Tru.
door Tru. Jan 11, 2020 om 18:35
Geldzaken & recht

Bedrag kostgeld gehandicapte dochter hoe bereken je dat

Volgens de rechter moet mijn dochter die thuis woont en ik verzorg kostgeld betalen.
Lichamelijk is ze niet zwaar maar geestelijk niveau 3/4 jaar, dit is al de 2e keer dat ik deze vraag stel alleen heb ik het hele verhaal hoe zij is en de verzorging weggelaten
Dus hoe bereken je het kostgeld van een gehandicapte waar je voor zorgt en die van jou compleet afhankelijk is.
Dus tot bed verschonen iedere dag en wassen en noem maar op. Wij voeren ook  trouwens ook bewind voor haar
vr gr Tru

9419 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2020 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie uw eerdere verhaal nergens staan.

Ik begrijp niet waarom de rechter er aan te pas moet komen om vast te stellen hoeveel kostgeld uw dochter moet betalen.

Ik begrijp hieruit dat uw dochter wel een inkomen heeft?

Maar heeft zij geen PGB waarmee u betaald wordt voor de complete verzorging?

Die complete verzorging staat natuurlijk los van het kostgeld, dus haar eten, wonen, bewassing enzovoort.  Daar moet zij gewoon haar bijdrage aan leveren.

Donuts
door Donuts - Jan 11, 2020 om 18:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Onder kostgeld valt natuurlijk niet de tijd die u kwijt bent aan de verzorging. Informatie over (de berekening van) kostgeld vindt u op de site van het Nibud https://www.nibud.nl/consumenten/kostgeld/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2020 om 18:59
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Is het een tip om hier nadere navraag te doen: https://mantelzorg.nl/pagina/voor-mantelzorgers/thema-s/geldzaken en mogelijk kunt u ook nader advies krijgen bij een organisatie voor Sociaal Maatschappelijk werk in uw woonplaats (of regio) Of bedoelt u berekening voor uw belastingaangifte, dan heeft u voor advies m.i. mogelijk ook hier iets aan: https://mantelzorgelijk.nl/geld-en-vergoedingen/mantelzorg-en-belastingaangifte/  of een patientenvereniging raadplegen?

gerbera
door gerbera - Jan 12, 2020 om 16:05
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje rare zaak dat een rechter bepaald of een kind ja dan nee kostgeld moet betalen. Lijkt mij aan de ouders zelf hier een beslissing over te nemen tenzij deze het aan het kind dwingend hebben opgelegd. en het kind weigert te betalen.Het is geheel aan de financiële draagkracht van de ouders al dan niet kostgeld te eisen en afhankjelijk van het inkomen van een kind hier een berekening voor te maken. Dan nog is afhankelijk van zorg, die een kind nodig heeft om een zover mogelijk aangenaam leven te kunnen lijden toch ook de verantwoordelijkheid van de ouders. En als daar een goede verzorging bij hoort doet men dat uit liefde voor het kind en niet voor financiëel gewin lijkt mij zo. En dat wassen och dat moest, evenals voeding kleding enz, voor die tijd toch ook gebeuren en alle andere zaken, daar is wel een vergoeding vanuit de overheid voor. Dat u het bewind voert voor uw dochter is mooi, hiermee voorkomt u dat ze ook financiëel in de ellende zou kunnen komen maar het lijkt dat u daar ook een vergoeding voor zou willen hebben. Ik ken uw situatie niet maar heb wel een aantal vraagtekens bij uw vraag.

lottesanne
door lottesanne Jan 13, 2020 om 13:40
438 Antwoorden / 47 Vragen

Wanneer TS de bewindvoerder is voor haar dochter, mag zij de kosten van familiebewind berekenen (€ 626,00 in 2020). Daarnaast kan zij PGB aanvragen bij de gemeente of de ziektekostenverzekeraar van haar dochter. Wel moet haar dochter eerst worden geïndiceerd (de ziektekostenverzekeraar als haar dochter volledig afhankelijk van TS is).

gerbera
door gerbera Jan 13, 2020 om 14:52
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@lottesanne, bedankt voor de info maar de vraag gaat over kostgeld en dat is wat anders.

