mijn nek klets.

Waar praten we dan nog over?

Ik geef mijn mening niet, ik geef alleen de feiten.

En ja, het is volstrekt idioot en het klinkt volstrekt idioot wat boekengeld met bekeuringen te maken heeft.
De discussie is niet: wat vinden wij ervan. Het gaat erom dat het nu eenmaal zo is. En of jij of ik het volstrekt idioot vinden of wat iemands mening daarover is, is volstrekt niet relevant.

Het feit is dat die "administratiekosten" niets anders is dan boekengeld waardoor op scholen kosteloos boeken verstrekt worden.
Punt.
Einde discussie.

En ja, men is verplicht om die "administratiekosten" naast de bekeuring ook te betalen. Dat is niet onrechtmatig en ook niet onwettig.

w-
door w-en-am - Feb 16, 2013 om 11:23
15 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet betalen, straks doet de overheid het ook bij je belastingaangifte en de gemeente bij het verstrekken van je paspoort, rare zaak.
Waarom niet de boetes met €7 verhoogd?
Overigens meen ik dat administratiekosten bij de diverse overheden de daadwerkelijke kosten mogen dekken en niet meer, Dus specificatie vragen

ikbenik
door ikbenik - Feb 16, 2013 om 11:25
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Waarom is men nog steeds van mening dat van die schoolboeken onzin is?
Omdat men de link tussen schoolboeken en boetes niet kan leggen?

charleycool
door charleycool - Feb 16, 2013 om 11:28
78 Antwoorden / 2 Vragen

Het is toch wel grappig dat winnie20 mensen voor de gek wil houden.Grappenmaker.Alleen wat veel mensen moeten bedenken dat dit een vraag is over BEKEURINGEN en niet wie ergens intrapt of taal fouten maakt.Laten we gewoon bij het onderwerp blijven en niet afdwalen voor wat voor reden ook.Daar bereiken we niets mee.

ro
door ron530 - Feb 16, 2013 om 11:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Vraag 2
Is het waar dat verkeersovertreders per boete 6 euro
administratiekosten aan het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB)
moet betalen terwijl de kostprijs voor een bekeuring 4,30 euro is? Wat is
hiervoor de reden?
Antwoord 2
Dit bericht is niet correct. Het in de begroting vermelde bedrag van 4,30 euro
dekt niet volledig alle inningskosten die aan een bekeuring verbonden zijn. Deze
kosten bedragen afgerond 6 euro. Voor een specificatie van dit bedrag verwijs ik
naar mijn antwoord op vraag 3 van de leden Haersma Buma en De Rouwe"
Een uitsnede van de Kamervragen die gesteld zijn inzake de administratiekosten. Ik lees nergens iets over schoolboeken.

ikbenik
door ikbenik - Feb 16, 2013 om 11:38
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=charleycool schreef op zaterdag 16 feb 2013, 11:28]Het is toch wel grappig dat winnie20 mensen voor de gek wil houden.Grappenmaker.Alleen wat veel mensen moeten bedenken dat dit een vraag is over BEKEURINGEN en niet wie ergens intrapt of taal fouten maakt.Laten we gewoon bij het onderwerp blijven en niet afdwalen voor wat voor reden ook.Daar bereiken we niets mee.
Ik ben zo ontopic als het maar wezen kan.

Het probleem is dat veel mensen het niet kunnen geloven dat met die "administratiekosten" de schoolboeken betaald worden. Mensen leggen die link niet, dus het bestaat ook niet.

Sinds 2009 worden bij de bekeuringen die "administratiekosten" in rekening gebracht. Vanaf dat jaar zij ook de schoolboeken gratis.

De vraag die ook gesteld was: wat heeft een verkeersboete met schoolboeken te maken? Het antwoord is op zich: niets. Echter worden met de "administratiekosten" die extra bij de verkeersboetes in rekening worden gebracht de schoolboeken van bekostigd.

