th
door theru Jan 18, 2008 om 15:17
Geldzaken & recht

Bankkosten

Bij de ABN gaan ze nu ook al voor de overschrijvingen geld vragen € 7.50 voor 20 stuks. Ook ga je betalen voor het hebben van een rekening € 3.95 per kwartaal.  Waar kan ik vergelijkingen vinden van kosten van een bankrekening ? want dat ik wegga is wel zeker.

748 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 18, 2008 om 15:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen
door 4711 - Jan 18, 2008 om 16:09
885 Antwoorden / 2 Vragen

Vermoedelijk doen ze dit omdat de kaarten die je invul dure medewerkers noodzakelijk zijn en dit betaal je, via Internet bankieren is het goedkoper!
De ABN AMRO had beter de eerste 10 gratis kunnen doen en de groot gebruikers belasten maar zo jaag je iedereen weg, dus vraag een andere bank in jou buurt voordat je overstap, want goed informeren vooraf is erg belangrijk als je geen online bankieren zou willen.

Argenta heeft alleen Online bankieren, dus elke acceptgiro word ingevoerd en verscheurd!
Zelfs de afschriften zelf printen, maar na al deze nadelen, ik bepaal dan ook zelf of ik de afschriften per Week, Maand, Jaar of nooit doe... want dan hoef je deze gevoelige info ook niet zomaar bij het oud papier te stoppen!
Als vergoeding krijg ik hiervoor 0,5% rente vergoed....
Verder zou ik zeker weg gaan, maar of Fortis een goede keuze is, door de fusie zou ik deze 2 niet nemen want wat ze met het dubbele kantoren netwerk doen en wat er nog aangepast gaat worden is onduidelijk, daarom is Postbank en ING ook geen leuke keuze, er komen binnenkort bij ING ook ontslagen...
Dus Rabo is de enige die wel betrouwbaar zou kunnen zijn wegens de fusie's die ze nu meemaken!

th
door theru - Jan 18, 2008 om 16:10
15 Antwoorden / 15 Vragen

is dat mistermony.nl ? daar krijg ik geen respons.

door 4711 - Jan 18, 2008 om 17:15
885 Antwoorden / 2 Vragen

dit is de link van mijn collega experts en die werkte goed  .  mistermoney.rtl.nl/bankieren.asp

ju
door justin29 - Jan 24, 2008 om 14:53
17 Antwoorden / 11 Vragen

Ga lekker aan het internet bankieren. Dat scheelt enorm in de kosten. Het gebruik van de overschijvingsformulieren is sterk veroudert en probeer het of via automatische incasso, internet of acceptgiro te betalen. Ps andere banken zullen snel volgen kan ik u vertellen.

er
door ericnoort - Mar 17, 2008 om 18:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zeer veel negatieve ervaringen met Fortis gehad, waaronder zeer hoge kosten voor effectentransacties. Valutering waardoor ik rood kwam te staan en niet mis te verstane incassobrieven kreeg. Onbeschofte behandeling bij klachten, etc., etc. Nooit meer Fortis. Heb rekening opgezegd en alle verzekeringen die via Fortis of dochters (waaronder Nationale Nederlanden, Amev, VSB en de Europeesche) er ook meteen uitgemikt. Want als ik schade heb, wil ik graag klantvriendelijk geholpen worden in plaats van dat men zich er "onder uit draait". Fortis ... ik zou er niet aan beginnen. Met DSB als betaal/spaarbank heb ik geen ervaring. Als je net over de grens woont maar in Nederland werkzaam bent, kun je geen rekening openen want daarvoor is een Nederlands adres vereist (postbus wordt niet geaccepteerd). Helaas vertellen ze je dat pas als je alle paperassen (met door hun ingevuld postbusnummer als adres) retour hebt gestuurd en al overgeboekt hebt. Beetje amateuristisch. Heb wel ZEER goede ervaringen met ARGENTA. Geld wordt vlot overgeboekt; van ABN naar Argenta vaak nog dezelfde dag. Betaalpas ook gratis. Beslist een aanrader!