kamphuysen
door kamphuysen Jun 30, 2012 om 12:20
Geldzaken & recht

Advocaat vecht hondenbelasting aan bij Europees Hof

Advocaat vecht hondenbelasting aan bij Europees Hof!

Een duitse advocaat stelt de "Honden Balasting"aan de Kaak bij het Hof van Europa, dat kan ook gevolgen hebben voor Nederland. Nu deze zaak is voorgebracht bij de Rechtbank hoeft er in Nederland GEEN hondenbelasting te worden betaald.

Ook controleurs die bekijken of er een hond in Uw huis is hoeft U geen antwoorden te geven totdat er een uitspraak is van het Hof.

Mee eens?

10647 72 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 30, 2012 om 12:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Uiteraard.

Ik woon overigens in een gemeente waar geen hondenbelasting betaald hoeft te worden. Ik houd me aan de afspraak om de uitwerpselen op te ruimen. Voor wat hoort wat.

jo
door jorisw - Jun 30, 2012 om 13:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tegen. Ik ben voorstanders om belastingen zoveel mogelijk aan gedrag/gebruik te koppelen. Als de hondenbelasting wordt verboden, betekent dit automatisch dat andere gemeentelijke belastingen (ook voor mensen die geen hond hebben) worden verhoogd.

stacey
door stacey - Jun 30, 2012 om 13:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Vind de argumenten van die advocaat persoonlijk nogal een lachterje dus betwijfel of het succesvol is...........luxe belasting noemt hij het, dat is kul want het is feitelijk strontopruimbelasting of voor aanleg hondenpoep veldjes dus niets luxe maar een belasting voor (echte) Kosten die gemaakt moeten worden door gemeente ( Gemeenschap) voor opruimen stront van een veroorzaker- hond/eigenaar.......

En dan voert hij ook nog aan dat er voor hamsters, Hamsters ??!! geen belasting wordt geheven en dat dat niet eerlijk is haha nog nooit een hamster uitgelaten zien worden en op straat zien schijten dus wat is dat voor onzin vergelijking ?!

Wellicht is de uitkomst dat het oneerlijk is dat Alleen hondeneigenaren dit betalen en gaat het betalen dan straks ook nog eens gelden voor dieren die eenzelfde soort rotzooi - drollen op straat - veroorzaken, paarden bv ;-)
Wel zo eerlijk toch.
En zoals al gezegd slaat gemeente een inkomensverlies door afschaffing over op andere belastingen en die betaald iedereen en daar heeft niemand dus de keus.

ti
door timfelix - Jun 30, 2012 om 15:08
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote]Ook controleurs die bekijken of er een hond in Uw huis is hoeft U geen antwoorden te geven totdat er een uitspraak is van het Hof.

Mee eens?[//quote]

Dus als er een rechtszaak over iets loopt betekent dat dat je je niet meer aan die regels hoeft te houden? Dan heb je het toch niet helemaal begrepen, dus blijf maar gewoon betalen totdat er uitspraak is gedaan.

Ik hoop dat die belasting niet afgeschaft wordt, ik vind dat het voor katten en paarden ook ingevoerd moet worden. Beesten maken een zooi van de straat (vooral paarden) en iedereen betaalt om op te ruimen voor de mensen die zo graag hun hobby willen doen. Gewoon betalen, want het is gewoon een terechte belasting.

tdehond
door tdehond - Jun 30, 2012 om 15:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Stacey

Zolang de katten uit de buurt vrij rond lopen, lijkt het mij onzinnig om hondenbelasting te laten betalen. Mits de hondeneigenaren de moeite nemen de uitwerpselen op te ruimen.

Katten gebruiken de kinder zandbak als kattenbak. Lijkt mij ook een groot probleem voor de kinderen die het risico op een worminfectie hebben als ouders of grootouders hen het risico laten lopen erin te spelen.

stacey
door stacey - Jun 30, 2012 om 16:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 30 jun 2012, 15:49]@ Stacey

Zolang de katten uit de buurt vrij rond lopen, lijkt het mij onzinnig om hondenbelasting te laten betalen. Mits de hondeneigenaren de moeite nemen de uitwerpselen op te ruimen.

Katten gebruiken de kinder zandbak als kattenbak. Lijkt mij ook een groot probleem voor de kinderen die het risico op een worminfectie hebben als ouders of grootouders hen het risico laten lopen erin te spelen.

.
Ik heb overigens nog nooit in een kattendrol getrapt en zandbak is simpel te beveiligen/af te sluiten.
En hier zwom laatst een hond even lekker in gemeentelijk kinderbadje mi ook niet de bedoeling en zal je een kat ook niet zien doen ;-)
Maar dat is weer een heel andere discussie en die hebben we hier al vaker gehad, wellicht komt er dan ook een belasting voor katten, wie zal het zeggen.

Maar gaat hier om poging tot afschaffing van hondenbelasting om reden die niet steekhoudend zijn mi en verwacht dat het dan ook weinig kans maakt, beleid `vervuiler betaald ` gaat hier feitelijk ook gewoon op.

En zoals Timfelix al zei is het gestelde `nu hoeven we niet te betalen` gaat ook niet op maar - al dan niet met teugwerkende kracht - pas na een winnende uitspraak.
Vraag me alleen nog steeds af hoe die advocaat erbij komt om Hamsters te noemen, komt het serieusheidsgehalte van de man mi niet ten goede maar what about cavia, ratten, muizen, fret, parkiet, slang ed dan ? Of tax voor goudvissen ?

tdehond
door tdehond - Jun 30, 2012 om 18:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ stacey
nooit in een kattendrol getrapt
Geen tuin? :)

De openbare zandbak in de gemeente speeltuinen zijn niet afgesloten. Tenminste niet in een wijk waar de familie Doorsnee woont.

Het fenomeen: gemeentelijk kinderbadje ken ik niet. In een woonwijk? Als daar een hond in zwemt hoort m.i. de eigenaar er op aangesproken te worden.

stacey
door stacey - Jun 30, 2012 om 19:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 30 jun 2012, 18:33]
@ stacey
nooit in een kattendrol getrapt
Geen tuin? :)

De openbare zandbak in de gemeente speeltuinen zijn niet afgesloten. Tenminste niet in een wijk waar de familie Doorsnee woont.

Het fenomeen: gemeentelijk kinderbadje ken ik niet. In een woonwijk? Als daar een hond in zwemt hoort m.i. de eigenaar er op aangesproken te worden.

Ik heb een tuin, en een kat En een Kattenbak ( die gebruikt wordt).........

Gemeentelijk natuurbadje voor kleine kinderen- peuter/kleuter hebben we hier in het bos, wordt door gemeente gevuld en schoongehouden in de zomer.
Daar worden ook honden uit/losgelaten, helaas ook door eigenaren die overal Schijt aan hebben blijkbaar ;-(

Een (vis)Net spannen over zo`n zandbak is simpel en goedkoop, misschien eens de gemeente verzoeken om zoiets als kat Of honden poep in zandbak probleem is.

kamphuysen
door kamphuysen - Jun 30, 2012 om 21:59
252 Antwoorden / 68 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 30 jun 2012, 15:49
@ Stacey

Maar gaat hier om poging tot afschaffing van hondenbelasting om reden die niet steekhoudend zijn mi en verwacht dat het dan ook weinig kans maakt, beleid `vervuiler betaald ` gaat hier feitelijk ook gewoon op.

De redenen zijn duidelijk en mi zeer steekhoudend, namelijk; je hebt geen hond dus betaald niets, of je hebt wel een hond en je betaald.
Maar dan komt de rechts ongelijkheid om de hoek kijken .Vele gemeenten heffen geen hondenbelasting, en enkele gemeenten wel, er is dus sprake van Rechts ongelijkheid. Stel je verhuisd van het ene naar het andere dorp/stad toch wel tamelijk krom dan.

Dan een heel andere kwestie die van het Luister en Kijkgeld..je hebt geen TV en betaald wel, of je hebt wel TV en je betaald ook.

Ook toen was er de gesel van de aanbellende controleurs, die kwamen kijken of jij keek. .

valerius-2
door valerius-2 - Jun 30, 2012 om 22:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 30 jun 2012, 12:53]Uiteraard.

Ik woon overigens in een gemeente waar geen hondenbelasting betaald hoeft te worden. Ik houd me aan de afspraak om de uitwerpselen op te ruimen. Voor wat hoort wat.

Ja daar ben ik het mee eens, maar dan een flinke boete op het niet opruimen van die uitwerpselen. En een goed controle hierop anders heeft het geen zin.

stacey
door stacey - Jun 30, 2012 om 23:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op zaterdag 30 jun 2012, 21:59]De redenen zijn duidelijk en mi zeer steekhoudend, namelijk; je hebt geen hond dus betaald niets, of je hebt wel een hond en je betaald.
Maar dan komt de rechts ongelijkheid om de hoek kijken .Vele gemeenten heffen geen hondenbelasting, en enkele gemeenten wel, er is dus sprake van Rechts ongelijkheid. Stel je verhuisd van het ene naar het andere dorp/stad toch wel tamelijk krom dan.

Dan een heel andere kwestie die van het Luister en Kijkgeld..je hebt geen TV en betaald wel, of je hebt wel TV en je betaald ook.

Ook toen was er de gesel van de aanbellende controleurs, die kwamen kijken of jij keek. .

Ik zei dat de reden die de Advocaat aanvoert, niet steekhoudend zijn........

Áls je bv bezwaar maakt en je argumentatie raakt kant noch wal al zou je bezwaar feitelijk terecht zijn dan ga je geen succes boeken.

Die van kijk en luistergeld snap ik niet, of heb je typefout gemaakt ?
Je betaalde Niet(s) als je geen tv Of radio had, net als je niet betaald als Geen hond hebt.

Dat het per gemeente verschilt is op zich voor bezitters die wel betalen niet leuk, maar er zijn wel meer verschillen per gemeente wat betreft financiën/regelingen ed daar hebben ze tot bepaalde hoogte vrijheid in, maar of dat ook in Duitsland zo speelt weet ik niet, dat kaart die Duitse advocaat in elk geval niet aan voor zover ik heb gezien.

Ik verwacht ook dat gemeentes die geen hondenbelasting heffen streng opruimbeleid voeren en controleren en je gelijk op de bon slingeren voor een drol en de andere wellicht weer niet en daar zijn andere heffingen die Iedereen dan betaald dan weer hoger verwacht ik want geld moet linksom of rechtsom toch gewoon binnenkomen.

fe
door festinger - Jul 1, 2012 om 03:02
410 Antwoorden / 18 Vragen

Wederom een aloude discussie. Hondenstront tegen kattenstront en de belastingkwestie. Ik vind het bizar dat er speciale veldjes en uitlaatgebieden voor hondenbezitters zijn. Dat ze bekeurd worden of speciale zakjes meenemen .

Nog erger is dat dat overheden op alle niveau's geld en middelen inzetten strontoverlast van honden te voorkomen vanwege overlast.

Echter dat is zinloos . Er zijn uitzonderingen maar een dier moet of moet niet.

Iedereen dit leeft eet stront gebruikt als voedingsbodem voor gewassen.Zelfs veganisten kunnen niet eten zonder stront van dieren.

Tot slot niemand vind het plezierig dat op je geplaveide stoepje een drol te vinden van andermans hond. En ligt ie er zonder afzender kun je nog altijd aangifte doen en via dna de dader vinden met advocaat.

Allergie van huismijt. Niet te bestrijden wordt veroorzaakt door de uitwerpselen van deze beestjes. En er zijn miljarden dagelijks in ieders bed hoe schoon je ook bent.

tdehond
door tdehond - Jul 1, 2012 om 07:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dat gebeurt ook in mijn woonplaats. Zeker als de eigenaar de hond op een kinderspeelplaats zijn behoefte laat doen. Levert m.i. terecht forse boete op.

=valerius-2 schreef op zaterdag 30 jun 2012, 22:25:
=tdehond schreef op zaterdag 30 jun 2012, 12:53: Uiteraard.

Ik woon overigens in een gemeente waar geen hondenbelasting betaald hoeft te worden. Ik houd me aan de afspraak om de uitwerpselen op te ruimen. Voor wat hoort wat.

Ja daar ben ik het mee eens, maar dan een flinke boete op het niet opruimen van die uitwerpselen. En een goed controle hierop anders heeft het geen zin.

soepkiep
door soepkiep - Jul 1, 2012 om 10:05
529 Antwoorden / 75 Vragen

dat ze de honden belasting maar afschaffen
als mijn hond zijn behoefte doet waar het niet mag ruim ik het op
oke dit doen ze niet allemaal
dan zetten ze maar wat werklozen in die dan een boeten uit schrijven voor het niet opruimen
over katten belasting heb je nooit iets van gehoord
ook daar hebben we last van
vanmorgen wil ik de achter deur open maken
ja hoor weer 2 katten in mijn tuin
dat mag?
ze graven tussen mijn plantjes
schijten op mijn gras
en als je na de eigennaar gaat heeft geen zin trekken zich er niets van aan
hun hoeven geen belasting te betalen hun mogen dat
en dan heb ik het nog niet over die zwerf katten
ik vind afschaffen die belasting voor honden
ieder die een dier heeft moet er zelf voor zorgen
een ander hoef geen last te hebben van jou dier

hutch
door hutch - Jul 1, 2012 om 17:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Onder de naam hondenbelasting kan in Nederland door de gemeente of openbaar lichaam BES een belasting worden geheven ter zake van het houden van een hond. De belasting wordt geheven van de houder van een hond en naar het aantal honden dat wordt gehouden (artikel 226 Gemeentewet en artikel 58 FinBES). De opbrengst vloeit naar de algemene middelen en hoeft door de Gemeente dus niet te worden gebruikt voor het bestrijden of opruimen van hondenpoep. Sterker nog: de Gemeente kan naast het heffen van hondenbelasting óók de plicht opleggen dat burgers zèlf de poep van hun hond opruimen."

* Bron *

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 2, 2012 om 09:21
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=hutch schreef op zondag 1 jul 2012, 17:25]"Onder de naam hondenbelasting kan in Nederland door de gemeente of openbaar lichaam BES een belasting worden geheven ter zake van het houden van een hond. De belasting wordt geheven van de houder van een hond en naar het aantal honden dat wordt gehouden (artikel 226 Gemeentewet en artikel 58 FinBES). De opbrengst vloeit naar de algemene middelen en hoeft door de Gemeente dus niet te worden gebruikt voor het bestrijden of opruimen van hondenpoep. Sterker nog: de Gemeente kan naast het heffen van hondenbelasting óók de plicht opleggen dat burgers zèlf de poep van hun hond opruimen."

* Bron *

Dus vanuit die context kan een getrouwd oa ''echtpaar'' man vrouw, met een huwelijks akte, ook de kans lopen een huwelijks belasting getrouwden belasting te moeten afdragen volgens de zelfde gemeente wet.

Als hondenbelasting geen hondenbelasting is, maar belastingen ivm vullen van de pot algemene middelen, en de burger zelfs zijn eigen poep moet ruimen, dan ligt hier een behoorlijke taak voor die advocaat, in het eur.hof.

gabriele
door gabriele - Jul 2, 2012 om 13:15
107 Antwoorden / 2 Vragen

woon hier 23 jaar nooit honden belasting betaalt toen moesten gemeentes nodig fuseren en ja nu moeten we opeens wel betalen ,maar het begint al goed er was eenpad waar het toegelaten was voor honden !!!! dan een bruggetje wat eerst voor koeien werd gebruikt om naar weiland te gaan zo lang ligt het er al ,en ja opeens weg !!!!! nu moeten we over een druk bereden dijk met onze honden lopen met gevaar voor eigen leven gaan we de andere kant op ,lopen we door een woon wijk wat die bewoners ook niet zo fijn vinden ! er was een oud voetbalveld leuk voor de honden konden ze droogrennen als ze in de Lek gezwommen hadden ,ja weg er mee tennisveld met gebouw er op zetten ,gevolg??? ja honden rennen daar jaren heen en ligt er opeens een tennis veld dus je weet wat er ebeurd ? juist honden rennen er heen sinds ik betaal als minder plekken voor de honden ook hier zijn er mensen die dus niet betalen ook met rechten van de mens en daar wordt nog niks mee gedaan onder tussen betaal ik al 2 jaar 18,60 per maand voor mijn honden ! terwijl een ander niet betaalt !! dit vind ik dus oneerlijk!!,ik ben 72 en voor mij zijn het mijn maatjes ,voor kinderen krijg je geld toe en die gooien alle rotsooi op straat en in slootjes ! maar daar mag je niks over zeggen !!! drollen ruim ik op ,maar sinds we het hier moeten betalen liggen er wel op straat wat voorheen niet zo was paarden lopen hier ook op straat want manege is hier ook dus resultaat is bekend hoezo edele dieren ?? kakken waar ze lopen !!! ruimt niemand op!

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 2, 2012 om 13:38
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=gabriele schreef op maandag 2 jul 2012, 13:15]woon hier 23 jaar nooit honden belasting betaalt toen moesten gemeentes nodig fuseren en ja nu moeten we opeens wel betalen ,maar het begint al goed er was eenpad waar het toegelaten was voor honden !!!! dan een bruggetje wat eerst voor koeien werd gebruikt om naar weiland te gaan zo lang ligt het er al ,en ja opeens weg !!!!! nu moeten we over een druk bereden dijk met onze honden lopen met gevaar voor eigen leven gaan we de andere kant op ,lopen we door een woon wijk wat die bewoners ook niet zo fijn vinden ! er was een oud voetbalveld leuk voor de honden konden ze droogrennen als ze in de Lek gezwommen hadden ,ja weg er mee tennisveld met gebouw er op zetten ,gevolg??? ja honden rennen daar jaren heen en ligt er opeens een tennis veld dus je weet wat er ebeurd ? juist honden rennen er heen sinds ik betaal als minder plekken voor de honden ook hier zijn er mensen die dus niet betalen ook met rechten van de mens en daar wordt nog niks mee gedaan onder tussen betaal ik al 2 jaar 18,60 per maand voor mijn honden ! terwijl een ander niet betaalt !! dit vind ik dus oneerlijk!!,ik ben 72 en voor mij zijn het mijn maatjes ,voor kinderen krijg je geld toe en die gooien alle rotsooi op straat en in slootjes ! maar daar mag je niks over zeggen !!! drollen ruim ik op ,maar sinds we het hier moeten betalen liggen er wel op straat wat voorheen niet zo was paarden lopen hier ook op straat want manege is hier ook dus resultaat is bekend hoezo edele dieren ?? kakken waar ze lopen !!! ruimt niemand op!

U moet een beklag in dienen bij de Nationale Ombudsman..wegens het schenden van uw reeds lang verworven rechten, en tegen de willekeur van gemeenten om maar te doen wat hen uitkomt. Het is te schandalig voor woorden wat ze u en anderen daarmee aandoen.

el
door elsels - Jul 5, 2012 om 12:47
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben VOOR hondenbelasting en ook vooral VOOR kattenbelasting.

Want jeetje, wat heb je een overlast van die zogenaamde dierenliefhebbers die hun katten buiten laten lopen, zodat vooral andere mensen er last van hebben.

labren
door labren - Jul 5, 2012 om 12:50
862 Antwoorden / 0 Vragen

honden belasting gewoon niet betalen is een onzin belasting , wij hebben hier een katten probleem , heb ik iest op gevonden , ik zet strikjes en vang ze op die manier en zet ze dood voor de deur van de eigenaar , er is er 1 hier die heeft 17 katten die continu in mijn tuin schijten , heb al 2 keer de aarde moet vervangen door de luch die die katten achter laten kon door die lucht niet eens in mijn tuin zitten, heb de eigenaar al meerdere malen gewaarschuwt dat die zijn katten uit mijn tuin moet houden , want hij betaalt ook de kosten niet om de aarde te vervangen dus moet ik zelf ingrijpen

ti
door timfelix - Jul 5, 2012 om 12:52
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=labren schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:50]honden belasting gewoon niet betalen is een onzin belasting , wij hebben hier een katten probleem , heb ik iest op gevonden , ik zet strikjes en vang ze op die manier en zet ze dood voor de deur van de eigenaar , er is er 1 hier die heeft 17 katten die continu in mijn tuin schijten , heb al 2 keer de aarde moet vervangen door de luch die die katten achter laten kon door die lucht niet eens in mijn tuin zitten, heb de eigenaar al meerdere malen gewaarschuwt dat die zijn katten uit mijn tuin moet houden , want hij betaalt ook de kosten niet om de aarde te vervangen dus moet ik zelf ingrijpen

Ziek persoon. Opsluiten moeten ze je.

raydep
door raydep - Jul 5, 2012 om 13:05
100 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=elsels schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:47]Ik ben VOOR hondenbelasting en ook vooral VOOR kattenbelasting.

Want jeetje, wat heb je een overlast van die zogenaamde dierenliefhebbers die hun katten buiten laten lopen, zodat vooral andere mensen er last van hebben.

U heeft liever muizen ?

retjudyy
door retjudyy - Jul 5, 2012 om 13:11
38 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb een Hond !! oke en betaal de belasting Maar waarom ook geen katten ?? en op onze weg komen veel paardrijders langs en die paarden poepen ook de hele boel onder ,dus daarom als deze rijders op de weg lopen ,moeten ze ook betalen.

sc
door schwr01 - Jul 5, 2012 om 13:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk,

Ik woon in gemeente Groningen waar sinds kort overal de hondepoep moeten opruimen en toch hondebelasting wordt geheven! Waarvoor eigenlijk??

donna53
door donna53 - Jul 5, 2012 om 13:21
98 Antwoorden / 10 Vragen

Tja, er zijn vele meningen over. Natuurlijk worden andere belastingen hoger als de hondenbelasting zou worden afgeschaft en vinden mensen zonder hond dat ze dan daarvoor opdraaien.
In Hoofddorp was de hondenbelasting afgeschaft, maar daar de ambtenaren cursussen moeten volgen en daar geen geld meer voor was, is de belasting weer ingevoerd.................. Dat schrijft zo'n gemeente dan ook nog als argument in de bladen. Alleen de hondenbezitters draaien dan dus op voor de kosten van zo'n cursus. Is ook niet helemaal eerlijk, lijkt mij.
De hondenbelasting wordt wel gebruikt voor poepbakken, etc, maar tenslotte betalen fietsers niets en maken gebruik van fietspaden en moeten er talloze maatregelen worden genomen om de fietsers veilig te kunnen laten fietsen.
O jee, als ik de gemeente nou maar niet op het idee gebracht heb om daar ook (weer) belasting voor te laten betalen....................................Dom, Dom!

carlos_1
door carlos_1 - Jul 5, 2012 om 13:24
12 Antwoorden / 5 Vragen

Het oude verhaal. Gemeenten kunnen voor honden WEL belasting heffen, voor b.v. paarden NIET, heb ik begrepen. Heeft te maken met het betreffende wetsartikel.
Ik betaal € 292 hondenbelasting en mijn honden komen zelfs nooit op straat!
Onze gemeente telt vele maneges en dus paarden. Gemende paarden legio op de wegen, maar geen cent hoeven te betalen.
Op zich heb ik geen bezwaar tegen hondenbelasting mits een gemeente het aanwend voor bestrijding van de overlast.
Apeldoorn heeft meen ik de gulden middenweg bewandeld, binnen de bebouwde kom wel belasting (voor de overlast) en buiten de bebouwde kom geen belasting.
Dat lijkt mij het eerlijkst.

jo
door jorich - Jul 5, 2012 om 13:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=labren schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:50]honden belasting gewoon niet betalen is een onzin belasting , wij hebben hier een katten probleem , heb ik iest op gevonden , ik zet strikjes en vang ze op die manier en zet ze dood voor de deur van de eigenaar , er is er 1 hier die heeft 17 katten die continu in mijn tuin schijten , heb al 2 keer de aarde moet vervangen door de luch die die katten achter laten kon door die lucht niet eens in mijn tuin zitten, heb de eigenaar al meerdere malen gewaarschuwt dat die zijn katten uit mijn tuin moet houden , want hij betaalt ook de kosten niet om de aarde te vervangen dus moet ik zelf ingrijpen

@ En labren, hoeveel strikje met inhoud heb je al afgeleverd bij de eigenaar?

Ik denk dat je zelf de volgende bent die een strikje om z'n nek krijgt!!!!
Ik ben zelf totaal niet dol op katten en ja ik heb een hondje en ja ook ik betaal vet honden belasting en ja ze moeten net zoveel katten belasting laten betalen als ik voor mijn hond. En heb je meer katten dan voor de tweede en volgende anderhalf keer de prijs van de eerste kat betalen, moeten wij hier ook voor een tweede hond!

Maar je moet je schamen dat soort uitspraken op deze site te doen en mag hopen dat er aangifte tegen je gedaan wordt nog voordat ze in je strikje komen!!!!

kaneeltje
door kaneeltje - Jul 5, 2012 om 13:26
18 Antwoorden / 0 Vragen

Woon in Amsterdam en betaal meer dan €100 hondenbelastingper jaar.
Mijn hond poept altijd in de bosjes ( dat begeleid ik als hondenbezitter), daar ga ik niet in duiken om het op te ruimen.
Heb wel een houder met zakjes aan de riem hangen mocht de hond toch op een plek poepen waar het niet de bedoeling is.
Maar aangezien mijn omgeving nog steeds vol ligt met zweerf afval , patatzakjes, kauwgom,ROGGELS ,peuken, politiepaardenpoep e.d.
Verdom ik het om poep van mijn hondje op te ruimen.
Ik kan er ook niets aan doen dat de gemeente mijn hondenbelasting aan andere dingen uitgeeft, dan het verwijderen van hondenpoep.

raydep
door raydep - Jul 5, 2012 om 13:41
100 Antwoorden / 1 Vragen

[quote]@ En labren, hoeveel strikje met inhoud heb je al afgeleverd bij de eigenaar?

Ik denk dat je zelf de volgende bent die een strikje om z'n nek krijgt!!!!

Maar je moet je schamen dat soort uitspraken op deze site te doen en mag hopen dat er aangifte tegen je gedaan wordt nog voordat ze in je strikje komen!!!!

Hear,hear

tpol
door tpol - Jul 5, 2012 om 13:53
34 Antwoorden / 0 Vragen

In onze gemeente wordt wel hondenbelasting geheven, omdat ik een hulphond heb heb ik ontheffing, was dit niet zo had ik het gewoon betaald. Maar daar zou wel tegenover moeten staan dat de pot voor hondenbelasting geoormerkt wordt maw niet uitgegeven kan worden voor andere doeleinden dan hondentoiletten ed. Dit is nu niet het geval, het verdwijnt gewoon op de grote hoop zodat het niet meer transparant is waar het aan uitgegeven wordt.

