se
door sevde Jul 25, 2020 om 11:12
Geldzaken & recht

Belastingaangifte aanpassen als de definitieve aanslaag binnen is.

Hallo,

Wij
 hebben definitive aanslag op 13 juni (dagtekening datum) gekregen. Mijn partner hebben verdeling van de gemeenschappelijke inkomsten en aftrekposten verkeerd gezoken in onze aangifte dus willen we het veranderen. We kunnen die nog aanpassen binnen 6 weken ná de datum van de definitieve aanslag. Na 6 weken kan niet.
Maar vraag is: Kunnen we onze belastingaangifte vandaag nog (25 juli) aanpassen of gisteren (24 juli) was de laaste dag?

Met vriendelijke groeten
,

Sez

11134 23 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 25, 2020 om 11:16
11512 Antwoorden / 15 Vragen
se
door sevde Jul 25, 2020 om 11:41
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Maritas, Dat heb ik al gelezen. Dank u.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2020 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vandaag is de laatste dag dat het nog kan.

hebt u beiden aangifte gedaan? En hebben beide aanslagen de zelfde datum?

marita5
door marita5 Jul 25, 2020 om 11:43
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , belastingen is niet mijn ding . Ts schrijft 24 juli is de laatste dag , is Ts dan nu niet te laat ?

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2020 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dagtekening is 13 juni en er moet binnen zes weken NA de dagtekening een verbeterde aangifte ingestuurd worden. Vandaag is dus de laatste dag.

marita5
door marita5 Jul 25, 2020 om 11:53
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Dankuwel . voor de toelichting .

se
door sevde Jul 25, 2020 om 13:51
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Tijger1,

We zijn fiscaal partners en hebben samen één aangifte gedaan.

Mijn aanslag heeft 13 juni 2020 en mijn partner’s aanslag heeft 6 juni 2020.

Zijn we te laat dan?  Kunnen we vandaag nog steeds verdeling van de gemeenschappelijke inkomsten en aftrekposten wijzigen?

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 14:49
239 Antwoorden / Vragen

Aha, nieuwe informatie.
Komt hier de aap uit de mouw? ;)

Mijn antwoord zou zijn: ook in dat geval bent u nog niet te laat.

Ik leid dat af uit het feit dat de termijn waarbinnen je nog kunt wijzigen gekoppeld is aan de datum van de definitieve aanslag (en niet bijvoorbeeld aan de datum waarop de aangifte is gedaan). Dat duidt op een erkenning van de feit dat het ontvangen van de definitieve aanslag (die bijvoorbeeld vragen oproept: 'hé, hoe kan dit, dit is niet wat ik verwacht) een 'trigger' kan zijn om één en ander nog eens goed na te kijken en er vervolgens achter te komen dat je een fout gemaakt hebt.
Het is redelijk om dan te kijken naar de dagtekening van de laatst ontvangen aanslag, als samen aangifte is gedaan.
Stel je het volgende voor: in theorie is het mogelijk dat bij een verschil in dagtekening van de twee aanslagen, de termijn van 6 weken ná de eerste aanslag al verstreken is, voordat de tweede aanslag zelfs maar ontvangen is. Het zou dan buitengewoon onredelijk zijn, om te zeggen dat de dagtekening van  de oudste aanslag maatgevend is en dat je niet meer mag wijzigen nadat je de tweede aanslag ontvangen hebt.
Deze opvatting vind ook steun in een tekst elders op de website van de belastingdienst:
'Tot wanneer kunt u de verdeling wijzigen?

Totdat uw aanslag en die van uw partner onherroepelijk vaststaat. Als u geen bezwaar maakt, is dat 6 weken na de datum van de aanslag. Tot die tijd kunt u in uw aangifte de verdeling van uw gemeenschappelijke inkomsten en uitgaven wijzigen en voor u allebei opnieuw aangifte doen.'

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/relatie/fiscaal_partnerschap/fiscaal_partnerschap

'Totdat uw aanslag en die van uw partner onherroepelijk vaststaat' kun je zo lezen: pas als beide aanslagen definitief zijn, begint de termijn van 6 weken te lopen.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 16:09
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor uw antwoord.

Sorry, beetje verwaard. ik denk dat ik niet goed begrijp.

1. We hebben samen online aangifte gedaan en definitive aanslagen al gekregen. Betekent dat onze aanslagen onherroepelik vaststaat en wijziging niet meer mogelik is?

Tot wanneer kunt u de verdeling wijzigen? 'Totdat uw aanslag en die van uw partner onherroepelijk vaststaat' kun je zo lezen: pas las beide aanslagen definitief zijn, begint de termijn van 6 weken te lopen.’

2. Binnen zes weken betekent tot en met 25 juli of tot 25 juli?
   Alleen mijn aanslag datum voldoende om verdeling wijzigen in onze aangifte? (we gaan geen bezwaar maken maar alleen  wijzigen)

Ron503 schrijft dat: 'Uw partner had op 6 juni de beschikking al ontvangen dus is de termijn van wijziging ruimschoots voorbij en uw partner kan geen wijziging meer door geven. over de datum van uw beschikking zijn de menigingen verdeeld maar in mijn optiek is binnen 6 weken en niet tot en met de laatste dag maar voor de laatste dag. Misschien neemt de belastingdienst uw wijziging nag in behandeling omdat de deadline in het weekend valt maar die kans acht ik klein want binnen 6 weken wijzigingen doen is zeker voor de belastingdienst echt de uiterste deadline.'

3.Is de wijziging op de laatste dag vreemd voor de belastingdienst?

Ik heb de uitbetaling heffingskortingen al gekregen,  mijn partner moet betalen.(nog niet betaald) Als we de verdeling veranderen, ik krijg iets minder uitbetaling heffingskorting maar mij partner betaalt veel minder.

Met vriendelijke groeten,

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2020 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De datum van uw aanslag is bepalend. Dus vandaag opnieuw aangifte doen. Ron heeft het mis.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 16:16
Antwoorden / 1 Vragen

@TİJGER1 Mijn aanslag heeft 13 juni 2020 en mijn partner’s aanslag heeft 6 juni 2020.
Alleen mijn aanslag datum voldoende om verdeling wijzigen in onze aangifte?

