me
door mein33 Jun 8, 2017 om 13:44
Geldzaken & recht

BankGiroLoterij.

Ontving zojuist een ongeadresseerde reclame van de BankGiroLoterij met de slogan " Gegarandeerde uitbetaling".
Normaal gesproken gaat dit altijd gelijk in het blauwe Gemeente archief, maar ditmaal moet het daar nog even op wachten.
Waarom ??
In deze reclame wordt mij echter wel "uw persoonlijke code" aangereikt om zo, in drie stappen, tot "uw" persoonlijke aanmelding voor (extra) deelname aan deze loterij te komen.
Pas na de aanmelding krijg je dan te zien of en welke gegarandeerde uitbetaling je is toegewezen.
Ik vindt dat hier sprake is van ernstige misleiding aangezien een 'ongeadresseerde' aanbieding nooit een "persoonlijke" code kan bevatten.
Naar mijn inschatting krijgt heel Nederland dezelfde "persoonlijke" code en wordt is op slinkse wijze geprobeert mensen op het, mogelijk ongewilde spoor, tot deelname aan te zetten.
Hoe denkt het pannel over deze vorm van volksverlakkerij door de BijnaGelukteList ??

Zo en nu alsnog in het blauwe archief er mee ;-))

5025 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 8, 2017 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee, krijg dat nooit, maar zou het sowieso ongelezen weggooien.

me
door mein33 Jun 8, 2017 om 13:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Doe ik normaal gesproken ook, maar ditmaal moest ik het wel even lezen vanwege de melding van een  'persoonlijke' code, zodoende.

kv
door kvjapio - Jun 8, 2017 om 14:05
281 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar kan dat dus wel, een ongeadresseerde code ontvangen. Ik heb die ook gehad. De regels zijn ook helder. namelijk als je je aanmeldt om met een of meer loten mee te spelen dan krijg je een gegarandeerde uitkering van minimaal 15 euro. Er is dus geen sprake van misleiding en de uitkering is gegarandeerd. Of u blij wordt van zo'n brief in de bus is wat anders. Ik draai ze door de papierversnipperaar.

me
door mein33 Jun 8, 2017 om 14:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

een ongeadresseerde code ontvangen.

Dat kan dus wel, maar een ongeadresseerde "Persoonlijke" code kan naar mijn idee dus niet, zeker niet als heel Nederland dezelfde persoonlijke code krijgt.

kv
door kvjapio Jun 8, 2017 om 15:32
281 Antwoorden / Vragen

Maar u weet niet of : heel nederland hem ontvangt / en of hij overal hetzelfde is.

panter22
door panter22 - Jun 8, 2017 om 14:06
6599 Antwoorden / Vragen

Gewoon weggooien die rommel

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 8, 2017 om 14:06
7181 Antwoorden / 3 Vragen

U maakt kans op de gegarandeerde uitbetaling als u meespeelt en wint.
Geen code ontvangen? Ook dan heeft u recht op een gegarandeerde uitbetaling als u gaat meespelen in de BankGiro Loterij.
Klik hier.
http://www.bankgiroloterij.nl/speel-mee/speel-mee/acties/gegarandeerde-uitbetaling-bij-de-bankgiro-loterij.htm

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2017 om 14:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan heb je braaf voldaan aan de opzet van deze marketing truc. Oftewel: je hebt je laten manipuleren.

DOOR MEIN33 8 JUN. 2017 OM 13:51
3035 ANTWOORDEN / 17 VRAGEN

Doe ik normaal gesproken ook, maar ditmaal moest ik het wel even lezen vanwege de melding van een  'persoonlijke' code, zodoende.

me
door mein33 Jun 8, 2017 om 14:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Ik heb het, zoals ik ook schrijf, alleen maar gelezen hoor en ben niet in deze ongegeneerde verkooptruc getrapt, ik "ben niet van lotje getikt".
Maar wat mij een beetje steekt is de benaming "persoonlijke" code in een ongeadresseerde reclame uiting.
Overigens is er maar één die mij wel kan manipuleren en dat is, u mag er éénmaal raden ??????

Cookies
door Cookies Jun 8, 2017 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

1x: De baas in huis?

me
door mein33 Jun 8, 2017 om 22:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

In 1 keer goed, u krijgt ??  ééééh óóh ja, was ik bijna vergeten maar dat moet ik toch eerst even overleggen !!  ;-))

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 8, 2017 om 14:10
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

U zou eens bij de buren kunnen controleren of de code inderdaad hetzelfde is bij hen. Zo ja, dan kan er sprake van misleiding zijn, al valt dan nog te beargumenteren dat de code pas 'persoonlijk' wordt na het aanmelden. Zo nee, dan is de code toch echt voor één persoon te gebruiken en derhalve persoonlijk.

Succes!

me
door mein33 Jun 8, 2017 om 14:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoe kan een code nu persoonlijk zijn als er geen naam en adresgegevens aan gekoppeld zijn.

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2017 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dergelijke marketing trucs worden ook toegepast door die andere loterijen, echt niet alleen door de BGL. Ik vind het schandalige, manipulerende praktijken, omdat juist mensen met weinig geld daardoor weer in de verleiding worden gebracht.

