ir
door ircri Jun 8, 2020 om 21:13
Geldzaken & recht

Beperking op paypalrekening

Onlangs heb ik een paypalrekening geopent.
Via Paypal heb ik twee aankopen bij twee verschillende webwinkels gedaan.
Dit is allemaal netjes verlopen.
Echter na 14 dagen krijg ik van Paypal bericht dat ze een beperking op mijn Paypal rekening gezet hebben omdat ze geconstateerd hebben dat ik de rekening op dubieuze gebruikt zou hebben.
Het enige wat ik gedaan heb is via Paypal twee artikelen aangeschaft die via de creditcard, door tussenkomst van Paypal, betaald zijn.
Bij navraag wat deze dubieuze handelingen dan geweest zijn krijg ik alleen maar standaardteksten met de mededeling dat ik gegevens, zoals id kaart met foto, andere gegevens van bijvoorbeeld bankafschriften, creditcardafschriften etc. moet overleggen. Nu ga ik niet zomaar mijn gegevens overal neerleggen en zeker niet als ik ergens onterecht van beschuldig wordt zonder een duidelijke uitleg. Wanneer ik blijf vragen waaruit hun opmaken dat ik dubieuze handelingen heb verricht verwijzen ze naar de gebruikersovereenkomst, die ik akkoord gegeven heb, waar een x aantal opsommingen staan waarom hun een beperking erop kunnen zetten maar een degelijk antwoord  op basis waarvan hun tot deze conclusie komen krijg ik niet. Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

6758 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 8, 2020 om 21:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen ervaring mee nee, nog nooit probemen met Paypal gehad. Is er mogelijk een verschil tussen de naam op de creditcard en die van de paypal account?

ir
door ircri Jun 8, 2020 om 22:10
Antwoorden / 1 Vragen

Het enige verschil is dat het paypal account met een voornaam werkt en de creditcard met voorletters.
Maar dat kan toch niet het verschil zijn?
En als dat het wel is kan dat toch gewoon aangegeven worden maar dat doen ze ook niet terwijl ik daar wel om gevraagd heb.
Ik heb zelfs aangegeven dat als e.e.a. bij de aanmelding is aangegeven dat ik daar mogelijk overheen gelezen heb. Wanneer dit het geval zou zijn dat ze dat even aan kunnen geven zodat ik alsnog de gegeven kan uploaden.

mi
door miennaamishaaz - Jun 8, 2020 om 21:25
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat waren de bedragen, en op welke site was het product gekocht?

Dit zijn allemaal Factoren die meetellen.
Want dit is gewoon een automatisch systeem, die detecteerd of een Transactie frauduleuz kan zijn.

Als je support contacteerd, kan je vragen om dit uit te schakelen of ongedaan te maken.
In dit geval kan het namelijk zijn dat het Systeem een False-positive heeft gezien op je account.

ir
door ircri Jun 8, 2020 om 22:06
Antwoorden / 1 Vragen

Het betreft een bedrag van rond de 75,00 en rond de 50,00. Ik heb diverse malen contact gehad met Paypal.
Het enige wat ik krijg teruggekoppeld is dat ik akkoord gegaan ben met de voorwaarden en als ik niet de gevraagde documenten aanlever ze mij geen service kunnen bieden.

newmikey
door newmikey Jun 9, 2020 om 09:13
830 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft enkel antwoord op de bedragen en niet op de vraag wat en waar u voor betaald heeft. Als dat gok activiteiten zijn of dubieuze scam sites met piraten software of game accounts (en nog 100 dingen meer) lijkt de actie van Paypal logisch.

Dat u géén persoonlijke info wilt verstrekken is uw goed recht. Dat zij u dan niet als klant willen is weer hùn goed recht. Het is een gewoon commercieel bedrijf. U heeft een CC en kunt daarmee gewoon direct betalingen verrichten.

aurora1
door aurora1 - Jun 8, 2020 om 22:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, heb ik geen ervaring mee. Ik betaal nooit via Paypal. Maar als dat problemen geeft kunt u die rekening dan niet beter opheffen en alleen bijv. met creditcard betalen of andere gegeven betaalmogelijkheden?

ir
door ircri Jun 10, 2020 om 20:15
Antwoorden / 1 Vragen

Ik neig er ook naar om het account bij hun op te zeggen.

ma
door malty - Jun 9, 2020 om 09:28
1112 Antwoorden / 1 Vragen
ir
door ircri Jun 10, 2020 om 20:14
Antwoorden / 1 Vragen

Ja deze info had ik gezien.

ga
door gastonf - Jun 10, 2020 om 10:55
20 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom betalen met Paypal? Met een Creditcard kan je ook overal betalen.
Een overschrijving via de bank gaat ook wereldwijd.
Paypal verschuilt zich achter allerlei regeltjes waarin zij zich indekken en de klant meestal het nakijken heeft. En zij hebben volgens hunzelf altijd gelijk..

mr
door mrmoto Jun 10, 2020 om 12:06
167 Antwoorden / 4 Vragen

Gastonf , pay-pal is gratis en een credit kaart moet je voor betalen , snap je.

sira
door sira Jun 10, 2020 om 12:17
2331 Antwoorden / 24 Vragen

De TS geeft aan dat hij de creditcard gekoppeld heeft aan Paypal. Ik zie het nut dan ook niet om zowel creditcard als Paypal te hebben.
Daarbij kun je de creditcard ook in het buitenland gebruiken bij autohuur, maar ook met pinnen.