En wat iemands mening daarover is, is totaal niet relevant.

ro
door ron530 - Feb 16, 2013 om 11:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2009/09/09/5618288-antwoorden-kamervragen-inzake-hoge-administratiekosten-van-verkeersboetes-en-het-bericht-dat-de-door-het-cjib-geheven-administratiekosten-op-wahv-boetes-hoger-zou-zijn-dat-de-werkelijke-kosten.html

Hier nog even de link, kopieer deze in de adresbalk van je browser.

zoekster
door zoekster - Feb 16, 2013 om 13:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Link van Ron klik HIER
daarin staat ook de berekening van hoe de administratiekosten in 2009 tot stand kwamen.
personeelskosten 2,23
apparaatskosten  2,54
gerechtskosten  0,68
afschrijving en rente  0,55
Totaal  € 6,00

@ikbenik, je moet wel met sterkere bewijzen komen, dan dat er in 2009 administratiekosten werden ingevoerd op bekeuringen en dat ook in dat jaar de schoolboeken gratis werden.
Ik heb een beetje gegoogeld, maar gehandicapten waren er juist van overtuigd dat de schoolboeken werden betaald door te bezuinigen op de AWBZ. Iedere groep die 'gepakt' werd zal wel de gratis schoolboeken als 'dader' hebben gezien.

Als je een begroting van 2009 hier kan presenteren waarin staat dat de schoolboeken worden bekostigd door een administratiekosten op bekeuringen, dan ben ik om.
Keiharde bewijzen dus.

charleycool
door charleycool - Feb 16, 2013 om 13:20
78 Antwoorden / 2 Vragen

Zoekster,perfect alle vragen beantwoord,top.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 16, 2013 om 14:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Charleycool is niet zo koel als hij doet voorkomen.
Helaas snapt hij zelf niet wat hij schrijft.
Onze Charley schrijft heel cool aan Wimmi dat het onderwerp bekeuringen is en laten we niet afdwalen met andere tekst, meldt Charley
Nou, Charley is zelf behoorlijk afgedwaald.
Zijn stukkie heeft niets te maken met BEKEURINGEN.

En voor Ikbenik, de schoolboeken zijn gratis door in heel Nederland de straatverlichting 5 minuten eerder uit te doen.
Administratiekosten hebben niets te maken met gratis schoolboeken.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===

=charleycool schreef op zaterdag 16 feb 2013, 11:28: Het is toch wel grappig dat winnie20 mensen voor de gek wil houden.Grappenmaker.Alleen wat veel mensen moeten bedenken dat dit een vraag is over BEKEURINGEN en niet wie ergens intrapt of taal fouten maakt.Laten we gewoon bij het onderwerp blijven en niet afdwalen voor wat voor reden ook.Daar bereiken we niets mee.

ma
door manwijf - Feb 16, 2013 om 17:42
574 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt je alleen nog afvragen waarom boetes zonder administratiekosten vroeger wel uit konden.

ma
door manwijf - Feb 16, 2013 om 17:50
574 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt je alleen nog afvragen waarom boetes zonder administratiekosten vroeger wel uit konden.

Verder kun je bij iedere dienst en ieder product administratiekosten rekenen. Die zijn er immers ook. Moet er alleen niet aan denken, dat er overal extra administratiekosten bovenop komen. Zit gelukkig bij de prijs inbegrepen.

Misschien moeten we de politie voor alles wat zij aan diensten en producten afnemen (en dat is nog heel wat!) ook maar administratiekosten in rekening brengen. Kunnen ze toch geen bezwaar tegen hebben zou je zeggen.

ru
door ruitenheer - Feb 17, 2013 om 22:56
120 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 14:18]
Klopt. Die "adminstratiekosten" zijn wettelijk bepaald en degene die de boete krijgt, dient gewoon die kosten te betalen.
Daar kun je niet tegen in beroep gaan.
Daar kun je wel tegen in beroep gaan. Het beroep is echter ongegrond omdat er geen belemmeringen zijn om de kosten in rekening te brengen.
http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BW8480

ikbenik
door ikbenik - Feb 17, 2013 om 23:29
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ruitenheer schreef op zondag 17 feb 2013, 22:56][quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 14:18]
Klopt. Die "adminstratiekosten" zijn wettelijk bepaald en degene die de boete krijgt, dient gewoon die kosten te betalen.
Daar kun je niet tegen in beroep gaan.
Daar kun je wel tegen in beroep gaan. Het beroep is echter ongegrond omdat er geen belemmeringen zijn om de kosten in rekening te brengen.
http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BW8480
Ik had van die uitspraak gehoord.

