Mirella2017
door Mirella2017 Mar 19, 2018 om 21:32
Geldzaken & recht

Ben ik aansprakelijk voor een schuld bij ID fraude?

in oktober 2017 ben ik benaderd door Vesting Finance ( incassobureau). Er stond een flinke schuld open op mijn naam. Na lang speuren, kwam ik er samen met de medewerker achter dat de schuld niet op mijn naam hoort te staan maar dat op van mijn expartner. Mijn handtekening is zonder toestemming geplaatst op een overeenkomst van o,a. Wehkamp. Ik heb hier aangifte van gedaan. Mijn expartner heeft na een aantal dagen aangegeven dat de schuld niet op mijn naam hoort te staan, maar op dat van hem. Dit is zowel schriftelijk, als telefonisch gebeurd.

Vesting Finance weigert mijn naam van het dossier af te halen, ondanks alle bewijsstukken. Zij gegeven aan dat ik een gerechtelijke procedure moet starten. Zij blijven mij ook benaderen omtrent de schuld.

Mag dit wat er gebeurd? Het kan toch niet zo zijn dat ik een advocaat moet inhuren, om van een schuld af te komen die niet van mij is!

Met vriendelijke groet,

Mirella

2350 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2018 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom betaalt uw ex partner die schuld niet? Is het probleem opgelost.

En was die schuld bij Wehkamp aangegaan toen u nog partners was?

Maar u hoeft natuurlijk verders niets te doen, vooropgesteld dat u niet bij Wehkamp wilt kopen..

Want u hebt toch zwart op wit dat het uw schuld niet is? Dus VF weet nu waar ze zijn moeten.

Dus laten zij maar een gerechtelijke procedure starten.

Mirella2017
door Mirella2017 Mar 19, 2018 om 21:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij heeft eerder aangegeven te gaan betalen, echter komt hij deze afspraken niet na. En dus komt VF weer bij mij. De schuld en de overeenkomst zijn allemaal ontstaan na het uit elkaar gaan. Vervelende is dat er een bkr registratie aan vast zit en ik een grote schuld op mijn naam heb staan van duizenden euros

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2018 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lekker laten staan die schuld. Leg die verklaringen een voor aan Wehkamp.

Als u gaat procederen kost dat goud. Eis van Wehkamp dat zij die BKR notering wijzigen in ex.

Mirella2017
door Mirella2017 Mar 21, 2018 om 20:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gedaan!

Mirella2017
door Mirella2017 - Mar 19, 2018 om 21:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij heeft eerder aangegeven te gaan betalen, echter komt hij deze afspraken niet na. En dus komt VF weer bij mij. De schuld en de overeenkomst zijn allemaal ontstaan na het uit elkaar gaan. Vervelende is dat er een bkr registratie aan vast zit en ik een grote schuld op mijn naam heb staan van duizenden euros

sw
door swat1500 - Mar 20, 2018 om 00:22
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang niet vastgesteld is dat de handtekening onder de betreffende overeenkomst inderdaad vals is zal u medeaansprakelijk zijn voor de voldoening van de gehele schuld.
Dat u aangifte heeft gedaan wil niet automatisch zeggen dat de betreffende handtekening dus vals is. Uw aangifte immers ook vals zijn om onder uw schuld uit te komen.
Zolang uw ex niet verklaard dat hij uw handtekening heeft vervalsd mag er vanuit worden gegaan dat de betreffende handtekening door u is geplaatst.

Mirella2017
door Mirella2017 Mar 20, 2018 om 06:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Politie doet daar verder geen onderzoek naar, schriftelijk bevestigd. Wel heeft mijn expartner aangegeven dat het niet mijn schuld is. Telefonisch en schriftelijk met kopie id kaart bij vf.

panter22
door panter22 - Mar 20, 2018 om 08:26
6599 Antwoorden / Vragen
Mirella2017
door Mirella2017 Mar 20, 2018 om 21:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker, Vesting Finance wil niet meewerken.

panter22
door panter22 Mar 21, 2018 om 11:47
6599 Antwoorden / Vragen

Wat adviseert het CMI?
Een advocaat inschakelen en een rechtzaak starten?
Op deze manier kom je nooit van die schuld af. De schuld wordt alleen maar groter.

Mirella2017
door Mirella2017 Mar 21, 2018 om 20:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een klacht indienen bij ... Ben even de naam kwijt. Dit bedrijf is aangesloten bij VF en ik kreeg binnen een dag een bericht terug dat deze klacht niet in behandeling genomen kan worden. Alleen als het over een medewerker zou gaan. Kortom, niemand kan je helpen alleen wanneer je geld over hebt voor een advocaat. Advocaat geeft aan dat je dan beter de schuld kan betalen, dan ben je beter af qua kosten. ( duizenden euro's bedraagt de schuld)

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2018 om 11:14
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij geen ID fraude maar valsheid in geschrifte. Als uw ex dit heeft toegegeven en u dit op papier heeft staan hoeft u niet op te draaien voor de schulden.

Mirella2017
door Mirella2017 Mar 20, 2018 om 21:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw antwoord, lijkt mij ook...

sw
door swat1500 Mar 21, 2018 om 00:40
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Uw ex heeft alleen aangegeven dat hij de schuld voor zijn rekening wil nemen. Daarmee erkent hij echter niet dat de handtekening vals is.
Zolang dat laatste niet is vastgesteld mag VF bij u blijven aankloppen als uw ex geen verhaal biedt.

Mirella2017
door Mirella2017 Mar 21, 2018 om 20:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou je dan nog wel kunnen doen. Hiermee wordt eigenlijk duidelijk dat id fraude gewoon kan? Zonder dat daar iets aan gedaan wordt.

gerbera
door gerbera Mar 21, 2018 om 21:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@mirella, zwat1500 klets uit zijn nek, alle schulden die door uw ex, na de officiele scheiding, zijn gemaakt kunnen niet op u verhaald worden. Jammer dat er mensen zijn die door onwetendheid verwarring scheppen.

Mirella2017
door Mirella2017 Mar 22, 2018 om 09:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor uw antwoord Cerbera

gerbera
door gerbera - Mar 21, 2018 om 10:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@swat1500,
Waarom staat deze reactie onder mijn reactie, ik heb geen schulden en ben ook de ex niet van de TS.

DOOR SWAT1500 21 MRT. 2018 OM 00:40
2486 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Uw ex heeft alleen aangegeven dat hij de schuld voor zijn rekening wil nemen. Daarmee erkent hij echter niet dat de handtekening vals is.
Zolang dat laatste niet is vastgesteld mag VF bij u blijven aankloppen als uw ex geen verhaal biedt.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2018 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar in principe is het simpel. Als u niets besteld hebt bij Wehkamp en uw ex heeft dat gedaan nasat u gescheiden bent, bent u niet aansprakelijk voor die schuld.

Vesting Finance kan duwen wat ze willen, maar als u niet betaalt, moeten ze naar de rechter en daar kunt u aantonen dat die schuld niet van u is en dat VF dat allang weet, dus dat kost ze een hoop geld.

En om u te verdedigen hebt u helemaal geen advocaat nodig, alleen een beetje stalen zenuwen.

Om te beginnen moet u een schriftelijke klacht nij Wehkamp indienen inzake die BKR registratie. Doen ze dat niet, volg dan de klachtenprocedure bij het BKR, kijk op hun site.

Mirella2017
door Mirella2017 Mar 22, 2018 om 09:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gedaan! Dankuwel voor het antwoord. Hopelijk kom ik iets verder