ronald12
door ronald12 May 13, 2020 om 20:55
Geldzaken & recht
Auto voor tuindeur

Dag allen,

Wij hebben een woning gekocht, en de tuin veranderd. De oude situatie zoals die 20jaar was, was dat er geen achteruitgang was ( tuindeur). Vorige bewoners waren dol op veel bos, en bomen.
Inmiddels hebben we de tuin aangepast, en achter een tuinhuisje gemaakt voor de fietsen, en uiteraard een tuindeur zodat we ook achter eruit kunnen.

Onze tuindeur loopt uit op een straat, met een dood hoekje om maar zo te zeggen waar de achterbuurman zijn auto altijd neer zet. Dat kan nu nog steeds en toen we er kwamen wonen ook onze plannen verteld over de verbouwing en dat de auto er kan staan maar wel graag niet dichtbij het hek. Het is overgens geen parkeerplaats.

Nu parkeerd hij zijn auto voor de tuindeur, zodat we niet meer met onze fiets erin of uit kunnnen, of onze containers via de tuindeur naar buiten kunnen zetten voor het legen..

 Welke rechten heb ik?
Ik snap dat de buurman er 20 Jaar zo heeft geparkeerd. Maar nu daarom juist express dichtbij de tuindeur parkeerd terwijl, als hij er 1,5 meter vanaf parkeerd er voor ons geen probleem is. en daarvoor ook ruimte is.

 Mag ik een paaltje slaan? Mag ik NP tekenen op de grond? Of heb ik pech?

19216 46 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 13, 2020 om 21:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Halo Ronald12 ,

Het eerste wat u kunt doen , is in gesprek gaan met de buurman , en vriendelijk vragen of hij de auto iets verder wilt plaatsen .

ronald12
door ronald12 May 13, 2020 om 21:10
2 Antwoorden / 3 Vragen

Er is tijdens de verbouwing al meerdere gesprekken geweest. De grond was 1 meter hoger dan de weg achter. Deze is na weghalen bomen, gelijk gemaakt met de weg. Tijdens de verbouwing zijn we al 4x in gesprek geweest, omdat toen de grond gelijk was gemaakt, hij zijn auto erop parkeerde, waardoor wij niet konden werken in onze eigen tuin.

Omdat je achter bezig bent, komt er wat belangstelling en maak je wat praatjes met omwonende, en deze hebben me al verteld dat het eenmoeilijke man is.. En onze buren 4 naast ons ook soortgelijk probleem hadden met hem.

Ik ben net, uur geleden, bij hem aan de deur geweest en geproken en gezegt, of zijn auto weg mag voor de tuindeur, en ik het gevoel heb dat hij het expres doet omdat er genoeg ruimte is om er ook 1,5 meter vanaf te parkeren. Inplaats van ervoor... En ik me beetje genoodzaakt voel een paal te slaan, waarop de antwoord was.. Kom maar metr papieren van de gemeente, want ik mag er parkeren ook voor je deur..

Nu zeg ik wel paaltje slaan, maarja. Mag ik dat ook.. Moet dit gerechtelijk, of is er al een regel/wet voor dit soort dingen? Belemmering van achter ingang of iets..

tijger1
door tijger1 - May 13, 2020 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U mag geen paaltje slaan of NP tekenen op de straat.

Maar u zou uw bakken voor uw poort neer kunnen zetten. Of twee plantebakken haaks.

ronald12
door ronald12 May 13, 2020 om 21:18
2 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zou een uitkomst kunnen zijn.
Of ik koop een auto van de sloop voor 100 Euro, en zet die er 1,5 meter vanaf. ( beetje ver gaand, maar gaat wel als optie door me hoofd ). Erg hinderlijk dit. Kinderen fietsen moet ik nu s'ochtend over de auto heen tillen van hem zodat ze naar school kunnen fietsen, zin in een rijdende rechter heb ik niet. En de lange weg die daarvoor nodig is..

Planten bakken zou uitkomst kunnen bieden bedankt voor de tip. Kan het proberen. Maar denk dat ze erg snel weg zijn na plaatsing.

ju
door juliomariner May 13, 2020 om 21:45
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Als het openbare weg is moet u over de sloopauto wel wegenbelasting betalen en moet deze verzekerd zijn en geldige APK, duur geintje dus

tenormin
door tenormin May 13, 2020 om 23:00
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@juliomariner, +10.

me
door mein33 - May 13, 2020 om 21:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U mag helemaal niets buiten uw erfgrens plaatsen of markeren !
U wist dat de buurman daar zijn auto parkeerde en toch heeft u juist daar de tuinpoort gemaakt, zonder de eventuele consequenties daarvan te overzien. Een buur die daar al jaren parkeert meent het recht te hebben om daar te parkeren, of dat nu wetelijk wel of niet mag.

