br
door brielshout 7 apr. 2019 om 09:25
Geldzaken & recht

Amazon prime

Ik schijn een abonnement te hebben, tereijl ik van niets weet. Had er zelfs nog nóóit van gehoord. Wil het nu opzeggen, maar dat lukt niet!

616 5 Rapporteer
door r.kemperman - 7 apr. 2019 om 09:28
366 Antwoorden / 4 Vragen
1

Amazon Prime Video opzeggen


Ben jij niet tevreden over Amazon Prime Video of blijk je toch minder vaak gebruik te maken van de dienst dan je voorheen verwachtte? Dan kun je ervoor kiezen om jouw abonnement op de streamingdienst op te zeggen. Het opzeggen van jouw abonnement op Prime Video gaat zeer eenvoudig. In dit artikel leggen we je uit welke stappen je moet volgen om ervoor te zorgen dat jouw abonnement op de streamingdienst stopt.

Amazon heeft het vrij eenvoudig gemaakt om jouw account op Prime Video te kunnen beheren. Wanneer je ingelogd bent, kun je vervolgens rechtsbovenin je account beheren. Zodra je daar op Account & Settings klikt, kom je in een scherm terecht waar je alle opties kunt kiezen over je account. Vaak is het wel zo dat je gevraagd wordt om opnieuw je inloggegevens in te vullen, voordat je bij deze sectie kunt komen.

Zodra je bij Account & Settings bent, krijg je bij ‘Your Account’ meerdere opties te zien. Onder ‘Your Membership’ zie je vervolgens het bedrag dat je maandelijks betaalt en wanneer er weer een bedrag van jouw creditcard wordt afgeschreven. Aan de rechterkant zie je direct al ‘End Membership’ staan.

Zodra je daarop klikt, krijg je de vraag of je jouw account wilt behouden of dat je jouw account écht wilt beëindigden. Zodra je de laatste optie aanvinkt, kun je tot de datum die je in je scherm ziet staan nog gebruikmaken van de streamingdienst. Amazon Prime Video zal na die datum in ieder geval geen geld meer van je rekening afboeken. Mocht je per ongeluk op deze button hebben geklikt, dan kun je de opzegging annuleren door op ‘Keep Membership’ te klikken

Br
door BrendaDJSenKarel 16 mei 2019 om 16:42
31 Antwoorden / Vragen

Oh dat is grappig, ik heb het zelf niet als makkelijk ervaren en heb ook meerdere recencies gelezen waar zij ook tegen een aantal dingen opliepen (zoals random op een duitse amazon site terechtkomen). Ik vond deze guide persoonlijk duidelijk en gestructureerd, wie weet helpt het een van jullie: https://dyme.app/blog/opzeggen/amazon-prime-opzeggen

Succes!

door tijger1 16 mei 2019 om 16:56
38099 Antwoorden / 21 Vragen

@BRendadis

Het was op 26 april al opgelost.

Br
door BrendaDJSenKarel 16 mei 2019 om 18:50
31 Antwoorden / Vragen

Woops, excuus!

door heremietkreeft - 7 apr. 2019 om 10:20
9379 Antwoorden / 153 Vragen
2

Als u een abonnement heeft terwijl u er helamaal niets van weet behoeft u in gfeite helemaal niets te doen. Ik neem aan dat men nu geld van u wil wqant anders zou u het niet weten en ook de vraag niet stellen.
Als men onverhoopt  moeilijker gaat doen met vordereingen en dergelijkje zal Ámazon'moeten bewijzen dat u wel een abonnement heeft en dat kan men daar dan niet.
Mijn advies: afwachten of er nadere actie komt. Een abonnement dat u niet heeft kunt u ook niet opzeggen en waarom zou u de moeite doen als u het abonnement niet heeft. U dient wel heel zeker te weten dat u niet bijv. ergens iets verkeerd heeft aangeklikt.

ne
door neodutchio 7 apr. 2019 om 11:09
2664 Antwoorden / 11 Vragen

Bij het afrekenen op Amazon komt een popup met een vraag om een abonnement aan te gaan om zo extra korting te krijgen. Sommige mensen klikken dat weg, anderen zien enkel het woordje korting en klikken daar op. En achteraf vinden ze het vreemd dat ze ergens aan vast zitten.
Afwachten is dus niet slim, opzeggen wel.

door heremietkreeft 7 apr. 2019 om 11:34
9379 Antwoorden / 153 Vragen

Als er geen abonnement is kun je dat ook niet opzeggen. (Ik zag - en kan helaas niet meer bewerken -  weer vreemde typefouten en moet dus mijn toetsenbord maar eens goed nakijken.) 

Als Ts inderdaad niet goed heeft opgelet en dus 'weg heeft geklikt', dan uiteraard wel opzeggen. Maar Ts stelt zeker te weten vandaan mijn reactie.

ne
door neodutchio 7 apr. 2019 om 11:50
2664 Antwoorden / 11 Vragen

Bij Amazon is het vaker voor gekomen dat mensen heel zeker weten nooit iets aangeklikt te hebben. En toch blijkt elke keer toch die pop up aangeklikt te zijn en de gegevens ingevuld te zijn. Ik neem dat 'zeker weten' dus altijd met een korreltje zout.

door diumenge - 7 apr. 2019 om 11:35
10331 Antwoorden / 13 Vragen
1

Hoe kom je aan abonnement waar je niets van weet en zelfs nog nooit van hebt gehoord? En hoe ben je er achtergekomen dat je dat abonnement 'schijnt' te hebben?

door tenormin 7 apr. 2019 om 12:09
14676 Antwoorden / 85 Vragen

Bankafschrift of herinnering om te betalen brief? ;-)

id
door idaeon 8 apr. 2019 om 15:43
3 Antwoorden / Vragen

Volgens mij is het zo dat wanneer je iets via Amazon koopt je een vakje aan kan vinken waarbij je (tijdelijk) gratis gebruik kan maken van Prime voordelen. (snellere en gratis verzending etc.) Het biedt je vervolgens ook toegang tot de video streamingdienst.
Het is echter een abonnement die na de proefperiode een maandelijks betaalde dienst wordt.

Wellicht heeft de TS een keer bij een Amazon bestelling dit vakje aangevinkt...

br
door brielshout 26 apr. 2019 om 15:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja precies dit is gebeurd,  ben ik achter gekomen, met Amazon inmiddels contact gehad . zij hebben heel snel via mijn creditcard het geld weer teruggeboekt en het abonnement stopgezet.
Het ging inderdaad via mijn creditcard.
Ik vind t echter wel erg misleidend,  hoe ze je lid maken van iets waar je echt niets vanaf weet.
Het gebeurt wanneer je iets besteld.

door juffrouwKarla - 8 apr. 2019 om 16:10
51 Antwoorden / Vragen
1

Natuurlijk heeft u geen abonnement op Amazon prime. Dat weet de verzender van dat bericht ook wel u hoeft alleen op de link te klikken en ze kunnen dan je rekening leegplukken.  https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-email/amazon-amazon-order-confirmation-2/

door sjoppie - 26 apr. 2019 om 15:11
4163 Antwoorden / 3 Vragen
0

br
DOOR  BRIELSHOUT 26 APR. 2019 OM 15:02 
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ja precies dit is gebeurd,  ben ik achter gekomen, met Amazon inmiddels contact gehad . zij hebben heel snel via mijn creditcard het geld weer teruggeboekt en het abonnement stopgezet.
Het ging inderdaad via mijn creditcard.
Ik vind t echter wel erg misleidend,  hoe ze je lid maken van iets waar je echt niets vanaf weet.
Het gebeurt wanneer je iets besteld.

 

Mooi dat het is opgelost en bedankt voor de melding daarvan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

An
Annemijn... - 19 mei 2019 om 20:16
Voeding & gezondheid

Just Wellness

2 jaar geleden ben ik begonnen met ipl ontharings behandelingen bij Just Wellness Eindhoven. Zij hadden op dat moment een mooie aanbieding om onbeperkt te laten laseren. Hierbij gaven zij aan dat je binnen 8 tot 10 behandeling effect zou moeten zien. 

10 behandelingen verder zie ik nog maar minimaal effect. Als ik dit aangeef naar het personeel, geven zij aan dat dit waarschijnlijk kom ... Lees meer

zo
zonnignederland - 19 mei 2019 om 21:11
Huishouden & energie

Coolblue zonnepanelen, wat is dat..?

Coolblue heeft aangekondigd zonnepanelen te gaan verkopen. Ik zelf stond er verbaast van te kijken, toch een elektronicagigant. Wat vinden jullie? ... Lees meer

Me
Mesther - 19 mei 2019 om 10:34
Computers & telefonie

Mobil fraude

Gebeld met vriendin uit Portugal, rekening €300 voor 45min bellen? Deze werd doorgeschakeld naar een 085... num mij onbekend?
Mobil staat niet op doorschakelen, hoe is dit mogelijk? Lees meer