Persoonlijk vind ik als je als hemeente/overheid belasting heft dat je ook inzichtelijk moet maken waar dit aan uitgegeven wordt. Om kort te zijn ik zal het wel aanvechten en ik denk als deze advocaat zijn argementatie wat meer anpast en verduidelijkt dat hij misschien nog wel kans maakt ook, misschien dat het niet afgeschaft wordt, maar wel geoormerkt wordt.

lieflijke
door lieflijke - Jul 5, 2012 om 13:55
153 Antwoorden / 59 Vragen

hondenbelasting wordt veelal gebruikt voor andere zaken dan hondenzaken. de "gaten" van de gemeente vullen van verkeerde aankopen, borrels enz.

ik heb een hond, heb altijd een zakje bij me voor "poep op de stoep", in de struiken, waar ik de hond loslaat, laat ik het liggen.

hier in nijmegen mag de hond helemaal niet meer loslopen, of in de HUP. mijn hond wil niet in de HUP, hij wacht bij het hek.

ik vind kattenpoep ook heel vervelend, net als katten van anderen in mijn tuin.

veel mensen laten hun hond overal scheiten, dat begrijp ik niet.

tuurlijk laat ik mijn hond wel los lopen, maar hou m in de gaten, en laat m pas los op de plek met struiken om te poepen, daarna mag ie loslopen. weliswaar illegaal, maar moet toch bewegen.

eigenlijk vind ik ons land te klein voor honden, met al die poep. vogels eten er veel van op en slakken ook, maar toch.

ik heb weinig geld en wil zo min mogelijk betalen, maar ben dan toch ook voor kattenbelasting.

vervuiler betaalt: net als met roken en drinken en de zorgverzekering, en katten en honden en belasting. het is lastig dat in evenwicht te houden omdat we zo verschillend leven of met onze gezondheid omgaan.

misschien met zn allen een beetje dan het beste?

als je arm bent ben je vaer ziek, kun je nergens heen en neem je n hondje...en dan willen anderen er niet voor betalen. net als ik eigenlijk niet voor rokers wil betalen, want ik rook niet en drink nauwelijks...leef gezond...

lastig...meeste last heb je natuurlijk van de zogenaamde aso's. met veel katten en veel honden en die allemaal in de tuin van iemand anders poepen en thuis zitten en veel drinken en roken.

los dat maar eens op;-)

gabriele
door gabriele - Jul 5, 2012 om 13:57
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 30 jun 2012, 13:25]Vind de argumenten van die advocaat persoonlijk nogal een lachterje dus betwijfel of het succesvol is...........luxe belasting noemt hij het, dat is kul want het is feitelijk strontopruimbelasting of voor aanleg hondenpoep veldjes dus niets luxe maar een belasting voor (echte) Kosten die gemaakt moeten worden door gemeente ( Gemeenschap) voor opruimen stront van een veroorzaker- hond/eigenaar.......

En dan voert hij ook nog aan dat er voor hamsters, Hamsters ??!! geen belasting wordt geheven en dat dat niet eerlijk is haha nog nooit een hamster uitgelaten zien worden en op straat zien schijten dus wat is dat voor onzin vergelijking ?!

Wellicht is de uitkomst dat het oneerlijk is dat Alleen hondeneigenaren dit betalen en gaat het betalen dan straks ook nog eens gelden voor dieren die eenzelfde soort rotzooi - drollen op straat - veroorzaken, paarden bv ;-)
Wel zo eerlijk toch.
En zoals al gezegd slaat gemeente een inkomensverlies door afschaffing over op andere belastingen en die betaald iedereen en daar heeft niemand dus de keus.

klein foutje heb nog nooit iemand anders gezien die mijn drollen opruimt! moet ik wel zelf doen en gelegenheid om ze uit te laten ,wordt er ook NIET geschapen integendeel VERMINDERD! en katten drollen moet ik wel uit mijn voortuin halen achtertuin kunnen ze niet in komen anders lag het daar ook ,als ik mijn honden uit laat moet ik argusogen hebben want sommige katten vallen wel honden aan ,komen vanonder een auto op je aan ,ik moet nu wel een wandelstok meenemen want echt fijn is dat dus ook niet vorig jaar 3 dode katten langs de weg fijn gezicht ook in de wetering lag er nog een fijn zo een huiskat
nee die belasting is puur voor eigen gewin en meer niet

gabriele
door gabriele - Jul 5, 2012 om 13:59
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=timfelix schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:52][quote=labren schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:50]honden belasting gewoon niet betalen is een onzin belasting , wij hebben hier een katten probleem , heb ik iest op gevonden , ik zet strikjes en vang ze op die manier en zet ze dood voor de deur van de eigenaar , er is er 1 hier die heeft 17 katten die continu in mijn tuin schijten , heb al 2 keer de aarde moet vervangen door de luch die die katten achter laten kon door die lucht niet eens in mijn tuin zitten, heb de eigenaar al meerdere malen gewaarschuwt dat die zijn katten uit mijn tuin moet houden , want hij betaalt ook de kosten niet om de aarde te vervangen dus moet ik zelf ingrijpen

Ziek persoon. Opsluiten moeten ze je.

volgens mij is dit strafbaar en iets voor aangifte te doen !

tpol
door tpol - Jul 5, 2012 om 14:15
34 Antwoorden / 0 Vragen

Labren ik hoop dat je buren je aangeven. Dit is nog asocialer dan de hond van 2 huizen verderop die voor mijn deur poept. Echt ontzettend ziek, vraag me af hoe jij er bij zou staan met een strikje?

rietteke
door rietteke - Jul 5, 2012 om 15:03
15 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb hier katten in de buurt,en altijd kattenstrond in mijn tuin,waar je zo inpakt. Op een gegeven moment is het een en al kattenstront. Ik heb van armoede grind laten leggen,dat ze er niet meer in gaan. Dat is toch te gek voor woorden,dat je voor andermans katten een hoop onkosten moet doen. Loopt d hond 1x los krijg je meteen een bon.
Als je hondenbelasting invoert,doe dan ook belasting voor katten.dan kan ik er mee leven

gabriele
door gabriele - Jul 5, 2012 om 15:10
107 Antwoorden / 2 Vragen

oei hier ligt ook grint maar zelfs hier vind ik ,,,,,,,,juist katten stront want de meesten hebben of tegels of grint ,maar in je bak met een plant ,nou dat willen ze ook wel hoor dar iets in deponeren katten zijn net zo edel als paarden dus!!!!!

h19l49
door h19l49 - Jul 5, 2012 om 15:11
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=timfelix schreef op zaterdag 30 jun 2012, 15:08][quote]Ook controleurs die bekijken of er een hond in Uw huis is hoeft U geen antwoorden te geven totdat er een uitspraak is van het Hof.

Mee eens?[//quote]

Dus als er een rechtszaak over iets loopt betekent dat dat je je niet meer aan die regels hoeft te houden? Dan heb je het toch niet helemaal begrepen, dus blijf maar gewoon betalen totdat er uitspraak is gedaan.

Ik hoop dat die belasting niet afgeschaft wordt, ik vind dat het voor katten en paarden ook ingevoerd moet worden. Beesten maken een zooi van de straat (vooral paarden) en iedereen betaalt om op te ruimen voor de mensen die zo graag hun hobby willen doen. Gewoon betalen, want het is gewoon een terechte belasting.

Beesten maken er een zooi van?, is dat dan niet de schuld van de eigenaar?, dacht het wel.
Kinderen maken er ook een zooi van en de ouders krijgen nog geld toe ook en zo kun je nog wel even doorgaan in ons over gesocialiseerde land.

h19l49
door h19l49 - Jul 5, 2012 om 15:20
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gabriele schreef op donderdag 5 jul 2012, 13:59][quote=timfelix schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:52][quote=labren schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:50]honden belasting gewoon niet betalen is een onzin belasting , wij hebben hier een katten probleem , heb ik iest op gevonden , ik zet strikjes en vang ze op die manier en zet ze dood voor de deur van de eigenaar , er is er 1 hier die heeft 17 katten die continu in mijn tuin schijten , heb al 2 keer de aarde moet vervangen door de luch die die katten achter laten kon door die lucht niet eens in mijn tuin zitten, heb de eigenaar al meerdere malen gewaarschuwt dat die zijn katten uit mijn tuin moet houden , want hij betaalt ook de kosten niet om de aarde te vervangen dus moet ik zelf ingrijpen

Ziek persoon. Opsluiten moeten ze je.

volgens mij is dit strafbaar en iets voor aangifte te doen !

Inderdaad is deze maatregel niet goed te praten maar je kunt het ook zien als een wanhoopsdaad.
Zelf ben ik 4 jaar geleden verhuisd uit een mooie hoekwoning waar mijn tuin letterlijk en figuurlijk vol gescheten werd door de katten uit de buurt en waar het niet mogelijk was om in die tuin te zitten of er aan te werken zonder volledig onder de kattenstront te zitten.
Mijn plan was om de tuin af te schermen met schrikdraad waarop de buurtbewoners boos reageerden.
Ik ben maar verhuisd want op deze manier wordt je woonplezier volledig verpest aangezien de wijkagent ook nog eieren voor zijn geld koos en mij volledig in de kou liet staan.

je
door jeepeetje62 - Jul 5, 2012 om 15:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb overigens nog nooit in een kattendrol getrapt en zandbak is simpel te beveiligen/af te sluiten

Dan heb je zeker geen tuin ,mijn tuin is geheel bestraat en nog sta ik geregeld kattenstront op te ruimen

h19l49
door h19l49 - Jul 5, 2012 om 15:37
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=elsels schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:47]Ik ben VOOR hondenbelasting en ook vooral VOOR kattenbelasting.

Want jeetje, wat heb je een overlast van die zogenaamde dierenliefhebbers die hun katten buiten laten lopen, zodat vooral andere mensen er last van hebben.