ma
door marbella10 - Jun 10, 2020 om 11:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al gecontroleerd of die mail werkelijk van PayPal afkomstig is. Dit lijkt meer op een phishings bericht!

ir
door ircri Jun 10, 2020 om 20:13
Antwoorden / 1 Vragen

Ja de berichtgeving is van PayPal. De berichten staan namelijk in mijn PayPal account.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jun 10, 2020 om 11:32
104 Antwoorden / Vragen

Daar heb ik inderdaad ervaring mee, en meestal wordt er van alles gevraagd om in te loggen en wachtwoorden juist in te vullen. Nadat u dat gedaan heeft bent u uw geld kwijt of er worden verschillende aankopen op uw naam gedaan. Ik zou een mailtje er aan wagen en dan niet via een link maar gewoon het mailadres van Paypal gebruiken. Bellen geeft ook vaak goede oplossingen.

rj
door rjw Jan 4, 2021 om 21:04
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als je je geld kwijt bent na te hebben ingelogd ben je niet Paypal ingelogd geweest maar bij een phisingsite. Dat is iets compleet anders dan waar TS een vraag over heeft.

si
door sibora - Jun 10, 2020 om 11:49
30 Antwoorden / 2 Vragen

Gebruik al jaren paypal , nimmer problemen gehad . Ze schrijven het van mijn bankrekening af . Je moet natuurlijk wel voldoende geld op je rekening hebben.Wel opletten voor valse mail in naam van paypal , die heb ik al meermaals gehad , immer inloggen op je paypal rekening en kijken of het van paypal is .  Nimmer reageren op  mail van paypal , dan ga je het schip in dan trekken die schurken je hele rekening leeg.

He
door Hettyjanssen51 - Jun 10, 2020 om 14:39
2 Antwoorden / Vragen

Ik vind het PayPal geen prettige site, ik heb per ongeluk op PayPal gedrukt en kan me niet uitschrijven, ondanks schrijven via e-mail. Je komt niet met hun in contact, het uitschrijven gaat écht moeilijk dus nóóit weer. Volgens mij heeft het ook geen toegevoegde waarde.

diumenge
door diumenge Jun 10, 2020 om 18:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan je niet bij PayPal inschrijven door per ongeluk ergens op te drukken. Onzin dus.

mo
door mof - Jun 10, 2020 om 18:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hebben ze gezegd dat ú de rekening dubieus gebruikt heeft of dat geconstateerd is dát de rekening dibieus gebruikt is.
paypal moet zeer waakzaam zijn om evt boetes van de eu en zo te voorkomen en zal dus bij elk rook dat wordt geconstateerd aannemen dat er vuur is.
als u niet uw persoonsgegevens wilt overleggen dan accepteert ude beperking.

trouwens, is de email wel van paypal? Zelf heb ik jaren geleden 8n Duitsland met paypal betaald. Ik krijg nog r3gelmatig emails uit naam van paypal van boevenbendes ... kan ook phishing zijn. Pas op

ir
door ircri Jun 10, 2020 om 20:11
Antwoorden / 1 Vragen

De berichtgeving van hun staat in mijn PayPal account. Er staat dat ze geconstateerd hebben dat ik de reken ging op dubieuze wijze gebruikt heb

r.kemperman
door r.kemperman - Jun 11, 2020 om 00:08
423 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom is het verstandig om een VC aan Paypall te koppelen?
Om de veiligheid!
Je zend namelijk geen pasgegevens door die eventueel misbruikt kunnen worden.
Daarnaast is de koers vaak gunstiger.
Mijn Paypal is gekoppeld aan zowel mijn bank als mijn CC en naar gelang kan ik dus switchen ook in verband met eventuele claimen van de verzekering van de CC indien nodig.

Paypal wordt gezien sls een financiële instelling en moeten dus controleren of de gegevens kloppen door indien nodig bewijsstukken te vragen net als een gewone bank

To
door Toon1954 - Jan 4, 2021 om 13:41
1 Antwoorden / Vragen

Ook na het opsturen van paspoortgegevens (wel met special app gescand), inschrijving Kvk, creditcard, facturen Ziggo en Vodafone ontvang ik iedere keer een bericht dat er iets niet goed is. Dan weer de naam van het bedrijf, dan de naam van de eigenaar (ikzelf) dan staan alle voornamen niet voluit op de factuur, dan staat er zogenaamd geen logo of voettekst op de factuur. Kortom: ook na diverse pogingen lukt het niet op de beperking op te heffen. Ben nu al 10 weken bezig........ Ik heb Paypal al sinds een aantal jaar op aanraden van een groot interationaal concern dat via Paypal heel snel betalingen kan doen aan mij. Nu wil ik echter zelf een betaling doen, echter zonde resultaat. De klantenservice is daarnaast ook nog eens abominabel, zowel via de chat (meestal geautomatiseerd, soms een persoon) als telefonisch. Nou telefonisch is het me na 10 keer nog steeds niet gelukt een persoon aan de lijn te krijgen. Ik word er kots en kotsmisselijk van. Als mijn service hetzelfde is als Paypal, was ik na een paar maanden failliet. Wie o wie kan mij helpen.