re
door revox Mar 28, 2016 om 10:17
Geldzaken & recht

Belasting

Na het invullen van de belasting aangifte moet ik 4226 eur bij betalen . Ik heb aow en pensioen. Nu blijkt er met loonheffings korting gewerkt tezijn met de aow en pensioen, moet ik die korting altijd terug betalen

647 3 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 28, 2016 om 11:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je moet de loonheffingskorting maar bij 1 uitkeringsinstantie laten toepassen. Laat dat doen bij de instantie waar je uitkering het hoogste is.

Je hebt nu dus blijkbaar te weinig loonheffing betaald en natuurlijk moet de naheffing betaald worden.

diumenge
door diumenge - Mar 28, 2016 om 11:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Deze dus?

Tijger2
door Tijger2 - Mar 28, 2016 om 12:34
302 Antwoorden / 1 Vragen

Normaal gesproken houdt een pensioenfonds GEEN rekening met de loonheffingskorting, maar de AOW wel.

Maar het kan niet zijn dat u daardoor € 4.226 moet nabetalen. Dat zou hooguit ruim € 2.000 zijn.

Behalve als u een heel hoog pensioen hebt, waardoor u over het pesioen ook nog moet nabetalen.

Geef aan het pensioenfonds door dat zij GEEN rekening meer moeten houden met de loonheffingskorting. En als u een heel hoog pensioen hebt, zou u hetzelfde moeten doorgeven aan de SVB.  Dan hoeft u wellicht maar een beetje na te betalen.