bo
door bob weitz Dec 7, 2016 om 17:21
Geldzaken & recht

Bedrijf wil niet leveren voor prijs offerte

Ik heb bij Glaspunt een offerte opgevraagd voor een kattenluik in dubbelglas. Deze kreeg ik en ik ging akkoord met de offerte van 554 euro.
Toen ik informeerde naar waar de glasmeters bleven kreeg ik te horen dat zij het niet voor dat geld konden doen er moest nogmaals 120euro bij. Er was door de onervaren collega een fout gemaakt.
Ik dacht dat ik een overeenkomst was aangegaan na het via de mail bevestigen van de offerte.
Kan ik het bedrijf verplichten deze offerte uit te voeren met de 10% marge in het achterhoofd.

3306 8 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2016 om 17:27
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Wat ik denk doet er voor Glaspunt niet toe, ik denk echter dat men, onervaren iemand of niet, u men dat kattenluik moet leveren voor de offerteprijs van €554,00. Lijkt mij geen kennelijke fout, u aan te rekenen. Vind het al een enorm bedrag (zonder een kattenluik te hebben;-); . Kortom: Glaspunt moet u dat kattenluik leveren voor die prijs.

diumenge
door diumenge - Dec 7, 2016 om 17:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, om ze verplichten de werkzaamheden uit te voeren zal u wel de gang naar de rechter moeten maken. Vermoedelijk wordt u dan wel in het gelijk gesteld, maar het kost u meer dan die 120 euro.

Cookies
door Cookies - Dec 7, 2016 om 17:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou helemaal geen zaken meer willen doen met een bedrijf die 1) niet in staat is een correcte offerte uit te brengen en 2) mensen gewoon laten zitten zonder even te melden dat ze niet komen.

Zijn meer dan genoeg bedrijven die dit doen en misschien nog wel goedkoper ook https://duckduckgo.com/?q=kattenluik+plaatsen+in+dubbelglas&t=opera&ia=web

ph
door philip36 - Dec 7, 2016 om 17:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een kattenluik in een bestaande ruit van dubbelglas?
Misschien moet u maar blij zijn dat ze niet komen.
Of was het de bedoeling, gezien de prijs en de glasopmeters, om de hele ruit te vervangen?
Lees https://www.glas.nl/wattedoen/kattenluik-in-glas

Topantwoord

hutch
door hutch - Dec 7, 2016 om 17:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

In uw geval is dit bedrijf verplicht zich aan die offerte te houden omdat u akkoord bent gegaan met de door hen aangeboden prijs.
Als er een duidelijke fout gemaakt is, is dat een andere zaak.
Voorbeeld, als in uw geval bijv. een prijs vermeld was als € 5,54. Dan kan iedereen op de vingers nagaan dat dit niet klopt.

Maar in uw zaak is dat dus wat anders. Die prijs zou heel goed kunnen.
Maar ja, de praktijk is dat dit bedrijf hoogstwaarschijnlijk deze opdracht niet gaat uitvoeren en dat u dus een rechtszaak zou moeten beginnen (wat niet reëel is voor een relatief laag bedrag (verschil € 120,--), tenzij dit bedrijf aangesloten is bij een overkoepelende branchevereniging. In dit laatste geval zou u dit probleem kunnen voorleggen aan een geschillencommissie.

Succes.

hansje klein
door hansje klein - Dec 7, 2016 om 17:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft een offerte voor 'opmeten, leveren en plaatsen van een nieuwe ruit in dubbelglas met kattenluik' die dus verkeerd gecalculeerd werd?

U zult meerdere offertes aangevraagd hebben en weten of dit bedrijf extreem goedkoper was. Ik zou voorstellen om het verschil te delen, wanneer ze daarmee nog steeds goedkoper blijven dan de andere bedrijven. Klaarblijkelijk zijn ze door de gemaakte fout onder de eigen kostprijs gekomen en zullen alles doen om niet met verlies te moeten leveren. Til ze dus (net) over die kostprijsgrens en geef ze een wat ruimere levertijd als tegemoedkoming. Happen ze niet toe, zullen ze met een korting waarschijnlijk een volgende offerte voorleggen. Lokkertje is, dat ze in een wat rustigere periode kunnen komen monteren.

ge
door gewicht - Dec 7, 2016 om 18:13
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het helemaal met Carola 83 eens ,helemaal geen zaken doen met zo`n waardeloos bedrijf.
Als u zo g.. bent om toch meer te betalen moet u niet gek opkijken als ze weer een onervaren persoon sturen die het plaatst.
Zit u geheid met de gebakken peren en zonder een goed werkend of lekkend katteluik.
Gewoon andere bedrijven uitnodigen voor een offerte of eventueel een betere oplossing i.p.v. een dure ruitvervanging.
(Ik neem aan ,gezien de prijs, dat een gehele ruit vervangen moet worden.)

di
door digioma Dec 8, 2016 om 15:30
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wel erg snel met zo'n botte mening.... TS heeft kort geleden geplaatst en de firma heeft waarschijnlijk even moeten overleggen hoe te handelen en het keurig opgelost. Fijn dat de topicstarter even de goede afloop meldt, teveel bedrijven zijn door sterke verhalen (gehoord van etc.) naar de bliksem geholpen.

bo
door bob weitz - Dec 8, 2016 om 15:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Glaspunt heeft contact opgenomen, excusses gemaakt en de opdracht wordt conform de offerte uitgevoerd.

tenormin
door tenormin Dec 8, 2016 om 15:29
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Dank voor het terugmelden en prima dat het conform de offerte wordt uitgevoerd.