e.
door e.vandestreek May 2, 2017 om 15:23
Geldzaken & recht

Betaalde sms bij aanvragen woz per sms

In februari jl zijn er veel reklames op TV uitgezonden van Kadasterdata, waarin je per sms de WOZ waarde van een woning kunt vragen. De kosten zijn per sms 2 euro. In heeeeeeeel kleine lettertjes staat ergens in beeld (het is een reklamen, het duurt dus kort), staat dat er 4 betaalde sms zullen worden verzonden.
Ik heb de kleine opmerking van 4 betaalde sms-sen per keer niet gezien. Ik heb 5 aanvragen gedaan. Nu volgt een forse telefoonrekening van 40 euro voor die 5 aanvragen.
Vervolgens heb ik via www.payinfo.nl de mogelijkheid van betaalde sms diensten uitgezet. Ook heb ik contact gezocht met Kadasterdata in Amersterdam. Zij vinden dat zij volledig voldoen aan de eisen van de reclames en herkennen mijn klacht niet.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje misleidend, om zo onduidelijk op de site of reklame te zijn. Een aanvraag van WOZ per SMS kost immers 8 euro, en geen 2 zoals gesuggereerd wordt.

Wat vinden jullie ervan?

Met vriendelijke groet, Ina van de Streek.

4477 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 2, 2017 om 15:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In het vervolg eerst lezen voordat u op een reclameboodschap ingaat.

Cookies
door Cookies - May 2, 2017 om 15:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook kleine letters zijn letters. Dat die niet gelezen worden, kan een bedrijf niets aan doen. Bovendien staat ook tekst en uitleg op hun site https://www.kadasterdata.nl/woninginformatie-per-sms

Wat krijgt u geleverd?
U ontvangt in totaal 4 betaalde SMS berichten. Met het eerste SMS-bericht testen wij de communicatie mogelijkheid tussen uw toestel, provider en onze diensten. In het 2e t/m 4eSMS-bericht ontvangt u het bouwjaar, de inhoud, de oppervlakte, het woningtype, transacties (koopsom en koopdatum) vanaf 1993, huidige woningwaarde, de betrouwbaarheid (komt tot stand door een modelmatige woningwaardering), de modelmatige WOZ waarde een de daaraan gekoppelde OZB bij de gemeente. Let op! Niet alle koopsommen kunnen worden opgevraagd, er zijn een aantal uitzonderingsgevallen.  Per SMS-bericht (totaal vier) betaalt u slechts twee euro. (totale kosten acht euro plus de kosten voor het gebruik van de  mobiele telefoon).

marita5
door marita5 May 2, 2017 om 15:34
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Nou zo klein zijn die letters niet , kan ik nog lezen zonder bril , en dat wil al iets zeggen .

me
door mein33 May 2, 2017 om 16:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nou zo klein zijn die letters niet , kan ik nog lezen zonder bril , en dat wil al iets zeggen .

@marita5,

Of u heeft misschien wel een hééél groot beeldscherm  ;-))

Cookies
door Cookies May 2, 2017 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein33: Ctrl + scroll is voldoende hoor.

me
door mein33 May 2, 2017 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@mein33: Ctrl + scroll is voldoende hoor.

Dank voor de tip !   ;-))

Cookies
door Cookies May 2, 2017 om 19:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus later geen topic openen dat je de kleine lettertjes vd overeenkomst niet kon lezen!:-)

marita5
door marita5 - May 2, 2017 om 15:32
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo E.VandeStreek ,

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje misleidend

Ik vind daar niks misleidend aan als u dit niet heeft gelezen, in het vervolg beter opletten , overal staan kleine lettertjes .

edrick3
door edrick3 - May 2, 2017 om 15:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat vinden jullie ervan?
'Beetje dom' zou Maxima zeggen.
Kwestie van goed lezen.
Je krijgt - en moet betalen - waar je om gevraagd hebt.

me
door mein33 - May 2, 2017 om 15:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb 5 aanvragen gedaan. Nu volgt een forse telefoonrekening van 40 euro voor die 5 aanvragen.

Waarom 5 aanvragen doen, of wilde u van 5 woningen de WOZ-waarde weten !!
Voor één woning zou één aanvraag voldoende zijn geweest.
Er is u geleverd wat u hebt gevraagd en daarmee heeft een ieder aan zijn/haar verplichting jegens elkaar voldaan, wat wilt u nog meer.
En die kleine lettertjes die duiken toch altijd weer op, maar krijgen alleen maar de broodnodige aandacht als het kwaad reeds is geschied.
En die Tv-reclame moet toch ook ergens van betaald worden ;-))

pi
door pieterwolters - May 2, 2017 om 16:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een commercieele dienst dus volstrekt logisch dat je daar voor moet betalen. 8 euro lijkt me een redelijk bedrag voor deze informatie. Op basis hiervan kan je immers onderbouwd onderhandelingen gaan voeren als je zo'n woning wilt kopen. Doe je het niet dan heb je of een slechte onderhandelingspositie, of je moet een veel duurdere makelaar inhuren.

fa
door familyman - May 2, 2017 om 16:57
888 Antwoorden / 1 Vragen

Lezen = weten, bij reclame moet je met de kleine letters altijd goed opletten. Is het niet duidelijk? Dan eerst googelen, is gratis, dan pas sms sen, dàt kan geld kosten.

costnix
door costnix - May 2, 2017 om 19:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik schijf het maar weer voor de tigste keer: "Elke reclame-uiting bezuinigt op de waarheid. Het percentage varieert van 1 tot 100 procent."

panter22
door panter22 - May 2, 2017 om 19:15
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is een dure grap die smsjes.
Kijk op de website van het kadaster. Gratis  WOZ waarden op te zoeken zoveel je maar wilt.
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp?a=1&accept=true&

Cookies
door Cookies May 2, 2017 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet alle gemeenten zijn aangesloten bij dat loket.

panter22
door panter22 May 3, 2017 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

De WOZ gegevens zijn openbaar. Op de website van je gemeente staat waar je de waarde kunt vinden, zo niet dan even bellen.
Nog een site. Ook gratis, max 10 keer per dag opzoeken:
https://wozview-test.bwnet.nl/

Cookies
door Cookies May 3, 2017 om 10:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Panter, je schreef dat TS GRATIS de WOZ-waarde op die site kon vinden, ik antwoord daarop dat dit lang niet altijd het geval is, omdat niet alle gemeenten daarbij zijn aangesloten. Zelfde telt voor je 2e link.

panter22
door panter22 May 3, 2017 om 12:57
6599 Antwoorden / Vragen

Carola, dat zou zomaar kunnen. Ik heb geen 388 gemeente gecontroleerd.