Wkolk
door Wkolk Jul 28, 2020 om 17:30
Geldzaken & recht

Belbus

Goedendag, 
Ik wil graag in aanmerking komen voor de belbus.
Het zit namelijk zo:ik had een weekendticket voor Pinkpop 2020 gekocht, met alles erop en aan. Bedrag 350 euro.
Door de corona crisis ging het niet door. Dus ik wou mijn geld volledig terug. Daar moest je een formulier voor invullen, wat ik uiteraard heb gedaan. Nu kreeg ik een mail dat ze mijn vraag over geldteruggave niet heb ontvangen en dat ik een voucher krijg. Maar dat wil ik echt niet. Geen idee wat de link up van volgend jaar is op Pinkpop en geen idee of het dan überhaupt doorgaat. Aan een voucher heb ik niks omdat alles nu stil ligt. Ik wil gewoon mijn hard gespaarde geld terug!! Daar heb ik gewoon recht op! Nu wordt ik gewoon bestolen van ruim 350 euro. Naar mijn willen ze niet luisteren of reageren. Ik heb al meerdere malen contact gezocht met Ticketmaster. Maar elke keer weer een dom lulverhaal. Het enige wat ik wil is mijn geld terug waar ik recht op heb! Kunnen jullie mij ajb helpen?


Groetjes Winanda van der Kolk
[Edit redactie - telefoonnummer weggehaald]


1850 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 28, 2020 om 17:37
7182 Antwoorden / 3 Vragen
2

Goedendag,
 Hier  kunt u enige antwoorden op uw vraag vinden die eerder gesteld is.

link voor o.a de belbus:  (zijn nog wel met vakantie)

https://www.bnnvara.nl/kassa/over

Haal uw telefoonnummer nog even weg om spam te voorkomen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2020 om 17:45
16830 Antwoorden / 202 Vragen
1

Voor de belbus, zie deze link: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mail-je-probleem-naar-de-belbus Wij zijn vrijwilligers die proberen vragen van consumenten te beantwoorden of advies te geven op basis van onze eigen kennis, kunde en ervaring.

Maar waarom de belbus als u een probleem heeft dat al vele anderen hebben ondervonden?

U heeft hoe dan ook recht op geld terug en zie dan bijv. deze: In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt
verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/ en m.b.t. uw rechten ook: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en m.b.t. de genoemde voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en begin dan eerst met het verzenden van de brief. Houd er rekening mee dat indien u verder zou procederen dat mogelijk meer kosten betekent dan opbrengst.

panter22
door panter22 - Jul 28, 2020 om 18:40
6599 Antwoorden / Vragen
1

Je bent een van de velen, voor jou alleen zal de belbus vast niet komen.
Er is een soorgelijke vraag gesteld.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/ticketmaster-geld-retour-kaarten?id=601544

Tr
door Trostomaat - Jul 29, 2020 om 21:19
239 Antwoorden / Vragen
1

Als men aangeeft uw verzoek om geld terug niet ontvangen te hebben, zou ik beginnen met dat verzoek opnieuw te doen.
Daarna zie je dan verder. Voor schelden en tieren is in ieder geval tot dat moment geen noodzaak.

gerbera
door gerbera - Jul 29, 2020 om 21:41
7359 Antwoorden / 14 Vragen
0

Toevallig dat ze uw mail niet hebben ontvangen maar u zal niet de enige zijn die dit bericht heeft gekregen. Velen met u zitten met hetzelfde probleem vandaar dat de belbus "vol" zit. Dus dien uw verzoek om betaling nogmaals, doe dit eventueel met een leesbevestiging en voeg daarbij de in gebreke stelling zoals @heremietkreeft vermeld.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 29, 2020 om 22:19
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Als iedereen al de geldsommen nu terug gaar eissen, gaan alle reisburo's failliet en krijgt niemand wat, ook u niet.

justmeagain
door justmeagain Jul 29, 2020 om 23:18
623 Antwoorden / 8 Vragen

@kassagebruiker, het gaat om een ticketverkoper voor concerten en evenementen, dus niet om een reisbureau.

Ka
door Kassagebruiker Jul 29, 2020 om 23:37
683 Antwoorden / 5 Vragen

Oke, Justmeagain, in dit geval ticket verkopers, als die alles moeten terug betalen gaan die dus ook failliet.

rj
door rjw - Jul 30, 2020 om 10:33
3259 Antwoorden / 5 Vragen
0

V.w.b. de line-up: die is zo goed als hetzelfde als wat dit jaar gepland was. 

En ik heb het bij andere vergelijkbare vragen ook al gezegd: als Ticketmaster aan iedereen geld moet teruggeven zijn ze volgende week failiet (en waarschijnlijk de andere bedrijven in de keten ook) en heb je helemaal niks. Het voordeel is dat je je dan ook niet meer hoeft af te vragen of je volgend jaar naar PP wilt. Dat is er dan gewoon niet meer.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer