rdhoog
door rdhoog Oct 3, 2012 om 21:43
Geldzaken & recht

Auto schorsen absurt hoog bedrag?

ik ging vandaag mijn auto (cabrio) schorsen omdat deze opgeslagen word in de winter.( 6-7 maanden)
ik schrok me rot toen ik te horen kreeg wat dat kost....?
€71,50 voor een heel jaar, waar ik maar een half jaar van gebruik.

graag zou ik willen weten waarom dit zo'n belachelijk hoog bedrag is ???
ik vind dit gewoon diefstal en voel me flink genomen door onze overheid die deze prijzen bepaald.

6339 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 3, 2012 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

rdhoog schreef op woensdag 3 okt 2012, 21:43:
ik schrok me rot toen ik te horen kreeg wat dat kost....?
€71,50 voor een heel jaar, waar ik maar een half jaar van gebruik.

graag zou ik willen weten waarom dit zo'n belachelijk hoog bedrag is ???
ik vind dit gewoon diefstal en voel me flink genomen door onze overheid die deze prijzen bepaald.

Nou nou, zo`n 6 euro per maand, in jou geval voor 7 maanden 10,22 per maand, gigantisch bedrag.........stuk goedkoper dan niet schorsen en verzekering en wegenbelasting betalen elke maand in elk geval.
Gaat je een volgend jaar nog meer kosten als je pech hebt..........
--Voertuigen tot 15 jaar schorsen binnen 1 jaar na opheffen vorige schorsing
€ 119,00
--
Luxe paardje op stal kost ook gewoon geld.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

rdhoog schreef op woensdag 3 okt 2012, 21:43:
graag zou ik willen weten waarom dit zo'n belachelijk hoog bedrag is ???

En wat zeiden ze toen je dat vroeg?

ve
door verwijderd - Oct 3, 2012 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die vraag zult u aan de overheid moeten stellen.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2012 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er moet werk verricht worden dus lijkt het me logisch dat daarvoor wordt betaald. Mensen realiseren zich vaak niet hoe hoog de arbeidskosten zijn.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2012 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

*het gebruik van de kwalificatie diefstal vind ik wat kort door de bocht*

*eerst dacht ik € 71,50 per maand (dat klonk mij al redelijk voor een cabrio)*

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

rare reakties maar het kan misschien aan mij liggen??

wat kost overschrijven van een kenteken .....€11,- ?

waarom dan €71,50 om te schorsen terwijl dat nagenoeg dezelfde handeling is?

Het is een handeling die post.nl doet in een computer met het systeem van de RDW,en waar verder niemand wat aan hoeft te doen.

Dus wat arbeidskosten...?

Ik vind het gewoon uitzuigen en pure diefstal van de overheid want die nemen je alle pleziertjes af!

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op woensdag 3 okt 2012, 22:55: *het gebruik van de kwalificatie diefstal vind ik wat kort door de bocht*

*eerst dacht ik € 71,50 per maand (dat klonk mij al redelijk voor een cabrio)*

idd. de wegenbelastin is €35 per maand dus "dat klinkt wel redelijk"......?

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op woensdag 3 okt 2012, 22:55: *het gebruik van de kwalificatie diefstal vind ik wat kort door de bocht*

*eerst dacht ik € 71,50 per maand (dat klonk mij al redelijk voor een cabrio)*

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het bedrag te hoog vind dan schors je hem toch gewoon niet...........

Auto is al jaren melk koe, als je dat niet aanstaat dan verkoop je gewoon je heilige koe.
Voor jou is het een pleziertje, andere mensen kunnen niet eens meer eten kopen tegenwoordig dus niet zo piepen over eigen keus voor extra luxe paardje er op na te houden zou ik zeggen.
Hier je beklag doen lost in elk geval niets op, overheid heeft geld nodig en er wordt overal bij bij iedereen gegraaid, het is niet anders.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op donderdag 4 okt 2012, 10:59: Als je het bedrag te hoog vind dan schors je hem toch gewoon niet...........

Auto is al jaren melk koe, als je dat niet aanstaat dan verkoop je gewoon je heilige koe.
Voor jou is het een pleziertje, andere mensen kunnen niet eens meer eten kopen tegenwoordig dus niet zo piepen over eigen keus voor extra luxe paardje er op na te houden zou ik zeggen.
Hier je beklag doen lost in elk geval niets op, overheid heeft geld nodig en er wordt overal bij bij iedereen gegraaid, het is niet anders.

Heel vervelend is dat maar ik zit niet in die situatie.
Ik stel gewoon een vraag en ik zit niet te wachten op anderen die gaan oordelen over mijn persoonlijke situatie.
En die €71,50 kan ik betalen, het gaat mij erom waarom en waarvoor?
Maar ik meld me weer af bij kassa want als dit van die gezeik antwoorden worden dan heb ik wel wat beters te doen.

mvg

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

rdhoog schreef op donderdag 4 okt 2012, 13:14:
Ik stel gewoon een vraag en ik zit niet te wachten op anderen die gaan oordelen over mijn persoonlijke situatie.
En die €71,50 kan ik betalen, het gaat mij erom waarom en waarvoor?
mvg

Die vraag moet je stellen bij de instantie die dat geld wil hebben.........
dat is niet hier en daar kan hier ook niets aan veranderd worden

Enige wat je hier (kunt) doen is je beklag en daar zit niemand echt op te wachten lijkt me en daar kun je dan ook reacties op verwachten .....
Succes verder.