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2020 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 17:24
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn partner  vindt het nogal raar en stom op de laatste dag aangifte wijzigen.  Als de BD kijkt onze aangiftes tussen 2015-2019, is de verdeling van de aangifte 2019 is heel stom, eigenlijk is de slechtse keuze. (gewoon foute). Mij partner antwoort dat het geen probleem is voor de BD,  ze doen geen vergelijken en maakt niet uit voor ze welke verdeling kiezen mensen. Is dit juist?

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 17:38
239 Antwoorden / Vragen

Het doet niet ter zake wanneer een wijziging wordt doorgevoerd. Als het maar binnen de termijn, en binnen de regels, gebeurt.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2020 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is niet stom om op de laatste dag nog eenwijziging in te zenden. Volgens u scheelt het veel geld, dus alsnog doen.

Als u een foute keuze gemaakt hebt voor de verdeling, dan volgt de belastingdienst die foute verdeling. Uit zichzelf gaan ze niet herstellen.

Dus doen.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 19:18
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het niet stom. Maar mijn partner denkt dat we hebben de verdeling gekozen en nu het optimaliseren voor meer geld is niet netjes.  (eigen schuld) De BD gaat  twee aangiftes  hebben voor ons dus mijn partner wil geen probleem met de BD. En ook geen extra werk geven aan de BD werkers. Is het een probleem voor de BD als we de verdeling willen veranderen? Hoe kan dat?

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2020 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heremetijd. Het is geen extra werk en het is geen probleem voor de BD. Optimaliseren is prima.

Doe gewoon de aangiften opnieuw en klaar.

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 19:46
239 Antwoorden / Vragen

Als je gebruik maakt van de mogelijkheden die de Belastingdienst zelf biedt, krijg je, om die reden, natuurlijk geen problemen met die Belastingdienst.
Als u het zielig vindt voor de Belastingdienst dat ze minder geld van u krijgen als u de aanpassing doet, kunt u afzien van de aanpassing. Pas de aangifte niet aan als u zich bezwaard voelt door het feit dat daardoor de overheid inkomsten misloopt of medewerkers van de BD (zogenaamd, want dit is gewoon geautomatiseerd) extra werk moeten verrichten door uw toedoen. :)

se
door sevde Jul 25, 2020 om 20:09
Antwoorden / 1 Vragen

ik vraag want heb ik geen echte  kennis met belasting.
Laaste vraag is: Als we geen wijzingen doen, gaat de BD later vragen waarom hebben we de slechte keuze gekozen?

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2020 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat gast de belastingdienst niet doen.

ro
door ron503 - Jul 25, 2020 om 12:04
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat wijzigen niet meer mogelijk is want dat had u binnen 6 weken dienen te doen dus voor 24 juli. De belastingdienst dateert de briefpost vooruit d.w.z. dat u de definitieve beschikking ruim voor 13 juni heeft ontvangen en in die beschikking staat ook dat u wijzigingen binnen de 6 weken termijn nog door kan geven. Of u heeft de beschikking niet op juistheid gecontroleert of u heeft gedacht dat u nog tijd genoeg had en de correctie op zijn beloop gelaten.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2020 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Binnen zes weken NA 13 juni en dan is vandaag de laatste dag :)

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 26, 2020 om 11:03
16845 Antwoorden / 202 Vragen
tijger1
door tijger1 Jul 26, 2020 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heremietkreeft

Die link is niet van toepassing.

getty
door getty - Jul 25, 2020 om 12:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon doen, nu en zo snel mogelijk!!

Donuts
door Donuts - Jul 25, 2020 om 12:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Ron503: Ten 1e is de dagtekening bepalend en ten 2e was 13/6 op een zaterdag, vandaag is het dus het exact 6 weken later, namelijk 25/7.

Het antwoord van @tijger1 is helemaal correct!

Tr
door Trostomaat - Jul 25, 2020 om 13:18
239 Antwoorden / Vragen

De link van marita5, door u al gelezen, geeft eenduidig antwoord. Deze is slechts voor één uitleg vatbaar (nog afgezien van evt. wettelijke bepalingen of gewoontes die in dezelfde richting wijzen.)

Er staat:
'Ook als u de belastingaangifte al hebt verstuurd, kunt u iets aanpassen, een fout verbeteren of gegevens aanvullen. Zelfs als u al een definitieve aanslag hebt ontvangen. Uw aangifte wijzigen kan tot 5 jaar na het jaar waarover de aanslag gaat. Let op!
Dat geldt niet voor de verdeling van de gemeenschappelijke inkomsten en aftrekposten tussen u en uw fiscale partner. Die kunt u alleen nog aanpassen binnen 6 weken ná de datum van uw definitieve aanslag. Daarna wordt u verzoek afgewezen.'

Het gaat om 'Die kunt u alleen nog aanpassen binnen 6 weken ná de datum van uw definitieve aanslag'.

Binnen 6 weken 13 juni betekent dat je moet kijken naar de periode van 6 weken die begint op 14 juni. En de laatste dag van die periode is dus 25 juli.
Het antwoord io uw vraag is '25 juli'.
Dus vandaag kunt u die wijziging nog doorgeven.

Edit: maar dat wisten jullie inmiddels al.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 16:15
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor uw antwoord.

Sorry, beetje verwaard. ik denk dat ik niet goed begrijp.

1. We hebben samen online aangifte gedaan en definitive aanslagen al gekregen. Betekent dat onze aanslagen onherroepelik vaststaat en wijziging niet meer mogelik is?

Tot wanneer kunt u de verdeling wijzigen? 'Totdat uw aanslag en die van uw partner onherroepelijk vaststaat' kun je zo lezen: pas las beide aanslagen definitief zijn, begint de termijn van 6 weken te lopen.’

2. Binnen zes weken betekent tot en met 25 juli of tot 25 juli?
   Alleen mijn aanslag datum voldoende om verdeling wijzigen in onze aangifte? (we gaan geen bezwaar maken maar alleen  wijzigen)

Ron503 schrijft dat: 'Uw partner had op 6 juni de beschikking al ontvangen dus is de termijn van wijziging ruimschoots voorbij en uw partner kan geen wijziging meer door geven. over de datum van uw beschikking zijn de menigingen verdeeld maar in mijn optiek is binnen 6 weken en niet tot en met de laatste dag maar voor de laatste dag. Misschien neemt de belastingdienst uw wijziging nag in behandeling omdat de deadline in het weekend valt maar die kans acht ik klein want binnen 6 weken wijzigingen doen is zeker voor de belastingdienst echt de uiterste deadline.'

3.Is de wijziging op de laatste dag vreemd voor de belastingdienst?

Ik heb de uitbetaling heffingskortingen al gekregen,  mijn partner moet betalen.(nog niet betaald) Als we de verdeling veranderen, ik krijg iets minder uitbetaling heffingskorting maar mij partner betaalt veel minder.

Met vriendelijke groeten,

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 16:32
239 Antwoorden / Vragen

1. Geen zorgen.  'Onherroepelijk vaststaan' is iets anders dan 'definitieve aanslag'. Die laatste heeft u al ontvangen. Die van 13 juni staat vandaag nog niet 'onherroepelijk vast'. Morgen wel. Als geen geen bezwaar maakt, staat die aanslag 'onherroepelijk' vast 6 weken na de datum van die aanslag:

'Tot wanneer kunt u de verdeling wijzigen? Totdat uw aanslag en die van uw partner onherroepelijk vaststaat. Als u geen bezwaar maakt, is dat 6 weken na de datum van de aanslag. Tot die tijd kunt u in uw aangifte de verdeling van uw gemeenschappelijke inkomsten en uitgaven wijzigen en voor u allebei opnieuw aangifte doen.'

2. Tot en met 25 juli dus. Uitgaan van de datum van de meest recent opgelegde definitieve aanslag, lijkt mij een correcte interpretatie van de regels die de Belastingdienst communiceert.

3. Het doet niet ter zake wanneer een wijziging wordt doorgevoerd. Als het maar binnen de termijn, en binnen de regels, gebeurt.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 17:10
Antwoorden / 1 Vragen

Ok. Erg bedankt!

Ik heb ook iets gelezen in mijn aanslag:
 Ik weet de verschil tussen bezwaar en wijziging niet goed.Heb ik ook dan tijd tot 27 juli voor wijziging?

Aangifte wijzigen:Wilt u uw aangifte wijzigen? Bijvoorbeeld omdat u niet alle bedragen van uw inkomsten of aftrekposten hebt ingevuld? Doe dan opnieuw aangifte. U kunt dit doen via Mijn Belastingdienst. Log in op mijn Belastingdienst. Ga naar tabblad Inkomstenbelasting, kies Belastingjaar 2019 en klik op "mijn aangifte inkomstenbelasting wijzigen".

Bezwaar maken: Bent u het niet eens met deze aanslag en wilt u bezwaar maken? Ga naar www.belastingdienst.nl/bezwaarcheck en kijk hoe u dit kunt doen. Maakt u bezwaar, doe dit dan tijdig. Verstuur het online bezwaarformulier uiterlijk 27 juli 2020. Kunt u alleen schriftelijk bezwaar maken? Dan moet uw bezwaarschrift op 27 juli 2020 binnen.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 17:15
Antwoorden / 1 Vragen

Ok. Erg bedankt!

Ik heb ook iets gelezen in mijn aanslag:
 Ik weet de verschil tussen bezwaar en wijziging niet goed.Heb ik ook dan tijd tot 27 juli voor wijziging?

Aangifte wijzigen:Wilt u uw aangifte wijzigen? Bijvoorbeeld omdat u niet alle bedragen van uw inkomsten of aftrekposten hebt ingevuld? Doe dan opnieuw aangifte. U kunt dit doen via Mijn Belastingdienst. Log in op mijn Belastingdienst. Ga naar tabblad Inkomstenbelasting, kies Belastingjaar 2019 en klik op "mijn aangifte inkomstenbelasting wijzigen".

Bezwaar maken: Bent u het niet eens met deze aanslag en wilt u bezwaar maken? Ga naar www.belastingdienst.nl/bezwaarcheck en kijk hoe u dit kunt doen. Maakt u bezwaar, doe dit dan tijdig. Verstuur het online bezwaarformulier uiterlijk 27 juli 2020. Kunt u alleen schriftelijk bezwaar maken? Dan moet uw bezwaarschrift op 27 juli 2020 binnen.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 17:25
Antwoorden / 1 Vragen

Erg bedankt TROSTOMAAT !

Ik heb ook iets gelezen in mijn aanslag:
 Ik weet de verschil tussen bezwaar en wijziging niet goed.Heb ik ook dan tijd tot 27 juli voor wijziging?

Aangifte wijzigen:Wilt u uw aangifte wijzigen? Bijvoorbeeld omdat u niet alle bedragen van uw inkomsten of aftrekposten hebt ingevuld? Doe dan opnieuw aangifte. U kunt dit doen via Mijn Belastingdienst. Log in op mijn Belastingdienst. Ga naar tabblad Inkomstenbelasting, kies Belastingjaar 2019 en klik op "mijn aangifte inkomstenbelasting wijzigen".

Bezwaar maken: Bent u het niet eens met deze aanslag en wilt u bezwaar maken? Ga naar www.belastingdienst.nl/bezwaarcheck en kijk hoe u dit kunt doen. Maakt u bezwaar, doe dit dan tijdig. Verstuur het online bezwaarformulier uiterlijk 27 juli 2020. Kunt u alleen schriftelijk bezwaar maken? Dan moet uw bezwaarschrift op 27 juli 2020 binnen.