Maak de tuinpoort waar nu de containers staan en zet de containers waar nu de tuinpoort zit en uw probleem is opgelost.
De tuin een beetje aanpassen om dit te kunnen doen zou  het probleem niet moeten zijn en het voorkomt zoveel toekomstig geduvel met die buur, dat moet u voorkomen en dat kan eenvoudig met een simpele aanpassing.

ronald12
door ronald12 May 13, 2020 om 21:25
2 Antwoorden / 3 Vragen

De buurman parkeerde daar inderdaad de auto, deze mag daar overgens prima staan. Zoals hij altijd deed, zelfs toen want er hing toen meter aan begroeiing op de achter gelegen grond.. Zo dichtbij als nu kon hij toen nooit parkeren, dit is niet nodig...

De ruimte daar achter is 6 meter breed, Mijn container en mijn fiets in en uit, neemt groot aangenomen 1,5 meter is beslag, dat is 4,5 meter ruimte die hij heeft, auto's zijn zo'n 1,5 meter breed. Dus er zouden zelf 2 kunnen staan.

Ik snap u, ik verbied hem niet om daar te staan, ik vraag om ruimte, zodat ik erin en uit kan. Dit wat hij doet is pesten..

Zoals je ziet kan de auto er prima staan.. En is genoeg ruimte..

ronald12
door ronald12 May 13, 2020 om 21:32
2 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas kan die aanpassing niet. voor die schutting( zie foto) staat ons tuinhuisje.

getty
door getty - May 13, 2020 om 21:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als buurman niet wil luisteren, contact opnemen met gemeente en hen verzoeken om een paaltje.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2020 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mocht u eigenlijk wel een achteruit maken?

ronald12
door ronald12 May 13, 2020 om 21:28
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat wel, iedereen heeft er 1. En gemeente heeft ook telefonisch toegezegt dat het mocht..

getty
door getty May 13, 2020 om 21:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gemeente bellen dus. Niet zelf wat gaan plaatsen.

audb
door audb May 15, 2020 om 15:26
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het mag omdat het geen aanpassing is aan een gebouw maar aan een hekwerk.

ronald12
door ronald12 - May 13, 2020 om 21:41
2 Antwoorden / 3 Vragen

Wat duidelijker, onze tuin ( rood ). De auto nu ( rood ) volgens de andere foto.
Hoe de auto gewoon kan staan ( blauw ). Ruimte zat!

newmikey
door newmikey - May 13, 2020 om 22:00
830 Antwoorden / 0 Vragen

De tekening gezien hebbende zou ik zeggen: maak nòg een poortje in dat smalle stukje. Buurman kan niet op twee plekken tegelijk staan dus probleem opgelost.

ronald12
door ronald12 - May 13, 2020 om 22:12
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb gecommuniceerd in het begin en tijdens de bouw. Nooit geen weerwoord..
Ook omdat ik heb aangegeven dat de auto er gewoon kan staan als alles klaar is.
Waarom er nu zo word dwars gezeten weet ik niet. Denk koppigheid, en dwarsbomen afgaand op hoe de buurt de man beschrijft.

Op de foto is bruin mijn schuur. Beetje rare schuur, ook omdat het een apart stuk grond is. waar je niks mee kan. Ja, voor ons in dit geval een schuur voor de fietsen ( gezin van 6 ), en voor wat klussen ( klus schuur ).

hetklopt
door hetklopt May 15, 2020 om 11:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u gecommuniceerd (tweerichtingverkeer) of medegedeeld?

pe
door peentjes - May 13, 2020 om 22:13
421 Antwoorden / 0 Vragen

Als de grond van de gemeente is: Ga daar eens vragen wat de mogelijkheden zijn.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2020 om 22:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak achteraan een deur in de schuur. Kunt u er rechtstreeks met de fietsen uit.

aurora1
door aurora1 - May 13, 2020 om 22:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u niet een deur op een andere plaats maken? Bijv. waarmee u met fiets die schuur in- en uit kunt naar buiten, aan het einde van de schuur? En dat u dus vanuit de tuin de schuur in loopt en met fiets die schuur aan de andere kant uitloopt? Dan hoeft u ook geen lastige bochten met de fiets te maken.
Is er niet meer aan de hand tussen u en die buur van de auto?

