jo
door jodevlo Dec 12, 2012 om 23:39
Geldzaken & recht

Beleid

nieuw beleid gemeente vught voor2013 betreffende WMO mensen die inbezit zijn van rolstoel voor buitenhuis moeten hun rolstoel inleveren en kunnen dan een pas aanvragen waardoor zij een rolstoel maximaal 3 dagen per week mogen gebruiken dus vier dagen niet op de straat men mag hem ook evt kopen in ons geval voor 650 euro. zo gaat men hier met de gehandicapte zorg om .IS dit in meer gemeente het geval

1588 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 00:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een vreemd beleid. Wat ik u aanraad is een klacht in te dienen bij de gemeente Vught. Wordt uw klacht afgewezen, dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman
klik hier
en probeer andere rolstoelhouders die hier tevens mee worden geconfronteerd ook aan te zetten tot het indienen van een klacht. Samen sta je sterker. Stuur ook gemeenteraadsleden een mail. Maak verder wat tamtam in de plaatselijke media. Er is vast wel een streekkrantje dat er aandacht aan wil besteden.

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 01:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Wat een vreemd beleid.......

Vind het niet zo'n vreemd beleid. Onderdeel van de bezuinigingen. Vaak staan die scootmobiels de helft van de tijd ongebruikt, daarom moeten scootmobiels gerouleerd worden. Deze maatregel heb ik ergens in het Regeerakkoord gelezen.

Kan best dat niet iedere gemeente dit toe gaat passen, het is aan de gemeente om te bepalen hoe zij de potjes verdelen.

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 01:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@topicstarter: als je niet wilt rouleren, kun je de scootmobiel toch kopen? Kans is groot dat er wel een betalingsregeling te treffen is.

fe
door festinger - Dec 13, 2012 om 02:16
410 Antwoorden / 18 Vragen

Regels zijn regels. En de zwaarste beslissingen worden overgedragen naar lokaliteiten met incapabele mensen en middelen.Laat het over aan de lokale mensen. Zij weten exact wat er leeft . Nou nee dus , ze weten helemaal niets. Ze denken gekozen te zijn maar niemand kiest ze werkelijk bewust.

We zijn een miniscuul landje en kunnen best zonder 3 bestuurslagen met eigen royale regelingen.
Kies voor afschaffing van deze idioterie. Dit bespaard zoveel geld dat je bij wijze van spreken een scootmobiel met airco krijgt. Het ultieme voordeel is dat het niet langer uitmaakt waar ik woon in ons land.

Woon in een onder 2 kap-woning. Mijn broertje woont in de andere helft. Echter er blijkt exact in het midden van onze huizen een gemeentegrens te lopen. Dat betekend dat ik per jaar 856 euro meer belasting betaal dan broer. Bovendien zijn we beiden op leeftijd.We hebben beiden een zorgindicatie en beroep gedaan op de WMO. Wil je het weten?

Niemand kan en wil dit uitleggen. Gelukkig heeft niemand schuld.

tdehond
door tdehond - Dec 13, 2012 om 08:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Al bezwaar ingediend tegen deze krankzinnige regeling?

Ik heb nog geen berichten gehoord dat dit ook in mijn woonplaats ingevoerd wordt.

de eelco
door de eelco - Dec 13, 2012 om 08:34
607 Antwoorden / 92 Vragen

ik zelf heb krukken{{nieuw gekocht a 27.95 euro per stuk}}},,een in klapbare rolstoel en een gewone rolstoel gekocht op martplaats voor 400 euro...ik ben een wao,er alleen wonend en spaar elke euro voor dit soort extra uitgaven dus waarom lukt het mij wel een u niet...gewoon niet via de gemeenten doen maar zelf opzoek gaan naar een tweede hands..ook ik weet dat de gemeentes liever geld uit geven aan grote flauwe kul maar het is ook u eigen verantwoordelijkheid om zelf voor u spullen te betalen...

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2012 om 00:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het voorstel is om goede tweedehands scootmobielen die ingeleverd worden te hergebruiken. Dat is natuurlijk een goede maatregel. Maar om een soort witte scootmobielplan op te zetten, dat is te gek voor woorden.

Wie gaat dan die scootmobiel midden in de week ophalen bij de ene hulpbehoevende en brengen naar de andere? Moet de hulpbehoevende dat doen en dan terug in het mandje gebracht worden?

Dit wordt een derde wereld regeling.

En voor de bestuurders van deze of gene organisatie twee lease auto's per persoon, plus taxi vergoeding en een OV jaarkaart gratis.

Heel eerlijk geregeld.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 14, 2012 om 03:41
468 Antwoorden / 16 Vragen

Elke gemeente bepaalt het beleid voor 2013 qua WMO.

In uw gemeente wordt dit beleid standaard bepalend voor 2013, terwijl dat in uw buurgemeentes heel anders zou kunnen worden geregeld.

Elke gemeente kampt met een "beperkt budget 2013" voor de WMO. De gemeente inventariseert de behoefte van WMO voor 2013 in uw gemeente aan de hand van gegevens van het huidige en voorgaande jaren qua behoeftes voor zorg e.d.

Suggestie om ook op het forum 'Discussies' dit onderwerp aan te kaarten met de mogelijke titel "WMO 2013" en misschien bestaat er al een forum hierover.

gompy2
door gompy2 - Dec 14, 2012 om 10:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige beantwoorders hebben het over scootmobielen, maar ik lees toch echt dat TS het over een rolstoel voor buitenshuis heeft, lees ik nu niet goed of...?

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2012 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

U hebt gelijk, maar dat maakt de voorgestelde regeling eigenlijk nog erger.

gompy2
door gompy2 - Dec 14, 2012 om 17:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen
tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2012 om 18:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien krijgen de inwoners van Vught wel een aangepaste auto om naar het rolstoel uitleen punt te kunnen rijden, want hoe moet je daar anders komen? Taxivergoeding? Valetparking van scootmobielen?

Waanzinnige toestanden.

@gompy2

De foto is van een kater.

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2012 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraagsteller zegt dat mensen die in het bezit zijn voor een rolstoel buitenshuis, die moeten inleveren. Dat lees ik nog niet in de regeling. Afgezien daarvan hebben veel mensen zo'n stoel via de AWBZ, geen cent bij van de gemeente.

En dan hebben we het nog niet over allerlei aandoeningen, waaraan zo'n stoel moet worden aangepast.

Toen mijn moeder een rolstoel kreeg, via de AWBZ, zijn twee personen een uur komen meten om precies de aanpassingen te kunnen noteren.

De bewoners van de twee genoemde tehuizen kunnen "makkelijk" reserveren en de stoelen gebruiken, maar de rest van de stad?

En dan moeten de mensen zeker nog dankbaar zijn ook, plus boete als hij een uurtje te laat wordt teruggebracht. Met een ambtenaar die daar de hele dag zit om de sleutels in ontvangst te nemen en te kijken of er geen schade is.

Ik zie het helemaal voor me. Zoals ik al zei, krankzinnige regeling.

zoekster
door zoekster - Dec 15, 2012 om 12:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@jodevlo, tijger1 en gompy2

Net als jullie heb ik meer vragen dan antwoorden over dit onderwerp.

Naar aanleiding van al deze onduidelijkheid heb ik een mail gestuurd naar de raadsleden van de SP in Vught.
Ik heb ze gevraagd naar de koop van de rolstoelen/scootmobiels, betalingsregelingen, bereikbaarheid servicepunten en hoe dit onderwerp is behandeld in de gemeenteraad.
Zal gerust een SP gekleurd antwoord krijgen, maar dat maakt me niet uit. Mijn ervaring is dat de SP meestal snel reageert op vragen van burgers.

Maar ik zal zeker ook, als ik meer weet en mocht dat nodig zijn, mijn vragen aan de partijen van B&W voorleggen, dat zijn VVD, Gemeente Belangen en D"66.

gompy2
door gompy2 - Dec 15, 2012 om 12:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 15 dec 2012, 12:03]
Zal gerust een SP gekleurd antwoord krijgen, maar dat maakt me niet uit. Mijn ervaring is dat de SP meestal snel reageert op vragen van burgers.
Maar ik zal zeker ook, als ik meer weet en mocht dat nodig zijn, mijn vragen aan de partijen van B&W voorleggen, dat zijn VVD, Gemeente Belangen en D"66.

Een SP gekleurd antwoord is toch vaak een antwoord met een sociaal gezicht, toch?
SP lieden zijn toch meestal die lieden die hun roeping volgen en niet voor de poen gaan, toch?
Ben reuze benieuwd zoekster.