-Mijn partner  doet het liever niet want we hebben de definitive aanslagen al gekregen en dossier dicht is.  Vindt het nogal raar op de laatste dag aangifte wijzigen en ook extra werk voor de BD, zegt mijn partner.  Als de BD kijkt onze aangiftes tussen 2015-2019, is de verdeling van de aangifte 2019 is heel stom, eigenlijk is de slechtse keuze. (gewoon foute). Als ik de BD was, zou ik denken waarom ze de beste optie niet hebben gekozen dit jaar. Mij partner antwoort dat het geen probleem is voor de BD,  ze doen geen vergelijken en maakt niet uit voor ze welke verdeling kiezen mensen. Is dit juist?

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 17:36
239 Antwoorden / Vragen

Een wijziging in de verdeling doorvoeren (vandaag de laatste dag!) heeft niets met 'bezwaar maken' te maken.Die 'bezwaarmaakdatum' is niet relevant voor u.
Iets geeft mij de indruk dat u de rest van de dag vragen zult blijven stellen (die grotendeels al beantwoord zijn) in plaats van uw aangifte opnieuw te doen. ;)

Zoals gezegd: het doet niet ter zake wanneer een wijziging wordt doorgevoerd. Als het maar binnen de termijn, en binnen de regels, gebeurt.

U maakt zich echt niet verdacht bij de Belastingdienst door die wijziging door te voeren. Juist niet. Het is immers een logische aanpassing omdat ze financieel voordeel oplevert (en waarschijnlijk is dit proces volledig geautomatiseerd).

ro
door ron503 - Jul 25, 2020 om 14:06
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Uw partner had op 6 juni de beschikking al ontvangen dus is de termijn van wijziging ruimschoots voorbij en uw partner kan geen wijziging meer door geven. over de datum van uw beschikking zijn de menigingen verdeeld maar in mijn optiek is binnen 6 weken en niet tot en met de laatste dag maar voor de laatste dag. Misschien neemt de belastingdienst uw wijziging nag in behandeling omdat de deadline in het weekend valt maar die kans acht ik klein want binnen 6 weken wijzigingen doen is zeker voor de belastingdienst echt de uiterste deadline.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 14:34
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt.
Ja, klopt. 6 weken termijn eindt voor mijn partner.

Moeten we allebei binnen 6 weken termijn om onze aangifte te online wijzigen of alleen mijn aanslag datum voldoende om verdeling van de gemeenschappelijke inkomsten en aftrekposten in onze aangifte te wijzigen?

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 16:12
239 Antwoorden / Vragen

De datum van de recentste aanslag (die van u dus, 13 juni) geldt.
Pas vanaf 6 weken na dat moment geldt immers 'dat beide aanslagen, zowel die van u als die van uw partner, onherroepelijk vaststaan'.
(zie ook mijn eerdere reactie van 14:49).

se
door sevde Jul 25, 2020 om 16:41
Antwoorden / 1 Vragen

Ok. Dus morgen onherroepelijk vaststaat.  En binnen zes weken betekent tot en met 25 juli. Dus vandaag  kunnen we die wijziging nog doorgeven.

Maar ik heb ook iets gelezen in mijn aanslag: Heb ik ook dan tijd tot 27 juli voor wijziging? (Ik weet de verschil tussen bezwaar en wijziging niet goed.)

Aangifte wijzigen

Wilt u uw aangifte wijzigen? Bijvoorbeeld omdat u niet alle bedragen van uw inkomsten of aftrekposten hebt ingevuld? Doe dan opnieuw aangifte. U kunt dit doen via Mijn Belastingdienst. Log in op mijn Belastingdienst. Ga naar tabblad Inkomstenbelasting, kies Belastingjaar 2019 en klik op "mijn aangifte inkomstenbelasting wijzigen".

Bezwaar maken

Bent u het niet eens met deze aanslag en wilt u bezwaar maken? Ga naar

www.belastingdienst.nl/bezwaarcheck en kijk hoe u dit kunt doen. Maakt u bezwaar, doe dit dan tijdig. Verstuur het online bezwaarformulier uiterlijk 27 juli 2020. Kunt u alleen schriftelijk bezwaar maken? Dan moet uw bezwaarschrift op 27 juli 2020 binnen.

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 17:30
239 Antwoorden / Vragen

Een wijziging in de verdeling doorvoeren (vandaag de laatste dag!) heeft niets met 'bezwaar maken' te maken. Met de datum die voor bezwaar maken genoemd wordt, heeft u niets te maken.

U kunt beter de tijd besteden aan het aanpassen van uw aangifte. ;)

se
door sevde Jul 25, 2020 om 19:06
Antwoorden / 1 Vragen

@ TROSTOMAAT Als mij partner zegt ja, doen we dan. :)
Mijn partner denkt dat we hebben de verdeling gekozen en nu het optimaliseren voor meer geld is niet netjes.  (eigen schuld) De BD gaat  twee aangiftes hebben voor ons dus het is verwarrend. mijn partner wil geen probleem met de BD. Is het een probleem voor de BD als we de verdeling willen veranderen? Hoe kan dat?

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 19:42
239 Antwoorden / Vragen

Als je gebruik maakt van de mogelijkheden die de Belastingdienst zelf biedt, krijg je, om die reden, natuurlijk geen problemen met die Belastingdienst.
Als u het zielig vindt voor de Belastingdienst dat ze minder geld van u krijgen als u de aanpassing doet, kunt u afzien van de aanpassing. Pas de aangifte niet aan als u zich bezwaard voelt door het feit dat daardoor de overheid inkomsten misloopt. :)

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2020 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De cruciale datum is 13 juni. Dat zijn aanslag eerder gedagtekend was is niet van belang.

Dus indienen die wijziging.

panter22
door panter22 - Jul 25, 2020 om 17:51
6599 Antwoorden / Vragen

@Sevde, volg het advies op van Tijger1. Zij heeft er verstand van. Dus wijzigen die aanslagen. En zorg er voor dat de belastingdienst de wijziging voor 12 uur binnen heeft. ! minuut na 12 uur is te laat, want dan is het  26 juli.

panter22
door panter22 - Jul 25, 2020 om 18:05
6599 Antwoorden / Vragen

Je zit nog wat met het verschil tussen wijzigen en bezwaar maken.
Je hebt de aanslagen in gevuld, maar nu kom je er achter dat je wat verkeerd hebt gedaan.
Geen probleem, zegt de belastingdienst, je kunt je aanslag nog wijzigen. Maar je moet het wel binnen 6 weken doen nadat je de definitieve aanslag hebt gekregen. Dat ga je vanavond dus nog doen, als je geld terug wilt.
Bezwaar maak je als de belastingdienst anders beslist dan op je aangifte die je digitaal hebt ingevuld, staat. Dus als je minder terug krijgt dan verwacht, omdat bepaalde aftrekposten niet geaccepteerd worden. Bezwaar moet je motiveren,
Ook daarvoor heb je 6 weken de tijd. Het moet dus alle twee  binnen precies dezelfde termijn. Het gevolg is ook hetzelfde.
Na die 6 weken kun je geen wijziging meer aanbrengen, noch bezwaar maken.

se
door sevde Jul 25, 2020 om 19:01
Antwoorden / 1 Vragen

Als de 6 weken termijn is geldig voor wijzigen en bezwaar maken dus hebben we dan ook tijd tot 27 juli voor wijziging?

Aangifte wijzigen

Wilt u uw aangifte wijzigen? Bijvoorbeeld omdat u niet alle bedragen van uw inkomsten of aftrekposten hebt ingevuld? Doe dan opnieuw aangifte. U kunt dit doen via Mijn Belastingdienst. Log in op mijn Belastingdienst. Ga naar tabblad Inkomstenbelasting, kies Belastingjaar 2019 en klik op "mijn aangifte inkomstenbelasting wijzigen".

Bezwaar maken

Bent u het niet eens met deze aanslag en wilt u bezwaar maken? Ga naar

www.belastingdienst.nl/bezwaarcheck en kijk hoe u dit kunt doen. Maakt u bezwaar, doe dit dan tijdig. Verstuur het online bezwaarformulier uiterlijk 27 juli 2020. Kunt u alleen schriftelijk bezwaar maken? Dan moet uw bezwaarschrift op 27 juli 2020 binnen.

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 19:36
239 Antwoorden / Vragen

Poeh poeh, waarom liever op de 26 of 27 juli als het vandaag ook kan?
Waarom dat risico nemen? Wat is het voordeel daarvan?

U heeft geen specifieke informatie over hoe de belastingdienst om gaat met de termijn van 6 weken in geval van correctie van een aangifte (zoals u wilt doen).
Dat aan u wél specifieke informatie verstrekt wordt over de termijn waarbinnen een bezwaarschrift dient te worden ingediend, doet daar niets aan af.

Doe het nu.

panter22
door panter22 Jul 25, 2020 om 20:15
6599 Antwoorden / Vragen

Voor bezwaar maken heb je dus een datum. Voor wijzigingen aanbrengen niet. En de belastingtelefoon kun je nu niet vragen,Maar waarom doe je zo moeilijk?
Nu is het 9 uren later dan toen je de vraag stelde. Intussen had je allang de wijzigingen maken.
Maar je kunt het ook zo laten.

panter22
door panter22 Jul 26, 2020 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

Op het bezwaar is de algemene termijnenwet van toepassing. Het weekend telt niet mee voor het inleveren. Daarom mag je maandag je bezwaarschrift ook nog inleveren.
Mogelijk geldt de algemene termijnenwet ook voor wijzigingen aanbrengen. Als een belastingadviseur zegt dat je maandag ook kan, dan zou je daar op kunnen vertrouwen. Voor info:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/zijn-feestdagen-van-invloed-op-een-termijn-waarbinnen-ik-moet-reageren-of-betalen,

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2020 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen voor het toedelen van vermogen en aftrekposten geldt de termijn van zes weken. Voor overige wijzigingen is het vijf jaar.

Donuts
door Donuts - Jul 25, 2020 om 19:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Sez: u kunt ook nog 5 uurtjes blijven wikken en wegen, dan is uw twijfel wel/niet vanzelf opgelost.

ro
door ron503 - Jul 26, 2020 om 09:05
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Uit uw reacties lees ik wel dat u uitstelgedrag vertoont want uw partner heeft zoiets van laat maar gaan want in weze veranderd er niets. U heeft meer teruggave heffingskorting ontvangen en uw partner moest terugbetalen dan blijft het toch lood om oud ijzer want onder de streep komt het op hetzelfde neer. Om er achter te komen of de wijziging nog in behandeling genomen wordt kan maar op één manier en dat is de wijziging indienen maar dan dient u de teveel ontvangen heffingskorting terug te betalen terwijl de beschikking van uw partner al definitief is en niet meer gewijzigd kan worden. Uw partner heeft al aangegeven er vrede mee te hebben en dat lijkt me een wijs besluit.

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2020 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is onjuist. Het kan veel verschil maken. En partner krijgt gewoon meer terug en de Ts moet een beetje terug etalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 26, 2020 om 11:01
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel @MARITA5 al een volstrekt correcte reactie gaf  en dat in idere geval ook door @TROSTOMAAT is ondersteund aanvullend dit (een andere link met gelijke info). Samengavat: u kunt altijd tot tenminste 5 jaren terug een al definitief vastgestelde aanslag wijzigen.  https://financieel.infonu.nl/belasting/32141-belastingdienst-herstel-zo-fout-in-je-belastingaangifte.html

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2020 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar niet voor de toedeling van vermogen en reeds opgevoerde aftrekposten.

panter22
door panter22 Jul 26, 2020 om 16:01
6599 Antwoorden / Vragen

@heremetkreeft, kijk eens in de wet Inkomstenbelasting 2001
Dit artikel kon hem wel eens zijn.
Wet inkomstenbelasting 2001, artikel 2.17 lid 4:
De voor een gemeenschappelijk inkomensbestanddeel, voor de gezamenlijke grondslag sparen en beleggen of voor de geheven dividendbelasting tot stand gekomen onderlinge verhouding kan door de belastingplichtige en zijn partner gezamenlijk worden gewijzigd tot het moment waarop de aanslag, navorderingsaanslag, conserverende aanslag of conserverende navorderingsaanslag van de belastingplichtige en zijn partner, onherroepelijk vaststaan.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0011353/2020-04-08#Hoofdstuk11

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 26, 2020 om 17:51
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, hoe dan ook wel degelijk voor opgevoerde aftrekposten. Helaas voor kan ik dat baseren op recente eigen ervaringen m.b.t. wijzigen van aangiften van 1 /m 3 jaar geleden. Mogelijk voor u weer raar maar alweer echtwaar.

