la
door ladysloper Sep 20, 2017 om 20:16
Geldzaken & recht

Ben pakketje kwijt door post nl

Ik heb via marktplaats iets gekocht en helaas het is niet verzekerd verzonden dus kunnen ze geen onderzoek indienen. Heb opgebeld en via facebook contact gehad met postnl maar verantwoordelijkheid nemen ze niet. Moet ik maar met diegene die het heeft verstuurd uitzoeken ik vind dit niet kloppen. Wat kan ik nu nog doen? Ben al bij de buren geweest maar niemand heeft wat.

1286 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 20, 2017 om 21:42
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ladysloper ,

Ik heb via marktplaats iets gekocht

Product niet ontvangen :

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 21, 2017 om 19:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Op marktplaats staan nu niet echt de adresgegevens van de verkoper. Als. Ik iets verstuur en het moet via de goedkope optie dan neem ik daar verder geen verantwoordelijkheid meer voor.
Het klinkt leuk maar via MP weet je nooit met wie je zaken doet.
Dit verhaal gaat op als je met een bedrijf zaken doet, zeker niet bij een particulier..

marita5
door marita5 Sep 21, 2017 om 20:12
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Diewillik , zou ik niet weten , ik was er niet bij , je weet nooit wat er afgesproken is .

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2017 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook geen track and trace? Masr de verkoper moet het uitzoeken. Post heeft niets met u van doen.

ge
door george321 - Sep 20, 2017 om 21:46
390 Antwoorden / 1 Vragen

Is de verkoper betrouwbaar? Niet kwaad bedoeld, maar er gaat wel een keer wat bewust niet goed.
(advies voor de volgende keer: afhalen/laten bezorgen door de verkoper, en dan cash betalen)

ne
door neodutchio - Sep 20, 2017 om 22:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U bent geen klant bij PostNL, u kunt dus ook geen onderzoek starten. De verkoper heeft een track en trace en is opdrachtgever. Daarmee kunnen ze nagaan wat er gebeurd is. Daarbij is de verkoper verantwoordelijk, deze zal u schadeloos moeten stellen.

kc
door kcdb - Sep 21, 2017 om 09:17
113 Antwoorden / 2 Vragen

Los van het feit dat de verkoper verantwoordelijk is, typeert het toch weer de houding van Post.nl. Wordt het niet eens tijd dat we dit bedrijf volledig links laten liggen en niks meer via die club versturen? Opvallend is en blijft, wel betalen voor het opsturen, niet verzekerd, ga er vanuit dat Post.nl het pakket heeft zoekgemaakt, maar ze doen verder niets voor de 'gewaarde' klant om het ooit nog terug te vinden. Het geld is binnen, niet waar? Waar zou je dan nog moeite voor doen!

Afgelopen week hetzelfde gehad met het ca. 45% goedkopere Kiala. Eén van de twee door ons opgestuurde, niet verzekerde, pakketten kwam niet bij het ophaalpunt van geadresseerde aan. Heel vervelend natuurlijk. Geadresseerde en wij hebben KIala hiervoor verantwoordelijk gehouden. Kiala heeft kosten nog moeite gespaard het pakket terug te vinden. Door het opsturen van foto's van tijdens het transport beschadigde pakketten hebben we a.h.v. de inhoud het beschadigde pakket herkent en is dit, met de excuses van Kiala alsnog bij geadresseerde afgeleverd. Zó kan het dus ook.

Moraal van dit verhaal. Verstuur, of laat u nooit meer toesturen, pakketjes met Post.nl en kies een goedkopere en vaak betere postdienst. Kiala bestaat sinds 18-9 niet meer, maar dezelfde dienst is opgegaan in UPS Economy Service.

ne
door neodutchio Sep 21, 2017 om 09:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En zo heeft iedereen met een postbezorger wel een goede of negatieve ervaring. Ik stuur alles via PostNL, nog nooit problemen gehad. Kiala daarintegen kwam vaker niet dan wel aan. Voor mij dus geen Kiala. En zo heeft iedereen en reden om ergens wel of niet voor te kiezen.

Moraal van het verhaal, kies de bezorger die bij u past. Als ik alle bedrijven links moet laten liggen die op Kassa besproken worden kunnen we nergens meer winkelen, geen vakantie meer boeken en dus ook geen post meer verzenden.

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2017 om 09:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb het laatste jaar heel veel dingen laten bezorgen en ook wat pakketjes verstuurd. Met geen een bezorgdienst ooit enig probleem gehad.

Paola Castor
door Paola Castor - Sep 24, 2017 om 00:55
66 Antwoorden / 1 Vragen

Een collega van mij had hetzelfde probleem.

Pakketje in de brievenbus bezorgd, Track & Trace - postpakketje - gaf aan dat het in de brievenbus was bezorgd op het adres, edoch het pakketje kon nimmer de brievenbus in.

Enfin heen en weer gezever tussen mijn collega en PostNL.

Mijn collega - afgestudeerd meester in de rechtsgeleerdheid - heeft een pittige juridische brief opgesteld en verzonden naar PostNL, uiteindelijk kon PostNL zich niet verweren als pakketbezorger daar de voorwaarden van PostNL in strijd handeld(e) met artikelen uit het Burgelijk Wetboek.

Mijn collega is uiteindelijk gecompenseerd met Irisbonnen, daar PostNL inzag dat zij juridsch in het ongelijk stonden.