il
door iljaha Jan 13, 2020 om 15:58
179 Antwoorden / 3 Vragen

Dat heeft te maken met de kostenberekeningen bewindvoering! Beetje raar dat u wel een mening heeft maar niet weet waarover.

gerbera
door gerbera Jan 13, 2020 om 16:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Neem aan dat het over de reactie van @lottesanne gaat. Ik heb het echt over kostgeld.

mo
door mof - Jan 13, 2020 om 11:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Uw dochter en u moeten beide kostgeld betalen? Of uw dochter aan u? Ik snap het niet. Als uw dochter bij u thuis woont mag u bepalen of ze kostgeld betaalt of niet.

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2020 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wellicht een bijstandsuitkering zodat u gekort wordt omdat uw volwassen kind thuis woont?

Tru.
door Tru. - Jan 14, 2020 om 00:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Eigenlijk is het mijn schuld dat het zo word beantwoord want zoals ik al in mijn vraag vertelde had ik een halve middag zitten te typen en bij het corrigeren van een typ fout was alles ineens weg.

Ik had de vraag niet half neer moeten zetten, dan krijg je dit……

Nou ik zal maar een toelichting geven want er zijn sommige mensen die reageren alsof ze er alles vanaf weten en een mening hebben die niet echt chique is.

En andere geven toch wel weer nuttige tips daar ben ik blij mee.
Allereerst mijn dochter is rond de 30 jaar en woont gewoon thuis af en toe gaat ze logeren bij een logeerplek en ook gaat ze naar de dagbesteding dit word of van het PGB of zorg in natura betaald. Zonder een CIZ indicatie kom je namelijk geen zorg verlenend woon/zorgcentrum of tehuis meer binnen en zoals in haar geval dagbesteding/logeerplek. WANT ALLES DRAAIT OM GELD  bij de zorgverlening ---afdeling administratie loopt voorop heeft een betere CAO en hoeft het vuile werk niet te doen.

Als ik het goed zeg heeft ze vanaf haar 6e al een PGB  dat weet ik niet meer precies
Ik zelf heb eigenlijk gewerkt tot 2006 en heb vanaf 2006 mezelf uitbetaald via het PGB omdat dit ook zo geïndiceerd was door het CIZ. Ik heb hier nooit gebruik van willen maken omdat het PGB geld voor haar was . Ik werkte in de catering en mijn man zat bij het openbaarvervoer hij was trambestuurder . Het was af en toe lastig maar omdat mijn oudste nog thuis woonde (5 jaar ouder) lukte het allemaal wel.  Doordat mn man een ongeluk kreeg (door 2 dronken gasten van de weg gereden) lag in de vernieling en ik had het wel een beetje gehad zo alles bij elkaar. Mijn man kwam dan ook met W.A.O  thuis te zitten. Ik ruimde na het werk dan als ik thuis kwam ook daar nog even de koffie kopjes op
Als je  werkt allebei en eigenlijk hartstikke happy bent met de dingen die je hebt,  kan je wereld eigenlijk niet meer stuk (denk je).
Omdat mijn dochter volwassen werd moest er bewind voering plaats vinden dus dan ben je verantwoordelijk over financiën en van de rest  ze kreeg een Wajong uitkering en eigenlijk nooit aan gedacht maar afgelopen december kreeg ik een van de rechter te horen dat het niet transparant genoeg was en dat er een andere rekening geopend moest worden leefgeld rekening) en zij kostgeld moest gaan betalen en vooral een pasje met haar naam , want nu was er geen duidelijkheid over wat er voor haar werd uitgegeven en gekocht Ze scheurt veel kleding en gaat van ondergoed tot spijkerbroek en truien maakt niet uit oud of net nieuw dus ja o.a. veel aan kleding
Nouja dat snapte ik wel maar aan de andere kant dacht ik, ik ben haar moeder ik zou haar nooit te kort doen. Maar niet iedereen zou zo denken en later vertelde de notulist dat ze weleens rekeningen met 3x een aankoop van een tv en pc  voorbij hadden zien komen…..op de rekening van iemand  met een visuele beperking, ja die snap ik ook nog wel.

Maar goed ik zorg al meer dan 30 jaar voor haar en nee ik hoef er niets aan te verdienen of zoals werd geïnsinueerd. maar ik lees bij het nibud NIETS dat voor mij een berekening kan maken over  het huishoudelijke werk voor gehandicapten. Ja over het wassen  en  wat een 40 graden was kost en 60 graden kost. en dat b.v. de tijd dat je met wassen en strijken (huishoudelijk werk) bezig bent mag je minimum loon berekenen. Enne wat douchen 5 min per keer kost. Want ja ze moeten nu eenmaal een bijdrage aan het huishouden leveren als ze volwassen zijn.

De vergoedingen die je als mantelzorger kunt krijgen voor het  werk wat je met liefde doet is soms lachwekkend. Dus jezelf rijk rekenen kan wel maar alleen als je niet kan rekenen……Er word niet eens beseft wat een werk het ieder jaar  is om alleen al de zorg contracten in te vullen en versturen naar de zorg instelling en terug te ontvangen vervolgens  naar de SVB terug te sturen.

Dus word ik voor het blok gezet en MOET kostgeld te gaan berekenen. Dit kostgeld gaat inderdaad puur over de vast lasten maar over de huishoudelijke dingen moet ik dat ook nog gaan berekenen??? Of telt dat alleen voor mensen die werken en of uitkering hebben. Het meeste gaat over mensen die of budgettering nodig hebben of mensen die kinderen hebben die en of wel of niet of te veel of te weinig kostgeld willen betalen.

@GERBERA  je mag mijn plek wel innemen hoor  zelfs mijn zo riante salaris voor 1 maand mag je voor 3 weken hebben als je al piept omdat niet alles werkt zoals jij het wil.

Maar ik ga dan op vakantie!!!!! jippieeeee

Kom maar even in mijn leven, en  een stuk beleven dan bedenk jij je nog wel  3x over je uitspraak dat je twijfelt aan mijn vraagstelling.

Maar goed wat was mijn vraag ook weer??? Owja  kostgeld en hoe je dat berekend ????? gr Tru

gerbera
door gerbera Jan 14, 2020 om 12:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik hoef uw plaats niet in te nemen, ik ben al meer dan 8 jaar mantelzorger voor mijn wederhelft zonder ook maar een cent vergoeding te ontvangen. Al die tijd nooit op vakantie geweest, wederhelft durft alleen de straat niet op, bij veranderingen in situatie's paniek en overal alleen voor staan, ben zelf hartpatiënt en weet dus van de hoed of de rand maar doe dat nog steeds met liefde. De wijze van uw vraagstelling gaf mij een andere voorstelling alsdat u nu geeft, vandaar mijn vraagteken. Nu het e.e.a wat duidelijker is heb ik meer begrip voor uw vraag en het was zeker niet mijn bedoeling u om wat voor reden dan ook te kwetsen. Dat was wat ik op dat moment van de vraag dacht dus mijn exuses daarvoor.

Tru.
door Tru. Jan 15, 2020 om 03:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik aanvaard zeker uw excuses, Ik ben ook al 25 jaar bezig hoor dus vertel mij maar niets. ik wil ook niets ontvangen maar de kantonrechter bepaald dat en niet ik zelf;
Ik ben al jaren niet op vakantie geweest omdat mijn dochter nogal moeilijk is dus tsja niets aan te doen maar zag toch heel even een mogelijkheid om op vakantie te gaan haha. schijnbaar snappen mensen het niet en ik ga me ook niet meer verdedigen
Voor mij is de vraag een bullseye geworden om je mening te geven over hoe ze denken te weten dat ik mijn dochters geld gebruik of misbruik.
Zorgdragen doe je omdat je wil kan en niet beter weet en en daar staat geen geld tegen over, maar helaas zijn er die denken overal over te kunnen oordelen omdat ze er misschien iets over hebben gelezen of gehoord. Ik wens ze veel plezier maar mij afzeiken om een vraag ??? Ik wens ze veel plezier en hoop vooral dat ze er niet mee temaken zullen krijgen. gr Tru

mj
door mjtolk - Jan 14, 2020 om 02:09
1 Antwoorden / Vragen

wat is de rede dat de rechter bepaald dat uw kind u kostgeld moet betalen. u bent zelf bewindvoerder... t feit dat een rechter dit zegt maakt dat de rechter ergens een probleem ervaart en zich zorgen maakt betreft de zorg voor uw dochter... anders was dit niet terspraken geweest. de rechter handeld in deze ten behoeve van uw dochter en niet vanuit uw behoefte... en deze uitspraak van de rechter roept mij veel vraagtekens naar u op.... u bent niet transparant in de uitgaven...? van haar pgb, van haar wajong uitkering? wil hij weten waar haar wajong aan op gaat? waar haar pgb aan wordt uitgegeven?
het is t geld van en voor uw dochter en voor haar welzijn... en de rechter behartigd dat. het geld is niet voor uw welzijn. voor de hare. Ik ben zelf moeder van een gehandicapt kind... dus vertel mij niks over de zorg hiervoor... ik weet er alles van. en ik gun het mijn dochter... en ik ben transparant. het gaat om haar welzijn, en het geld is tbv haar welzijn.. niet de mijne.niet de uwe. en als u de zorg niet aankan, dan is er dagbesteding en zijn er woonvoorzieningen, en ja daar gaat dan ook de pgb naartoe. logisch. dus u kiest ervoor zelf voor uw kind te zorgen en de pgb en wajong u toe te eigenen... zorg dan voor een goede zorg..wees transparant over t budget en de zorg die u verleent.. en als u t niet aankan, besteed t dan uit, want t gaat om t welzijn van uw kind, en zoek dan een baan om uw eigen geld te verdienen en laat dan de zorg over aan mensen die wel om uw kind geven. uw verhaal gaat over hoe zwaar u t heeft en hoe zielig u bent... maar t welzijn van uw dochter komt niet ter sprake. het is haar geld voor haar welzijn. t geld is niet voor uw welzijn. waarom een rechter eist dat uw dochter aan u zorgkosten moet betalen vind ik ongeloofwaardig en de enige rede dat een rechter dit zegt is als u heeft geklaagd over uw dochter en haar budget of als de rechter inzage wil in de werkelijke zorgkosten die u dus al inhoud van haar wajong en graag hier een rekensom van wil zien... wat meer dan logisch is.
ik zorg ook voor mijn gehandicapte dochter en de rechter heeft mij nog nooit bevolen dat mijn dochter verplicht is mij kostgeld te betalen.dat is iets wat ikzelf wel of niet bepaal en t enige wat ik moet doen is t verklaren als ik t doe en als ik t niet doe is er niks aan de hand. je verhaal is daarom ongeloofwaardig . de enige rede dat de rechter dit eist is omdat u als moeder uw uitgaven van uw dochters geld , zijnde kostgeld , wat u dus klaarblijkelijk inhoudt, dient te verantwoorden, wat terecht is. waarom niet. en u bent notabene bewindvoerder... en geen idee wat uw kind kost? ik snap de rechter wel... eerlijk gezegd. u kunt uw uitgaven dus niet verantwoorden.... en als u t niet nodig vind dat uw dochter aan u kostgeld betaald... wat u suggereert... dan is er niks aan de hand en daar zal nooit enig rechter over vallen. dus waar gaat uw vraag over .niemand zal ooit uw dochter dwingen kostgeld aan u te betalen. wel zult u verantwoording moeten afleggen over t kostgeld wat U dwingt aan uw dochter u te moeten betalen. en terecht.

Tru.
door Tru. Jan 15, 2020 om 02:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dus omdat jij ook een gehandicapte dochter heb thuis wonen heb jij echt heel veel verstand van bewindvoering verandwoording en het financiele gedeelte.
Nou ik heb een nieuwtje voor je er als je tegen die tijd je dochter nog thuis hebt en je de bewindvoering doet JIJ HELEMAAL NIETS BEPAALD DAT DOET DE RECHTER
DUS blaas maar niet zo hoog van de toren hoor,  je komt er nog wel achter want ik kan je nu al vertellen dat je tegen die tijd  weet dat je als een kip zonder kop hebt gereageerd

1paul
door 1paul - Jan 14, 2020 om 08:49
3132 Antwoorden / 0 Vragen

u moet kostgeld rekenen kunt u hier https://www.nibud.nl/wp-content/uploads/Nibud_Kostgeld.pdf hou rekening met alle kosten die u maakt OOK dus met het eventuele verlies van huuren zorgtoeslag!!!!

de rest van de rekeningen moet u van uw kind der rekening afhalen OOK uw loon dus!!!

zo ik het lees is het de rechter te doen om inzicht te krijgen welke kosten echt voor rekening van uw kind komen...

