Banken zonder kasfunctie
Ik wilde zojuist de door onze minderjarige dochter meegebrachte Engelse Ponden terugbrengen bij onze huisbankier. Tot mijn stomme verbazing gaf de bank aan dat ik naar het GWK (op 35km) of een money exchange service (in grotere steden) toe moest. De bank vervult geen kasfunctie meer.
Als je vreemde valuta nodig hebt kun je die wel nog bij de bank bestellen (minimum van € 1000,-).
De bankfunctie/-service wordt wederom verder uitgekleed?? Ik las brieven van diverse andere banken die dezelfde service invoeren/hebben ingevoerd.
Waar hebben we als consument nog inspraak in welke service we van banken verwachten? Wellicht tot maar net over de grens gaan bankieren?
--De bank vervult geen kasfunctie meer --
Dat geldt voor vrijwel alle banken, hebben allemaal stortingsautomaten, ze doen niets meer aan de balie behalve praten............
Blijkbaar kan het bij ING nog wel, maar ook enkel via automaat voor zover ik begrijp:
--Storten Buitenlands Geld
Storten van Buitenlands Geld kan op een ING-kantoor naar keuze. Daarvoor moet u wel een ING Betaalrekening hebben. Buitenlands Geld dat u bij de ING afstort wordt na 4 werkdagen (geen zaterdag) op uw rekening bijgeschreven-- ING
Helaas geen rekening bij ING. Je moet wel een betaalrekening hebben dan mag je geld storten wat ze vervolgens bijschrijven. Bedankt voor de tip Stacey.
Blijft de vraag waar kunnen we als consumenten aangeven wat we van banken verwachten?
[quote=jscholtes schreef op dinsdag 29 jun 2010, 14:11]
Blijft de vraag waar kunnen we als consumenten aangeven wat we van banken verwachten?
Klacht indienen bij je bank, als alle klanten dat zouden doen veranderd er wellicht wat.
Of anders andere bank nemen en duidelijk de reden vermelden waarom, als je nog een bank die wel goede/persoonlijke service biedt kunt vinden althans.............
Alleen als iedereen opstapt (of klaagt) om zulke redenen bestaat kleine kans dat ze de service weer invoeren........
Probleem is alleen dat je niet zonder bank kunt en als banken `samenspannen` door allemaal dit soort beleid door te voeren je nergens anders beter af bent.......dus feitelijk weinig keus, slikken of stikken ;-(
Hier een daar zie je ook wisselkantoren verdwijnen en er hangt ineens een pin automaat met buitenlands geld er in.
[quote=stacey schreef op dinsdag 29 jun 2010, 16:54][quote=jscholtes schreef op dinsdag 29 jun 2010, 14:11]
Blijft de vraag waar kunnen we als consumenten aangeven wat we van banken verwachten?
Klacht indienen bij je bank, als alle klanten dat zouden doen veranderd er wellicht wat.
Of anders andere bank nemen en duidelijk de reden vermelden waarom, als je nog een bank die wel goede/persoonlijke service biedt kunt vinden althans.............
Alleen als iedereen opstapt (of klaagt) om zulke redenen bestaat kleine kans dat ze de service weer invoeren........
Probleem is alleen dat je niet zonder bank kunt en als banken `samenspannen` door allemaal dit soort beleid door te voeren je nergens anders beter af bent.......dus feitelijk weinig keus, slikken of stikken ;-(
Wellicht dat de mededingingsautoriteit (vh Neelie Smit-Kroes) eens zou moeten kijken hoe het kan dat banken op een zelfde wijze betaalde diensten aanbieden. Lijkt me duidelijk dat er uitgebreid overleg is tussen die partijen.....
Dat komt door de Euro, vanwege de Euro zijn de meeste wisselkantoren verdwenen dus ook bij de bank, er zijn maar weinig plaatsen waar je buitenlandse valuta kunt inwisselen zonder dat je extra kosten moet betalen.
Dit is absoluut absurd! Banken verhogen hun tarieven maar en je krijgt er steeds minder voor terug. Wel, ik kan alleen maar spreken over de ABN AMRO bank in Nederland, heb geen ervaring met andere NL banken. Ik dacht trouwens dat "normaal" bankieren voor partikulieren gratis was volgens de EU regels.
Er is maar 1 optie, dat is massaal de bank afzweren.
Zodra mijn geld gestort is, neem ik een bedrag op en stop het in mijn eigen bank ( alleen bedrag voor vaste lasten blijft staan ).
Boodschappen en aankopen doe ik contant.
Als andere starten om dit ook te doen, dan is het een signaal.
Immers, zonder geld is er geen bank.
Maarja, zolang we willen pinnen moet er geld op de rekening staan.
U als consument bepaald zelf het bestaansrecht van een bank.
Tja, banken ..... Die zijn er alleen maar om zelf rijker te worden.
Helaas kunnen we hier weinig tegen uitrichten. De suggestie van opabertje lijkt me niet reëel. Alleen wellicht massaal klagen bij je bank, maar dat zie ik ook niet gebeuren.
Om het probleem van vraagsteller te vermijden wissel ik buitenlands geld altijd terug vóór de terugreis.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer