Belbus
Goedendag,
Ik wil graag in aanmerking komen voor de belbus.
Het zit namelijk zo:ik had een weekendticket voor Pinkpop 2020 gekocht, met alles erop en aan. Bedrag 350 euro.
Door de corona crisis ging het niet door. Dus ik wou mijn geld volledig terug. Daar moest je een formulier voor invullen, wat ik uiteraard heb gedaan. Nu kreeg ik een mail dat ze mijn vraag over geldteruggave niet heb ontvangen en dat ik een voucher krijg. Maar dat wil ik echt niet. Geen idee wat de link up van volgend jaar is op Pinkpop en geen idee of het dan überhaupt doorgaat. Aan een voucher heb ik niks omdat alles nu stil ligt. Ik wil gewoon mijn hard gespaarde geld terug!! Daar heb ik gewoon recht op! Nu wordt ik gewoon bestolen van ruim 350 euro. Naar mijn willen ze niet luisteren of reageren. Ik heb al meerdere malen contact gezocht met Ticketmaster. Maar elke keer weer een dom lulverhaal. Het enige wat ik wil is mijn geld terug waar ik recht op heb! Kunnen jullie mij ajb helpen?
Groetjes Winanda van der Kolk
[Edit redactie - telefoonnummer weggehaald]
Voor de belbus, zie deze link: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mail-je-probleem-naar-de-belbus Wij zijn vrijwilligers die proberen vragen van consumenten te beantwoorden of advies te geven op basis van onze eigen kennis, kunde en ervaring.
Maar waarom de belbus als u een probleem heeft dat al vele anderen hebben ondervonden?
U heeft hoe dan ook recht op geld terug en zie dan bijv. deze: In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt
verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/ en m.b.t. uw rechten ook: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en m.b.t. de genoemde voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en begin dan eerst met het verzenden van de brief. Houd er rekening mee dat indien u verder zou procederen dat mogelijk meer kosten betekent dan opbrengst.
Je bent een van de velen, voor jou alleen zal de belbus vast niet komen.
Er is een soorgelijke vraag gesteld.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/ticketmaster-geld-retour-kaarten?id=601544
Als men aangeeft uw verzoek om geld terug niet ontvangen te hebben, zou ik beginnen met dat verzoek opnieuw te doen.
Daarna zie je dan verder. Voor schelden en tieren is in ieder geval tot dat moment geen noodzaak.
Toevallig dat ze uw mail niet hebben ontvangen maar u zal niet de enige zijn die dit bericht heeft gekregen. Velen met u zitten met hetzelfde probleem vandaar dat de belbus "vol" zit. Dus dien uw verzoek om betaling nogmaals, doe dit eventueel met een leesbevestiging en voeg daarbij de in gebreke stelling zoals @heremietkreeft vermeld.
Als iedereen al de geldsommen nu terug gaar eissen, gaan alle reisburo's failliet en krijgt niemand wat, ook u niet.
@kassagebruiker, het gaat om een ticketverkoper voor concerten en evenementen, dus niet om een reisbureau.
Oke, Justmeagain, in dit geval ticket verkopers, als die alles moeten terug betalen gaan die dus ook failliet.
V.w.b. de line-up: die is zo goed als hetzelfde als wat dit jaar gepland was.
En ik heb het bij andere vergelijkbare vragen ook al gezegd: als Ticketmaster aan iedereen geld moet teruggeven zijn ze volgende week failiet (en waarschijnlijk de andere bedrijven in de keten ook) en heb je helemaal niks. Het voordeel is dat je je dan ook niet meer hoeft af te vragen of je volgend jaar naar PP wilt. Dat is er dan gewoon niet meer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer