ka
door kattdiamond Jun 24, 2008 om 14:42
Geldzaken & recht

Bestelling Attitude Holland

Beste,


Op 23 mei van dit jaar heb ik een bestelling geplaatst bij de webshop van Attitude Holland, dit betrof weinig bijzonders (nl. een tas, een ketting en een haarklem). Na veel bellen (zoder enige reactie) en mailen) ontving ik uiteindelijk op 9 juni mijn bestelling. Echter, dit bleek toch niet helemaal het geval: In het pakket zat enkel de bestelde tas, en op de factuur waren de ketting en haar klem met ballpoint doorgekrast en was er bij geschreven dat die nog later geleverd zouden worden. Ik heb onmiddelijk gemailt, gezien ik al behoorlijke tijd op de levering wachtte (op de sie staat per product de levertijd vermeld: de tas zou op vooraad zijn en per direct leverbaar, de ketting en haarklem moesten binnen 10 werkdagen geleverd zijn). Die zelfde dag, 9 juni 2008, ontving ik een slordig mailtje dat de producten binnen 2 weken geleverd zouden moeten zijn.


Dit termijn is echter alweer niet nagekomen door dit bedrijf, en ik heb vanmorgen uit irritatie weer een e-mail gestuurd, waar ik opvallend snel een reactie op ontving dat ik het morgen of overmorgen in huis zou moeten hebben. Overigens, de bestelling is direct betaald geweest via IDeal.


Mijn vraag aan u is, gezien de wettelijke termijn van koop op afstand overscheden is voor deze twee producten (30 kalender dagen), maar het product wel al verzonden, ik nog recht heb mijn geld terug te ontvangen.


Ik ben namelijk erg ontzet mbt de werkwijze en klantvriendelijkheid van dit bedrijf, gezien ik na herhaaldelijke klachten geen enkele excuses heb gekregen. Ook was de geleverde tas alles behalve de kwaliteit die ik mocht verwachten (het hendel en de rits lieten na 2 dagen los, de glanzende stof bladerde al bij levering)

2713 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 24, 2008 om 14:50
16838 Antwoorden / 202 Vragen
0

Ja, de bedenktermijn gaat pas in op het moment van de ontvangst van het bestelde. Niet op het moment van koop dus maar op het moment van aflevering zijnde wettelijk het moment waarop een koop tot stand is gekomen.

ka
door kattdiamond - Jun 24, 2008 om 14:57
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik bedoel eigenlijk meer, gezien het termijn al overscheden is, is er dan nog spraak van koop? Dus wanneer ik nu mjn geld terug vraag, moet ik het product dan nog wel terugzenden?


En zijn er nog andere stappen die ik kan ondernemen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 24, 2008 om 15:00
16838 Antwoorden / 202 Vragen
0

Uw termijn qua recht op terugzenden is NIET overschreden. Wat als overschrijden kan worden beschouwd is het aflevermoment. Dat zou u kunnen plaatsen als het tekortkomen in het naleven van een overeenkomst en zou u allereerst naleving moeten vorderen, middels een brief, binnen nu een week. zie:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/265.html tekortkomen in naleven van een overeenkomst


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html   tekortkomen in naleven van overeenkomst geldelijke consequentie  maar echt afdwingen betekent een civiele rechtbankprocedure.

hutch
door hutch - Jun 24, 2008 om 17:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hallo,


u heeft niet 1 probleem, maar geeft hier meerdere problemen aan:


1: niet geleverd
2: slechte kwaliteit
3: mankementen
4: slechte service


1: het niet geleverde dient alsnog z.s.m. geleverd te worden.


2: slechte kwaliteit, daar heeft u juist de in het Burgerlijk Wetboek 
    aangegeven termijn van 7 werkdagen voor om het artikel te 
    bekijken..... niet gebruiken!!


3: mankementen, dit valt onder garantie, dus u dient dat artikel
    weer terug te sturen, waarna zij dit artikel dienen te repareren of
    te vervangen.


4: slechte service, tja dat is relatief.... zolang zij zich maar aan de
    afspraken houden, heeft u geen poot om op te staan. Het enige
    wat u, of een andere klant, kunt doen, is dat bedrijf 'vaarwel' te
    zeggen (nadat alles formeel is afgehandeld), en nooit meer
    zaken doen met hen, maar dat ligt altijd aan de klant zelf.


Gr. Hutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Yo
Yoshi Vermeulen - Jul 3, 2023 om 12:57
Computers & telefonie

Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus

Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton,  maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer

xc
xce - Apr 22, 2024 om 16:23
Auto & vervoer

Distributie riem

wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer

ch
chantal@ - Apr 23, 2024 om 13:10
Geldzaken & recht

Telegraaf abonnement

DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer