xi
door xisuy Feb 15, 2019 om 21:11
Geldzaken & recht

Aidsfonds stuurt ongewenste brieven

Edit redactie - Dit topic is gesloten vanwege de onfatsoenlijke reacties. Verzoek het beschaafd te houden.

2562 17 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 15, 2019 om 21:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen
xi
door xisuy Feb 15, 2019 om 21:22
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip maar vroeg me af of er meer mensen last van hadden.
een burger word gewoon op een klijn foutje met een boete om zijn oren geslagen. terwijl de toezicht houdende instantie zich heeft vergist in het adres. en komt daar flink door in de problemen. en fondsen en stichtingen en grote bedrijven komen er gewoon vaak me weg. wat mij betreft heffen ze als straf heel dat aidsfonds op en geven het geld aan een goed doel ofzo kan mij het schelen. zijn we gelijk van die brieven af scheelt papier hoeft er weer geen boom omgezaagd te worden.
zijn we ook van die collecte busjes aan de deur af. als ik wat wil betalen stort ik het wel gewoon via de bank.

xi
door xisuy Feb 15, 2019 om 21:27
Antwoorden / 1 Vragen

deze is beter https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
handig zo,n site ben intussen 3 minuten verder 20 muisklikken.
dan noemen ze dit anoniem.

iemand een idee wat anoniem betekent? daar weten ze dat blijkbaar nog niet.

xi
door xisuy Feb 15, 2019 om 21:32
Antwoorden / 1 Vragen

nog gekker ik denk ik zoek op anoniem.nl voor de defenitie anoniem waar kom ik op uit.
anonieme webcam...

ik word leterlijk gestoord van niet kloppende invul formulieren verdwalende mail boxjes waar je een klacht in kunt diennen. waar geantwoord word ik kan u niet helpen moet u ergens anders zijn.
waar ben ik naar opzoek contact meldformulier daar ben ik naar opzoek dat vullen wij in.
dat is menselijke logica

diumenge
door diumenge Feb 15, 2019 om 21:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet dat je daar wat mee kan, maar als je dat wilt weten dan moet je dat vragen i.p.v. een mededeling doen.

"Bedankt voor de tip maar vroeg me af of er meer mensen last van hadden."

Het aidsfonds is een goed doel, maak je er verder niet zo druk om en doe die brief bij het oudpapier als je niet wilt doneren.

"heffen ze als straf heel dat aidsfonds op en geven het geld aan een goed doel"

me
door mein33 - Feb 15, 2019 om 21:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Xisuy,

U kunt het fonds eenvoudig laten weten dat u uit hun bestand verwijdert wenst te worden en geen post meer wenst te ontvangen.
Dit kan per brief of middels een e.mail.
Maar dit wist u zelf ook al wel !  ;-:))

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2019 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hiermee wordt helemaal de AVG wet niet overtreden, net zo min de wet op spam.

Doe niet zo dwaas,en doe er zelf wat aan.

xi
door xisuy Feb 15, 2019 om 22:29
Antwoorden / 1 Vragen

Edit redactie - bedreiging wordt niet getolereerd.

diumenge
door diumenge Feb 15, 2019 om 22:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haha, heb je je aluhoedje al op Xisuy?

tenormin
door tenormin Feb 15, 2019 om 22:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Even Kleenex pakken: dit is echt alu hoedje. @tijger1, onderduiken is mijn advies. ;-))

tijger1
door tijger1 Feb 15, 2019 om 22:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb die idioterie maar even gerapporteerd.

costnix
door costnix Feb 15, 2019 om 23:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Je was me voorzet het rapporteren. Hoe haalt de OP het in zijn bol

tenormin
door tenormin Feb 15, 2019 om 23:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar helaas, weer weekend @tijger1. Maar wat ie schrijft over je is pure laster. Om "te helpen" meld ik het laatste ook maar even. Trouwens, 1 bewijs is al voorradig: hij schrijft dat hij gehackt is in 2010 door tijger1, tijger kwam pas in 2012, daarna, vanwege de site veranderingen als tijger1. Dus kwek, kwek, kwek verhaal. Zullen we hem laten opnemen? Please. ;-))

gerbera
door gerbera - Feb 15, 2019 om 22:32
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ik krijg weer eens een bedel brief van het aids fonds op de mat waar ik niet om gevraagd heb.

Gewoon de mat weg halen kan die daar niet meer op komen;-).
Stuur de brief dan gewoon terug met vermelding gegevens verwijderen. Er worden geen wetten overtreden en al die goede doelen hebben ooit eens (in de oertijd) de adressen uitgewisseld.
U heeft het er maar druk mee maar goed ik heb weer even kunnen lachen.
Overigens dient u voorzichtig te zijn met het onheus beschuldigen van personen anders kon u daar wel eens meer last van krijgen dan van de ongewenste post.
reactie van TS op bericht van @tijger1
daarbij doet u aan persoons froude bekende naam.
1 naam kan maar 1 keer uitgegeven worden op dit forum.
toevalig is er in 2010 een mail aacount van mij gehackt wat hier op uit kwam.
gebruikersnaam Tijger1.
Toeval bestaat niet bij mij.
ik zal maar even op gaan passen als ik u was ik heb er voor meer op laten pakken en voor minder ook.
stuk voor stuk gaan ze er allemaal aan.

xi
door xisuy Feb 17, 2019 om 12:43
Antwoorden / 1 Vragen

Ik spreek de waarhijd dus.

die accounts zijn iemmers gehackt dus.
mijn probleem is het niet maar dat van hun word het wel.

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2019 om 22:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Eigenlijk kan ik niet zoveel met uw vraag (?) of meer mensen er last van hebben. De een heeft last van dit, de ander van dat. Hoe leuk ook, als ik kaarten en bedelbrief van het Wereld Natuur Fonds in de bus ontvang, denk ik: zonde van de kaarten maar heb er niet om gevraagd, dus doe er niets mee. Ik stuur ze niet terug want dat is duurder voor hen. Net zoals het AIDS Fonds. Heb afgeleerd om te reageren op ongevraagde post, dus... Juist, hoe zonde ook van de bomen: ik heb ze niet omgehakt.

xi
door xisuy Feb 15, 2019 om 22:37
Antwoorden / 1 Vragen

haha nee ik ook niet maar hoor gewoon niet in hun adres bestand te staan als ik me juist overal voor afgemeld heb daar is tegenwoordig een wet voor. net zo goed als hackers als tijger1.

tenormin
door tenormin Feb 15, 2019 om 22:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Joh, ik blijf niet beleefd, tijger1 een hacker. Wat een lef gozer zeg. Doe niet zo idioot. Je bent helemaal van het potje gevallen: wat een krankzinnige beschuldiging. Zou maar uitkijken: krijg je binnekort een echte brief op de mat: wegens laster.

marita5
door marita5 - Feb 15, 2019 om 22:45
11495 Antwoorden / 15 Vragen
tenormin
door tenormin Feb 15, 2019 om 22:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@marita1, en intussen gaat hij @tijger1 beschuldigen van hacken. Hij, Xisuy, weet wel beter wat te doen met ongewenste post: hoopte kennelijk dat tijger1 zou antwoorden en zie hier: tijger is een hacker.

marita5
door marita5 Feb 15, 2019 om 23:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zag de reactie van Ts nadat ik mijn antwoord plaatste ,  het is weer weekend

tenormin
door tenormin Feb 15, 2019 om 23:23
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, toch jammer dat idioten dan toeslaan. Alleen, ze verdwijnen als een spook in de nacht. Helaas. Terwijl die lui eigenlijk in het nekvel moeten worden gegrepen. En hij is ook straal verkeerd: tijger, zonder 1, is hier sinds 2012 (waar hij schrijft dat hij gehackt was in 2010 door tijger1). Maar tijger1 heeft, net als jij een ander cijfer achter zijn naam na de site toestanden, dus er klopt geen pest van.

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2019 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent volgens mij helemaal doorgedraaid.

tenormin
door tenormin Feb 15, 2019 om 22:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ben je ook danig aan het verdedigen. ;-))

costnix
door costnix Feb 15, 2019 om 23:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hij krijgt een ongewenst antwoord en gaat gelijk over op een ad hominem en trollt er ook op los.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 15, 2019 om 23:07
522 Antwoorden / Vragen

Er zijn ook mensen die ongevraagd aids krijgen. Denk daar eens over na. Die hebben ook geen avg meer. Helaas.

xi
door xisuy Feb 16, 2019 om 14:16
Antwoorden / 1 Vragen

Daar zijn dan weer al die pilletjes voor.
en die werken goed dat is bewezen.
helaas bestaan er geen pilletjes voor wat ik heb megemaakt door verkeerde adres bestanden.
ik ben niet de enige met mij waren er nog zo,n 15000 mensen die dit overkwam.
en doordat adres bestanden gehackt waren.
advocaten en juristen werden erom ontslagen.
onschuldige burgers werden er de dupe van.

diumenge
door diumenge Feb 16, 2019 om 15:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Xisuy, ik denk dat je beter zelf je pilletjes in kan nemen.

