PG
door PGV65 May 21, 2022 om 11:41
Geldzaken & recht

Best Tipp TERUG geboekt en geblokt, moet ik nog meer doen ?

Ook ik ben in Best Tipp i.A. von Art Collect Inte ingetrapt, en heb hen blijkbaar de gemachtigd om periodiek geld van mijn rekening af te schrijven gegeven. Deze afschrijving vond plaats op 20 mei 2022  € 25,50. Ik kon het niet thuis brengen waar dit van was dus direct terug geboekt en ING contact, die verwees mij naar het blokkeren, zodat ze het volgende maand niet weer doen. wat zou ik nu nog meer moeten doen, naast terug boeken en blokkeren ?

Met vriendelijke groet,
P.G.Verkaik

6253 4 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 21, 2022 om 14:31
2010 Antwoorden / Vragen

U heeft alles gedaan dat u kunt doen als zij onterecht geld afboeken zonder een geldige overeenkomst. Nu moet u afwachten wat zij gaan doen, bijvoorbeeld eventueel aantonen dat er wel een geldige overeenkomst is en u een deurwaarder op uw dak sturen of iets dergelijks. Gewoon afwachten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2022 om 18:40
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op al gegeven antwoorden: Wat te doen? Vraag om schriftelijk bewijs  want in onze rechtspraak geldt ook nog altijd: wie eist bewijst. Een belangrijk probleem is wel dat u hen kennelijk uw bankrekeningniummer heeft verstrekt en men zonder dat niet zou kunnen afschrijven. Zonder machtiging mag dat echter niet en geldt hier toch ook als al gezegd, wie eist bewijst. Indien dat bewijs er niet is volgens uw weten behoeft u echter  verder vooralsnog niets te doen.
Zo u dan toch onverwacht te maken krijgt met een incasso, dan zelfs ook niet al kunt u dan wel bezwaar maken al behoeft u dan niet: zie  https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/klacht-incassobureau

Zo er toch een deurwaarder (een echte) zou aankloppen met een exploit voor een zitting bij 'Rechtspraak', dan is het van uiterst belang om wel te reageren naar de sector Kanton van de Rechtbank en het beste is dan om te verschijnen op de zitting en duidelijk aan te geven dat de vordering geen enkele rechtskracht heeft omdat u een dergelijke machtiging nooit heeft afgegeven,
Zo u dan niet zou doen loopt u risico op een vonnis bij verstek dat voor u nadelijg is.

Nu toch ook iets wat u wel kunt doen: vraag schriftelijk om bewijs want in onze rechtspraak geldt ook nog altijd: wie eist bewijst. Een belangrijk probleem is wel dat u hen kennelijk uw bankrekeningniummer heeft versterkt