in
door info@schutterij-deheegh.nl Apr 17, 2019 om 12:36
Geldzaken & recht

Automatische overschrijving bij ING

Als vereniging zijn wij overgestapt naar een andere bankwij hebben een spaarplan voor onze leden zodat zij kunnen sparen voor het jaarlijks terugkerende evenement.wij heeben in het verleden altijd een automatische incasso gedaannu hebben we onze leden gevraagd om zelf een automatische overboeking te doen, om de vereniging te ontlasten in de kosten. Echter zijn wij er achter dat een oud erelid dit niet geregeld kan krijgen bij de ING,  simpelweg omdat hij geen computer heeft en zodoende ook niet kan internetbankieren. Ze willen, en kunnen dit niet regelen volgens de bank. De enigste mogelijkheid die ze hebben dat meneer dit maandelijks zelf overboekt. Ik vindt dit getuigen van zeer slechte service. Stel dat meneer verhuisd en zelf zijn huur automatisch wil overmaken? Dit is dan niet meer mogelijk. Met alle gevolgen vandien!

1801 12 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Apr 17, 2019 om 12:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Welkom in de 21e eeuw, oh daarin zitten we al 19 jaar.

Ka
door Kassagebruiker - Apr 17, 2019 om 12:46
683 Antwoorden / 5 Vragen

Of meneer betaalt alles al via incasso, maar anders kan hij een kind, kleinkind, vertrouwens persoon met wèl een pc zijn zaken kunnen laten regelen.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2019 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft dat met een zeer slechte service ta maken? Dan maakt hij het toch gewoon maandelijks over. Waar u het over heeft, is al jaren zo.

En voor zijn huur kan hij een machtiging tot automatische incasso afgeven.

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2019 om 13:07
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik lees hier geen fout in service van de ING bank (of alle andere banken). Dus zoals meneer het gewend is, gewoon maandelijks zelf overboeken, hij weet immers niet beter?

ne
door neodutchio - Apr 17, 2019 om 14:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe zou het dan anders moeten in uw ogen? Alles is digitaal tegenwoordig. Een automatische incasso opdracht regel je bij de ontvanger. Al het andere moet je zelf regelen. Wil meteen graag een vaste overschrijving inplannen, dan zal hij dat zelf online moeten regelen. De tijd dat er bankkantoren waren waar iemand achter de balie zat en alles voor je deed ligt al ver achter ons.
Hoe betaald meneer nu al zijn rekeningen? Elke keer een acceptgiro inleveren? Lekker duur.

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2019 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Even terzijde: verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2019 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zijn huur zal ook in ieder geval één keer per jaar wijzigen. Dat kan hij dan ook niet regelen met een periodieke overschrijving.

Th
door Thijs124 - Apr 17, 2019 om 14:27
289 Antwoorden / Vragen

Daarvoor zijn juist de automatische incasso's. Het is de goedkoopste manier, kost wel elf Cent. Dat zal de wbv ook bij moeten leggen om de huur te ontvangen.

panter22
door panter22 - Apr 17, 2019 om 18:33
6599 Antwoorden / Vragen

  • Bij ING is een boekje van 20 overschrijvingskaarten €7,50 (OranjePakket) of €5 (BasisPakket en BetaalPakket). Maar gratis voor bestaande klanten die voor 1941 geboren zijn of een RoyaalPakket hebben. Verzendenveloppen kosten €5 (OranjePakket) of €2,50 (overige pakketten) voor 20 stuks.
  • https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankieren-zonder-internet

Het kost meneer als hij voor 1941, geboren is dus € 0,50 voor de envelop. Hij betaalt toch trouw?
Misschien een idee om het erelid gratis mee te laten doen?

jo
door jorisw Apr 17, 2019 om 22:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat laatste is de sympathiekste oplossing :-)

Th
door Thijs124 Apr 17, 2019 om 22:39
289 Antwoorden / Vragen

Dan is automatische incasso voor €0,11 het goedkoopste.

costnix
door costnix Apr 17, 2019 om 23:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Voor die regeling ben ik te jong voor.

gerbera
door gerbera - Apr 17, 2019 om 23:00
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ze willen, en kunnen dit niet regelen volgens de bank.

Is maar goed ook, zou de bank van elke willekeurige rekening overboekingen kunnen doen. Automatische overboekingen dient de rekeninghouder zelf in te plannen en kan alleen bij internetbankieren. Heeft dus niets met slechte service te maken maar een kwestie van het niet meegaan met de tijd van de rekeninghouder. En over het algemeen is het dat bij de meeste verenigingen een erelid is vrijgesteld van contributie of betaling aan evenementen.

costnix
door costnix - Apr 17, 2019 om 23:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De man, als erelid, gewoon op kosten van de vereniging mee laten gaan. Probleem opgelost en wel zo sympathiek.

aurora1
door aurora1 - Apr 18, 2019 om 00:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niks slechte service. Zie ook de andere reacties, waaronder dit aan het erelid schenken.