yv
door yvonne1960 Jan 12, 2019 om 09:42
Geldzaken & recht

Bericht via computer van een incassobureau

heb op 11 jan bericht van incasso collection gehad op 12 jan een herinnering dat ik op 12-08-2017 meegedaan  had met een prijsvraag van enquetes europe en moet nu een bedrag overmaken anders word er beslag gelegd heeft iemand nog meer zo n mail gehad

4627 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jan 12, 2019 om 09:48
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yvonne1960 ,

moet nu een bedrag overmaken anders word er beslag gelegd heeft iemand nog meer zo n mail gehad ?

Volledig negeren en vooral niet betalen , een incassobureau kan geen beslag leggen .

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/voorbeelden-van-oplichting/oplichters-aan-de-lijn/lijst-van-televerkopers-en

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 12, 2019 om 10:18
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Per direct de mail doorzenden naar: valse-email@fraudehelpdesk.nl en m.i. verder niet reagageren.
Blokkeer het adres waar de e-mail vandaan kwam (na verzenden naar de fraudehelpdesk) door wegzetten als spam.

Zo er meer bedreiging zou komen, zie ook de al uitgebreide reactie van @MARITA5 hiervoor, zo er echt een deurwaardersexploit zou komen, negeer dat dan niet en ga naar de zitting. Maar dat zal wel niet het geval zijn omdat hier m.i. duidelijk sprake is van phishing/poging tot oplichting
De z.g schuldeiser zal geen enkel bewijs van uw deelname kunnen overleggen en de 'kast zal dan met hem worden aangeveegd'.

Ik heb zojuist de website bekeken en het ziet er zodanig opgeleukt uit met o.a. zeer goede referenties, zeer grote snelheid van handelen en vooral succes op beminnelijk benaderen dat ik er niet mee in zee zou gaan.

Zie ook de reactie van @NEODUTCHIO

Ga na of de e-mail echt van hen afkomstig is.

ne
door neodutchio - Jan 12, 2019 om 10:21
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Sinds wanneer moet men betalen voor een prijsvraag? Of u verteld het hele verhaal niet en hebt ooit ergens ja op gezegd, of het is een fraude mail. Beide gevallen moeten anders aangepakt worden. Zonder het gebeuren vooraf valt er weinig te zeggen.

maris
door maris - Jan 12, 2019 om 11:17
1 Antwoorden / Vragen

https://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-meldingen-cpt/incasso-onderwerp-aankondiging-van-gerechtelijke-dagvaarding-inzake-uw-openstaande-schuld/

dit klinkt redelijk hetzelfde.

luppo
door luppo - Jan 14, 2019 om 14:38
69 Antwoorden / 0 Vragen

Negeren!!Dit zijn criminelen die u geld afhandig proberen te maken.

luppo
door luppo - Jan 14, 2019 om 14:40
69 Antwoorden / 0 Vragen

Negeren!!Dit zijn criminelen die u geld afhandig proberen te maken.

mo
door molenheide - Jan 14, 2019 om 15:36
2 Antwoorden / 5 Vragen

aub negeren ..
zeker niet betalen

bassie50
door bassie50 - Jan 14, 2019 om 19:07
1 Antwoorden / Vragen

goedendag,
heb ook zo'n dreigmail ontvangen ,zelfs 2maal
de oplichters....gemeld als spam
ophangen aan hoogste boom....