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2019 om 15:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, het leven valt niet mee als je zomaar post krijgt die niet bevalt, dat je daar de dupe van wordt.
Iets ergers kan ik me niet voorstellen. Of zou dat bijv. hiv/aids krijgen zijn?

costnix
door costnix - Feb 15, 2019 om 23:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Voor ongewenste post heb ik een hele grote blauwe container.
Ik maak me er niet druk over reclame in mijn brievenbus.
Zou je ook moeten doen.
Wat je wel zou moeten doen, is een nieuw toetsenbord kopen. De hoofdletters zijn defect.

xi
door xisuy Feb 16, 2019 om 14:12
Antwoorden / 1 Vragen

BIJ U WEL MEER DENK IS HET NIET DAT U TOEVALIG IN 2010 EEN EMAIL ACCOUNT HEEFT GAHACKT INCL TIJGER1 OP EEN FORUM KAN EEN NAAM MAAR 1 KEER WORDEN UITGEDEELD TOEVALIG DAT DEZE NAAM WEER OPDUIKT.
AH ME HOOFDLETTERS WERKEN PERFECT.
maar bij u zit een Hoofd draadje los.

iemand accounts hacken daar massas rotzooi op div forums mee gaan plaatsen daar komt gedonder van.
hacken mag kan niks mis mee doe dat dan om een fout of lek in een site op te sporen.
dat melden wij bij de maker van de site of bij de provider.
die lossen de fout op.

mail boxen van mensen hacken en data bestanden door elkaar gooien met iemand foto,s op facbook of andere media gaan lopen chanteren van wilt u dit terug hebben dat doen wij dus niet daar komt gedonder van.
iemand gaan lopen beschuldigen door zijn harde schijf vol te gooien met kinder porno. vervolgens aangeven bij de poltie terwijl die persoon nergens van weet.

de boel hacken terwijl die persoon de poltie op bezoek heeft om aan te tonen dat hij de schuldige niet was daar komt gedonder van.

het zal mij mijn tijd wel duren stuk voor stuk lopen ze allemaal tegen de lamp.
dan zullen die geen schuld er aan hadden zegen vieren. het land van ooit weer opgebouwd worden. dromenland worden waar het voor bedoeld is de kinderen waar het voor bedoeld was die zijn al groot die hebben er niks meer aan. maar hun nichtjes zusjes of mischien hun eigen dochter dan wel.

costnix
door costnix Feb 16, 2019 om 14:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dit draadje zal wel door de redactie van Kassa stevig gemodereerde worden. Ik heb uw beledigende tekst maar weer gerapporteerd.

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2019 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, klopt: helemaal doorgedraaid.
Daarnaast, behalve oerdom, totaal gebrek aan fatsoen.

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2019 om 21:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het gebruik van de Nederlandse taal is ook niet om over naar huis te schrijven.

jo
door jorisw - Feb 16, 2019 om 00:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je je zo druk kunt maken over een brief moet je een perfect leven hebben.

xi
door xisuy Feb 16, 2019 om 13:59
Antwoorden / 1 Vragen

niet om het een of ander al die instantie,s hebben gerechterlijke brieven gehad dat mijn gegevens uit hun bestand moesten gehaald worden. door data lekken in adres bestanden en dat verkeerde instantie,s mij post stuurde. ben ik diep in de problemen gekomen. u hebt zeker nooit met 24/7 telefoontjes te maken gehad.
dagelijks mensen op de stoep met de meest gekke vragen en klachten terwijl je nergens van weet deurwaarders die op zoek zijn naar een oplichter of aannemer die niet eens in de regio te vinden is. dat je zelfs snachts van de weg af word gereden.
met geweld neergslagen word je leven niet meer zeker bent. en zelf op de vlugt moet.
staats bescherming aan moet vragen en onder moet duiken omdat er ergens in nederland iets goed fout ging.
darom pak ik dit hoog op. goed was me leven goed zal het weer worden daar zorg ik zelf wel voor. het enige wat overblijft is een herinering aan problemen die er waren.
en ook dat overleven we wel. ook onder een brug is te slapen. ook in het bos is te slapen. ook als je op de vlugt bent in een politie cel al is het maar om vijlig achter een dikke deur te zitten.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2019 om 01:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wat is uw vraag?
Dit is nl niet de klaagrubriek. U maakt er ook wel erg veel heisa over.
Als het meezit en u geluk heeft heeft u geen aids en ook geen hiv.

xi
door xisuy Feb 16, 2019 om 13:50
Antwoorden / 1 Vragen

gaat het hier om vragen. er staat op deze fora zoveel aangekaart. van problemen die niet opgelost worden.
ik vraag niet ik kop er gelijk in waar het om gaat wie daar op wil reageren doet dat. wie er niks mee van doen heeft doet dat niet.

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2019 om 13:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar zijn uw hoofdletters?

costnix
door costnix Feb 16, 2019 om 15:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die heeft hij weggegeven met Sinterklaas.

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2019 om 15:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha, dat is erg royaal.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2019 om 01:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Jo
door JokeSk55 - Feb 16, 2019 om 06:15
20 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon de afzender per telefoon benaderen en laten weten dat je geen post van ze wil ontvangen. Is wel zo netjes en met beleefdheidbereik je nog steeds het meest.
Heb ik ook gedaan en het helpt in mijn geval.

costnix
door costnix Feb 16, 2019 om 08:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De door @maritas genoemde postfilter werkt als een tierelier.

xi
door xisuy Feb 16, 2019 om 13:47
Antwoorden / 1 Vragen

u denkt dat dat helpt even bellen. al zo vaak gedaan maar ze blijven ze toch sturen.

costnix
door costnix Feb 16, 2019 om 15:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Sinds ik mij bij postfilter heb aangemeld, heb ik geen ongewenste post meer.
Verder ben ik heel zuinig met mijn gegevens

me
door mein33 - Feb 16, 2019 om 09:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR XISUY 15 FEB. 2019 OM 22:29

ik heb niet gevraagd om een bedel brief.
dat valt onder de spam wet al sinds 2011
ik behoor ook niet in hun adressen bestand te staan.
terwijl ik in bel me niet registers sta en ook in stuur me geen brieven registers sta.

@xisuy,

Naar alle waarschijnlijkheid heeft u in het verleden wel op de e.o.a. wijze te maken gehad met dit fonds en dan is het nl. "wel" toegestaan om u te benaderen met het verzoek om een  "welwillende gulle gift".

Om bedelbrieven hoef je niet te vragen want als je er om vraagt, dan zijn het nl. geen bedelbrieven meer.

xi
door xisuy Feb 16, 2019 om 13:46
Antwoorden / 1 Vragen

ik hoor niet in een adres bestand te staan. van div fondsen waar mijn gegevens niks te zoekken hebben.
ze horen mij niks te sturen als mijn gegevens niet in hun bestand thuis horen. daar zijn al die instantie,s en wetten voor als pryvacy wet acm opta en weet ik nog meer hoeveel er wel niet zijn die daar toezicht op houden.
mijn privacy ligt om bepaalde redenen vanuit het verleden hoger dan dat hun mij een kaartje sturen.

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2019 om 13:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zijn uw hoofdletters op? Heeft u het niet erg hoog in uw bol?

me
door mein33 - Feb 16, 2019 om 14:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

xi
DOOR XISUY 16 FEB. 2019 OM 13:46
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

ik hoor niet in een adres bestand te staan

@xisuy,

Daar denken heel veel instanties heel anders over en u trouwens ook als u het e.e.a. maandelijks van hen wenst te ontvangen.  ;-((

Maar voor de duidelijkheid, er bestaat een lebvendige handel in adresbestanden en vele bedrijven, loterijen en 'goede doelen' maken dankbaar gebruik van deze bestanden.
Het gebruik van deze bestanden is niet verboden aangezien het om openbare gegevens gaat.
Wilt u uw n.a.w. gegevens uit een dergelijk bestand verwijdert zien dan zult u dat zelf kenbaar moeten maken.
Maar mijn betoog zal u waarschijnlijk niet overtuigen.

