ca
door carrohuntink Sep 21, 2017 om 15:42
Geldzaken & recht

Aegon vliegwiel overeenkomst

Heb sinds 2001 een Aegon vliegwielovereenkomst lopen, en afgesloten voor 20 jaar. Maandelijks gaat hier 91,19 euro heen. ( dit bedrag i.v.m afronding van gulden naar Euro )
Altijd netjes betaald .. en zou dus nog 4 jaar moeten .. en wat schetst mijn verbazing .. ik krijg dus nu ineens een brief van Aegon, dat deze vliegwiel overeenkomst wordt beeindigd. Dit kan toch niet zomaar ?
Daarbij .. willen ze me nu afkopen .. met .. let op .. 4000,= euro. Dit is 1/4 van het geld dat ik al 17 jaar heb ingelegd ! ! Om maar te zwijgen van rente en rendement !
Graag advies, hoe en op welke manier hier op te reageren !

B.v.d. & vr. gr.
C. F.j. Huntink

2333 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2017 om 15:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die 91 euro was de rente en aflossing van de lening die je blijkbaar had afgesloten. Het restant van de lening à 2800 word je ook kwijtgescholden, naast de 4000 euro die ze gaan uitbetalen.

ca
door carrohuntink Sep 21, 2017 om 16:01
Antwoorden / 1 Vragen

Dus ... 4000,= + 2800,- zou dan alsnog 6800,- zijn ... schiet toch niet op ...
heb meer dan 18000,= euro ingelegd !
Is toch belachelijk .. moet toch niet kunnen, dat ze zoiets zomaar beeindigen !
wil dan toch minimaal mijn inleg terug hebben, als zij het contract beeindigen !
Graag advies van iemand die op de hoogte is van de rechtsgang.
B.v.d.

ti
door tilpend Sep 21, 2017 om 17:13
132 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft helemaal geen EUR 18.000 ingelegd maar een bedrag geleend waarvan gelijk aandelen zijn gekocht. Het maandelijkse bedrag was geen inleg maar aflossing & rente van de lening die u had afgesloten.

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2017 om 16:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Essentiële gedeelte van de bijlage

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2017 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt helemaal geen € 16.000 ingelegd. U hebt rente betaald voor een lening. Wees blij dat ze u de restant schuld kwijtschelden.

Laten we hopen dat die aandelen op 1 oktober nog € 4.000 waard zijn.

U hebt de afgelopen jaren blijkbaar alle commotie gemist over zulk soort producten, alle tv uitzendingen die daaraan gewijd zijn, alle claimstichtingen die opgericht zijn. Alle processen die gevoerd zijn.

ca
door carrohuntink Sep 21, 2017 om 16:09
Antwoorden / 1 Vragen

oh wat een boeven ....

ca
door carrohuntink Sep 21, 2017 om 16:32
Antwoorden / 1 Vragen

nee, niet gemist ... maar als ik de voorstellen vertel wat ze in al die jaren elke keer deden, ga je daar niet snel mee akkoord !
En nu de economie toch weer in een stijgende lijn zit, verwacht je toch langzaam weer positief resulaat !

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2017 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is het toch simpel? Dan zet u die aandelen zelf op een beleggingsrekening en blijf daar geld op inleggen. Wie weet is het dan nog wat in 2021.

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2017 om 16:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je vergeet voor het gemak maar even dat je een lening had afgesloten waar rente en aflossing voor betaald moest worden? Wat je laatste zin betreft: Je vast wel een rechtsbijstandsverzekering, kun je daar terecht voor advies.

DOOR CARROHUNTINK 21 SEP. 2017 OM 16:01
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dus ... 4000,= + 2800,- zou dan alsnog 6800,- zijn ... schiet toch niet op ...
heb meer dan 18000,= euro ingelegd !
Is toch belachelijk .. moet toch niet kunnen, dat ze zoiets zomaar beeindigen !
wil dan toch minimaal mijn inleg terug hebben, als zij het contract beeindigen !
Graag advies van iemand die op de hoogte is van de rechtsgang.
B.v.d.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2017 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u stopt, spaart u de aankomende drie jaar in ieder geval nog ruim€ 3.280.

ca
door carrohuntink Sep 21, 2017 om 16:19
Antwoorden / 1 Vragen

lijkt inderdaad de beste optie ...

kv
door kvjapio - Sep 21, 2017 om 16:21
281 Antwoorden / Vragen

Dit lijkt op een typische sprintplanconstructie. U betaalt een bedrag per maand, de bank koopt daarvoor aandelen (wat in feite een lening is ten laste van u zelf)) en de 'verwachting' is dat u na 20 jaar een veel hoger bedrag voor die aandelen terug krijgt. Waarmee u dan uw lening aflost en uw winst opstrijkt.
Niet dus. Ik heb ervaring met diverse sprintplannen waarvan er eentje geld opbracht en de rest mij alleen maar rente kostte tot einde looptijd. En allemaal van Aegon..

Ik vrees dat u niet anders kunt dan uw verlies te nemen.

ca
door carrohuntink Sep 21, 2017 om 16:28
Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad, zoiets is het .... en ben er ook bang voor dat het zo loopt .. maar is toch te gek voor woorden, dat op deze manier 1000+ mensen gewoon het verlies moeten pakken van zo'n mooi voorgespiegeld spaarplan .. en dat nog niet eens de inleg terug betaald kan worden ! Droevig !
Aegon zegt .. beleggings risico .. en bouwt nog een nieuw kantoor in een andere plaats ... pff ...

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2017 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carro. Bij beleggen is er niets zeker en beleggen met geleend geld is, en was ook toentertijd, uitermate onverstandig.

Maar niet voor het een of ander, hebt u de laatste ca. 10 jaar onder een steen geleefd, of in de binnenlanden van Afrika dat u alles daarover gemist hebt?

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2017 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat is het juist. U hebt amper wat ingelegd. Het overgrote deel was rente.

ca
door carrohuntink Sep 21, 2017 om 16:48
Antwoorden / 1 Vragen

en dat dat is precies waarom ik niet wilde beeindigen .. bij het laatse stukje zou je toch denk dat er iets verdiend gaat worden !

P.s. nee, niet onder een steen .. niet in afrika ... maar gewoon lekker hard gewerkt ...

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2017 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carro. Bij het laatste stukje zou u de restschuld afgelost hebben.
Dus u bent nu een "spekkoper" dat u dat kwijtgescholden wordt.

Ge
door Genee Sep 21, 2017 om 20:42
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Begrijp eigenlijk niet dat er dikwijls verlies geleden wordt op aandelen dan wordt er heel slecht belegd, de verantwoordelijke behoort ontslagen te worden.
Misschien worden er hoge kosten in rekening gebracht.
En is het wel mogelijk om erachter te komen waarin belegd is en het resultaat daarvan was en wat de kosten waren?

sw
door swat1500 Sep 21, 2017 om 22:34
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Voor dat laatste stukje zou u dan 3280 euro moeten betalen voor aandelen die op dit moment (na 17 jaar) dus maar 4000 euro waard zijn. De kans dat dit aandelen pakket na 3 jaar meer dan 7280 zal gaan opleveren is gezien de zwabberende aandelen markten uitermate klein. U loopt ook nog het risico dat het aandelenpakket juist (nog) minder waard wordt in die resterende 3 jaar.