Ma
door Math Cascaruda Jan 22, 2017 om 14:52
Geldzaken & recht

Best Tipp i.A. von Art Collect International GmbH boekt geld af

Ook ik ben een tijdje terug gebeld door iemand  , ja  ik zou ooit eens met een enquette mee hebben gedaan en gratis loten nu hebben gewonnen , naja best , met nadruk heb ik nog gevraagt dat ik niet gelijk vast zat aan die loterij maar nee ik deed eerst gratis mee en ik zou een e- mail of de papieren thuis gestuurd waar verdere informatie bij was, voor op te zeggen voor verdere deelname en gang van zaken, ik heb nog e-mail, nog papieren ontvangen en dus verder niets meer van hun vernomen.
maarja moesten ze wel ff me rekeningnummer (werd opgenomen) hebben mocht ik iets winnen op die gratis loten en je raad het al. ik kreeg een berichtje van ING:

Geachte heer Sommers,

U heeft Best Tipp i.A. von Art Collect Inte gemachtigd om periodiek geld van uw rekening NL04INGBXXXXXXXXX af te schrijven. Deze afschrijving vindt op 23 januari 2017 voor het eerst via een Europees incasso plaats. U ontvangt dit bericht zodat u kunt controleren of de afschrijving terecht is.

Is de afschrijving niet terecht?
Dan kunt u deze weigeren. Wanneer de incasso al heeft plaatsgevonden kunt u deze in veel gevallen terugboeken met de Mobiel Bankieren app of in Mijn ING. Als dit niet lukt kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,
Fred Tuininga
Directeur Klantenservice

Ik heb deze incasso gelijk geweigerd.

Wat moet ik nu verder doen?

52585 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 22, 2017 om 14:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het betreffende rek.nr. blokkeren voor automatische incasso. Dat kan in MijnIng. En niet meer mee doen aan die zogenaamde enquetes, daar gaat het ze vooral om a) uw gegevens en b) om u ergens toestemming voor te laten geven.

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2017 om 15:01
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, u heeft wel uw bankrekening gegeven, ook al hebt u met nadruk gevraagd of u er dan niet aan vast zat. Natuurlijk zat u er, volgens hen dan, niet aan vast. Had u ook niet moeten verwachten eigenlijk. Dus blokkeer die lui en storneren die hap en niet meer (nooit eigenlijk) ingaan op dergelijke telefoontjes.

aurora1
door aurora1 - Jan 22, 2017 om 19:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En nooit meer zomaar uw rekeningnummer geven.
Verder niet reageren op telefoontjes, aanspreken op straat, in winkels etc. Zegt u maar: geen interesse en beëindig het gesprek.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2017 om 16:59
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dom maar u heeft wel, ook al is het indirect, toestemming gegeven door het geven van uw banknummer.
Toch is mijn advies: de aangegeven manier van weigeren volgen, zonodig storneren en veder helemaal niets doen!

Tr
door Trijntje 1960 - Jan 19, 2018 om 13:29
1 Antwoorden / Vragen

Hallo
Ik ben ook zo dom geweest om hier in te trappen en zag tot mijn schrik vanmorgen dat er 25,50 euro van onze rekening was gehaald.
Heb het bedrag teruggeboekt en hoop dat het hier mee afgelopen is.
Zo niet wat moet ik dan verder hier mee doen ?
Heb mijn lesje wel geleerd en trap er niet weer in .
Mooie praatjes en liegen dat het hun gedrukt voor het hoofd staat.

tijger1
door tijger1 Jan 19, 2018 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de reacties boven u.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2018 om 13:44
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ondanks heel veel waarschuwingen bent u er ingetrapt.
Ook ik zeg: nooit telefonisch gegevens als een banknummer doorgeven.
Doe melding bij de fraude helpdesk.

ju
door juliomariner - Jan 19, 2018 om 14:49
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Aangeizen er geen ondertekende opdrachtbevestiging is kunnen ze eigenlijk niets mits u het rekeningnummer blokkeerd voor automatische incasso.
Misschien zullen ze met een incassoburo komen maar ook hier niets op uit doen.
Laat de deurwaarder maar met een dagvaarding komen, zo ver gaan ze nooit want teveel risico voor hen en kosten voor hen