ce
door cemdemirci Feb 1, 2018 om 11:37
Geldzaken & recht

Bedrijfsarts afspraak op vrije dag

Ik heb 2 banen en werk doordeweeks op een kantoor achter een bureau en in het weekend werk werk ik als bezorger. Als bezorger heb ik hele zware dagen en hierdoor heb ik mijn spier verrekt of zelfs gescheurd. Nu wilt mijn werkgever van zaterdag mij naar de bedrijfsarts sturen maar dit kan dus ook doordeweeks. Ik heb mijn werkgever uitleg gegeven over dat ik bij mijn doordeweekse baan niet zwaar werk verricht, waardoor ik alleen 'ziek' ben voor mijn weekendbaan.

Mag mijn werkgever mij nu doordeweeks naar de bedrijfsarts sturen of mag hij dit alleen tijdens mijn werktijden (weekendbaan) doen?

5209 11 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 1, 2018 om 11:45
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ook een bedrijfarts heeft de weekenden vrij. Uw werkgever kan u dus gewoon naar de bedrijfsarts sturen. Dat u 2 banen heeft hoeft deze geen rekening mee te houden. Voor hem bent u arbeidsongeschikt en dat wil die zo snel mogelijk oplossen.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2018 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U denkt toch niet werkelijk dat die bedrijfsarts in het weekend werkt? Neem maar vrij en ga naar die arts.

Th
door Theawaalen - Feb 1, 2018 om 11:47
113 Antwoorden / 5 Vragen

Uw werkgever geeft bij de verzekering aan dat u ziek bent en die geeft bij de bedrijfsarts aan dat u opgeroepen dient te worden. De bedrijfsarts stuurt u een uitnodiging. De meeste bedrijfsartsen werken alleen met kantoortijden.

ce
door cemdemirci - Feb 1, 2018 om 11:51
2 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind het wel raar dat ik vrij moet nemen (geld moet missen) voor een afspraak wat gepland word op de dagen waarop ik niet werk bij dat bedrijf.

costnix
door costnix Feb 1, 2018 om 12:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt ook niet gaan, maar kom dan niet hier klagen, omdat u geen “zwiektewet” uitkering krijgt. U zult gewoon naar de bedrijfsarts moeten gaan.

ja
door janf43 Feb 1, 2018 om 22:08
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een onzinnig argument. U kunt toch ook een halve dag verlof nemen. Dan mist u geen geld.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2018 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stel dat u alleen ‘s nachts zou werken en dan ziek wordt. Denkt u dan dat u ‘s nachts opgeroepen wordt bij de bedrijfsarts?

me
door mein33 - Feb 1, 2018 om 12:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

OOR CEMDEMIRCI - 1 FEB. 2018 OM 11:51
2 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Ik vind het wel raar dat ik vrij moet nemen (geld moet missen) voor een afspraak wat gepland word op de dagen waarop ik niet werk bij dat bedrijf.

Ik vindt het wel raar dat u bij het andere bedrijf wel werkt en dat kan eigenlijk niet als u zich ziek/arbeidsongeschikt heeft gemeld.
Bij een ziek/arbeidsongeschikt melding kan de bedrijfsarts u altijd oproepen.
U bent nl. niet alleen op werkdagen ziek, maar altijd.
Geef gevolg aan de oproep van de bedrijfsarts en speel openkaart m.b.t. de reden van uw ziekmelding.

Th
door Theawaalen Feb 1, 2018 om 15:08
113 Antwoorden / 5 Vragen

Als men 2 werkgevers heeft dan kan men wel degelijk op werkgever ziek zijn en bij de andere werkgever niet.
Het ligt aan wat voor werkzaamheden je doet.
Arm gebroken en timmerman dan kan men niet werken maar als portier kan men dan wel werken.

ro
door ron503 - Feb 1, 2018 om 12:59
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap iets niet want u bent ziek maar eigenlijk ook weer niet want in uw fulltime baan bent u zeg gezond genoeg om te werken maar in het weekend dan weer niet. Het lijkt me logisch dat uw weekend werkgever u voor een bezoek bij zijn/haar bedrijfsarts uitnodigd en die bedrijfsarts bepaald het tijdstip niet u. Niet verschijnen kan kosten met zich meebrengen want de geresveerde tijd wordt in rekening gebracht en wordt door uw weekend werkgever als onwil gezien.

ce
door cemdemirci Feb 1, 2018 om 15:57
2 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben ziek voor mijn weekendbaan, omdat ik een spier heb gescheurd. Mijn weekendbaan is veel tillen en dragen en doordeweeks doe ik dat totaal niet.

Gr
door Grunn1 Feb 1, 2018 om 23:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bedrijfsartsen werken in het weekend niet. U zult gewoon vrij moeten nemen en zich melden bij de bedrijfsarts. Doet u dit niet kan dat gevolgen hebben voor uw baan. Er zijn geen speciale weekend of avond/nacht bedrijfsartsen. U moet zich aanpassen.

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2018 om 14:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe zit het nu? U bent ziek, u heeft u ziek gemeld maar u bent eigenlijk toch niet ziek?
Neem een (half) dagje vrij of zoveel uren als nodig zijn en ga naar die bedrijfsarts. Als u niet gaat kunt u problemen verwachten.
Speel open kaart over uw banen.
Weet u niet eens of die spier verrekt of gescheurd is? Bent u dan niet bij uw huisarts geweest?

Gr
door Grunn1 Feb 1, 2018 om 23:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Huisarts zal die ook overdag heen moeten en dat kan niet, is weekend baan dus zal ook weekend huisarts moeten worden.

jo
door jorisw - Feb 1, 2018 om 16:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bedrijfsartsen hebben geen spoedeisendehulppraktijk die 24/7 open zijn. Zij werken alleen tijdens reguliere kantooruren.

Topantwoord

me
door mein33 - Feb 1, 2018 om 18:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Th
DOOR THEAWAALEN 1 FEB. 2018 OM 15:08
16 ANTWOORDEN / VRAGEN

Als men 2 werkgevers heeft dan kan men wel degelijk op werkgever ziek zijn en bij de andere werkgever niet.
Het ligt aan wat voor werkzaamheden je doet.
Arm gebroken en timmerman dan kan men niet werken maar als portier kan men dan wel werken.

@Theawaalen,

Als je je ziek hebt gemeld, dan dien je thuis te blijven, ook op de zgn. vrijedagen, tot het eerste bezoek van een lekencontoleur of de oproep van de bedrijfsarts, je kunt dus helemaal niet zomaar ergens anders gaan werken.

ce
door cemdemirci Feb 2, 2018 om 12:25
2 Antwoorden / 5 Vragen

Het is toch wel raar, want ik kan mijn werkzaamheden bij mn fulltime baan verrichten met mijn 'ziekte' maar niet mijn andere werkzaamheden, omdat ik hiervoor mijn arm nodig heb met tillen en dragen.

me
door mein33 Feb 2, 2018 om 13:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In overleg met de bedrijfarts van uw werkgever waarbij u zich arbeidsongeschikt heeft gemeld kan worden bepaald welke werkzaamheden u wel en niet kunt verrichten en bij welke werkgever dat is.

user123
door user123 - Feb 1, 2018 om 23:24
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Altijd is Kortjakje ziek, midden in de week maar ‘s zondags niet.

bent u soms familie ?

costnix
door costnix Feb 2, 2018 om 11:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

LOL :-D

me
door mein33 Feb 2, 2018 om 11:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Altijd is Kortjakje ziek, midden in de week maar ‘s zondags niet.

In het geval van Ts. zijn de rollen wel omgedraaid.  ;-))