Le
door Leonaleona Oct 14, 2016 om 01:00
Geldzaken & recht

Betaling

Mijn zus heeft bij een winkel producten gekocht. Een aantal dagen later kreeg ze een berichtje op fb dat er producten niet goed gescand zijn en dat ze dat Nog even moet komen betalen. Nu heeft zij geen bon meer en kan Dus niet zien of dit klopt.

Wat zouden jullie doen??

7472 25 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2016 om 06:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die winkel zou toch wel een kopie van de bon moeten kunnen produceren, dan kan ze dat vergelijken. Als ze met pin heeft betaald is dat helemaal makkelijk en anders zal ze zich vast nog wel ongeveer het bedrag herinneren.

Le
door Leonaleona Oct 14, 2016 om 09:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ze heeft aan meer dan 80 euro producten gekocht voor haar huisdieren

chris74
door chris74 - Oct 14, 2016 om 07:24
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik vraag me af. Wat voor winkel het was een webwinkel of een stenenwinkel?  En hoe weet die winkel haar naam en facebookaccount?

Topantwoord

ja
door jackyh - Oct 14, 2016 om 08:49
953 Antwoorden / 4 Vragen

Betalen is niet meer dan eerlijk.

getty
door getty - Oct 14, 2016 om 08:57
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als er blijkbaar zoveel prijsverschil in zit dat de winkel vraagt om te komen bijbetalen,  kan ik mij niet voorstellen dat ze dat zelf ook niet al had opgemerkt. Betalen dus.

Le
door Leonaleona Oct 14, 2016 om 09:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als jij allerlei vlooien druppels dierenvoeding etc koopt..En al meer dan 80 euro kwijt bent. Dan valt het niet op

ph
door philip36 - Oct 14, 2016 om 08:59
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een grap van een bekende soms?
Na aantal dagen geen bon meer geloof ik eerlijk gezegd niet, deze bewaar je toch voor garantie.

Zou een berichtje op fb terug sturen dat ze b.v. Zaterdag langs zal komen, niet gaan en kijken of ze van de winkel nog een berichtje krijgt dat ze niet geweest is.

Le
door Leonaleona Oct 14, 2016 om 09:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een grap? Moet je zien hoeveel mensen de kassa bon in de hand gedrukt krijgen. Er even na kijken en dan in de eerst volgende prullenbak gooien.

Maar het gaat om een dierenwinkel. Want de vlooienmiddel dat ze gekocht zou hebben zou niet goed aangeslagen zijn bij de kassa.

ph
door philip36 Oct 14, 2016 om 10:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Producten niet goed gescand zijn zegt u en nu gaat het enkel over een vlooienmiddel.
Waar maakt u en uw zus zich zo druk over?

dokun
door dokun Oct 14, 2016 om 14:02
152 Antwoorden / 0 Vragen

Waar maakt U (Philip36) zich druk over..?  Het is niet uw probleem cq vraag. Als u geen normaal antwoord kunt geven op de vraag waarom reageerd u dan..?  Alleen om het reageren.?  In iedergeval niet om behulpzaam te wezen, waar dit forum voor bedoeld is...

En als u goed zou hebben gelezen zegt  de TS niet dat er "producten niet goed zijn gescand" maar het bedrijf waar de aankoop gedaan werd.

ph
door philip36 Oct 14, 2016 om 14:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@dokun Lees de vraag van TS ook nog even dan zult u zien dat TS het heeft over
dat producten niet goed gescand zijn.
En een vraag stellen of je voor het alsnog betalen van een flesje vlooiendruppels terug moet gaan?

