Al
door AlMax Aug 2, 2024 om 13:01
Geldzaken & recht
Betaalde valet parkeerservice niet geleverd

Betaalde valet parkeerservice niet geleverd

Voor mijn korte verblijf in Portugal ( vertrek 04-07-2024 ) heb ik gebruik gemaakt van de valet parking service bij schiphol via Mobian.
Uiteraard bij de reservering gelijk de betaling voldaan ( Euro 74,75 )
Bij aankomst op het vliegveld gewacht en uiteindelijk gebeld naar de service desk van Mobian met de vraag wanneer en bij wie ik mijn auto kan inleveren.
De persoon aan de andere kant van de lijn gaf aan nog een kwartier te wachten , aangezien de doorlooptijd altijd gemidddeld een half uur kan zijn .
Na een kwartier nog steeds de zelfde situatie , niemand te vinden om mijn auto in ontvangst te nemen.
Nogmaals gebeld en toen kreeg ik het advies om zelf vervangende parkeergelegenheid te gaan zoeken aangezien ik op het punt stond om mijn vlucht te gaan missen.
Zelf een plek gevonden op P3 en bij terugkomst betaald (Euro 
119,00 )
Bij thuiskomst gelijk contact gezocht met Mobian en een klacht per mail ingediend.
Na vier weken uiteindelijk een definitief antwoord 
Verzoek tot terugbetaling van niet geleverde diensten en extra onkosten door mij , Afgewezen.

Hoe kunnen ze nou iets in rekening brengen wat daarna niet geleverd word ?
Heb ik niet gewoon recht op 
a- terugbetaling van de bestelde service , die niet geleverd is ?
b- terugbetaling van de door mij extra gemaakte onkeosten ?

Ik hoor graag van jullie 
 

3262 8 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Aug 2, 2024 om 13:44
11701 Antwoorden / 51 Vragen
12

Stuur ze email en gelijke brief met wegens niet geleverde service ontbinding van de bestelling. Met binnen 14 dagen retour betaling.

Al
door AlMax - Aug 2, 2024 om 14:34
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Van: Yasmine | MOBIAN Support <support@mobian.global>
Verzonden: woensdag 10 juli 2024 12:56
Aan: DONKERVOORT Alex <alex.donkervoort@axians.com>
Onderwerp: Re: [#781380702] Mobian ID 348357649Goede middag ,

 

Goedemiddag Mr. Donkervoort,

 

Heel veel dank voor uw mail.

 

Het spijt me om te horen dat de service die u heeft verwacht, niet is waargemaakt. Graag ga ik kijken wat we voor u in deze kunnen betekenen. Heeft u voor mij een schermafbeelding van het telefoongesprek dat u heeft gevoerd met het nummer zichtbaar? Tevens ontvang ik ook alvast graag een betaalbewijs van de parking die u op eigen gelegenheid heeft moeten zoeken.

 

Goed om te weten alvast is dat u via VakantieDiscounter heeft geboekt. In dit geval moeten wij met zowel hen als met de parking contact opnemen. Laatstgenoemde heeft 14 dagen de tijd om op ons te reageren.

 

We hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere assistentie kunt u onze FAQ-sectie verkennen op FAQ Link

 

Met vriendelijke groet, Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen, Cordialement,

 

 
 

Yasmine

Customer Support

support@mobian.global

 

Gedempte Oude Gracht 47, 2011 GL Haarlem, KvK: 57475733

The information contained in this message and any attachments are intended only for the addressee(s). It is possible that this message contains confidential information or information that is protected by copyright. If this email is not intended for you, you will be requested to inform the sender and delete this email. MOBIAN cannot guarantee the safety and reliability of e-mail communications and accepts no liability for damages resulting from the use of e-mail.

On Mon, Jul 8, 2024 10:51 AM, wrote:

Hi DONKERVOORT Alex,

Thanks for your email. Your request has ticket number #781380702. We do our best to answer within 3-5 working days. 

Did you know you can manage the reservation(s) yourself via our MOBIAN app? Easily change or cancel your reservation there. 

Download the app via the links below:

Met vriendelijke groet, Kind regards,

 

 
 

Customer Support
MOBIAN

support@mobian.global

 

Leidsevaartweg 99, 2106 AS Heemstede, KvK: 57475733

The information contained in this message and any attachments are intended only for the addressee(s). It is possible that this message contains confidential information or information that is protected by copyright. If this email is not intended for you, you will be requested to inform the sender and delete this email. MOBIAN cannot guarantee the safety and reliability of e-mail communications and accepts no liability for damages resulting from the use of e-mail.