Ik ben ook voor kinder belasting want jeetje wat heb je een overlast van die ettertjes die vervuilen en vernielen en krijsen en waar Pa en Moe ook nog kindertoeslag voor krijgen en wij , zonder kinderen , voor betalen.
En zo kunnen we nog lang doorgaan.
Alle problemen die hier beschreven worden zijn de schuld van de eigenaar en de ouders van het kind enz enz. want die zijn er verantwoordelijk voor.

supersplid
door supersplid - Jul 5, 2012 om 15:50
8 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 30 jun 2012, 13:25]Vind de argumenten van die advocaat persoonlijk nogal een lachterje dus betwijfel of het succesvol is...........luxe belasting noemt hij het, dat is kul want het is feitelijk strontopruimbelasting of voor aanleg hondenpoep veldjes dus niets luxe maar een belasting voor (echte) Kosten die gemaakt moeten worden door gemeente ( Gemeenschap) voor opruimen stront van een veroorzaker- hond/eigenaar.......

En dan voert hij ook nog aan dat er voor hamsters, Hamsters ??!! geen belasting wordt geheven en dat dat niet eerlijk is haha nog nooit een hamster uitgelaten zien worden en op straat zien schijten dus wat is dat voor onzin vergelijking ?!

Wellicht is de uitkomst dat het oneerlijk is dat Alleen hondeneigenaren dit betalen en gaat het betalen dan straks ook nog eens gelden voor dieren die eenzelfde soort rotzooi - drollen op straat - veroorzaken, paarden bv ;-)
Wel zo eerlijk toch.
En zoals al gezegd slaat gemeente een inkomensverlies door afschaffing over op andere belastingen en die betaald iedereen en daar heeft niemand dus de keus.

Hondenbelasting verdwijnt in de algemene middellen en heeft dus niets te maken met het opruimen van de uitwerpselen.

Hier in Groningen - waar ik woon - is de gemeente bezig met het "aanpassen van het hondenbeleid". Dat betekent dus dat ondanks het betalen van de hondenbelasting een hondeneigenaar geen mogelijkheid meer heeft om een hondenuitlaatgebied te gebruiken (deze zijn namelijk allemaal afgeschaft). Wel zijn er losloopgebieden, maar ook daar geldt de opruimplicht. Op het niet opruimen van de hondendrollen staat een boete van 120,== euro; het niet bij je hebben van een "poepzakje" komt je op een bon van 85,== euro te staan. Heeft dus allemaal niets te maken met hondenbeleid, maar meer met het financieren van projekten zoals de regiotram, het forum, en dergelijke.

Naar mijn zeer bescheiden mening heeft de hondenbelasting niets van doen met het eigenaarschap van het huisdier, maar is gewoonweg een manier om de algemene middellen aan te vullen. Hoop dus van ganser harte dat deze "belasting" spoedig zal eindigen waar ie eigenlijk hoort: in de prullenbak !!!

wilna en leo
door wilna en leo - Jul 5, 2012 om 16:17
27 Antwoorden / 3 Vragen

De gemeente waar wij wonen heft geen hondenbelasting meer!
Gelukkig maar, want wij hebben het altijd oneerlijk gevonden!
Altijd al overlast van katten in onze tuin, plus wat daaruit voort komt!

raydep
door raydep - Jul 5, 2012 om 16:49
100 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zag gisteren een konijn in mijn tuin poepen en zojuist een vogel, waar kan ik klagen ?

jo
door johepie - Jul 5, 2012 om 16:55
5 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik vind het maar een kinderachtig gedoe ,vooral stacey scheint mij een echte hondehater te zijn,die er VERMOEDELIJK ook niet voor terug schrikt een hond te bedrijgen.Ik heb geen hond maar ik woon wel in duitsland ,en ik kan u verzekeren dat er nooit sprake was van een hamster.Dit is er gewoon bij gelogen.Hondenbelasting word hier gediscussieerd om dat dit een wet van anno anno is.en vroeger werd er hondenbelasting gevordert omdat een ieder die zich een hond kon houden ook genoeg geld bezat en dus zich deze luxe kon veroorloven.net zoals je voor een grote Auto meer belasting moet betalen of voor een villa.en wat die kat van jou betreft stacey,die schijt net zogoed in buurmans tuintje als elke andere kat.maar dat jij een gevaarlijke hondehater bent is gewis.Honden zin voor vele mensen een vriend en zelfs een betere vriend als somige mensen zijn want wij kunnen van honden nog heel veel leren wat het sociale gedrag tegenover andere .johepie

=stacey schreef op zaterdag 30 jun 2012, 13:25: Vind de argumenten van die advocaat persoonlijk nogal een lachterje dus betwijfel of het succesvol is...........luxe belasting noemt hij het, dat is kul want het is feitelijk strontopruimbelasting of voor aanleg hondenpoep veldjes dus niets luxe maar een belasting voor (echte) Kosten die gemaakt moeten worden door gemeente ( Gemeenschap) voor opruimen stront van een veroorzaker- hond/eigenaar.......

En dan voert hij ook nog aan dat er voor hamsters, Hamsters ??!! geen belasting wordt geheven en dat dat niet eerlijk is haha nog nooit een hamster uitgelaten zien worden en op straat zien schijten dus wat is dat voor onzin vergelijking ?!

Wellicht is de uitkomst dat het oneerlijk is dat Alleen hondeneigenaren dit betalen en gaat het betalen dan straks ook nog eens gelden voor dieren die eenzelfde soort rotzooi - drollen op straat - veroorzaken, paarden bv ;-)
Wel zo eerlijk toch.
En zoals al gezegd slaat gemeente een inkomensverlies door afschaffing over op andere belastingen en die betaald iedereen en daar heeft niemand dus de keus.

vl
door vlinder30 - Jul 5, 2012 om 17:10
52 Antwoorden / 3 Vragen

Of afschaffen en dan uiteraard alles opruimen met zakje/schepje+strenge controle daarop+boete, of niet afschaffen en diegenen voelen zich niet allemaal verantwoordelijk om het dan op te ruimen, daar ze "er toch voor betalen" krijg je dan. Ben uiteraard voor het 1e. Wij hebben een hond en een kat, hond wordt voor betaald, wordt opgeruimd, gebeurd dit niet: bij zeer strenge controle hier in het dorp volgt er een boete, dus men heeft het gevoel dat er dus dubbel voor betaald wordt en ik kan me dat ook wel enigszins voorstellen, komt de kat nl. om de hoek kijken: die schijten overal, in de tuinen etc. Als je zwanger bent moet je nog oppassen ook, gewoon NIETS in de tuin doen anders heb je nog kans op een ziekte waardoor je een miskraam kunt krijgen.....alleen door zo'n schijtkat. Die van ons komt niet buiten, soms in onze met hoge schutting afgezette tuin en doet alles op d'r bak. Het zijn tenslotte HUISdieren :) Maar goed, dit zal waarschijnlijk altijd wel een discussie tussen hond-/kat liefhebbers zijn (en mensen die gewoonweg een hekel aan dieren hebben :)

ha
door harmes - Jul 5, 2012 om 17:40
26 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien ook een verwijderingsbijdrage bovenop de prijs van kauwgum?

ge
door gelito - Jul 5, 2012 om 20:29
33 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op zaterdag 30 jun 2012, 12:20]Advocaat vecht hondenbelasting aan bij Europees Hof!

Wie denkt dat de hondenbelasting gebruikt wordt om de overlast en het afval door honden te bestrijden, is verschrikkelijk naief. Hondenbelasting is - zoals ook in mijn gemeente waar ik fors voor mijn honden betaal - gewoon een vorm van inkomsten voor de gemeente, meer niet.
Overlast heeft alles te maken met a-sociaal gedrag van de honden-begeleider, en dat roei je niet uit met belastingen te heffen. Ik ruim elke drol van mijn honden keurig op, hou ze constant aan de lijn, en mijd zoveel mogelijk confrontaties met loslopende honden en hun aso-baas; desondanks worden er regelmatig aangelijnde honden aangevallen en zelfs vermoord door deze aso-koppels. En de politie? Staat erbij, kijkt er naar en doet vervolgens niets met aangiftes, want hondenoverlast heeft geen prioriteit, wordt er gezegd. En daar betaal ík dus hondenbelasting voor!

ru
door ruitenboer - Jul 5, 2012 om 23:24
64 Antwoorden / 1 Vragen

Blijft een rare discussie. De hondenbelasting werd niet ingevoerd wegens overlast door hondenpoep.
Al sinds de middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van met name van zwerfhonden te beperken en om de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. Daarnaast zag de overheid er in de tijd dat de hondenkar als transportmiddel werd gebruikt, een middel in om transportbelasting te kunnen heffen.

Mensen noemen in het algemeen de troep op straat hondenpoep. Dat is makkelijk want je kunt naar iets ander wijzen en bent zelf vrijgepleit om je troep overal neer te gooien. Complete gezinsverpakkingen van McDonalds. papier, plastic en die vette vieze klodders mayonaise. En dat vergaat niet.
Zelfde geld voor blikjes, plastic flesjes, peuken, (plastic) verpakkingen van shag. Je komt het allemaal overal tegen.

In tegen stelling tot bovengenoemde voorbeelden verdwijnen dierlijke en menselijke uitwerpselen vanzelf. Eén of een paar fikse regenbuien en het is opgenomen door de grond of door het riool gespoeld.