PGB word dan tesamen met wajong op rekening van uw kind gestort waarna alle kosten hiervan af gaan, zo komt er inzicht in de werkelijke kosten van uw kind en of PGB wel voldoende is of niet...

Tru.
door Tru. Jan 15, 2020 om 02:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

PGB WORD AL JAREN NIET MEER OP DE REKENING GESTORT DUS EN DAT HEEFT ER  NIETS MEE TE MAKEN
DE PGB  en de wajong uitkering staan los van elkaar en ook daar ging de vraag niet over maarja lezen is moeilijk hoor

1paul
door 1paul Jan 15, 2020 om 09:24
3132 Antwoorden / 0 Vragen

U schrijft zelf het volgende:

en heb vanaf 2006 mezelf uitbetaald via het PGB omdat dit ook zo geïndiceerd was door het CIZ. Ik heb hier nooit gebruik van willen maken omdat het PGB geld voor haar was

daarom ging ik er vanuit dat het wel op uw rekening gestort werd of op dat van uw kind nu zij meerderjarig is geworden.

en ja lezen is inderdaad moeilijk, de dingen goed en duidelijk opschrijven is nog veel moeilijker trouwens!!! Kun je uit bovenstaand al zien...

blijkbaar is het makkelijker om negatief uit de hoek te komen dan positief zoals blijkt uit uw reactie...

sp
door spikkel Jan 15, 2020 om 12:30
148 Antwoorden / 5 Vragen

U wilt geen gebruik maken van het PGB geld omdat dit voor haar is. Is dit PGB niet bedoeld voor haar verzorging ? Als u haar verzorgt is dat een full-time baan en wel 24 uur per dag. Waarom wilt u daar geen vergoeding voor ? Waarom wordt dat PGB niet meer gestort ? Omdat het niet meer gebruikt werd of een andere reden.

Waarom moet uw dochter kostgeld betalen. Om de gaten bij de Bijstand op te vullen ofzo ? Iedere ouder bepaalt toch zelf of er kostgeld betaald moet worden of niet. Dat hoef je toch niet op te geven als inkomen ? Die Wajong uitkering gaat volgens mij elke maand wel op, als het niet meer is, qua 'schade' die uw dochter maakt. Als het kostgeld bedoeld is om uw inkomen op te krikken gaan ze dan ook de extra kosten vergoeden die uw dochter maakt ?

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2020 om 09:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zet hier een vraag neer en daarna gaat u zich beklagen over de reacties, waar helemaal niets mis mee is.

Blijkbaar voert u het financiele bewind volgens de rechter niet goed uit en moet dat duidelijker en strikter.

Via het Nibud kunt u perfect berekenen wat het kostgeld ongeveer zou moeten zijn.

Wat u er verder allemaal bijsleept, heeft er niets mee te maken.