On Mon, Jul 8, 2024 10:51 AM, alex.donkervoort@axians.com wrote:

Goede middag ,

 

Graag wil ik u het volgende melden .

Helaas heb ik afgelopen week GEEN gebruik kunnen maken van de geboekte service bij uw bedrijf.

Dit was niet omdat Ik in gebreke ben geweest , maar omdat U niet bent nagekomen wat er geboekt was ( Zie id in referentie )

Doordat u in gebreke bent geweest was ik genoodzaakt , op advies van de persoon die ik aan de telefoon heb gesproken, een alternatief te nemen aangezien wij na ruim 45 minuten nog steeds stonden te wachten op iemand van uw bedrijf om de auto bij in te leveren , waardoor wij dreigden onze vlucht te gaan missen.

Dit alternatief hield in dat ik zelf een andere parkeergelegenheid heb moeten zoeken , regelen en betalen ( Euro 119,00 )

Dit bedrag komt bovenop de reeds aan u betaalde factuur van Euro 74,75 voldaan op 24 juni jongst leden.

Mijn verzoek aan u is dan ook om iig de Euro 74,75 te retourneren en de door mij extra bijkomende kosten te vergoeden ( Euro 119,00 )

 

Dit maakt een totaal van 119,00 + 74,75 = Euro 193.75

 

Graag zie ik bovenstaand bedrag teruggeboekt op mijn rekening binnen 7 dagen

 

Onder vermelding van terugboeking kosten parkeren schiphol

 

Ik hoor graag van U

ne
door neodutchio Aug 2, 2024 om 16:16
5230 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt natuurlijk niet beide bedragen terug vorderen. Enkel de meerkosten zijn de daadwerkelijke kosten. Heel strak gezien moeten ze de €74,75 terug betalen en de meerkosten voor het elders parkeren. Per saldo hoort u dus €119,- terug te krijgen.

Iv
door Ivo W Aug 10, 2024 om 20:34
765 Antwoorden / Vragen

Dat kan wel. Naast dat er nu meerkosten zijn ontstaan, is de dienst van valet parking niet geleverd. Ook niet voor de genoemde €119.

Al
door AlMax - Aug 2, 2024 om 14:35
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Goedendag,

 

Allereerst veel dank voor uw geduld.

 

We hebben intussen reactie mogen ontvangen van de parking. De parking geeft aan om 12:46 een telefoontje te hebben gehad van u, een uur nadat uw boeking van 11:45 aanving. Tevens hebben zij bewijs aangeleverd dat ze wel aanwezig waren op de locatie en van 11:45 tot na 13:00 klanten geholpen hebben. Om deze reden wordt er geen akkoord gegeven op het doen van een terugbetaling van de kosten.

 

We hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere assistentie kunt u onze FAQ-sectie verkennen op FAQ Link

 

Met vriendelijke groet, Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen, Cordialement,

 

 
 

Yasmine

Customer Support

support@mobian.global

 

Gedempte Oude Gracht 47, 2011 GL Haarlem, KvK: 57475733

The information contained in this message and any attachments are intended only for the addressee(s). It is possible that this message contains confidential information or information that is protected by copyright. If this email is not intended for you, you will be requested to inform the sender and delete this email. MOBIAN cannot guarantee the safety and reliability of e-mail communications and accepts no liability for damages resulting from the use of e-mail.

On Mon, Jul 29, 2024 8:29 AM, Yasmine Visser wrote:

Goedendag,

 

Heel veel dank voor uw mail met de reminder.

 

Jammer genoeg hebben we van de parking nog niet een inhoudelijke reactie mogen ontvangen. Zojuist heb ik hen een ultimatum gegeven dit alsnog te doen. 

 

Mijn excuus voor de vertraging die ontstaan is.

 

Met vriendelijke groet, Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen, Cordialement,

 

 
 

Yasmine

Customer Support

support@mobian.global

 

Gedempte Oude Gracht 47, 2011 GL Haarlem, KvK: 57475733

The information contained in this message and any attachments are intended only for the addressee(s). It is possible that this message contains confidential information or information that is protected by copyright. If this email is not intended for you, you will be requested to inform the sender and delete this email. MOBIAN cannot guarantee the safety and reliability of e-mail communications and accepts no liability for damages resulting from the use of e-mail.