tenormin
door tenormin - May 13, 2020 om 23:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft al aangegeven niet de Rijdende Rechter of Mr. Frank Visser te willen inschakelen. Op uw foto's te zien lijkt me suggestie van @tijger1 best een optie, een deur in de schuur, uit uw bruine tekening, en zowel u als alle fietsen etc. kunnen er wel uit. In theorie dan. Want als het echt een lastige buur blijkt te zijn verschuift hij de auto naar uw schuuruitgang. Goed foto's blijven nemen en toch: ik zou Mr. Frank Visser inschakelen, jaja , liever dan John Reed. Bij Frank kan men nog wel eens lachen ;-))

justmeagain
door justmeagain - May 13, 2020 om 23:10
623 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien kunt er niets mee maar als u nou bij de gemeente aangeeft dat u bij brand de woning niet via de achterzijde kunt verlaten en dus de "nooduitgang" geblokkeerd is?

Wellicht kan het niet maar het schoot me zomaar te binnen.

En misschien mag de buurman zijn auto daar niet eens plaatsen, vraag dit ook eens na.

tijger1
door tijger1 May 14, 2020 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts kan best lopend de tuin verlaten, maar niet met fietsen.

Ka
door Kassagebruiker - May 14, 2020 om 00:42
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wat zegt de wijkagent? En wel een beetje dom van de buurman, de kans op krassen is wel onbedoeld groot. Als het niet anders kan, dan de deur verplaatsen naar de straat kant.

panter22
door panter22 - May 14, 2020 om 08:43
6599 Antwoorden / Vragen

Er was geen achteruitgang. Hoe gingen jullie voorheen het de fiets de straat op? Dwars door woonhuis?
Je klaagt over de buurman die zijn auto als vanouds parkeert, mijn jij bent degene die de bestaande situatie heeft gewijzigd,
En het is de vraag of je dat zomaar mocht doen.
Je maakt een uitweg op de openbare weg en daar heb je een vergunning voor nodig.
Als je die vergunning krijgt, dan gaat het ten koste van 1 van de 2 parkeermogelijkheden.
Je hebt het met de buurman over je plannen gehad, maar het was duidelijk dat hij niet wilde wat jij nu gemaakt hebt, maar je hebt toch doorgezet. Nu heb je een conflict veroorzaakt en niet de buurman.
En als ik naar de foto kijk, dan staat er op de openbare weg een kliko met nog andere rommel. Daar kun je nog een leuke boete voor krijgen.
Het is nu aan jou om het probleem op te lossen.
Je zou kunnen denken aan een schuifdeur ipv een openslaande deur. Maar in de schuur een deur naar buiten maken, zoals Tijger1 voorstelt is de kortste klap. De fietsen zijn direct opgeborgen en de 2 parkeerplaatsen blijven bestaan.

pino123
door pino123 May 14, 2020 om 09:31
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien even de antwoorden doorlezen, TS heeft gevraagd of er een poort geplaatst mag worden en dat mag aangezien iedereen een porrt heeft. Een deur in je schuur maken is de kortste klap, dus niet, de korste klap is als de buurman zijn auto 1 meter verder parkeert, wat geen enkel probleem is.

panter22
door panter22 May 14, 2020 om 10:03
6599 Antwoorden / Vragen

Dat ts  met de gemeente heeft gebeld dat is wat anders dan dat hij toestemming heeft gekregen
Dat er geen poort was, is al bijzonder. Mogelijk heeft hij aan de voorkant een poort waar hij door kan om achterom te komen en is dit de originele situatie van het perceel. . En dan is het niet vanzelfsprekend dat hij aan de achterkant maar even een poort mag plaatsen op de plaats waar het hem het beste uitkomt.

audb
door audb May 15, 2020 om 15:25
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een uitgang naar de openbare weg heb je geen vergunning voornodig.

Immers is het geen gebouw maar een hek werk.

ma
door malty - May 14, 2020 om 08:45
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Een oude fiets op die plaats zetten.
Mischien dat de buurman die telkens zal verplaatsen maar dat op een gegeven moment toch teveel moeite gaat vinden.

1paul
door 1paul - May 14, 2020 om 08:50
3134 Antwoorden / 0 Vragen

als ik de foto zo bekijk staat de buurman niet op de stoep en kunt u er nog wel degelijk langs, kost misschien iets meer moeite maar neem dat voor lief, auto mag daar staan, is immers geen parkeer verbod!!!!

overigens mag die container daar ook niet staan....

gerbera
door gerbera May 14, 2020 om 10:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nog maar eens goed kijken, er is geen stoep.  Ik schat dat de auto nog geen meter vanaf de deur staat en de TS zou zelf niet weten of die er met de fiets wel of niet door kan. En wat u als stoep ziet is de betonnen onderkant van de schutting.

1paul
door 1paul May 14, 2020 om 15:59
3134 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt gelijk, mis gezien....

gerbera
door gerbera - May 14, 2020 om 09:10
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Allerlei adviezen als bloembakken, paaltjes of andere deur maken ten spijt, hier is gewoon sprake van asogedrag. Als de buurman zijn auto 1 meter naar achteren zet is het probleem ook opgelost. U heeft uw plan met de buurman besproken maar ondanks dat wil die er blijkbaar niet aan meewerken. Probeer er toch met de buurman uit te komen en zo niet neem dan eens kontakt op met de buurtbemiddelaar/wijkagent. Mogelijk zou u het, in dat gesprek, als "vluchtdeur/nooduitgang" kunnen aangeven zodat deze altijd vrij gehouden moet worden. suc6

pino123
door pino123 May 14, 2020 om 10:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad, sit is gewoon buurtje pesten omdat iemand denkt dat hij een verworven recht heeft. Erg kinderachtig

rj
door rjw May 14, 2020 om 11:53
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben wel benieuwd wat je zou antwoorden als de vraag andersom zou zijn. Iemand die klaagt dat hij niet meer kan parkeren waar hij altijd parkeert omdat iemand zomaar een poort in een voorheen gesloten schutting plaatst.

gerbera
door gerbera May 14, 2020 om 15:14
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@RJW, Lees het bericht van de TS nog eens goed door, er is overleg geweest met de buurman maar die vindt het blijkbaar te veel gevraagd zijn auto of 1 meter naar achter te zetten of iets meer van de poort af. Ruimte genoeg zo op de tekening te zien.

ei
door eigeninbreng May 15, 2020 om 11:16
6 Antwoorden / 2 Vragen

@Gerbera,
Ja, zo denk ik er ook over.
De buurman is in dit geval degene die dwars ligt, de TS heeft het gecommuniceerd met de buurman.

lo
door lovewinnie - May 14, 2020 om 11:10
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou de wijkagent inschakelen om opties te bespreken. Wellicht mag buurman daar niet eens parkeren. Dan is probleem opgelost. Dat hij dat al jaren doet wil niet zeggen dat het mag .
Ook zelf een poort plaatsen of verplaatsen geeft u niet automatisch recht op doorgaan naar de achterkant . Zeker niet als er al ergens anders een poort is ( bij voorzijde langs huis) . Volgens mijn is soort gelijk bij de rijdende rechter geweest . Kijk dat even na.
Wijkagent kan hierin bemiddelen

panter22
door panter22 May 14, 2020 om 11:49
6599 Antwoorden / Vragen

Er valt niets te bemiddelen. Ts heeft zijn zin doorgedrukt ten koste van de buurman. Wie het hardste schreeuwt krijgt in zo'n situatie vaak gelijk.

lo
door lovewinnie May 14, 2020 om 17:19
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind ook dat ze niet moet eisen en klagen. Zij heeft bestaande situatie veranderd. En waarschijnlijk is de buurman als wat ouder en alleen en deze zijn vaak van de principes en volhouders .
Toch zou ik wijk agent inschakelen en kijken wat hij/zij kan betekenen . Wellicht parkeervak laten tekenen voor de buurman . Heb niet het idee dat er een officiële vergunning is aan gevragen voor de poort en dat daar officieel gewoon geparkeerd mag worden. Tja dan houdt het ook al snel op. Ze kan in of uit dus voor brand is er niks aan de hand .

lo
door lovewinnie May 14, 2020 om 17:22
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Beter had ze schuur gezet op plek van de poort en had ze bij lange uitloop poort naar buiten kunnen maken zonder enige belemmering

Magnum007
door Magnum007 - May 14, 2020 om 12:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ronald,

Vervelend zo'n buurman.

Een soortgelijke vraag is hier al eens geweest: ga in gesprek met de buurtregisseur (wijkagent),die misschien kan bemiddelen.

Je zou eventueel je vuilcontainer voor je hek kunnen zetten.

panter22
door panter22 - May 14, 2020 om 12:10
6599 Antwoorden / Vragen

Nog even dit. De buurman staat daar nu toevallig geparkeerd, maar het kan ook incidenteel iemand anders zijn.
Je mag daar vrij parkeren.
Als je wilt dat niemand meer op dat gedeelte van de straat mag parkeren, dan moet je bij de gemeente zijn, tenminste als de gemeente eigenaar van de grond is.
Mogelijk moet daar een parkeerverbod komen oid. Is dat het geval, dan zal er een verkeersbesluit moeten worden genomen. Alle belanghebbenden hebben dan de mogelijkheid bezwaar te maken.
Je hebt je wat op de hals gehaald om zomaar een uitweg op de openbare weg te maken.
Dus een uitwegvergunning en een verkeersbesluit kunnen noodzakelijk zijn.
En nu leg je de schuld bij de buurman, Maar je bent zelf verantwoordelijk voor de ontstane situatie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 14, 2020 om 13:43
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als er ter plekke geen parkeerverbod is mag uw buurman de auto daar neer zetten. Ieder ander mag dat dan ook.
U kunt uw Gemeentebestuur vragen om een parkeerverbod in te stellen voor de plek die u bedoelt door middel van het door de Gemeente aanbrengen van een gele streep en op basis van een formele melding/aankondiging. Tegen de aanvraag kan iedereen bezwaar maken maar m.i. heeft u gerede kans dat indien de buurman dat zou doen zijn bezwaar zal worden afgewezen.

Een oplossing kan ook zijn: het veranderen van de tuindeur in een bredere deur nadar u een vergunning heeft gevraagd en gekregen voor het aanleggen van een uitrit. Voor een uitrit mag niet worden geparkeerd.

Inschakelenen van buurtbemiddeling is ook een optie maar dat zal niet helpen als uw buurman  niet mee wil werken zoals kennelijk nu ook alhet geval is.

ro
door ron503 - May 14, 2020 om 17:20
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Rechten heeft u m.i. niet omdat de uitgang rechtstreeks op de openbare weg uitkomt. Als de buurman 1,5 meter tussenruimte aanhoud dan parkeert die buurman de auto niet aan de zijkant van de weg zoals het hoort maar bijna tegen de as van de weg en dat mag ook weer niet want het doorgaande verkeer kan dan belemmerd worden denk dan aan vuilniswagens en zo meer. Zo te zien heeft u een goed gebouwde schutting op de erfgrens geplaatst zonder rekening te houden met de tuin uitgang en dat is niet echt slim bedacht want als u de schutting op 1,5 meter binnen de erfgrens had geplaatst dan had u vrije doorgang gehad en de buurman hoefde dan de auto niet tegen de as van de weg te parkeren. U wil dat de buurman rekening met u wensen gaat houden maar ik persoonlijk zie geen redenen waarom want van een openbare weg mag iedereen gebruik maken en dient zich ook aan de verkeersregels te houden.

gerbera
door gerbera May 14, 2020 om 21:46
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zie de tekeningen die de TS geplaatst heeft, de auto staat niet op het doorgaand gedeelte, 1 meter naar achteren en het probleem is opgelost.

v.
door v.d.Heyden May 14, 2020 om 22:25
15 Antwoorden / Vragen

.

v.
door v.d.Heyden - May 14, 2020 om 22:26
15 Antwoorden / Vragen

Verplaats de schutting 1 meter terug op uw eigen grond. Die ene meter bestraten en voila, probleem opgelost.
(Overigens is een normale auto wel wat breder dan 1,5 meter, maar dat terzijde).

Tr
door Trostomaat - May 15, 2020 om 02:29
239 Antwoorden / Vragen

Zo te zien kunt u er, met fiets, nog best in of uit.

ei
door eigeninbreng - May 15, 2020 om 11:09
6 Antwoorden / 2 Vragen

Even alle gekheid op een stokje.
Kom op, de auto van de buurman staat over de erfgrens.
Dat de buurman daar al jaren parkeerd wil niet zeggen dat de nieuwe bewoner dat ook maar moet accepten.
Ik lees dat velen vinden dat het jouw probleem is, maar lijkt me toch echt het probleem van de buurman zelf.
Hoe lastig ook voor de buurman, hij staat over de erfgrens.
Hoe zou hij het vinden als jij een stuk van zijn tuin gaat gebruiken... juist..