Tru.
door Tru. Jan 15, 2020 om 12:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij begin ik al dat het m'n eigen schuld is dat er bepaalde antwoorden worden gegeven,
En waar beklaag ik mij over dan? Volgens mij geef ik meer een soort van uitleg over de situatie en waarom ik op een bepaalde manier moet handelen.
Het gaat over niet over dat het financiele gedeelte niet goed word uit gevoerd maar over het transparante ervan.
Het geld van de wajong word op een beheerders rekening gestort maar daar hoort nu eenmaal geen pas bij dus met dingen kopen stort ik het te benodigde bedrag op mijn rekening en koop of besteed het aan wat nodig is. Dus de bonnen zijn aanwezig alleen moet het offieel via een leefgeldrekenig gaan met een pas op haar naam.
Zodat er betalingen b.v. over kleding e.d. direct zichtbaar zijn en bij de verantwoording kunnen ze zien wat er is gebeurt met het geld. dus €80 opnemen voor een jas mag niet maar wel €80  een bepaalde winkel met pas betalen mag wel en is transparant
Ik geef uitleg over een situatie en dan dacht ik,  word de vraag duidelijker dan ik in de eerste instantie had gesteld.(maar dit word dus als kul of zielig doen gezien)
Vervolgens worden er meningen gegeven en dingen gezegd die kant nog wal raken.
Ik zou eerst eens kijken wat de verantwoording voor bewind voering inhoud en hoe het moet worden gedaan.
Op uw worden terug te komen volgens u kun je perfect ongeveer berekenen wat het kostgeld moet gaan worden.
Dus als ik tegen de rechter verklaar dat het kostgeld nou ongeveer €600 gaat kosten..... Zegt die rechter oke prima ongeveer €600 is goed???? of zou hij willen weten hoe ik daar aan gekomen ben?  TERUG KOMEND OP MIJN VRAAG ? Maar goed dat antwoord blijft uit en zitten de meeste achter hun toetsenbordje denken dat ze er een mening over kunnen geven en omdat ze denken ervaring deskundige te zijn omdat ze of ook mantelzorger zijn of ook een gehandicapt kind hebben.
Maar iedere sitiatie is anders en een ander veroordelen is erg makkelijk Bedenk voor je ergens op reageerd dan of je dan inderdaad er van af weet want het staat een beetje dom en respectloos. Ik ga op deze vraag niet meer reageren want het antwoord is toch moeilijker dan ik dacht en het anwoord vind ik niet hier.

tijger1
door tijger1 Jan 15, 2020 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, als u te beroerd bent om de berekeningen via het Nibud te maken, houdt het op.

En logisch dat er een leefgeld rekening moet worden geopend. Doe dat dan ook.

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2020 om 09:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom is de rechter hierbij betrokken?
Overigens is het onverstandig om te klagen, en dan ook nog zo uitvoerig, als u dingen wilt bereiken en voorelkaar wilt krijgen. Iedereen gaat dan naar de tegenovergestelde richting lopen.
Er zijn meer mensen bij u thuis die mogelijk ook "de kopjes kunnen opruimen" en nog het één en ander meer kunnen doen? En natuurlijk moet zorgverlening buitenshuis betaald worden, ook voor de kinderen van een ander. Wilt u dat ze uw dochter gratis verzorgen? Heeft u gratis gewerkt? Er zijn meerdere inkomens in uw huishouden en subsidies/toeslagen. Heeft u al eens bij kringlopers gekeken voor voordelige kleding als die alsmaar verscheurd wordt? En natuurlijk was attenderen op o.a. het NIBUD erg juist.

Tru.
door Tru. Jan 15, 2020 om 02:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Schijnbaar kunnen mensen niet lezen... Maar goed het zal  wel wat een domme domme............
Het gaat niet om geld en mijn dochter gaat zeker niet in kleding van de kringloop lopen
Nou ik weet nu zeker na deze opmerkingen  dat mensen echt denken een mening te kunnen geven als er een vraag word gesteld.
Ik stel een vraag en krijg dit soort flauwekul te lezen ? jammer dat ik het niet weg kan halen

tijger1
door tijger1 Jan 15, 2020 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tru

Stel dan ook een normale vraag in plaats van allerlei uitwijdingen te doen.

U bent bewindvoerder, maar blijkbaar is de verantwoording van de financien van uw dochter niet helder en legt de rechter u op dat duidelijker in te kleden.

Er is u aangeraden waar u een berekening kunt maken en dat hoeft niet op de cent, is een indicatie.

En als u dat niet kunt, moetu daar iemand voor aantrekken. Maar niet hier verontwaardigd zitten blaten.

aurora1
door aurora1 Jan 15, 2020 om 10:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tru, ik heb de indruk dat u veel niet begrijpt en nog steeds dat u met uw houding en toon niets bereikt. Bij de Kringloper vindt u overigens ook nieuwe kleding, maar dat alles is kennelijk beneden uw "stand"? Vooral ook als het steeds verscheurd wordt?

Voortaan maar simpel to the point vragen stellen en niet ellenlange verhalen opdissen met overwegend niet-relevante informatie. Uw vraag is beantwoord en meerdere malen, klaar dus.