Hoe dan ook lees ik dit (citaat uit recente info van fiscus)

Definitiever kan haast niet

Ook als u heel duidelijk bepaalde aftrekposten bent vergeten, kunt u na de definitieve aanslag en de periode van beroep daarbij, een verzoek doen om de aanslag alsnog ambtshalve bij te stellen. U hebt daar vijf jaar de tijd toe, maar dit vereist wel, dat u uw nieuwe aftrekposten heel goed kunt motiveren. De fiscus is overigens niet verplicht om uw verzoek op zo’n late termijn nog te honoreren. Maar niet geschoten, is altijd mis. Doen dus. en ook dit (citaat)

Slot

Maak gebruik van uw mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen in 2019 of 2020 en ga desnoods in beroep. Als er geen nieuw feit is, is er ook geen wettelijke basis om u een nieuwe definitieve belastingaanslag op te leggen.

Lees verder

@PANTHER22, mogelijk heeft u m.b.t  hetgeen u noemt gelijk. Hoe dan ook is het altijd mogelijk om binnen 5 jaren in beroep te gaan en is het aan de inspecteur wat die dan besluit.

Ook nog deze: als de fiscus mag herstellen binnen 5 jaren mag de belastingplichtige dat ook!

panter22
door panter22 Jul 26, 2020 om 18:25
6599 Antwoorden / Vragen

Nu begrijp ik het misverstand. Jij en Tijger 1 hebben het over 2 verschillende zaken.
Onder de definitieve aanslag van ts staat:

Aangifte wijzigen

Wilt u uw aangifte wijzigen? Bijvoorbeeld omdat u niet alle bedragen van uw inkomsten of aftrekposten hebt ingevuld? Doe dan opnieuw aangifte. U kunt dit doen via Mijn Belastingdienst. Log in op mijn Belastingdienst. Ga naar tabblad Inkomstenbelasting, kies Belastingjaar 2019 en klik op "mijn aangifte inkomstenbelasting wijzigen".

Jij hebt je aangifte gewijzigd omdat je wat vergeten bent. Daar heb je 5 jaar de tijd voor. Dan is bovenstaande van toepassing.

Maar Ts heeft niets vergeten, maar wil het toedelen tussen ts en zijn partner wijzigen. Daar heb je 6 weken de tijd voor. Totdat de definitieve aanslag onherroeplijk wordt en dat ia 6 weken. Immers binnen 6 weken moet je bezwaar maken. Doe je dat niet dan is de aanslag onherroepelijk.
Omdat het nu weekend is, moet het bezwaarschrift uiterlijk 27 juli binnen zijn. Dus ts kan nog steeds wijzigingen in de toebedeling maken. Sterker nog ts kan morgenvroeg nog advies aan de belastingtelefoon vragen.

Tr
door Trostomaat Jul 26, 2020 om 19:16
239 Antwoorden / Vragen

Het advies van heremietkreeft aan TS is inderdaad onjuist. Dat is jammer zeker omdat eerder de correcte informatie al 10 keer was verstrekt (mede omdat TS bleef vragen naar de bekende weg  ;)  ).
In het geval van TS gaat het om een andere verdeling van reeds opgevoerde gemeenschappelijke aftrekposten. Dat kan skechts tot het moment dat de definitieve aanslag onherroepelijk geworden is.
Dat is iets anders dan het alsnog opvoeren van vergeten aftrekposten nadat definitieve aanslag onherroepelijk geworden is.

Het citaat van heremietkreeft is bovendien geen citaat 'uit recente info van fiscus', maar komt van de https://financieel.infonu.nl/belasting/32141-belastingdienst-herstel-zo-fout-in-je-belastingaangifte.html

Die website in niet van de belastingdienst.

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2020 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het moet echt vandaag nog.

Tr
door Trostomaat Jul 26, 2020 om 20:57
239 Antwoorden / Vragen

Gisteren was het toch?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 27, 2020 om 09:51
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Dan toch nog maar: allereerst was mijn reactie bedoeld indien Ts niet zou hebben kunnen reageren op het advies van o.a. @TIJGER1.

@TROSTOMAAT: zie deze met gelijke info: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte/content/ik-heb-een-foutje-ontdekt, en deze discussie die ook boeiend is https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/wanneer-is-een-definitieve-aanslag-echt-definitief en ik breng toch maar in herinnering dat ik zelf ook recente ervaring heb met het kunnen wijzigen, op redelijk simpele wijze digitaal, met eerder definitief vastgestelde aanslagen m.b.t. een aantal jaren terug.

Ook vraag ik mij af waarom dit soort reacties niet op de eerste reactie van @MARITA5 zijn die de link naar de belastingdienst al gaf die gelijk is aan de info in de link die ik gaf. En herhaald, bedoeld indien Ts niet toch nog tijdig had kunnen handelen (6 weken)

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2020 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

Houd nu toch op met het herhalen van die foute adviezen. De verdeling van vermogen is NIET meer te wijzigen na zes weken. Ook niet met een bezwaar, ook niet bij de rechter.m

ma
door malty Jul 27, 2020 om 11:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@heremietkreeft
Zie onder Let op!

Ook als u de belastingaangifte al hebt verstuurd, kunt u iets aanpassen, een fout verbeteren of gegevens aanvullen. Zelfs als u al een definitieve aanslag hebt ontvangen. Uw aangifte wijzigen kan tot 5 jaar na het jaar waarover de aanslag gaat.

Let op!
Dat geldt niet voor de verdeling van de gemeenschappelijke inkomsten en aftrekposten tussen u en uw fiscale partner. Die kunt u alleen nog aanpassen binnen 6 weken ná de datum van uw definitieve aanslag. Daarna wordt u verzoek afgewezen.
Bron belastingdienst

Donuts
door Donuts Jul 27, 2020 om 11:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Deze tekst lees ik op het forum: Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Tr
door Trostomaat Jul 27, 2020 om 13:15
239 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft, het is niet zo moeilijk:
- uw advies zou correct geweest zijn als het hier zo gaan om 'vergeten' aftrekposten die alsnog zouden kunnen worden opgevoerd als de aangifte opnieuw gedaan wordt;
- aangezien het hier echter gaat om de verdeling van reeds opgevoerde posten terwijl de 6 weken termijn verstreken is, is uw advies onjuist.

U wekt te indruk het niet eerlijk te vinden dat er geen kritische reactie wordt gegeven op marita5 en wel op u. Het verschil is dat marita5 een correcte link (van de belastingdienst) gaf, terwijl u van een door uw gegeven citaat ten onrechte beweerde dat het afkomstig was van de belastingdienst. Marita5 gaf ook geen onjuist advies.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 26, 2020 om 11:18
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@SEZ, samengevat dit: log in bij 'mijnbelastingdienst.nl', zoek bij uw gegevens de bedoelde aangifte op en die kunt u dan op eenvoudige wijze op de voor u belangrijke punten wijzigen en daarna opnieuw ondertekeken en indienen. Dat geldt ook voor uw partner. Dit uiteraard wel indien u de aangifte elektronisch heeft gedaan. Als dat niet zo is is het een kwestie van een aangifteformulier opnieuw invullen en inzenden met begeleidende brief.

U behoeft zich dus helemaal niet druk te maken om de 6 dagen aanpassingstijd die kennelijk in uw aanslag zijn genoemd. Als al gezegd en als ook wettelijk geregeld: u zou 5 jaren de tijd hebben om aan te passen.

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2020 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is onjuist.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 27, 2020 om 12:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22:  is de tekst uit het wetsartikel 2:17 waar u op doelt in uw reactie deze:  'De voor een gemeenschappelijk inkomensbestanddeel, voor de gezamenlijke grondslag sparen en beleggen of voor de geheven dividendbelasting tot stand gekomen onderlinge verhouding kan door de belastingplichtige en zijn partner gezamenlijk worden gewijzigd tot het moment waarop de aanslag, navorderingsaanslag, conserverende aanslag of conserverende navorderingsaanslag van de belastingplichtige en zijn partner, onherroepelijk vaststaan. In afwijking van de eerste volzin kunnen de belastingplichtige en zijn partner de tot stand gekomen onderlinge verhouding nog wijzigen tot zes weken na een uitspraak van de Hoge Raad ingeval een in de eerste volzin bedoelde aanslag vanwege die uitspraak onherroepelijk komt vast te staan.'

Dit doelt m.i. op een wijziging waarbij de Hoge Raad al is betrokken en lijkt mij dus niet hier van toepassing.

Ik baseerde mijn reactie op o.a. eigen ervaringen zij het niet met wijzigen in vermogensbestandsdelen etc. Opvallend is dat viooral @TIJGER1 niet motiveert waarop haar sterke negatieve reacties zijn gebaseerd. En dat ook terwijl de link die @MARIT5 als eerste gaf dit meteen in de aanhef is gemeld. Opvallende ervaring en ook weer boeiend: Citaat uit de door @MARITA5 al gegeven link (Van de Belastingdienst zelf):

Ik heb een foutje gemaakt in mijn aangifte, maar ik heb hem al verstuurd - wat nu?

Dat kunt u zelf in orde maken.

Ook als u de belastingaangifte al hebt verstuurd, kunt u iets aanpassen, een fout verbeteren of gegevens aanvullen. Zelfs als u al een definitieve aanslag hebt ontvangen. Uw aangifte wijzigen kan tot 5 jaar na het jaar waarover de aanslag gaat.'.

En het lijk mij dat niemand van ons belastingrechter is. Het is uiteindelijk een belastingrechter of zelfs rechtscollege die/dat de uiteindelijke beslissing neemt zo er sprake is van beroep tegen vastgestelde aanslagen en weigeren van wijzigingen.

Tr
door Trostomaat Jul 27, 2020 om 13:55
239 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft Nog een poging. Samen komen we er wel, wellicht.  ;)

@panter22 'doelt' niet op een tekst, hij citeert de relevante tekst volledig. Die tekst is de eerste zin uit lid 4 van het artikel 2.17.
Zijn tekst is inderdaad van toepassing.
Dat 'Hoge Raad' stuk is inderdaad niet van toepassing, maar dat is dan ook niet afkomstig van panter22: u heeft dat toegevoegd om vervolgens panter22 in de schoenen te schuiven dat hij iets roept wat niet van toepassing is. Zo werkt het niet volgens mij.

Er moet onderscheid gemaakt worden:
aangifte wijzigigen omdat bepaalde posten  'vergeten' zijn <----> verdeling in reeds opgevoerde posten aanpassen
Dat zijn verschillende zaken, waarvoor niet dezelfde regels gelden.
..Daarín zit ook de onderbouwing voor het feit dat uw advies onjuist is (terwijl u dat nota bene blijft herhalen). De door panter22 geciteerde tekst maakt ook deel uit van die onderbouwing. Uw ervaring is gebaseerd op de ene situatie, die van TS op de andere

Het juiste is advies is hier al gegeven. Niet één keer, maar wel tien keer (en dat allemaal omdat de vragensteller, kennelijk op zoek naar nog meer bevestiging en zekerheid,  keer op keer dezelfde vraag bleef stellen nadat al geantwoord was).
Het advies dat TS 5 jaar de tijd heeft om alsnog een wijziging in de verdeling van posten door te geven, is en blijft onjuist.
Dus beter wordt dat niet herhaald.

Als u nog vragen heeft, beantwoord ik ze graag.

