jpoosterbaan@hotmail.com
door jpoosterbaan@hotmail.com Feb 3, 2018 om 13:48
Geldzaken & recht

Anuleringskosten betalen bij overlijden

mijn schoonmoeder had via Social Control B.V. een alarmketting. Hieraan zitten abonnementkosten 24.95 per maand verbonden. Helaas is mijn schoonmoeder komen te overlijden. Wij hebben dit doorgegeven aan Social Control B.V. en zonder een condoleance werden wij geconfronteerd met anuleringskosten van 49,95 voor dit abonnement.
Inmiddels hebben ze ook al weer abonnementsgeld afgeschreven van haar rekening. De terugbetaling heb ik net gevraagd, ik weet dus niet hoe dit afgehandeld gaat worden.
Wat wij willen weten is of zij inderdaad bij een overlijden deze anuleringskosten in rekening mogen brengen.

1937 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2018 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is niet verstandig om uw mailadres als gebruikersnaam te nemen. Straks wordt u overspoeld door spam.

Zet de volledige naam van hun website eens neer, dan kunnen de voorwaarden gelezen worden.

Maar mijns inziens is het niet terecht dat er kosten wegens beëindiging in rekening gebracht worden bij een overlijden.

wi
door wilhelmina59 - Feb 3, 2018 om 15:11
512 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de voorwaarden lees zijn het 1 of 2 jarige contracten. Bij beeindiging wordt inderdaad die € 49,95 in rekening gebracht.
Lees niets over beeindiging nav overlijden en geen rekening meer maken voor de maandelijkse kosten.  Er zal blijkbaar gewoon een contract uitgediend worden.

Le
door Leonardio Feb 3, 2018 om 15:14
4 Antwoorden / Vragen

Welk bedrijf is dit dan, ik kan er niets over vinden.
Zomaar kosten in rekening brengen omdat je een dienst beëindigd mag niet volgens de wet.

wi
door wilhelmina59 Feb 3, 2018 om 15:16
512 Antwoorden / 0 Vragen

http://sociale-controle.nl/mobielalarmering/

Sorry moet met 2 browsers werken

iets met forumvriendelijke werkwijze

Le
door Leonardio Feb 3, 2018 om 15:45
4 Antwoorden / Vragen

Bedankt, er miste dus 2 keer een e.
Die € 49,95 waar ze het over hebben is als je het binnen de herroepingsperiode terugstuurt maar je de verzegeling hebt verbroken of de software al hebt geactiveerd.
Afgezien of dit wel helemaal klopt wettelijk gezien lijkt mij dat in dit geval niet van toepassing, ik neem toch aan dat er in het begin gewoon voor de spullen betaald is, TS wil alleen het abonnement beëindigen.

Le
door Leonardio - Feb 3, 2018 om 15:11
4 Antwoorden / Vragen

Weet je zeker dat dit bedrijf zo heet, er is namelijk niets over terug te vinden op internet of bij de KvK.

Hier kan je het een en ander vinden over opzeggingen bij overlijden: https://www.uitvaartverzekeringen.net/abonnementen-lidmaatschappen-en-automatische-betalingen-na-overlijden/

Kort samengevat, ze zijn verplicht om het abonnement direct te stoppen maar mogen b.v. nog wel de opzegtermijn in rekening brengen of als die alarmketting op afbetaling was en onderdeel van die abonnementsprijs dan mogen ze daar ook een afkoopsom voor vragen.

Staat er ook een specificatie bij waarom die € 49,95 in rekening wordt gebracht?

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2018 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
wi
door wilhelmina59 Feb 3, 2018 om 15:31
512 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de voorwaarden van de diensten van dit bedrijf lees krijg ik inderdaad het gevoel dat er iets niet klopt.

tijger1
door tijger1 Feb 3, 2018 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan de voorwaarden van de diensten niet vinden, alleen de algemene voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2018 om 15:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is wel een heel raar bedrijf. In hun algemene voorwaarden wordt helemaal niet gesproken over die abonnementen en al helemaal niet over kosten bij opzegging wegens overlijden.

Persoonlijk zou ik zeker niet betalen en als zij incasseren, zou ik die incasso’s storneren en hun rekening blokkeren.

Hebt u wel de voorwaarden over dat abonnement? Neem eens contact op met Consuwijzer.

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2018 om 15:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Cookies
door Cookies - Feb 3, 2018 om 15:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen fatsoenlijk bedrijf brengt bij overlijden annuleringskosten in rekening. Storneren die hap.

sw
door swat1500 Feb 4, 2018 om 00:00
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Maar dat wil niet zeggen dat dit dan ook niet zou mogen.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2018 om 00:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat klopt.

Jo
door Joost1982 - Apr 24, 2018 om 17:25
1 Antwoorden / Vragen

Is er toevallig iets bekend hoe dit is afgelopen?
Ik zit nu in dezelfde situatie na het overlijden van mijn oma

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2018 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gecondoleerd.

Maar het is toch simpel? Geen annulering betalen en als zij incasseren, dat bedrag storneren en hun bankrekeningnummer laten blokkeren. Die club hangt tegen louche aan.

Jo
door Joost1982 Apr 24, 2018 om 18:14
1 Antwoorden / Vragen

Ja dat ben ik aan het doen maar wat als ze met een incassobureau aankomen

ne
door neodutchio Apr 24, 2018 om 21:37
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als eerste gecondoleert.

Als er een lopend contract is eindigd dat niet bij rechtswegen bij overlijden. Netjes is dat wel om te doen, maar in princiepe zal het overgaan op de erfgenamen. Bijna geen bedrijf doet dit, behalve diegene die alleen maar aan geld denken. Wat de reden van opzegging ook is, daar worden kosten voor gerekend. Noem het asociaal en zeer onvriendelijk, maar het mag.

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2018 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar het Juridisch Loket in uw woonplaats en laat u helpen.

sw
door swat1500 - Apr 24, 2018 om 23:08
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen wettelijke regel die bepaalt dat bij het beeindigen van contracten ivm overlijden geen kosten in rekening mogen worden gebracht. Een bedrijf mag dus kosten in rekening brengen maar mag daar ook vanaf zien.
Men kan er uiteraard wel  om vragen maar in proncipe komen de kosten ten laste van de nalatenschap.