fgrijder
door fgrijder - Feb 18, 2013 om 22:29
55 Antwoorden / 12 Vragen

Die zou ik maar wel betalen, daarna kunt u overwegen om een paar zwaailampen van een woutenkar eraf te halen en die te verkopen voor 7 euro, zo hebt u de adm. kosten ook weer terug verdiend.

sl
door slick67 - Feb 25, 2013 om 14:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het TV-programma waarin naar voren kwam dat de administratiekosten bij verkeersboetes gebruikt worden voor het gratis verstrekken van schoolboeken was de Rekenkamer.

Het gaat om deze aflevering:

http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen/rekenkamer-2011-2/afleveringen/14-10-2011

charleycool
door charleycool - Feb 25, 2013 om 15:54
78 Antwoorden / 2 Vragen

[off topic - redactie]

ja
door jangmcoolen - Feb 25, 2013 om 16:37
77 Antwoorden / 12 Vragen

Het komt met grote regelmaat voor dat ook de politie de gewone burger nodig heeft o.a. opsporing verzocht.
Welnu je deelt mee dat je daaraan wel wilt voldoen als eerst 25 of 50 euro administratiekosten worden overgemaakt, want het is ook nog zo als je getuige bent kun je opdraven en word je van hot naar haar gesleurd en over kosten wordt niet gepraat.
Eerst flink declareren voor je meewerkt.
De indianen zeiden het al: Oog om oog tand om tand (We zijn toch niet gek!!)

charleycool
door charleycool - Feb 25, 2013 om 18:34
78 Antwoorden / 2 Vragen

jankmcoolen,sorry maar dit is het meest onzinnige antwoord wat ik ooit heb gehoord.We gaan ons land nog onveiliger maken.Man,je leeft in de middeleeuwen............

ja
door jangmcoolen - Feb 25, 2013 om 19:12
77 Antwoorden / 12 Vragen

@charleycool. Weet je wat onzinnig is als dadelijk Albert Heijn onder op zijn nota zet 0,75 administratiekosten.
Je zult toch wel doorhebben dat de huidige proces verbalen onwerkelijk (schandalig ) hoog zijn en dat men dan ook nog administratiekosten heft; BEIDEN alleen maar om de kas te spekken; ze hebben geen enkele opvoedkundige waarde; hoogstens worden de mensen nog agressiever, als dat niet allang aan de gang is; iets waar jij bang voor bent (minder veilig).
Of kom je soms uit de middeleeuwen??

jo
door jorisw - Feb 25, 2013 om 20:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=donna schreef op vrijdag 15 feb 2013, 13:17]Ik moet ergens wat gemist hebben. Waar is bekend gemaakt dat deze administratiekosten voor schoolboeken gebruikt worden?

Een paar jaar geleden. Wouter Bos had toen geld nodig om een verkiezingsbelofte te financieren....

jo
door jorisw - Feb 25, 2013 om 20:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er is overigens een ongelofelijk simpele oplossing om die administratiekosten niet te hoeven betalen....

ha
door hajete - Feb 25, 2013 om 21:47
75 Antwoorden / 19 Vragen

Inderdaad JorisW, je aan de verkeersregels houden.
Maar dat is de vraag niet.

ikbenik
door ikbenik - Feb 25, 2013 om 22:22
2845 Antwoorden / 27 Vragen

De vraag was: "Ben ik alsnog verplicht de €7,- administratie kosten te betalen?"

Het antwoord is "Ja."

