am
door amora 18 apr. 2016 om 16:19
Geldzaken & recht

Basic-fit lidmaatschap opzeggen

op 27-02-2016 heb ik een mail gestuurd naar basic-fit met mijn opzegging van mijn abonnement flex (maandelijks opzegbaar). Ik kreeg 1 maand later pas reactie van basic-fit dat zij nu pas mijn aanvraag hadden verwerkt, en hiermee zetten ze het eind van mijn abonnement vast op 27-03-2016, en verplichtten ze mij abonnementskostten te betalen voor de hele maand maart.Ik heb hierop gereageerd dat ik eind februari mijn abonnement heb opgezegd, en ik dus niet voor maart ga betalen. Omdat hun zo laat pas mijn aanvraag gaan verwerken, verplichtten ze mij dus extra te betalen.

6192 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door uwjurist - 18 apr. 2016 om 16:22
1041 Antwoorden / 0 Vragen
1

U hebt toch een maand opzegtermijn? Dan moet u dus tot 27 maart betalen. Waarom zou u niet hoeven te betalen?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

door tenormin - 18 apr. 2016 om 16:23
15229 Antwoorden / 93 Vragen
1

Als u eind Februari opzegt is het toch eind Maart? Of lees ik het verkeerd.

Topantwoord

door hutch - 18 apr. 2016 om 16:37
4354 Antwoorden / 29 Vragen
14

Wanneer lezen mensen eens om de (algemene) voorwaarden goed (!) te lezen:

"Een Flex lidmaatschap is een contract voor onbepaalde tijd en maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen."


am
door amora 18 apr. 2016 om 21:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er is nergens gezegd dat ik de algemene voorwaarden niet had gelezen, dat hun het aanpassen is een ander verhaal mvg

door Cookies - 18 apr. 2016 om 16:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen
2

Niet betalen, is een heel slecht plan, want je hebt gewoon 1 maand opzeg. Niet betalen, levert dus voor jou hogere kosten op.

Tip: voordat je in het vervolg ook zo hoog van de toren gaat blazen, lees dan eerst de algemene voorwaarden.

am
door amora 18 apr. 2016 om 21:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er is nergens gezegd dat ik de algemene voorwaarden niet had gelezen, mvg

door uwjurist - 18 apr. 2016 om 17:30
1041 Antwoorden / 0 Vragen
0

De wet regelt al een maand opzegtermijn.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Ma
door Mat Matheij - 18 apr. 2016 om 18:06
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

Basic fit heeft correct gehandeld. Maandelijks opzegbaar houdt in dat U vanaf de ingangsdatum een maand opzegtermijn hebt hetgeen zij keurig hebben genoteerd. Wanneer het abonnement op een andere dan de door U aangegeven datum was ingegaan had men ook die datum als richtlijn kunnen nemen. Mvrgr.

door tijger1 - 18 apr. 2016 om 18:10
40075 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat is dus keurig afgewikkeld door Basic Fit.

door diumenge - 18 apr. 2016 om 18:15
11035 Antwoorden / 14 Vragen
3

Handelen ze het eindelijk eens een keertje netjes volgens de wet af, is het weer niet goed. Het had wel klantvriendelijker geweest de opzegging wat sneller af te handelen, maar het eindresultaat zou hetzelfde zijn.

door zoekster1 - 18 apr. 2016 om 19:06
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

De wet regelt niet een maand opzegtermijn, maar maximaal een maand opzegtermijn bij een overeenkomst voor onbepaalde duur. De ontbinding van de overeenkomst kan dus na 2 weken zijn of zelfs per direct ingaan, al naar gelang de algemene voorwaarden.