Maar zodra we het statiegeld op plastic flessen opheffen juicht (bijna) iedereen.

Hondenbelasting is zinloos tegen de strijd om de hondenpoep. Dat is dus geen argument. Nog sterker, het is voor een aantal mensen (met hond) een argument om het niet op te ruimen.
Gewoon afschaffen dus die belasting. Maar wel in de standaard APV de verplichting dat de persoon die een dier begeleidt de middelen bij zich moet hebben om het op te ruimen.
Dat geldt dus ook voor paarden, die nu vrijgesteld zijn van belasting maar ook aardige hopen kunnen laten vallen op de openbare weg.

En katten, die zullen wel een groot probleem blijven. Want hoe controleer je de eigenaar van een poezenbeest? Gezondheidstechnisch zie ik liever hondenpoep in mijn tuin dan kattendrollen. De meeste honden gaan één keer per jaar naar de dierenarts en krijgen dan meteen een ontwormingskuur.
Helaas geld dat voor katten niet. En toch zijn het echt de katten die voor 95% de zandbakken vol poepen.

zonnebloem_4844332
door zonnebloem_4844332 - Jul 6, 2012 om 10:44
13 Antwoorden / 7 Vragen

Van mij mag hondenbelasting afgeschaft worden mits iedereen de eigen hondenpoep opruimt.
Laat iedereen het gewoon op straat liggen, dan de hondenbelasting weer invoeren.

gabriele
door gabriele - Jul 6, 2012 om 11:44
107 Antwoorden / 2 Vragen

ja het probleem om iemand het te laten controleren ,kost geld en dat zou dan de betalende persoon op moeten brengen ,maar controleren doen ze hier toch niet alleen ik heb geen zin om als wanbetaler gezien te worden ,maar tegen die betaling staat niks tegenover hoor is alleen maar binnen halen meer niet en ze gaven ook al aan dat het bedrag tegen viel hahaha zeker verhogen dan maar! lijkt de regering wel!

soepkiep
door soepkiep - Jul 6, 2012 om 12:04
529 Antwoorden / 75 Vragen

ruitenboer
dit heb je fijn en goed gezegd
precies zo als het is

en wat die katten betreft
iedere kat verplicht laten chippen net als de honden
die geen chip hebben door de gemeente laten vangen en ophalen
dan is dat zo af gelopen
en mensen die het zielig vinden die nemen dan maar zo'n kat in huis zorg er voor en laat hem chippen

zonnebloem_4844332
door zonnebloem_4844332 - Jul 6, 2012 om 12:24
13 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ruitenboer schreef op donderdag 5 jul 2012, 23:24]

En katten, die zullen wel een groot probleem blijven. Want hoe controleer je de eigenaar van een poezenbeest? Gezondheidstechnisch zie ik liever hondenpoep in mijn tuin dan kattendrollen. De meeste honden gaan één keer per jaar naar de dierenarts en krijgen dan meteen een ontwormingskuur.
Helaas geld dat voor katten niet. En toch zijn het echt de katten die voor 95% de zandbakken vol poepen.

Ik heb zelf een kat en ik weet dat katteneigenaren ook één keer per jaar naar de dierenarst gaan, zo niet vaker.
De meeste katten in Nederland komen niet buiten.
Mijn kat kan bv alleen in mijn eigen tuin, die is afgezet.
Dat beeld wat jij schetst klopt dus niet helemaal.

gabriele
door gabriele - Jul 6, 2012 om 13:28
107 Antwoorden / 2 Vragen

hallo de meeste katten niet buiten??????? nou hier struikel ik over katten hoor iedereen schijnt een kat te hebben en die lopen gewoon allemaal op straat sommige hebben zelfs meerdere katten ,ja ook om geld mee te verdienen een keer zat er een in mijn bijschuur want die wist niet meer hoe mijn tuin uit te komen ik wilde helpen ,nou paniek dus tot hij boven op schutting kwam en ik die buur moest wijzen waar haar langharige kat stijf van schrik zat nu zie ik die niet meer in achtertuin beter voor mijn koolmeesjes maar ja voortuin daar komen ze nog wel en de aarde ligt dan op mijn grint wat ik niet aangenaam vind dus je kunt er niks leuks in zetten want ze halen het er uit niet prettig dus
ik had vroeger ook een kat 4 hoog en wel binnen niet buiten want die brengen ook de vlooienpopulatie overal heen !

te
door teo - Jul 6, 2012 om 13:34
82 Antwoorden / 30 Vragen

Dat er hondenbelasting betaald is niet meer dan logisch en dat mag ook gelden voor ander huisdieren zoals o.a. katten.
Alleen al om de krankzinnige huisdierencultus, onder het mom van dierenliefde, aan banden te leggen. Een buurman hier in de straat is in het bezit van 2 honden, 3 katten, n kakketoe, n voliere, 2 hamsters en 6 goudvissen voor het raam die 3x zoveel voedsel naar binnen slaan als n gemiddeld gezin in centraal afrika.
Het meest bizarre is wel: dat onze dierenliefhebbers hun lieve huisdieren bewust (zie etiket) in leven houden dankzij de extra slacht van pakweg 3000 ton andere dieren! o.a. walvissen, kangoeroes, varkens, vogels, konijnen, etc.etc.
Rekent u hetzelf maar even uit: hiervan leven in nederland alleen al 2 milj. honden en 3 milj.katten. Het toppunt van schizofrenie.
Nog n kleine bijzaak: de dierenbescherming verwacht dat er dit jaar, mede wegens de crisis, 50.000 huisdieren door dierenliefhebbers, gedurende de vakantietijd op straat worden gezet! Daarna kan men natuurlijk gewoon naar n dierenwinkel gaan om weer wat schattigs aan te schaffen. Hiervan zouden zelfs de plofkippen met verbazing van hun stok vallen. Nietwaar Mevr.Tieme? maarja met dit tema verdien je geen zeteltje extra van onze dierenliefhebbers.

maryo
door maryo - Jul 6, 2012 om 15:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hondeneigenaar van een schattig hondje vind ik het normaal dat ik belasting moet betalen. Er staan hondenpoepbakken met een zakjesautomaat. De bakken moeten geleegd en de zakjes aangevuld. Daar is personeel voor nodig dat moet worden betaald, al weet ik wel dat het vaak uitkeringen zijn.
Het hondje kreeg ik van mijn kinderen die de verzekering, voedsel enz. betalen, maar zelf hebben ze geen huisdieren en vergaten dus dat ik ook de belasting moet betalen. Dat heb ik hun gewoon niet verteld en ik betaal in twee keer zelf dat bedrag.
Waar ik me vaak aan erger is het feit dat nagenoeg iedereen in ons park zijn hond of honden niet aangelijnd wandelt terwijl dat moet. Waar zijn de controleurs...???
Ik betaal belasting voor mijn hond dus moet ik ook kunnen rekenen op controle daar waar loslopende honden op mijn hond afvliegen zonder dat hun eigenaar ze terugroepen. De mijne rolde een keer als een bal over het pad omdat twee jonge loslopende honden er mee gingen spelen. Sindsdien is de mijne bang geworden voor grote honden. Toen ik de eigenaresse zei dat ze toch op z'n minst één van de honden had kunnen aanlijnen werd ze kwaad.

En vorige week liep er een jonge man met twee honden voor me. De zijne renden natuurlijk naar mijn hond toe en zo had die man dus gezien dat ik achter hem liep.
Even verder rende een van zijn honden een laagvliegende duif achterna tot hij hem te pakken had. De eigenaar liet hem volledig begaan, ook toen hij de duif wilde doodbijten. Ik was zó geschokt dat ik eerst niets kon zeggen, heb uiteindelijk naar hem kunnen schreeuwen dat hij zijn hond had moeten terugroepen.
"Die duif kon tóch al niet goed vliegen" schreeuwde hij mij toe terwijl hij op zijn dooie gemak naar zijn hond liep en de duif uit zijn bek trok. De bloedende duif was nog niet dood en kon in de struiken komen waar ik hem niet meer kon vinden. Natuurlijk gaat het zo in de natuur, maar wij willen een huisdier en dus moeten we er voor zorgen dat hij geen wild dier wordt.
Ik ben er twee dagen lang van overstuur geweest en toen ik de man weer tegenkwam heb ik zijn signalement goed in me opgenomen, in de hoop een controleur tegen te komen en te vragen om eens te letten op dat signalement en de man er op aan te spreken.... maar waar zijn de controleurs in mijn park? Ik betaal toch ook hondenbelasting.

hereistom
door hereistom - Jul 6, 2012 om 15:57
732 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ruitenboer schreef op donderdag 5 jul 2012, 23:24]Mensen noemen in het algemeen de troep op straat hondenpoep. Dat is makkelijk want je kunt naar iets ander wijzen en bent zelf vrijgepleit om je troep overal neer te gooien. Complete gezinsverpakkingen van McDonalds. papier, plastic en die vette vieze klodders mayonaise. En dat vergaat niet.
Zelfde geld voor blikjes, plastic flesjes, peuken, (plastic) verpakkingen van shag. Je komt het allemaal overal tegen.
Inderdaad, het wordt tijd dat er eens strenger wordt gecontroleerd en beboet, net zoals in Singapore €100,- boete als je iets op straat gooit of je hondepoep niet opruimd, dan leren ze het wel af!