xi
door xisuy Feb 16, 2019 om 15:50
Antwoorden / 1 Vragen

dat is enkelde jaren terug gebeurd. om juridische redenen zelfs.
dus er is wel degelijk een overtreding gaande.
Juist doordat adres bestanden rond blijven gaan en er handel inzit wat dus het grootste probleem is.
hackers hebben ze namelijk gaar voor de doorverkoop.
criminelen nog liever.
om mee te frouderen ze doen niks liever dan deurwaarders naar een verkeerd adres sturen.
waar ik niet wens dat mijn gegevens staan wat nu blijkt dat ze er wel degelijk nog steeds staan.
is een groot probleem. 1,6 miljoen mensen komen jaarlijks in de problemen.
omdat hun identietijds gegevens of naw gegevens uit een adres bestand zijn gehaald.
door hackers hun mailbox is gehackt en alles daarmee plots op facebook komt te staan wat niet had moeten gebeuren.
kleine bedrijven kunnen daar aan kapot gaan.
een burger kan persoonlijk er aan onderdoorgaan omdat handhavers vaak niet weten hoe het zit haastig te werk gaan.
juristen maar blijven zoekken van er zal wel iets zijn wat die man/vrouw verkeerd heeft gedaan.
er lopen nu nog mensen die in 2010 in de problemen kwamen juist doordat hun accounts werden gehackt hun data werd gestolen of via een backdoor virus alles maar van hun pc werd afgetapt gewoon tuis omdat ze zijn ontslagen ten gevolgen van.
posttroumatische stress stoornissen en weet ik nog meer waar die mensen mee zitten.
u wimpelt het weg maak het kenbaar bij die instantie. dat hebben we zeker gedaan in die tijd tot gerechterlijke stukken aantoe.
HUN ZITTEN FOUT NIET IK.
OMDAT GEWOON KENBAAR MAKEN NIET WERKT ZOEK IK FORUMS OP EN DOE IK HET DUS ZO.

costnix
door costnix Feb 16, 2019 om 16:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt herhalen tot je 100 gram weeg, maar je schiet niets mee op.
Doorlopen naar het volgende forum.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2019 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn nog veel meer fora die naar uw verhalen snakken.

xi
door xisuy Feb 17, 2019 om 12:38
Antwoorden / 1 Vragen

Waarom gaat u die niet hacken dan. in plaats van email accounts van burgers die daardoor in de problemen komen.
genoeg website,s die op omvallen staan forums waar geen onderhoud meer op zit.
zitten allemaal op hackers te wachten zoals u.

diumenge
door diumenge Feb 17, 2019 om 12:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doe je hoedje nou 's op Xisuy!

costnix
door costnix Feb 17, 2019 om 16:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@dimenge:
Één twee drie tidelium
Hoedje van aluminium
Er zin nog veel meer modieuze exemplaren:
https://www.startpagina.nl/v/winkels/mode/vraag/81783/alu-hoedje/

gerbera
door gerbera - Feb 17, 2019 om 15:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als u even na denkt, voor zover dit nog mogelijk is, om een account hacken is meer nodig dan alleen een gebruikersnaam. En wat uw beschuldiging betreft, @Tijger1 is sinds 2012, dus na 2010, actief op dit forum eerst zonder cijfer maar door ongemakken op deze site pas later met een cijfer achter de naam gekomen.
Dus stop met die onzin anders kon het echt wel uw probleem worden.
Overigens is schrijf je waarheid en immers zo.

xi
DOOR XISUY 17 FEB. 2019 OM 12:43
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik spreek de waarhijd dus.

die accounts zijn iemmers gehackt dus.
mijn probleem is het niet maar dat van hun word het wel.

xi
door xisuy Feb 17, 2019 om 19:19
Antwoorden / 1 Vragen

AH maar dat veranderd de zaak u hebt er verstand van hoor ik. wij waren al een tijdje op zoek naar een 20 tal hackers en hier zitten ze dus dat zal een mooie inval worden.
U bent gewaarschuwd.
Staat overigens 4 jaar op.

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2019 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk, de koffie staat klaar.

tenormin
door tenormin Feb 17, 2019 om 19:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@xisuy, ga nu maar lekker rustig wat lezen of t.v. kijken of wat dan ook. Ik hoop, en anderen met mij, dat de redactie morgen weer ingrijpt en uw zootje van de site gooit. Je weekend van "fame" heb je weer gehad. Nou ja, fame, vuilnisbelt taal.

costnix
door costnix Feb 17, 2019 om 19:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1: Voldoende koffie ook voor de politie en de ME?
Ik wacht nog steeds op een ingreep van de redactie met een permanente ban voor@xisuy

ju
door juliomariner Feb 17, 2019 om 19:47
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Lijkt me weer die mafkees met achtervolgingswaanzin en complot theorieen uit Eindhoven