art 6:236 BW

Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding

j. dat in geval van een overeenkomst tot het geregeld afleveren van zaken, elektriciteit, warmte en koude daaronder begrepen en dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften niet daaronder begrepen, of tot het geregeld doen van verrichtingen, leidt tot stilzwijgende verlenging of vernieuwing in een overeenkomst voor bepaalde duur, dan wel tot een stilzwijgende voortzetting in een overeenkomst voor onbepaalde duur zonder dat de wederpartij de bevoegdheid heeft om de voortgezette overeenkomst te allen tijde op te zeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een maand;

am
door amora - 18 apr. 2016 om 21:38
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb de hele algemene voorwaarden doorgelezen (dus voor iemand gelijk in de aanval gaat, dat lees ik uiteraard eerst door voor ik zulke stappen onderneem), daar heb ik alleen gevonden dat er 30 dagen opzegtermijn is bij een abonnement dat voor onbepaalde tijd verlengt is. Ik ben in totaal maar 1 maand lid geweest, en er is mij duidelijk uitgelegd dat zodra ik opzeg mijn abonnement stopt. of te wel, de dag van de mail is de dag dat mijn abonnement stopt. Na 3 mailtjes met basic-fit begonnen ze ineens over die 30 dagen opzegtermijn (hiervoor heb ik alles doorgelezen en stond er NIKS over de 30 dagen opzegtermijn. Na het mailtje van vandaag over dat er 30 dagen opzegtermijn was, stond het ineens in de algemene voorwaarden), de eerste 3 mailtjes stond alleen in, ja onze verwerkingstijd zorgt ervoor dat maart nog meetelt als actief abonnement! Ik heb ondertussen een klacht ingedient bij radar.

ep
door epcot 19 apr. 2016 om 11:21
919 Antwoorden / 17 Vragen

Zoals je zelf schrijft: "er 30 dagen opzegtermijn is". Deze opzegtermijn gaat in op het moment van opzeggen. Je hebt op 27-2 opgezegd dus 30 dagen later stopt je abonnement (opzegtermijn) en dat is dus op 27-3 en tot deze datum ben je dan ook wettelijk verplicht om te betalen. 
Je hebt misschien dan wel de algemene voorwaarden gelezen maar je snapt ze niet. Klachten die je hebt ingediend zijn onterecht en ook Radar zal hier niets mee kunnen omdat alles rechtmatig is afgehandeld.
Je hebt een Flex abonnement, maandelijkse betaling en maandelijks opzegbaar. Volgens de algemene voorwaarden, Artikel 6 lid a: moet het abonnement 30 dagen voor de einddatum worden opgezegd. Je hebt een contract waarbij je maandelijks kan opzeggen met inachtneming vn die 30 dagen opzegtermijn.


Artikel 6: Beëindigen lidmaatschap

a. 
Beëindiging van een lidmaatschap geschiedt door opzegging. Opzegging dient door het Lid per email (klantenservice@basic-fit.nl), via de website (www.basic-fit.nl), per brief (Basic-Fit, Postbus 3124, 2130 KC Hoofddorp) of, indien aanwezig, via de Kiosk op de Basic-Fit vestiging te geschieden. Bij opzegging per email en brief moeten de volgende gegevens vermeld worden: naam van het Lid, pasnummer, Thuisvestiging. Als het Lid zijn lidmaatschap niet uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de initiële contractduur schriftelijk of per email bij Basic-Fit klantenservice opzegt, wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor onbepaalde duur.
b. 
Indien de Overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd, bedraagt de opzegtermijn 30 dagen.

door Cookies 19 apr. 2016 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tuurlijk, speciaal voor jou hebben ze snel die algemene voorwaarden gewijzigd!

am
door amora 30 apr. 2016 om 19:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83

Iets vriendelijker mag wel hoor

am
door amora 30 apr. 2016 om 19:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot Algemene voorwaarden snappen dat lukt nog wel, maar als hun iets vergeten in de av te zetten en het er inzetten nadat ik er op in ga daar valt weinig aan te veranderen. Ik heb een aantal dagen geleden een mail gekregen dat hun av ook was aangepast omdat het er niet duidelijk/niet in stond, ondanks dit moest ik nogsteeds betalen, helaas.

door uwjurist - 19 apr. 2016 om 08:10
1041 Antwoorden / 0 Vragen
0

@Amora.

Op de site staat duidelijk bij het flexabonnement vermeld:

-         -  Maandelijkse betaling

-   Maandelijks opzegbaar

Zie http://www.basic-fit.nl/prijzen


Artikel 6 algemene voorwaarden is ook duidelijk:

a. ...Als het Lid zijn lidmaatschap niet uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de initiële contractduur schriftelijk of per email bij Basic-Fit klantenservice opzegt, wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor onbepaalde duur. ...

b. Indien de Overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd, bedraagt de opzegtermijn 30 dagen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Topantwoord

door tijger1 - 19 apr. 2016 om 11:29
40075 Antwoorden / 21 Vragen
11

Zijn die algemene voorwaarden dan gewijzigd nadat u het abonnement bent aangegaan?:-)

am
door amora 30 apr. 2016 om 19:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

nadat ik een maand lang al aanvaringen heb met het bedrijf, kreeg ik na een aantal mailtjes ineens een ander antwoord. En toen hadden ze dat idd verwerkt in de algemene voorwaarden, ervoor heb ik alles goed doorgelezen en toen stond het wel voor andere abonnementen erin maar niet voor flex. Maar aangezien ze het nu in de av hebben gezet kan ik er helaas niks meer aan veranderen.

me
door melding - 19 apr. 2016 om 11:52
9 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hallo Amora, Heel herkenbaar je probleem. Vervelend en opvallend is dat instellingen die terecht of onterecht geld van je denken te krijgen altijd hun zaakjes goed geregeld hebben. Is het andersom dan is daar een procedure voor om geld zolang mogelijk in eigen portemonnee te houden. Basis fit is zo'n budget keten waar het met de service erg slecht gesteld is. Mocht je toevallig iets op mail hebben staan met een datum dan is dat rechtsgeldig maar een telefoontje is niet genoeg ookal schrijf je de naam van de persoon/tijd en datum op.

Succes

am
door amora 30 apr. 2016 om 19:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

ja het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd bij basic-fit, helaas is (bijna) iedereen op dit forum niet zo ruimdenkend om te denken dat ze inderdaad in staat zijn om zoiets als dit te doen. Moeten ze eerst zelf meemaken vermoed ik, de wereld zit raar in elkaar.

me
door melding 12 mei 2016 om 13:59
9 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Amora,

Ik herken je probleem betreft de kortzichtigheid van sommige mensen binnen dit forum. Ik had iets geplaatst over buitenschoolse opvangs, de berekeningen die ze maken voor uren dat je kind er niet eens op zit. Daar resulteerde in een hele hoop negativiteit over dat ik mijn kind verwaardeloosde dat vond ik echt gemeen. Nou denk ik niet dat het niveau erg hoog is en moet ik me er dan maar niet druk over maken, en ik hoop jij ook niet ;)

door tijger1 12 mei 2016 om 14:04
40075 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien moet u dan de antwoorden in uw eigen topic nog maar eens doorlezen. :-))

me
door melding 12 mei 2016 om 15:41
9 Antwoorden / 4 Vragen

ja dat heb ik niet teveel hoor want het waren over het algemeen slechte argumenten waaruit duidelijk bleek dat er geen kennis aan te pas kwam enkel onbeschoftheid. Wel jammer ik vind het programma echt goed.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pa
Patriestess - 29 mrt. 2020 om 09:56
Computers & telefonie

Fraude persoonsgegevens bij vodafone

Hallo,

Op 12 februari 2020 ontving ik een mail van vodafone met een verlenging van mijn mobiele telefoonabonnement. Hierin stond dat het abonnement voor 2 jaar verlengd was en stond een eenmalig bedrag vermeld voor een nieuwe telefoon, tot onze verbazing ook nog het duurste model iphone. Tevens waren het factuur en leveradres aangepast naar een ander adres dan het onze.
Op het mom ... Lees meer

no
noshiki - 28 mrt. 2020 om 19:03
Geldzaken & recht
Hackers actief op thuisbezorgd en paypal?

Hackers actief op thuisbezorgd en paypal?

Hallo,

Gisteren heeft er een onbekend persoon een bestelling geplaatst op thuisbezorgd met mijn account en vervolgens betaald met mijn paypal account.
Het is mij een raadsel hoe deze persoon achter mijn gegevens is gekomen omdat ik niet dezelfde wachtwoorden gebruik en voor zo ver ik weet heb ik altijd moeten inloggen op de paypal app om een betaling te kunnen doen.

Volg ... Lees meer