op
door opf - Jul 7, 2012 om 09:03
6 Antwoorden / 1 Vragen

Naar mijn menig dienen we de hondenbelasting voor dit jaar gewoon te betalen. Na de uitspraak van het Europees Hof (afschaffen) zullen de gemeentes de hondenbelasting terug moeten storten.
Ik ben namelijk tegen hondenbelasting, want ik begrijp deze vorm van belasting heffen niet.
Ik had drie honden, daarvoor betaal ik bijna 300 Euro hondenbelasting. Ik woon met een gezin van drie personen in een eengezinshuis. Daarvoor betaal ik 150 Euro rioolrechten. Daarvoor heeft mijn gemeente een rioolstelsel liggen ter waarde van tientallen miljoenen Euro's. Het jaarlijkse onderhoud loopt ook in de miljoenen. Dan betaal ik eigenlijk een schijntje voor het rioolrecht.
Anders is dat met de hondenbelasting. Voor die 300 Euro moet ik zelf de poep opruimen, mag ik de honden niet los laten lopen, krijg ik een boete als ik geen poepzakje bij me heb. Maar er worden geen voorzieningen getroffen. Er worden geen afvalbakken geplaatst. De hondenuitlaatplaatsen zijn verwijderd, de hondenlosloopplekken zijn opgedoekt. En als je even niet oplet, drukt de gemeenteraad er nog wel een maatregel door waardoor je nog meer het idee krijgt dat je als hondenbezitter vogelvrij bent voor het aanvullen van de tekorten van de gemeente.

Nico

gabriele
door gabriele - Jul 7, 2012 om 15:33
107 Antwoorden / 2 Vragen

er schijnen inderdaad lieden te zijn die denken boven de wet te staan en hun hond gewoon los laten lopen ondanks deze hond diverse honden al gebeten heef zo ook mijn poedeltje toen die drie jaar was en tot dan speelden ze altijd samen met nog meer honden op een wei niks aan de hand tot hij mijn poedelin d enek pakte en schudde dus naar DA geweest maar de beleefdheid om naar de onkosten te vragen nee dat deed madam dus ook niet ,en nu als mijn poedel hem alleen maar ziet gata hij uit zijn dak poedel is dus 40cm herdershond 70 cm!!! die komt dus uit een nest waar meerdere honden een tik hebben de moederhond had een van haar puppen doodgebeten dus hebben ze alleen een tik ergensze zijn 11jaar nu net zo als mijn poedel dus ,zelfs kinderen zijn bang van die hond toch gewoon los door dorp laten lopen wie het snapt mag het zeggen

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 8, 2012 om 07:07
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=maryo schreef op vrijdag 6 jul 2012, 15:50]Hondeneigenaar van een schattig hondje vind ik het normaal dat ik belasting moet betalen. Er staan hondenpoepbakken met een zakjesautomaat. De bakken moeten geleegd en de zakjes aangevuld. Daar is personeel voor nodig dat moet worden betaald, al weet ik wel dat het vaak uitkeringen zijn.
Het hondje kreeg ik van mijn kinderen die de verzekering, voedsel enz. betalen, maar zelf hebben ze geen huisdieren en vergaten dus dat ik ook de belasting moet betalen. Dat heb ik hun gewoon niet verteld en ik betaal in twee keer zelf dat bedrag.
Waar ik me vaak aan erger is het feit dat nagenoeg iedereen in ons park zijn hond of honden niet aangelijnd wandelt terwijl dat moet. Waar zijn de controleurs...???
Ik betaal belasting voor mijn hond dus moet ik ook kunnen rekenen op controle daar waar loslopende honden op mijn hond afvliegen zonder dat hun eigenaar ze terugroepen. De mijne rolde een keer als een bal over het pad omdat twee jonge loslopende honden er mee gingen spelen. Sindsdien is de mijne bang geworden voor grote honden. Toen ik de eigenaresse zei dat ze toch op z'n minst één van de honden had kunnen aanlijnen werd ze kwaad.

En vorige week liep er een jonge man met twee honden voor me. De zijne renden natuurlijk naar mijn hond toe en zo had die man dus gezien dat ik achter hem liep.
Even verder rende een van zijn honden een laagvliegende duif achterna tot hij hem te pakken had. De eigenaar liet hem volledig begaan, ook toen hij de duif wilde doodbijten. Ik was zó geschokt dat ik eerst niets kon zeggen, heb uiteindelijk naar hem kunnen schreeuwen dat hij zijn hond had moeten terugroepen.
"Die duif kon tóch al niet goed vliegen" schreeuwde hij mij toe terwijl hij op zijn dooie gemak naar zijn hond liep en de duif uit zijn bek trok. De bloedende duif was nog niet dood en kon in de struiken komen waar ik hem niet meer kon vinden. Natuurlijk gaat het zo in de natuur, maar wij willen een huisdier en dus moeten we er voor zorgen dat hij geen wild dier wordt.
Ik ben er twee dagen lang van overstuur geweest en toen ik de man weer tegenkwam heb ik zijn signalement goed in me opgenomen, in de hoop een controleur tegen te komen en te vragen om eens te letten op dat signalement en de man er op aan te spreken.... maar waar zijn de controleurs in mijn park? Ik betaal toch ook hondenbelasting.

In ieder geemtelijke APV staat aangegeven dat een hond Aaangelijnd moet zijn, behalve in de daar aangegeven gebieden zoals losloop plaatsen. Kijkt U maar op uw eigen gemeentelijk site en zoek naar het kopje Openbare ruimte, anders vraagt u uw afdeling Burgerzaken hoe dat bij u is geregeld, kunt u gelijk uw beklag doen en is het waarschijnlijk snel over met die loslopende dieren. U zou dan ook nog kunnen aangeven en vragen; dat u van de gemeente verlangd om toe te zien op Rabies entingen, want loslopende honden kunnen dat verspreiden, en daar heeft de Gemeente de Plicht maatregel van het Min.Landbouw nl. er op te controleren.

gabriele
door gabriele - Jul 8, 2012 om 10:44
107 Antwoorden / 2 Vragen

Rabies inenting is alleen voor buitenland!!! en aan de gemeente vragen heeft totaal geen nut want die doen echt niks, die maatregel is van jaren gelden over rabies!!!!

en hier staat nergens aan gegeven waar honden los mogen lopen!

wi
door wilmabraam - Jul 12, 2012 om 16:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou graag willen weten of stacey 1 of meerdere katten bezit,daar word ook geen belasting voor betaald maar zitten wel bij mij in de tuin hun behoefte te doen.
dan ook voor katten een belasting aanslag voor het geluid en stank overlast in mijn tuin

fotoflex
door fotoflex - Jul 13, 2012 om 06:32
67 Antwoorden / 6 Vragen

Het is al vaker gezegd in deze discussie, maar toch nog maar een keer;
er is géén samenhang tussen de eventuele overlast van honden en de belasting.
Hondenbelasting wordt alleen geheven om gaten in de begroting te dichten.
Het is ook geen retributie, de overheid mag de opbrengst besteden aan wat hij wil. De belasting is een overblijfsel uit de tijd dat ook belasting op dienstmeisjes en glazen ruiten werd geheven.
Het opruimen van zwerfvuil, dus ook hondenuitwerpselen, wordt betaald uit algemene middelen. Natuurlijk betalen dan de mensen die geen hond hebben daaraan mee. Dat lijkt onrechtvaardig, maar je betaalt aan zoveel dingen mee die je niet zelf veroorzaakt hebt. Als iedereen zijn eigen rommel op moet ruimen gaat het al gauw mis. Daarom is de stadsreiniging opgericht, en de straten zijn echt schoner dan vóór die tijd.
Maar nogmaals; of er wel of geen hondenbelasting wordt geheven, noch de hoogte daarvan, hebben te maken met hoe schoon de straten zijn.

jo
door josje54 - Aug 4, 2012 om 13:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf altijd 4 honden gehad nu zijn ze overleden maar ik heb altijd voor 4 honden belasting betaald.Maar ik vind dat ze in grote steden altijd weinig aan honden uilaat terreinen doen.Wel veel moeten betalen en weinig velden waar je de honden goed kunt uitlaten.En als er een is moet je kilometers lopen en dan heeft je hond het al onderweg gedaan en het terrein niet gehaald.
Als ze in iedere wijk bv in eindhoven hebben ze verschillende wijken en grote wijken.DAT ZE NU EENS GAAN KIJKEN WAAR ZE NOG MEER EEN HONDEN UITLAAT TERREIN KUNNEN MAKEN.Dan hebben de mensen geen probleem om hiondenbelasting te moeten betalen als er maar iets gedaan wordt voor de honden.En dat is in de grote steden niet.Dus gemeente eindhoven enz ga daar is iets aan doen en strijk niet alleen het geld op maar doe er iets mee .Zodat iedereen ziet wat er met hondenbelasting geld gedaan wordt nu zien we niks.
De honden mogen niks maar wel veel betalen ga dan ook eens naar die katten en duiven kijken die los lopen en vliegen laat die mensen dan ook betalen niet alleen de honden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen
Laat het ons weten.

fe
door festinger - Aug 5, 2012 om 03:06
410 Antwoorden / 18 Vragen

Als het over overlast van stront gaat zijn we hier allemaal paraat en hebben zo onze mening. En het is zooooo zinloos en geldverslindend bekrompen. Niemand beseft dat alles wat ie dagelijks eet mede te danken is aan stront. Echter door omzetting van planten van meststoffen in eetbare groenten/fruit/vlees is het ineens
acceptabel en smakelijk. En we hebben ook geen enkele moeite optimaal te genieten van bijvoorbeeld zwembaden, waar allerlei soorten uitwerpselen door chloor worden verhult.