Ga hoe dan ook in gesprek met de buurman hoe je dit kunt oplossen.
Mocht dit de zaak niet oplosssen kun je altijd nog verdere stappen nemen.

Succes

lo
door lovewinnie May 15, 2020 om 11:24
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is gewoon openbare grond. Is van iedereen. Dus erfgrens heeft hier niks mee te maken .

mr
door mrmoto May 16, 2020 om 14:56
167 Antwoorden / 4 Vragen

even een kwartierje gaan zitten en alle reacties lezen dan zie je dat je een dom antwoord geeft is geen enkele sprake van erfgrens.

ei
door eigeninbreng May 17, 2020 om 13:30
6 Antwoorden / 2 Vragen

@allen,
Het heeft niks met een "dom" antwoord te maken.
Ik gaf alleen aan dat de auto over de erfgrens heen staat om aan te geven dat de buurman in dit geval de aso is, hij wil niet meewerken aan een oplossing. De TS zoekt naar een antwoord cq oplossing voor zijn probleem.
En de antwoorden van de anderen heb ik doorgelezen, maar verbaasde mij erover dat sommigen aangeven dat de TS de boel maar moet veranderen.

mijn reactie hierop,
leef en laten leven ????????

tijger1
door tijger1 May 17, 2020 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar over welke erfgrens hebt u het dan?

va
door vanhestpatrick@gmail.com - May 15, 2020 om 11:31
5 Antwoorden / Vragen

Je mag niets op gemeentegrond plaatsen of verven, maar je mag wel een bord hangen aan je tuindeur waarop je aangeeft dat het een in-en uitgang is en daar een eventuele afstand bij zetten welke normaal is om een fiets door de poort te krijgen. Dan heb je een waarschuwing afgegeven mocht hij schade aan zijn auto hebben. Maak het bord geel met zwarte letters. Je kan eventueel bij de gemeente aanvragen of je aan de poort ook een verboden parkeren bord mag ophangen. Ik heb ook zo'n buurman gehad die zijn auto altijd pal voor zijn deur moest hebben anders kwam hij aan de deur klagen. vervolgens heb ik een sloopautootje gekocht, verzekerd, APK er op, belasting betaald en deze schuin voor zijn deur geparkeerd voor 8 maanden... einde verhaal. Je kan ook een oude aanhanger aanschaffen en zodanig parkeren voor je poort dat jij er goed in en uit kan en hij daar niet kan parkeren... ook einde verhaal. Maar je kan ook in gesprek gaan... En je kan de poort ook als vluchtweg markeren.
Je zou trouwens ook zelf nog problemen kunnen krijgen als je je container daar laat staan, die moet tijdens de dagen dat deze niet geleegd wordt op je erf staan en mag dan niet op straat blijven.

me
door mein33 May 15, 2020 om 11:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dan heb je een waarschuwing afgegeven mocht hij schade aan zijn auto hebben.

Maar, voor die schade is Ts wel gewoon aansprakelijk, er bestaat nl. geen enkel excuus/recht om schade aan goederen van iemand anders toe te mogen brengen, ook al sttaat het voertuig op de e.o.a. wijze in de weg.

tijger1
door tijger1 May 15, 2020 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En een oude aanhanger, of nieuwe, mag je ook niet onbeperkt op straat laten staan.

sira
door sira - May 15, 2020 om 12:27
2322 Antwoorden / 24 Vragen

De buurman heeft er wel degelijk over nagedacht hoe hij de auto parkeert. Naar voren zetten, kan niet, want daar staat een kliko met oude troep (die er overigens niet mogen staan). Parkeert hij een stukje naar achteren, of op de plek die blauw is ingekleurd, loopt hij de kans 's morgens zijn rechter achterlicht kwijt te zijn.
U kunt de schuurdeur ook tussen de blauwe plek en uiteinde schuur plaatsen.

makreel18
door makreel18 - May 15, 2020 om 12:58
15 Antwoorden / 7 Vragen

U zou met uw buurman een antizeur-therapie kunnen gaan volgen.
Samen met nog een paar miljoen Nederlanders.

mr
door mrmoto May 16, 2020 om 14:58
167 Antwoorden / 4 Vragen

het adres is u bekend ?

fr
door frankve - May 15, 2020 om 13:22
36 Antwoorden / 1 Vragen

Zover ik kan zien is het probleem opgelost als je de schuttingdeur en het vaste schuttingdeel van plek omwisseld. Een middagje werk om je geheel aan te passen aan de fijne buurt waar je voor gekozen hebt om te gaan wonen.
Dan is er niets aan de hand. Buurman zet niet eens de auto "stijf in de hoek".