On Fri, Jul 26, 2024 5:54 AM, alex.donkervoort@axians.com wrote:

Goedemorgen ,

 

Graag zou ik van u vernemen wat de huidige status is van mijn klacht

 

Ik hoor graag van jullie

 

Met vriendelijke groet / Kind regards,

 

Alex

Donkervoort

Consultant

 

 

alex.donkervoort@axians.com

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 3, 2024 om 02:48
1863 Antwoorden / 32 Vragen
2

Geachte Almax,

Als ik de Algemene Voorwaarden lees van Mobian, sluiten zij vrijwel elke aansprakelijkheid uit (zie bijgevoegde foto).

Onlangs was er een item op tv met klachten  over Valetparking , klik op de volgende link:


https://schipholparkeren.com/misstanden-bij-valet-parking-op-schiphol-key-parking-onder-vuur/

Iv
door Ivo W Aug 10, 2024 om 20:36
765 Antwoorden / Vragen

Dergelijke voorwaarden staan op de "grijze lijst" van onredelijke voorwaarden die is opgenomen in het burgerlijk wetboek en houden vrijwel nóóit stand wanneer je ze als consument aanvecht. Alleen bij b2b relaties vind de rechter het uitsluiten van aansprakelijkheid soms nog wel redelijk.

ma
door marleenvanh - Aug 10, 2024 om 13:34
461 Antwoorden / 1 Vragen
1

Ik zeg niks maar ik denk wel het een en ander. Gewoon ZELF je auto ergens neerzetten op een eigen parkeerplaats van de luchthaven zodat je de sleutel zelf houdt, wanneer je niemand kan vinden om je te brengen en halen en ook echt niet met het OV kunt. Die valet cowboys zijn voor het overgrote merendeel NIET te vertrouwen. Trap er NIET (meer) in.

Franske1958
door Franske1958 - Aug 11, 2024 om 11:21
456 Antwoorden / 3 Vragen
1

Ikzelf zou nooit gebruik willen maken van een Valet parking omdat ik bang ben dat er wat je veel hoort op allerlei
websites dat er mee gereden wordt en de echte eigenaar bekeuringen thuiskrijgt die gewoon moeten worden betaald
door de eigenaar. Ook ben ik bang dat er illegale kopieen worden gemaakt van mijn sleutel met als risico dat mijn
auto vroeg of laat gestolen gaat worden. 

ro
door ronny530 - Aug 11, 2024 om 11:48
2877 Antwoorden / 41 Vragen
1

Ook mosterd na de maaltijd maar toch, in de instructies staat te lezen dat de auto naar de parkeerplaats gereden moet worden waar personeel klaar staat om de auto in ontvangst te nemen.
De auto wordt dus niet bij de ingang van Schiphol afgehaald en wellicht dacht vraagsteller dat het wel het geval was en toen er niemand op kwam dagen is gaan bellen met als gevolg een grandioos misverstand want het personeel staat klaar om de auto in ontvangst te nemen en vraagsteller staat hopeloos te wachten totdat een personeelslid de auto bij de ingang van Schiphol op komt halen.
Gezien de prijs voor het lang parkeren is er geen sprake van een haal en breng service maar alleen voor het parkeren zelf en dat maakt dat de bestuurder zelf naar de parkeerplaats dient te rijden om de auto over te dragen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ge
GerardvW - Sep 7, 2024 om 10:20
Geldzaken & recht

Afwijzing huurwoning

Sta eerste op een woning papieren zijn in orde maar de woningbouw corporatie is van plan om alsnog te weigeren op basis van of het wel gaat matchen met de buren mag dit? Lees meer

Tinke
Tinke - Sep 5, 2024 om 18:47
Geldzaken & recht

Account niet geven van bestelling

Bij aliexpres.com besteld zonder account,wel betaald via ideal,geen bevestigingsmail,wel screenshot bestelling,klantenservice weigerd mij de info te geven zodat ik dat account kan inzien en een geschil kan openen,bestelling niet gekregen.buyerservice ook niet behulpzaam iemand ervaring,wat kan ik nog doen Lees meer

Ni
NielsBM - Sep 11, 2024 om 10:14
Elektronica & tv

Wie heeft er nog meer problemen met KPN mobiel internet op iPhone 11 en SE 2020?

Als sinds eind mei heb ik op 4 mobiele toestellen in mijn huishouden, (2x iPhone 11 en 2x iPhone SE 2020) problemen met mobiel internet. Een zeer onstabiele verbinding die steeds wegvalt. Naar KPN zeggen ligt het aan de Apple toestellen, nadat KPN wijzigingen in hun mobiele masten had gedaan. Er wordt een beetje geheimzinnig over gedaan waar het nou precies aan ligt.  Ik ben al vanaf eind mei me ... Lees meer