Begrijp dat hondenbelasting idioot is en dat die bedachte luxe belasting niet meer te handhaven is.

te
door teo - Aug 6, 2012 om 10:49
82 Antwoorden / 30 Vragen

Dat gezeik over die strontbelasting gaat maar door. Dat alleen is al een reden om die belasting naar aantal kwadratisch te verhogen en zodoende het totale aantal van 2.500.000 honden te verminderen. Vervolgens zou men extra belasting kunnen heffen op blikvoer voor honden en katten (3.000.000) waarvoor wekelijks dankzij de "dierenliefhebbers" 1000 ton kangeroes, kippen, varkens, koeien zeehonden en valse kanariepieten worden verwerkt. Met deze besparingen zouden ettelijke dorpen in de sahel van de hongersdood gered kunnen worden.
Daarbij zou n verbod cq controle op de vrije verkoop van dieren moeten worden ingesteld rekening houdende met het feit dat tijdens de vakantietijd zo'n 30.000 van de ooit zulke schattige beestjes door "dierenliefhebbers" aan hun lot worden overgelaten.
Laat het huilen dus maar aan hun over.

gabriele
door gabriele - Aug 6, 2012 om 11:17
107 Antwoorden / 2 Vragen

theo dorus etc. hier boven jij kletst naar je hersens hebt!vergeet je niet wat de mensen verobberen? inclusief jij dus????en als je zelf geen hond hebt ga dan van deze site af heb je hier niks te zoeken dus over de rest van je verhaal ga ik maar zwijgen want denk dat het niet tot je hersens doordringt dus

op
door opf - Aug 6, 2012 om 11:25
6 Antwoorden / 1 Vragen

"theodorusgcm" beschrijft precies wat er gaande is. Ik vind het echter erg jammer dat hij/zij er zo negatief over is.

Mijns inziens hebben heel veel mensen een goede boterham aan de dierenliefde die in Nederland heerst. Er zijn tientallen diervoederfabrikanten die er aan verdienen. Ook hebben vele dierenartsen een goed belegde boterham door de vergaande dierenliefde van de honden- of kattenliefhebber.

Wat mij echter tegen de borst stuit, is dat in tegenstelling tot de diervoeders ik bij de hondenbelasting geen waar voor mijn geld krijg. Voldoet het ene voer niet, kan ik op een ander merk overstappen. Het voer dat ik nu aan mijn honden geef, voldoet aan de prijs-kwaliteit verhouding die ik nodig acht. Bij hondenbelasting is absoluut geen sprake van prijs-kwaliteit.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 6, 2012 om 13:04
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=theodorusgcm schreef op maandag 6 aug 2012, 10:49]Dat gezeik over die strontbelasting gaat maar door. Dat alleen is al een reden om die belasting naar aantal kwadratisch te verhogen en zodoende het totale aantal van 2.500.000 honden te verminderen. Vervolgens zou men extra belasting kunnen heffen op blikvoer voor honden en katten (3.000.000) waarvoor wekelijks dankzij de "dierenliefhebbers" 1000 ton kangeroes, kippen, varkens, koeien zeehonden en valse kanariepieten worden verwerkt. Met deze besparingen zouden ettelijke dorpen in de sahel van de hongersdood gered kunnen worden.
Daarbij zou n verbod cq controle op de vrije verkoop van dieren moeten worden ingesteld rekening houdende met het feit dat tijdens de vakantietijd zo'n 30.000 van de ooit zulke schattige beestjes door "dierenliefhebbers" aan hun lot worden overgelaten.
Laat het huilen dus maar aan hun over.

Het valt mij toch wel op dat er buiten de hierboven ongefundeerde reactie, verder niet wordt gesproken over de oneigenlijke gebruikmaking van de belasting wetten, hondenbelasting wetten zijn verouderd en niet over de bevolking evenredig verdeeld. De ene gemeente wel en de andere weer niet. En dan tegen de hierbovenaangehaalde reageerder, de dieren voeder industrie legt jaarlijks veel geld bij aan de ontwikkelings wetenschap via dieren medicijnen dit is ook onderzoek waar de mens in het algemeen heel veel baat bij heeft. Dat wordt wel is vergeten.

tpol
door tpol - Aug 6, 2012 om 14:23
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kamphuysen,
Dan heeft u niet goed gelezen, mijn reactie ging daar dus over. Verdere reactie helemaal mee eens. De reactie van theodorusgcm slaat echt helemaal nergens op, het enige puntje wat ik er uit haal wat van waarde is, is het feit dat er helaas veel honden, katten etc tijdens devacantie gewoon gedumpt worden. Daar zou best wel eens wat aangedan kunnen worden dmv voorlichting. Het zijn in mijn mening toch mensen die blijkbaar de consequenties van hun aankoop niet kunnen overzien en daar komt veel leed van.

Hondenbelasting moet gewoon geoormerkt worden en uitgegeven worden aan goede uitlaat gebieden, voorlichting voorradig zijn van zakjes om de drollen op te ruimen etc

gabriele
door gabriele - Aug 6, 2012 om 14:31
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tpol schreef op maandag 6 aug 2012, 14:23]Beste Kamphuysen,
Dan heeft u niet goed gelezen, mijn reactie ging daar dus over. Verdere reactie helemaal mee eens. De reactie van theodorusgcm slaat echt helemaal nergens op, het enige puntje wat ik er uit haal wat van waarde is, is het feit dat er helaas veel honden, katten etc tijdens devacantie gewoon gedumpt worden. Daar zou best wel eens wat aangedan kunnen worden dmv voorlichting. Het zijn in mijn mening toch mensen die blijkbaar de consequenties van hun aankoop niet kunnen overzien en daar komt veel leed van.

Hondenbelasting moet gewoon geoormerkt worden en uitgegeven worden aan goede uitlaat gebieden, voorlichting voorradig zijn van zakjes om de drollen op te ruimen etc

ja en daar wringt de schoen die worden hier als maar minder op een voormalig voetbalveld ,waar ze altijd konden spelen ,heeft men een tennisbaan met kantine gezet .dat was waarschijnlijk ,omdat dat meer geld oplevert!er zijn hier helemaal geen plekken waar ze lekker kunnen uitrennen wat zo belangrijk is voor een hond,en zakjes kun je zelf meenemen,want kinderen vinden dat ook mooi om in het water te gooien,en daar waren ze dus niet voor geschikt!!!helaas!!!

te
door teo - Aug 6, 2012 om 22:00
82 Antwoorden / 30 Vragen

Beste Gabriele, Men heeft niet zoveel hersens nodig om de feiten te kennen. Het niet onder ogen willen zien is wat anders. Mensen eten vlees, maar voor zover ik weet worden die niet niet met andere mensen uit blik gevoerd. Terwijl miljoenen dierenliefhebbers, al ziende blind, hun schatjes in leven houden met duizenden tonnen konijn, gevogelte, geiten, walvis, kangeroe, varken, koe, schaap, etc. etc..Waardoor mede de prijs van consumptievlees lager is en er dus meer geslacht moet worden Het is inderdaad een absurd feit, maar voor het lezen van etiketten heb je niet zoveel hersens nodig. De partij voor de dieren oa. zal je hier natuurlijk ook niet over horen met zoveel dierenliefhebbers als stemmers.

op
door opf - Aug 6, 2012 om 23:50
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=theodorusgcm schreef op maandag 6 aug 2012, 22:00]Beste Gabriele, Men heeft niet zoveel hersens nodig om de feiten te kennen. Het niet onder ogen willen zien is wat anders. Mensen eten vlees, maar voor zover ik weet worden die niet niet met andere mensen uit blik gevoerd. Terwijl miljoenen dierenliefhebbers, al ziende blind, hun schatjes in leven houden met duizenden tonnen konijn, gevogelte, geiten, walvis, kangeroe, varken, koe, schaap, etc. etc..Waardoor mede de prijs van consumptievlees lager is en er dus meer geslacht moet worden Het is inderdaad een absurd feit, maar voor het lezen van etiketten heb je niet zoveel hersens nodig. De partij voor de dieren oa. zal je hier natuurlijk ook niet over horen met zoveel dierenliefhebbers als stemmers.

De grootste fout die een mens maakt is de medemens te wijzen op zaken die in zijn ogen niet deugen, maar door de mensheid in zijn algemeenheid in het leven geroepen is.

Daarnaast wil ik u wijzen op het overtollige slachtafval dat overblijft, omdat men niet genegen is vlees met een randje vet te consumeren. Heel veel consumenten gaan voor het meest eenvoudig te verwerven en te bereiden stukje vlees, zoals kipfilet, varkenslapje en dergelijke.
Daarnaast werden enkele tientallen jaren geleden alles van de koe en het varken voor menselijke consumptie gebruikt. Ook delen van de kop en ingewanden. Nu verdwijnt dat hoofdzakelijk als slachtafval richting diervoederfabrieken.