Ik neem aan dat de schuttingdeur naar binnen toe draait (dus de tuin in)? Dat kan ik niet goed uit de foto halen. Zo niet, dan hoort dat ook.

De auto mag daar misschien niet staan, maar ik kan mij voorstellen dat deze manier gezien wordt als "landje-pik". De containers en andere rotzooi hoort daar ook niet te staan.
Dan ontstaat er ergernis van beide kanten.

ep
door eppos - May 15, 2020 om 13:25
23 Antwoorden / 0 Vragen

haal een bordje met de tekst "uitrit vrijlaten" en monteer die op de deur.
plaats vervolgens schuine troitairbanden onder de deur.
dan mag de buurman daar niet meer perkeren want dan is het uitrit geworden.

me
door mein33 May 15, 2020 om 15:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een zelf geprutste uitrit wordt wettelijk natuurlijk niet als een uitrit gezien en moet ook nog binnen de erfgrens blijven !

lo
door lovewinnie May 19, 2020 om 13:26
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Voor in en uitrit moet je vergunning vragen . Zelfs bij de poort. Mag niet zomaar op openbare grond beslissen dat jij daar in en uitrit wilt. Lekker makkelijk. Bordje is al helemaal niet rechtsgeldig.
Voorbij de poort is van  iedereen en openbare grond .
Ze kan de schutting halve meter naar achteren plaatsen Inc de poort. Probleem ook opgelost . Buurman mag niet op haar grond parkeren en kan ze gewoon in en uit

Ka
door Kassagebruiker - May 15, 2020 om 14:24
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik krijg na lezing van de reacties een brainwave. De TS kan ook legaal een vergunning aanvragen omdat hij zijn (electrische?) auto wil parkeren/opladen in zijn tuin, zijn grond. Dàn MOET de inrit vrijblijven.

gerbera
door gerbera May 16, 2020 om 15:11
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Leuke brainwave alleen moet de TS zijn auto dan op z'n kant door de poortdeur halen;-))

Ka
door Kassagebruiker May 17, 2020 om 15:18
683 Antwoorden / 5 Vragen

Je zou ook de deur breder kunnen maken ........ zo breed dat de auto erdoor kan ......

mpbraaksma
door mpbraaksma - May 15, 2020 om 14:59
48 Antwoorden / 0 Vragen

Als het geen parkeerplaats is mag hij er gewoon niet staan. Ik zou eerst op een normale manier het gesprek aan gaan en anders de gemeente informeren.

an
door ant40 - May 15, 2020 om 15:11
9 Antwoorden / 1 Vragen

Kan mij wel voorstellen dat de buurman hem zo parkeerd en niet in de ruimte.

Heeft hij meer kans op schade.

Daarnaast zal hij waarschijnlijk kunnen bedenken dat het een soort opslagplaats voor containers en ander afval tussen zijn auto en jullie schutting gaat worden.
Als ik jullie foto zo bekijk zijn jullie hiermee al begonnen.

.a
door .aagje - May 15, 2020 om 15:56
19 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat de buurman niet zo goed in parkeren is of moet hij naar de opticien .
heel irritant maar misschientoch nog een keer een praatje maken .

ho
door honza23 - May 15, 2020 om 16:38
261 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon er zelf een auto neerzetten :)
of uw fietsen....

rebek
door rebek - May 15, 2020 om 17:23
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik zou een fotomet nummerbordvan de situatie nemen. Die opsturen naar de buiten beter app van de gemeente ofi dien niet aanwezig op n andere manier naar de gemeente en / of handhavers sturen.
Indien het niet mag krijgt de eigenaar een boete.

mo
door mof - May 15, 2020 om 17:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft in principe gewoon pech. U mag geen paaltje slaan, u mag geen NP tekenen op de grond of een bord plaatsen. HEt is de openbare weg en daar mag geparkeerd
worden aan de kant van de weg.  En dat doet uw buurman. Het enige dat helpt is goede vrienden proberen te blijven en hem op een redelijke manier overtuigen, misschien zelfs helpen met een duidelijke plek aan te geven. Heeft u de buurman overigens wel eens gevraagd waarom hij zijn auto per se daar wil parkeren? Misschien heeft het wel een reden en is de buur stilletjes ook verbolgen over u omdat hij denkt dat u hem niet begrijpt.

koekeloer
door koekeloer - May 15, 2020 om 18:33
562 Antwoorden / 18 Vragen

uw schutting een meter naar binnen zetten

ervand
door ervand - May 16, 2020 om 11:41
9 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moet u telkens als u van de poort gebruik wilt maken, bij de buurman aanbellen en vragen of hij zijn auto kan verzetten.
Of het nu vroeg of laat is op de dag, op een keer zal hij het zat worden zodat hij de auto anders parkeert.

ro
door ron503 - May 16, 2020 om 13:26
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Alle tips zoals een sloopauto, borden met teksten zoals 'uitrit vrijlaten' en zo meer plaatsen bieden geen oplossing want u heeft van uw probleem het probleem van de buurman gemaakt. De uitgang grenst aan de openbare weg en daar had u bij het plaatsen van de schutting rekening me dienen te houden en dat heeft u niet gedaan. Ik vraag me ook af of een uitgang die rechtstreeks op de openbare weg uitkomt wel toegestaan is want ook al is het een dood lopend stukje het gevaar zit in een klein hoekje.

mr
door mrmoto - May 16, 2020 om 15:05
167 Antwoorden / 4 Vragen

Wat dacht u van een wielklem en een sticker met de vermelding dat er een wielklem geplaatst is op het betreffende voertuig ? U niet op de fiets weg hij niet met de auto weg ! Is toch te gek voor woorden dat zo een zultkop kan blijven volharden in buurtje pesten. Trouwens , u heeft wel engelen geduld ,compliment hoor!

Ka
door Kassagebruiker - May 17, 2020 om 15:24
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou als alternatief, mits je er mag parkeren, er gewoon zelf gaan staan met mijn eigen auto. Er staat immers geen bordje gereserveerd voor buurmans kenteken, dus mag u er ook staan. De buurman zal dan niet kunnen komen klagen dat u op ZIJN parkeerplek staat.

he
door henry1942 - May 17, 2020 om 17:47
100 Antwoorden / 28 Vragen

tientallen verschillende antwoorden!!
 Maar één antwoord zou echt voldoende zijn,
Ja de buurman mag dat.
Is een openbare weg zonder parkeerverbod.
 en een tuinpoort is echt geen officiele uitrit ( verlaagd troittoir )

Ja
door Japonica - May 19, 2020 om 13:11
11 Antwoorden / Vragen

Wat u moet doen is telefonisch contact opnemen met de gemeente en vragen naar een boa. Deze zijn special voor zaken welke onderling niet op te lossen zijn. Deze boa's komen de situatie ter plekke bekijken.
Ga niet in discussie met de tegenpartij dit brengt niets omdat u beide een andere visie heeft. Vraag het e-mail van de boa of kijk op de gemeente-site en zet uw vraagstelling welke u ook telefonisch hebt gedaan zwart op wit per mail. Het kan even duren maar er komt iemand kijken naar de situatie en zij gaan in gesprek met de achterbuurman. Zij gaan bemiddelen en voor u wordt het e.e.a. duidelijk. Sluit ook een foto bij de mail. Ook al geeft de boa evt. in het begin aan dat de achterbuurman zo mag parkeren dan zal hij op uw verzoek toch gaan bemiddelen. Recht of geen recht de boa is er in uw gemeente om de orde te handhaven.

panter22
door panter22 May 19, 2020 om 18:09
6599 Antwoorden / Vragen

Het gaat om een illegaal geplaatste achteruitgang.

panter22
door panter22 May 20, 2020 om 08:03
6599 Antwoorden / Vragen

Zo gemakkelijk is het kennelijk. Je maakt een eigen uitgang naar de openbare weg en eist dat  buurman ophoepelt. Roep er een Boa bij en die kijkt naar de bestaande situatie en je krijgt je zin, buurman moet weg.

Ja
door Japonica May 20, 2020 om 10:08
11 Antwoorden / Vragen

Als deze illegaal is en volgens de welstand niet mag dan zijn daar ook consequenties aan verbonden. Dan mag de achterbuurman hierover contact opnemen met de gemeente.
Als de achteruitgang wordt gedoogd of is toegestaan en er blijven wrijvingen dan is een boa een bemiddelaar.
Van een boa krijg je niet zomaar je zin hoor maar het gaat om een ergenis van beide en deze is alleen op te lossen door bemiddeling met inachtneming van beide standpunten. Met ruzie los je niets op en ik merk enige aanval van PANTER22 met een oordeel.