Ik krijg dergelijke zooi ook nogal eens ongewenst en ongevraagd bij een aankoop in één of andere winkel in het tasje gepropt. Ik haal het er dan weer uit en leg het demonstratief terug op de toonbank. Ook in kerstpakketten vind je die zooi.

jo
door johnnybegood - Jun 8, 2017 om 14:47
4 Antwoorden / Vragen

Ben het volledig met u eens, de Bank Giro Loterij evenals de Postcode Loterij vind ik persoonlijk oplichters, Altijd moet je het een of ander activeren en zit je voor een bepaalde tijd aan betreffende loterij vast. Misselijkmakend, dus dit soort post gaat bij mij ook het recycling archief in. :-)

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 8, 2017 om 15:09
355 Antwoorden / Vragen

me
DOOR MEIN33 8 JUN. 2017 OM 14:39
3036 ANTWOORDEN / 18 VRAGEN

Hoe kan een code nu persoonlijk zijn als er geen naam en adresgegevens aan gekoppeld zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Persoonlijk hoeft niet op u als persoon te slaan, maar kan ook betekenen dat het door slechts één persoon is te gebruiken.

gerbera
door gerbera Jun 8, 2017 om 15:42
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U snapt het nog niet helemaal, er staat uw persoonlijke code. Die kan dus niet voor een ander zijn.

AWYeah28
door AWYeah28 Jun 8, 2017 om 16:55
355 Antwoorden / Vragen

'Uw' maakt het niet meer of minder persoonlijk, dat is gewoon gericht aan de lezer van de brief.

ha
door halex - Jun 8, 2017 om 18:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is natuurlijk geen misleiding, tenzij er de codes niet uniek zijn en er meerdere dezelfde codes zijn verzonden. U hebt de brief geopend met de unieke code, niemand anders. Zolang u de brief in uw bezit houdt, is het uw brief met uw code. En zodra u deze activeert, wordt de code ook nog eens uw persoonlijke code. Want niemand anders kan 'm meer gebruiken.

Ik vind uw verhaal wel rieken naar laster en smaad. Want zonder dat u het verifiëert, beweert u dat de BGL iedereen dezelfde code toestuurt. En beschuldigt u hen op grond daarvan van misleiding.

me
door mein33 Jun 8, 2017 om 22:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vind uw verhaal wel rieken naar laster en smaad. Want zonder dat u het verifiëert, beweert u

Ik beweer niets, maar zoals ik al schreef, naar mijn inschattig .......... , en ik zou het best wel eens verkeerd kunnen inschatten, vandaar mijn vraag.

ha
door halex Jun 8, 2017 om 22:20
1374 Antwoorden / 4 Vragen

"Ik vindt dat hier sprake is van ernstige misleiding aangezien" daarmee beweert u toch echt dat er sprake is van misleiding.

aurora1
door aurora1 - Jun 8, 2017 om 20:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ontvang ook nooit zulke zaken en mocht dat al gebeuren dat gaat het ongelezen in de papierrecycle.

costnix
door costnix - Jun 8, 2017 om 22:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen een pastoor mag misleiden :-)

Paola Castor
door Paola Castor - Jun 11, 2017 om 10:56
66 Antwoorden / 1 Vragen

List en bedrog!

Paola Castor
door Paola Castor - Jun 11, 2017 om 10:59
66 Antwoorden / 1 Vragen

Zo ben ik onlangs €18.250,00 netto (bruto €25.000,00) misgelopen bij de NPL, daar ik vorig jaar het lot had opgezegd.

costnix
door costnix Jun 11, 2017 om 13:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft NPL hopelijk toch wel voor de rechter gesleept? ;-)

AWYeah28
door AWYeah28 Jul 1, 2017 om 23:42
355 Antwoorden / Vragen

Ik durf niet te tellen hoeveel prijzen ik al ben misgelopen door loten die ik nooit heb gekocht ;-)

fl
door flessebon - Jun 12, 2017 om 09:39
418 Antwoorden / 7 Vragen

Bij misstanden bij loterijen wordt gewoon een oogje dichtgeknepen. Zo zou opzeggen bij de Postcodeloterij makkelijker zijn geworden volgens de Consumentenbond maar de website is vrijwel hetzelfde. En opzeggen dus vrijwel onmogelijk. Aan opdringerige en misleidende reclame wordt ook niets gedaan.En die goedmaak trekking van de Staatsloterij was ook een teleurstelling voor velen, ondanks 4 hele loten niet eens 10 euro gewonnen. Hoe is dat toch allemaal mogelijk? Consumenten van loterijen moeten beter beschermd worden.

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2017 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beschermd worden? Met moet gewoon stoppen met die onzin. Elke week prijs.

fl
door flessebon Jun 12, 2017 om 16:07
418 Antwoorden / 7 Vragen

Zeker nooit gezien hoe moeilijk het is om onlne op te zeggen. Geen drempels opwerpen is ook een vorm van consumentenbescherming net als transparantie over de trekking en de kans op prijzen etc..

AWYeah28
door AWYeah28 Jul 1, 2017 om 23:54
355 Antwoorden / Vragen

Als u iedere maand de Amsterdam Arena zou vullen met mensen en aan een ieder van de dan 51.715 aanwezigen iedere maand een staatslot zou geven, zou het ruim vier jaar (50 maanden) duren voor er één persoon de hoofdprijs (dus nog niet eens de jackpot) zou winnen. De kans om de jackpot te winnen is letterlijk kleiner dan dat u, hier in Nederland, door de bliksem wordt getroffen. Mijn punt is: bij het meedoen aan een loterij bent u bijzonder goed beschermd, tegen het rijk worden.

pi
door pieterwolters - Jul 1, 2017 om 23:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Op het moment dat je die enveloppe openmaakt is de code van jouw en dus persoonlijk. Geen misleiding dus. Als jij iets in de winkel koopt zonder je NAW gegevens te geven aan de winkelier is het product toch ook van jou zonder dat iemand weet wie de nieuwe eigenaar is geworden?