kl
door kloos Oct 13, 2012 om 19:36
Geldzaken & recht

Arenda

Arenda komt met een brief 13 okt dat ons maand bedrag van €570 naar €1140 gaat p/m kan dit zomaar ?

5684 15 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 13, 2012 om 20:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u zwart op wit wat de voorwaarden zijn, is dit daar in toegestestaan, of zijn daar re in opgenomen dat de bedragen door een oorzaak verhoogt kunnen worden,?

stacey
door stacey - Oct 13, 2012 om 20:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien handig als je vermeld waar rekening precies van is en wat ze voor reden van verhoging opgeven......
Bedrijf heeft in 2009 al eens eerder zoiets gedaan kwam ik tegen:

--Na mijn vakantie werd ik verrast met een brief van Arenda. Vanwege de verslechterde economische situatie werd het interestpercentage met een pennestreek naar maar liefst de maximale interest van 16% verhoogt. Ow ja en vervlgens werd ook de doorlopende krediet faciliteit geblokkeerd. -- Radar

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2012 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kloos,

Lijkt me niet.
Persoonlijke lening?
Ze gaan niet zomaar het bedrag verdubbelen.
Is er geen maand achterstand of iets dergelijks?
De brief wel goed gelezen?

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2012 om 20:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kloos schreef op zaterdag 13 okt 2012, 19:36]Arenda komt met een brief 13 okt dat ons maand bedrag van €570 naar €1140 gaat p/m kan dit zomaar ?

En wat geven ze op als reden voor deze verdubbeling?

kl
door kloos - Oct 13, 2012 om 22:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 13 okt 2012, 20:24][quote=kloos schreef op zaterdag 13 okt 2012, 19:36]Arenda komt met een brief 13 okt dat ons maand bedrag van €570 naar €1140 gaat p/m kan dit zomaar ?

En wat geven ze op als reden voor deze verdubbeling?

Achterstand is er niet van dit D.K.

Arenda zet in de brief dat het termijn bedrag vanaf 26 nov verhoogd wordt.
zij gaan op 2% aan spraakmaken van de kredietsom.
het gaat niet om de verhoging van de debetrentevoet.

kl
door kloos - Oct 13, 2012 om 22:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 13 okt 2012, 20:24][quote=kloos schreef op zaterdag 13 okt 2012, 19:36]Arenda komt met een brief 13 okt dat ons maand bedrag van €570 naar €1140 gaat p/m kan dit zomaar ?

En wat geven ze op als reden voor deze verdubbeling?

mo
door monique95 - Nov 26, 2012 om 17:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hai hai,

Wij hebben ook een brief ontvangen in september 2012. Wij gingen van 419 naar 833 euro. Wij hebben nu het een en ander achter de rug met Arenda. En heel graag zouden wij in contact komen met anderen die hiermee geconfronteerd zijn.

fi
door fientjemargriet - Dec 26, 2012 om 11:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg onlangs brief van Arenda ,kreeg ook brief met de mededeling dat zij maandtermijn van DK (1%) gaan verdubbelen.
Betalingen zijn altijd op tijd , geen enkele achterstand.
Zie op dit forum dat ze dit dus vaker doen, ben heel benieuwd of ze dit zomaar kunnen doen en wat de ervaringen hierover zijn van andere mensen.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2012 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=fientjemargriet schreef op woensdag 26 dec 2012, 11:02]Ook ik kreeg onlangs brief van Arenda ,kreeg ook brief met de mededeling dat zij maandtermijn van DK (1%) gaan verdubbelen.
Betalingen zijn altijd op tijd , geen enkele achterstand.
Zie op dit forum dat ze dit dus vaker doen, ben heel benieuwd of ze dit zomaar kunnen doen en wat de ervaringen hierover zijn van andere mensen.

Als u een maandtermijn van maar 1% betaalt, zit u ten eeuwige dagen vast aan die lening. Wat is het rentepercentage? Als dat nog stijgt, wordt uw schuld alleen maar groter.

Cookies
door Cookies - Dec 26, 2012 om 13:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fientjemargriet schreef op woensdag 26 dec 2012, 11:02]Ook ik kreeg onlangs brief van Arenda ,kreeg ook brief met de mededeling dat zij maandtermijn van DK (1%) gaan verdubbelen.

Heb het al eerder gevraagd, maar geen antwoord gekregen. Nog een poging: staat er in de brief geen reden voor deze verdubbeling?

Heeft u soms een bepaalde leeftijd bereikt?

jo
door jorisw - Dec 26, 2012 om 14:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even een beetje off-topic: als je een maandtermijn van maar 1% hebt van het krediet, dan krijg je de boel praktisch toch bijna niet afgelost?

kl
door kloos - Dec 26, 2012 om 15:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 26 dec 2012, 13:27][quote=fientjemargriet schreef op woensdag 26 dec 2012, 11:02]Ook ik kreeg onlangs brief van Arenda ,kreeg ook brief met de mededeling dat zij maandtermijn van DK (1%) gaan verdubbelen.

Heb het al eerder gevraagd, maar geen antwoord gekregen. Nog een poging: staat er in de brief geen reden voor deze verdubbeling?

Heeft u soms een bepaalde leeftijd bereikt?

Arenda stopt met D.K en P.L.
Dus wil zo snel mogelijk van zijn klanten af.

vladja
door vladja - Dec 26, 2012 om 17:07
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=kloos schreef op woensdag 26 dec 2012, 15:51]

Arenda stopt met D.K en P.L.
Dus wil zo snel mogelijk van zijn klanten af.

Arenda is al in juni 2009 gestopt met her verlenen van krediet aan particulieren/consumenten.

Vladja

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 26, 2012 om 19:08
468 Antwoorden / 16 Vragen

Dit begint op een discussie te lijken.

Overigens nimmer van Arenda gehoord ook de activiteiten daarvan niet, schijnt iets met kredieten van doen te hebben gelezen de reacties.

jj
door jjanneke17 - Apr 15, 2013 om 20:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben van Arenda in maart 2013 een zelfde brief gekregen en schrokken ons wild.
Als je op het contract kijkt staat er een regel onverminderd het bepaalde in artikel 11 Herziening van de algemene voorwaarden doorlopend krediet. Daar staat dus dat ze ten allen tijde bevoegd zijn om het krediet vervroegd te laten aflossen.
Het ergste is dat ze 6 weken van tevoren deze brief sturen zodat je maar moet zien hoe je het oplost. Mag wel iets eerder verstuurd worden zodat je oplossingen kunt zoeken.Ook kun je de lening moeilijk oversluiten omdat je nu vaak een hoger inkomen moet hebben voor de leningen van toen.
Wij hebben via mijn broer geld geleend en zo de lening ingelost tot het bedrag dat we over kunnen sluiten. Gelukkig tegen een veel lagere rente en geen DK meer maar een Pl zodat je weet waar je aan toe bent. en kom je ook van de schuld af. Mijn advies is probeer via vrienden familie geld te lenen zodat je het krediet om kunt zetten. Ze hebben ons eerst allemaal lekker gemaakt en nu laten ze je zitten. En als je dan nog vragen hebt dan wordt je afgesnauwd door een of andere tut hola.
Heel veel succes gewenst