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2020 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

 Blijkbaar snapt u het nog steeds niet. Het gaat niet over herstel van een fout, ook niet over een vergeten post.

Het gaat over de toedeling aan partners van vermogen en aftrekposten.

En daar heeft men zes weken voor NA de dagtekening van de laatste aanslag van die partners.

Donuts
door Donuts Jul 27, 2020 om 15:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Mag ik op dit forum straffeloos zuchten?

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2020 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het maar niet denigrerend is.:-))

Donuts
door Donuts Jul 27, 2020 om 15:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Lol... Zucht...(niet denigrerend bedoeld).

panter22
door panter22 Jul 27, 2020 om 16:44
6599 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft,
Je vergeet 1 ding. De wijziging van Ts heeft gevolgen voor de definitieve aanslag van zijn partner.
Dus als hij de toedeling wil wijzigen en daarmee zijn aanslag wijzigt, dat moet zijn partner haar aanslag  ook wijzigen.
Als hij na bv een jaar er achter komt dat het voor hem voordeliger had gekund, dan kan hij volgens jou zijn aanslag nog wijzigen. Wat gebeurt er dan met de definitieve aanslag van zijn (ex)partner, die daar totaal niets voor voelt?
Gaat de belastingdienst dan ambtshalve haar een naheffing opleggen?
Of moeten daar rechtzaken over worden gevoerd als zijn partner niet wil.
6 weken de tijd voor de toedeling. Dat is duidelijk en voorkomt een hoop gedoe.

Tr
door Trostomaat Jul 28, 2020 om 01:12
239 Antwoorden / Vragen

Zuchten kan je wel degelijk in de problemen brengen. En dan maakt het niet uit hoe het bedoeld is. Wat telt, is hoe het ervaren wordt door de vragensteller.

panter22
door panter22 Jul 28, 2020 om 08:59
6599 Antwoorden / Vragen

De vragensteller is er al mee opgehouden,
Die is vast nog meer in verwarring geraakt.

cv
door cvgelderen - Jul 27, 2020 om 12:21
15 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt in principe tot 5 jaar terug nog aangiften wijzigen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 27, 2020 om 12:31
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@CVGELDEREN": U heeft denk ik al gezien dat er een aantal reacties zijn met de stelling dat dit onjuist zou zijn, echter niet met het duidelijk aangeven waarom m.u.v. de verwijzing naar de info van op de site van de Belastingdienst zelf m.b.t. weigeren van wijzigingsverzoeken m.b.t. vermogensbestandsdelen na 6 weken na vaststelling. Ik kan daar echter niets over vinden in de wetgeving maar zie toch mogelijk iets over het hoofd.
 Mogelijk komt toch dan van die zijde een verwijzing naar de hiervoor geldende wettekst uit de Wet Inkomstenbelasting 2001 en/of evt. latere wijzigingen.

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2020 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor de zoveelste keer, die vijf jaar geldt niet voor het wijzigen van de verdeling van vermogen en of aftrekposten.

Tr
door Trostomaat Jul 27, 2020 om 15:16
239 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft, wat de belastingdienst zegt op haar website is natuurlijk niet zonder betekenis.
De tekst op die website :
'Let op!
Dat geldt niet voor de verdeling van de gemeenschappelijke inkomsten en aftrekposten tussen u en uw fiscale partner. Die kunt u alleen nog aanpassen binnen 6 weken ná de datum van uw definitieve aanslag. Daarna wordt u verzoek afgewezen.'
is gebaseerd op de wetstekst die @panter22 hier citeerde:
'De voor een gemeenschappelijk inkomensbestanddeel, voor de gezamenlijke grondslag sparen en beleggen of voor de geheven dividendbelasting tot stand gekomen onderlinge verhouding kan door de belastingplichtige en zijn partner gezamenlijk worden gewijzigd tot het moment waarop de aanslag, navorderingsaanslag, conserverende aanslag of conserverende navorderingsaanslag van de belastingplichtige en zijn partner, onherroepelijk vaststaan. '

Meer bewijs is er niet nodig. Zes weken. De door u gegeven adviezen zijn hiermee in strijd.

Wi
door Wijdeveld - Jul 27, 2020 om 12:43
7 Antwoorden / Vragen

Je kunt je aangifte nog doen.
Gewoon een nieuwe aangifte doen en dat is dan de definitieve aangifte

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jul 27, 2020 om 12:44
104 Antwoorden / Vragen

Ik heb een keer bezwaar aangetekent tegen mijn eigen aangifte met als gevolg dat ik een nieuwe aangifte moest indienen.

sk
door skatinghenk - Jul 27, 2020 om 13:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb geen tijd en zin de reakties tot op dit moment te lezen. Wat ik diverse keren heb gedaan voor klanten (ik heb een adm.kantoor met beconnummer) is gewoon de aangifte opnieuw doen. Ging tot nu toe prima en tot volle tevredenheid.

sk
door skatinghenk - Jul 27, 2020 om 13:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb geen tijd en zin de reakties tot op dit moment te lezen. Wat ik diverse keren heb gedaan voor klanten (ik heb een adm.kantoor met beconnummer) is gewoon de aangifte opnieuw doen. Ging tot nu toe prima en tot volle tevredenheid.

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2020 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees uw vakstudie nog eens door.

aw
door aw54reijers@gmail.com - Jul 27, 2020 om 14:24
1 Antwoorden / Vragen

Je zult een bezwaarschrift ( wellicht allebei) moeten indienen, dat als verzoek behandelt gaat worden. Immers de wettelijke bewaartermijn van 6 weken is voorbij

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2020 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De wettelijke bezwaartermijn is hier niet van toepassing.

Er wordt geen bezwaar ingediend.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 27, 2020 om 15:59
16845 Antwoorden / 202 Vragen
tijger1
door tijger1 Jul 27, 2020 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er kan ook geen verzoek om vermindering worden ingediend.

mo
door mof - Jul 27, 2020 om 17:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vandaag is 27 juli, irrelevante vraag want de zes weken zijn nu om

tenormin
door tenormin - Jul 27, 2020 om 23:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]