Basic-fit lidmaatschap opzeggen
op 27-02-2016 heb ik een mail gestuurd naar basic-fit met mijn opzegging van mijn abonnement flex (maandelijks opzegbaar). Ik kreeg 1 maand later pas reactie van basic-fit dat zij nu pas mijn aanvraag hadden verwerkt, en hiermee zetten ze het eind van mijn abonnement vast op 27-03-2016, en verplichtten ze mij abonnementskostten te betalen voor de hele maand maart.Ik heb hierop gereageerd dat ik eind februari mijn abonnement heb opgezegd, en ik dus niet voor maart ga betalen. Omdat hun zo laat pas mijn aanvraag gaan verwerken, verplichtten ze mij dus extra te betalen.
Topantwoord
Wanneer lezen mensen eens om de (algemene) voorwaarden goed (!) te lezen:
"Een Flex lidmaatschap is een contract voor onbepaalde tijd en maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen."
Er is nergens gezegd dat ik de algemene voorwaarden niet had gelezen, dat hun het aanpassen is een ander verhaal mvg
Niet betalen, is een heel slecht plan, want je hebt gewoon 1 maand opzeg. Niet betalen, levert dus voor jou hogere kosten op.
Tip: voordat je in het vervolg ook zo hoog van de toren gaat blazen, lees dan eerst de algemene voorwaarden.
Er is nergens gezegd dat ik de algemene voorwaarden niet had gelezen, mvg
Basic fit heeft correct gehandeld. Maandelijks opzegbaar houdt in dat U vanaf de ingangsdatum een maand opzegtermijn hebt hetgeen zij keurig hebben genoteerd. Wanneer het abonnement op een andere dan de door U aangegeven datum was ingegaan had men ook die datum als richtlijn kunnen nemen. Mvrgr.
Handelen ze het eindelijk eens een keertje netjes volgens de wet af, is het weer niet goed. Het had wel klantvriendelijker geweest de opzegging wat sneller af te handelen, maar het eindresultaat zou hetzelfde zijn.
De wet regelt niet een maand opzegtermijn, maar maximaal een maand opzegtermijn bij een overeenkomst voor onbepaalde duur. De ontbinding van de overeenkomst kan dus na 2 weken zijn of zelfs per direct ingaan, al naar gelang de algemene voorwaarden.
art 6:236 BW
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding
Ik heb de hele algemene voorwaarden doorgelezen (dus voor iemand gelijk in de aanval gaat, dat lees ik uiteraard eerst door voor ik zulke stappen onderneem), daar heb ik alleen gevonden dat er 30 dagen opzegtermijn is bij een abonnement dat voor onbepaalde tijd verlengt is. Ik ben in totaal maar 1 maand lid geweest, en er is mij duidelijk uitgelegd dat zodra ik opzeg mijn abonnement stopt. of te wel, de dag van de mail is de dag dat mijn abonnement stopt. Na 3 mailtjes met basic-fit begonnen ze ineens over die 30 dagen opzegtermijn (hiervoor heb ik alles doorgelezen en stond er NIKS over de 30 dagen opzegtermijn. Na het mailtje van vandaag over dat er 30 dagen opzegtermijn was, stond het ineens in de algemene voorwaarden), de eerste 3 mailtjes stond alleen in, ja onze verwerkingstijd zorgt ervoor dat maart nog meetelt als actief abonnement! Ik heb ondertussen een klacht ingedient bij radar.
Zoals je zelf schrijft: "er 30 dagen opzegtermijn is". Deze opzegtermijn gaat in op het moment van opzeggen. Je hebt op 27-2 opgezegd dus 30 dagen later stopt je abonnement (opzegtermijn) en dat is dus op 27-3 en tot deze datum ben je dan ook wettelijk verplicht om te betalen.
Je hebt misschien dan wel de algemene voorwaarden gelezen maar je snapt ze niet. Klachten die je hebt ingediend zijn onterecht en ook Radar zal hier niets mee kunnen omdat alles rechtmatig is afgehandeld.
Je hebt een Flex abonnement, maandelijkse betaling en maandelijks opzegbaar. Volgens de algemene voorwaarden, Artikel 6 lid a: moet het abonnement 30 dagen voor de einddatum worden opgezegd. Je hebt een contract waarbij je maandelijks kan opzeggen met inachtneming vn die 30 dagen opzegtermijn.
Artikel 6: Beëindigen lidmaatschap
a.
Beëindiging van een lidmaatschap geschiedt door opzegging. Opzegging dient door het Lid per email (klantenservice@basic-fit.nl), via de website (www.basic-fit.nl), per brief (Basic-Fit, Postbus 3124, 2130 KC Hoofddorp) of, indien aanwezig, via de Kiosk op de Basic-Fit vestiging te geschieden. Bij opzegging per email en brief moeten de volgende gegevens vermeld worden: naam van het Lid, pasnummer, Thuisvestiging. Als het Lid zijn lidmaatschap niet uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de initiële contractduur schriftelijk of per email bij Basic-Fit klantenservice opzegt, wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor onbepaalde duur.
b.
Indien de Overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd, bedraagt de opzegtermijn 30 dagen.
Tuurlijk, speciaal voor jou hebben ze snel die algemene voorwaarden gewijzigd!
@carola83
Iets vriendelijker mag wel hoor
@epcot Algemene voorwaarden snappen dat lukt nog wel, maar als hun iets vergeten in de av te zetten en het er inzetten nadat ik er op in ga daar valt weinig aan te veranderen. Ik heb een aantal dagen geleden een mail gekregen dat hun av ook was aangepast omdat het er niet duidelijk/niet in stond, ondanks dit moest ik nogsteeds betalen, helaas.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer