holiday
door holiday May 3, 2016 om 14:35
Geldzaken & recht

Bekeurings afhandelaar.

Op internet staan een paar bedrijfjes waar je een bekeuring naar toe kan sturen en zij zullen dan een bezwaarbrief indienen om te proberen deze bekeuring nietig te laten verklaren.

Zo ben ik bij Meerts Roermond terecht gekomen die ik een aantal zaken heb toegestuurd.
Op geeneen van deze zaken heb ik bericht terug ontvangen hoe het gegaan is en wat de uitspraak was.
Omdat er een zaak bij zat waarmee ik in beroep had willen gaan, ben ik maar eens gaan bellen naar Meerts met de vraag hoe het daar mee stond.
Meerts beweerde dat hij van alle zaken bericht had gestuurd, echter heb ik ze nooit ontvangen en hij wou ze ook niet opnieuw opsturen.
Resultaat was dat ik niet meer in beroep kon gaan omdat de termijn al lang verstreken was.

Via internet heb ik inmiddels vernomen dat voor elke zaak die aanhangig gemaakt wordt, een proceskostenvergoeding aangevraagd kan worden ter hoogte van circa  EU 350,00.
Meerts schijnt hier meestal via tussenpersonen gretig gebruik van te maken en op deze manier een aardig eurocentje bij te verdienen.
Zie het artikel, http://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-organisatie/nieuws/raads-en-statenlid-meerts-strijkt-via-partner-wob.9438229.lynkx
Hievoor hoeft hij alleen maar het bezwaar in te dienen en verder doet hij er kennelijk niets meer aan.

Mijn vraag is, zijn er meerdere mensen die deze mening toegedaan zijn.

 En ik wil andere mensen waarschuwen om niet met dit soort bedrijfjes in zee te gaan.

5292 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een bekeuring krijgt, moet u die gewoon betalen. Klaar. En dan nog wel liefst een aantal zaken.

Po
door Pomeon May 3, 2016 om 21:39
16 Antwoorden / Vragen

Nou, hier zat anders laatst ook een naheffingsaanslag achter de ruitenwisser geklemd. Op zo'n 30cm afstand van waar het betaalbewijs voor het parkeren onder de voorruit lag... (Parkeren kost daar nog geen 50cent per uur, dus daar ga je het risico om niet te betalen al helemaal niet voor nemen)
Meneer de BOA zal z'n dag wel niet hebben gehad.

Heeft tot nu toe wel al de vooruitbetaling van de naheffingsaanslag, griffierechten en vele weken tijd (wachten) gekost.

holiday
door holiday May 4, 2016 om 13:34
101 Antwoorden / 11 Vragen

Als je nu eerst de details had opgevraagd, dan had je in alle redelijkheid kunnen reageren. Nu reageer je als een kip zonder kop.

endemion
door endemion May 4, 2016 om 20:01
237 Antwoorden / 3 Vragen

Sowieso boetes (of eigenlijk een schikkingsvoorstel) hebben alleen betrekking op personen en dat is geen mens enkel een document/corporatie. Het is aan jou als mens om je wel of niet als die persoon te identificeren.

Deze gast heeft het door en vertelt erover, en dat werkt hier net zo goed want ook hier wordt met geen wordt gesproken over mensen wanneer het op wet en regelgeving aan komt.
https://www.youtube.com/watch?v=wDf0kzM8JDQ#t=1225 (vanaf een minuut of 20 komt dit onderwerp aan de orde)

aurora1
door aurora1 - May 3, 2016 om 15:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zorgen dat u geen bekeuring krijgt is beter en het is heel eenvoudig om zelf een bezwaarschrift in te dienen. Op internet zijn daarvoor st  appenplannen en voorbeeldbrieven te vinden. Dat kost u dan niets of een postzegel.
Kijk daarvoor eens hier
en  hier

jo
door jorisw - May 3, 2016 om 17:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe groot is de kans dat je meer dan 1 onterechte bekeuring krijgt?

endemion
door endemion May 4, 2016 om 20:05
237 Antwoorden / 3 Vragen

Alle boetes zijn onterecht. Kijk eens naar de mensenrechten daar staat heel duidelijk dat je een mens niet zijn eigendom mag ontnemen. Daar komt dat nepsysteem van de persoon in het spel. Zie ook wat ik hierboven al aan kommentaar gegeven heb.

tijger1
door tijger1 May 4, 2016 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Grote onzin.:-)

sw
door swat1500 - May 3, 2016 om 17:55
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen als in een zaak het bezwaar wordt toegewezen kan er een proces kosten vergoeding gevraagd worden en daar leven deze bedrijfjes van. Of het bezwaar wel of niet terecht is zal hun een worst zijn. Als het bezwaar hen niets opgeleverd heeft is het over en sluiten met de "service" aan de klant.

diumenge
door diumenge - May 3, 2016 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is het vuil van de aarde dat soort bedrijfjes.

ho
door honda98 - May 4, 2016 om 11:56
103 Antwoorden / 1 Vragen

wie gaat er nog in zee met meerts ?
het bedrijf is onbekent en dat vraagt om moeilijk heden.

ru
door ruitenheer May 6, 2016 om 13:56
120 Antwoorden / 0 Vragen

Meerts is niet onbekend. Hij was degene die ervoor gezorgd heeft dat de ID kaart een paar weken "gratis" was. Hij is ook heel actief met bezwaarschriften en wob-verzoeken, maar de rechters worden daar steeds kritischer op. Zoek maar eens op meerts wob.

Ma
door Mat Matheij - May 6, 2016 om 22:24
986 Antwoorden / 3 Vragen

Tegen een bekeuring kunt U te allen tijde zelf bezwaar aantekenen. Of dit zinvol is hangt af van de bewijslast en draagkracht. Op grond van een van beiden kan de rechter de hoogte van de boete herzien. Het gekenschetse bedrijf kan dus niets meer  'regelen' dan dat U zelf ook al had gekund. Met een eventuele toegevoegde advocaat. Ook dan moet U uw positie bezien. Er bestaat een eigen bijdrage. In dit specifieke geval -het gaat om een vorm van strafrecht- is onduidelijk of de kosten in geval van in gelijkstelling terugvorderbaar zijn. Mvrgr.

holiday
door holiday Jun 18, 2016 om 20:14
101 Antwoorden / 11 Vragen

Dat klopt wat u schrijft, maar omdat Meertens niets van zich heeft laten horen, was de termijn verlopen en kon ik niets meer doen.

Ma
door Mat Matheij Jun 23, 2016 om 21:02
986 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat U aangeeft dat het 'oordeel' juist was. Mogelijk inderdaad te lang gewacht. Hoewel dat evenmin aan mij is dat te beoordele. Een daartoe bevoegde jurist kan U daar meer over informeren. Daar zijn lang niet altijd kosten aan verbonden.

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2016 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard werken juristen gratis.:-((

Ma
door Mat Matheij Jun 27, 2016 om 16:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1 Jawel hoor die moet je kunnen vinden. De echte weten dat de kost voor de baat uitgaat. Heb als Google recencist het peperdure kantoor dat voor eenieder toegankelijk is een compliment gegeven. Werkt wel. Mvrgr