To
door Tonia444 Oct 12, 2018 om 16:51
Geldzaken & recht

Benwind

Hoi mag een bewindvoerdering zo maar week geld in houden ook al komt er  genoeg geld binnen

1627 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2018 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is wel erg weinig informatie die u verstrekt. Dus misschien kunt u uw vraag wat meer toelichten?

To
door Tonia444 Oct 12, 2018 om 17:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou mijn bewindvoerdering gaat op eens me weer geld verlagen omdat het contract niet goed gaat en zeg dat er niet genoeg geld binnen komt maar krijg gewoon al geld binnen zo als altijd

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2018 om 17:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou je de vraag iets kunnen verduidelijken?
Weekgeld is toch het bedrag dat jij ontvangt om de kosten van levensonderhoud (= eten) te betalen?
En dat mag niet ingehouden worden.
Ter info: https://bewindvoeringzutphen.nl/hoe-wordt-leefgeld-berekend/

To
door Tonia444 Oct 12, 2018 om 17:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi ze gaan me week geld korter omdat het contract niet goed gaat en ze zeggen dat er te weinig geld binnen komt maar er komt net zo veel geld binnen al 1 jaar geleden

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2018 om 17:14
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u het over contract of contact. Er zijn veel slechte bewindvoerders, ik kan geen link geplaatst krijgen maar andere forumleden kunnen u daar wat beter wegwijs mee maken. Leefgeld mag hij/zij nooit inhouden.

To
door Tonia444 Oct 12, 2018 om 17:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry contact

To
door Tonia444 - Oct 12, 2018 om 17:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

En hoeveel moet er max op een spaarrekening staat en mag een bewindvoerdering zo maar dingen je je plan veranderen zonder te overleggen

To
door Tonia444 Oct 12, 2018 om 17:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kan niet te veel uit geven wat ik krijg al geen extra geld

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 12, 2018 om 17:25
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag uw bewindvoerder waarom u opeens minder weekgeld krijgt, het kan zijn dat u teveel uitgeeft en dat dit aan banden gelegd moet worden.

To
door Tonia444 Oct 12, 2018 om 17:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan niks uit geven wat ik krijg al geen extra geld meer

lo
door lovewinnie Oct 12, 2018 om 20:32
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Inkomen is wellicht gelijk maar vaste lasten wellicht hoger. Bijv afrekening gas en ligt hoger dan verwacht? dan gaat dit per maand omhoog daarna. Huurverhoging misschien ? Deze moet ook betaald worden . Dit zijn dingen die jou niet opvallen omdat je financiële deel niet hoeft te doen maar wel zorgen voor hogere vaste lasten. Dit mag gekort worden op bijv je weekgeld . Dingen als kinderbijslag mag zelfs in dit soort gevallen ingehouden worden. Kleding en luxe komt na vaste lasten zoals bij elk ander.  Er is geen vastgesteld minimum. U kunt echter uitgaan van minimaal 40 euro voor 1 persoon, voor elk extra persoon in het huishouden 10 euro per week. Wellicht kreeg u voorheen meer? Omdat dat er was

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2018 om 18:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je stelt een onduidelijke vraag en geeft onduidelijke toelichtingen op vragen om verduidelijking. Gaat het contact met de bewindvoerder ook op deze manier?

To
door Tonia444 Oct 12, 2018 om 18:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt het contract gaat niet goed goed en ze zeggen dat er te weinig geld binnen komt maar net zo veel geld binnen als 1 jaar geleden daarom gaan ze me week geld verlagen

diumenge
door diumenge Oct 12, 2018 om 19:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zegt dat het klopt en geeft vervolgens weer dezelfde vage toelichting die je al eerder hebt gegeven.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 12, 2018 om 19:33
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Er kwam dus en jaar geleden te weinig geld binnen of er moest meer over blijven en dat is kennelijk niet gelukt.
Nu wordt u gekort op uw weekinkomen om toch tot het gewenste resultaat te komen en daar zult u dan even doorheen moeten.
Het zal niet gemakkelijk zijn maar hopelijk zult u het uiteindelijk zonder bewind kunnen doen, dat moet uw streven worden.
Sterkte met deze periode.

To
door Tonia444 Oct 12, 2018 om 19:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee er komt gewoon normaal geld binnen net als 1 jaar geleden

marita5
door marita5 - Oct 12, 2018 om 19:40
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tonia444 ,

ik begrijp bitter weinig van uw vraag , ik probeer dan maar eens .

1 ) contact met uw bewindvoerder is niet goed .
2 ) Uw inkomen is hetzelfde als 1 jaar geleden .
3 ) Weekgeld word ingehouden / of verlaagd .

Wat mag een bewindvoerder wel en niet?

Een bewindvoerder mag beslissen over het geld en de goederen van de persoon in kwestie. Als je onder bewind staat krijg je meestal leefgeld. Dit is een vast afgesproken bedrag waar je onder andere eten, drinken, reiskosten, verzorging en kleding mee kan betalen. Misschien vraag je je af wat een bewindvoerder allemaal wel en niet mag doen?

Mag hij voorbeeld leefgeld inhouden? Of je huis verkopen? Een bewindvoerder beslist echt alleen over financiën. Hij kan dus geen paspoort aanvragen, je inschrijven bij de gemeente of een woonruimte of werk voor je zoeken. Leefgeld inhouden kan hij onder bepaalde omstandigheden wel . Het kan bijvoorbeeld nodig zijn om je huur of hypotheek van te betalen . Een dak boven je hoofd is in dat geval belangrijker, dan nieuwe kleding kopen. Alles wat de bewindvoerder doet moet zoveel mogelijk in overleg gebeuren. Ook als je zelf iets wilt kopen of verkopen, moet je in de meeste gevallen toestemming aan de bewindvoerder vragen.

Bron : legglle.com

Ps : U vergeet dat het inkomen hetzelfde is als vorig jaar , maar de vaste lasten zijn duurder .

Bent u niet tevreden met de bewindvoerder , kunt u bij de bewindvoerder zelf een klacht indienen .

panter22
door panter22 - Oct 13, 2018 om 18:53
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een overzicht gekregen hoe hoog de vaste kosten zijn die van je maandelijkse inkomen worden betaald?

To
door Tonia444 Oct 13, 2018 om 19:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee die krijg ik niet

panter22
door panter22 Oct 14, 2018 om 09:06
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de link van Marita5, dan maar even schriftelijk om een overzicht vragen.
Kom je met deze bewindvoerder wel uit de schulden?

marita5
door marita5 - Oct 13, 2018 om 20:00
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@tonia444 ,

N.a.v uw reactie , dat u geen overzicht krijgt van de vaste kosten :

3 Hij geeft je geen inzicht in jouw uitgaven

Een betrouwbare bewindvoerder kan met weinig moeite een printje maken van alle betalingen op jouw naam. Vraag je daar om en krijg je niet binnen 5 werkdagen een uitdraai? Dan mag je gerust aannemen dat hij niet wil dat je inzicht krijgt. Daar kan maar een reden voor zijn: hij heeft iets voor de buitenwereld te verbergen. Een bonafide bewindvoerder geeft altijd inzicht. Wees op je hoede!

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

http://slachtoffers-eerst.nl/6-signalen-dat-jouw-bewindvoerder-je-kaal-plukt/

tenormin
door tenormin Oct 14, 2018 om 17:48
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, en toen was @tonia444 stil. Jammer, na deze goede link.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2018 om 10:32
16839 Antwoorden / 202 Vragen

Kort en krachtig: dat bepaalt de bewindvoerder!