Het heeft geen zin om daartegen in beroep te gaan.

charleycool
door charleycool - Feb 26, 2013 om 11:36
78 Antwoorden / 2 Vragen

k ben voor mezelf niet bang.Waar ik bang voor ben is voor de zwakkere in de samenleving.Door middel van zwaardere straffen kan dat.De mensen die bewust de wet overtreden kun je het beste treffen in hun beurs of je kan hun vrijheid beperken.Dan kunnen we misschien de veiligheid in het verkeer en op straat beperken.Als je kijkt naar programma's als blik op de weg of weg misbruikers dan zie je toch maar al te vaak dat ze lak hebben aan bekeuringen en gewoon doorgaan.Dus de rest mag men zelf aanvullen en dan moet je niet gaan zeiken over 6 of 7 euro administratie kosten.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 26, 2013 om 15:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Charleycool,

waarom wilt u de veiligheid in het verkeer en op staat BEPERKEN.
Dan wordt het juist onveiliger !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=charleycool schreef op dinsdag 26 feb 2013, 11:36:

.Dan kunnen we misschien de veiligheid in het verkeer en op straat beperken.

charleycool
door charleycool - Feb 26, 2013 om 16:03
78 Antwoorden / 2 Vragen

Wimmi20,sorry foutje.Ik bedoel dus verhogen.Goed opgemerkt!!!!!

ikbenik
door ikbenik - Feb 26, 2013 om 17:11
2845 Antwoorden / 27 Vragen

En toch, laat die boetes maar omhoog gaan.
Maar geef daarbij ook de politiemedewerker de bevoegdheid om dat naar eigen inzicht toe te passen.

Dus iemand die een klein foutje gemaakt heeft zal dan een waarschuwing krijgen en iemand die bewust het te bont maakt, krijgt dan die hoge boete.

In de praktijk gebeurt dat ook al volop.

ja
door jangmcoolen - Feb 26, 2013 om 21:10
77 Antwoorden / 12 Vragen

Jullie mogen zo positief zijn als je wilt, maar als het de politie echt te doen is om veiligheid staan ze vooral op plaatsen waar het onverantwoord is om hard te rijden; bijvoorbeeld bij scholen en sportvelden.
Nee, DAAR STAAN ZE NIET -- ze staan bij voorkeur op stukken weg die een vervolg zijn van een weg waar je wat harder mocht rijden en je moet dan wat snelheid terugnemen; onlangs nog 2 kennissen van 80 naar 50 en 2 verbalen voor -- direct na het bord - rijden van 57 en 58.
Nee, jongens, 10 of meer plaatsen in Eindhoven -- waar ze vaak staan -- wijs ik makkelijk aan, waar het geen enkel, maar ook geen enkele kwaad kan als je ONBEWUST enkele kilometertjes te hard rijdt.
Waar denk je dat de agressiviteit vandaan komt?. Denk eens na slimmeriken .
Je moet verbalen geven die in zich een opvoedend karakter hebben, niet waarvan iedereen aanvoelt dat het alleen maar te doen is om de overheidskas te spekken.
Mijn vertrouwen in de politie is geheel weg.

zoekster
door zoekster - Feb 26, 2013 om 21:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op dinsdag 26 feb 2013, 21:10]
Waar denk je dat de agressiviteit vandaan komt?
.
Jij zit er in ieder geval vol mee.
Weet je zeker dat je het over kennissen hebt, ben je het niet toevallig zelf die op de bon is geslingerd?

ja
door jangmcoolen - Feb 26, 2013 om 21:30
77 Antwoorden / 12 Vragen

@zoekster. Het gaat over veiligheid en rechtvaardigheid (opvoedend karakter); dan passen flauwe grappen niet; moet je afhaken als het een beetje onderlegd wordt of te moeilijk voor je. Ga je toch gewoon achter de aanrecht staan en reageer je niet.

zoekster
door zoekster - Feb 26, 2013 om 21:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

I rest my case.

ro
door roos1982 - Mar 8, 2013 om 14:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Scott,

Ik kwam dit topic tegen en heb me er speciaal even voor geregistreerd. Mocht je een bezwaarschrift willen indienen, kijk dan even hier. Wellicht dat je er iets aan hebt.

Succes!

ikbenik
door ikbenik - Mar 8, 2013 om 14:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=roos1982 schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 14:51]Beste Scott,

Ik kwam dit topic tegen en heb me er speciaal even voor geregistreerd. Mocht je een bezwaarschrift willen indienen, kijk dan even hier. Wellicht dat je er iets aan hebt.

Succes!

Heeft geen zin.

In een hoger beroep is uitgekomen dat de administratiekosten bij een boete niet aangevochten kan worden, omdat bij de boete wel degelijk administratiekosten in rekening gebracht mogen worden.