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 14, 2016 om 14:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Philip36, kijk eens naar de profielfoto van @dokun.  Enige reacties die hij hier geeft zijn reacties waarin hij degenen die reageren beticht onkundig te zijn en niets toe te voegen. En lees dan ook deze zin eens goed, kun jij hier iets van maken

En als u goed zou hebben gelezen zegt  de TS niet dat er "producten niet goed zijn gescand" maar het bedrijf waar de aankoop gedaan werd.?????

ph
door philip36 Oct 14, 2016 om 15:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@diewilik Heb die zin inderdaad een paar keer gelezen maar waar @dokun heen wilde met dat laatse .....??
En gelukkig zijn profielfoto's hier klein.

costnix
door costnix - Oct 14, 2016 om 09:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom heeft u uw gegevens aan die winkel gegeven? Er s geen enkele stenen winkel, die ik mijn gegevens verstrek!
De prijs stond gegwoon verkeerd in het kassasysteem en dat is de winkelier te verwijten en niet u!

jo
door jorisw Oct 14, 2016 om 09:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zo gek is het toch niet dat winkels een klantenbestand hebben? Iedere fatsoenlijke winkel kent zijn klanten. De kledingwinkel waar ik al 30 jaar kom, heeft al vanaf het begin mijn NAW gegevens. Dat is dus helemaal niets nieuws, dus waarom wordt er tegenwoordig zo paranoide gedaan hier over??

Le
door Leonaleona Oct 14, 2016 om 09:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn geen gegevens gegeven. 1 van de werknemers heeft vroeger op de zelfde school gezeten. Er is gewoon echt gezocht en gevonden.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2016 om 09:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Producten gekocht". En wat voor producten dan wel? Gepind? Contant? En wat heeft zij dan betaald en wat moet het worden?

Persoonlijk zou ik denken dat ik in de maling genomen wordt. Niet dat ik op Facebook zit.

Le
door Leonaleona Oct 14, 2016 om 09:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het was bij een dierenwinkel. Nou ja katten bak korrels, dierenvoeding, vlooien druppels.

Ze was meer dan 80 euro kwijt.

Dit is allemaal betaald via de pinpas van haar vriend. Nu zou de kassa een pakje vlooien druppel niet goed hebben aangeslagen. En moet ze dat alsnog afrekenen.

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2016 om 09:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gaat het soms om 'vergeten' zelfscan producten bij de supermarkt? In dat geval heeft de supermarkt zeker een kopiebon.

Overigens ERG vreemd dat de winkelier de naam van je zus weet en haar dan ook nog eens via FB opspoort.

Graag wat meer duidelijkheid.

Le
door Leonaleona Oct 14, 2016 om 09:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee het was bij de dierenwinkel. 1 van de werknemers heeft vroeger bij haar op school gezeten

me
door mein33 Oct 14, 2016 om 13:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Hoewel het hier niet aan de orde is, kan het nooit en te nimmer om niet gescande produkten bij de "zelfscan" gaan.
Met ongescande produkten loop je zo de winkel uit, er gaan geen toeters af of bellen rinkelen, als er tenminste geen periodieke controle plaatsvindt, want dan ben je het "haasje".

Le
door Leonaleona - Oct 14, 2016 om 09:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat op een stenen dieren winkel. Ze heeft aan meer dan 80 euro producten gekocht. En betaald via de pinpas.

En 1 medewerker heeft vroeger met haar op de zelfde school gezeten.  Dus die kon haar snel op social media opzoeken.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2016 om 09:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, zie dat je net meer info hebt gegeven. Persoonlijk zou ik wel even terug gaan. De dierenwinkel heeft een kopie van de kassabon.

Le
door Leonaleona Oct 14, 2016 om 09:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ik zit er mee dat ze haar via fb op gaan zoeken. Dit mag een winkel gewoon niet doen.

Als ze bij de jumbo een fout maken gaan ze je daarna toch ook niet googlen.

Want mijn partner was gisteren bij een ander finaal en werd daar op aangesproken.  Dit vind ik gewoon niet kunnen

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2016 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou een winkel dat niet mogen doen? Blijkbaar woont u in een dorp met twee dierenwinkels waar ze dus weten dat uw zus in de ene winkel misschien te weinig betaald heeft, en waar ze ook nog weten wie de partner van haar zus is. Dus allemaal gezellige bekenden.:-))

Dus maar even naar die winkel toe. Is toch simpel te controleren?

Cookies
door Cookies Oct 14, 2016 om 10:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind het gewoon bezopen wat deze winkel doet om hun geld terug te krijgen. Je gaat mensen toch niet achtervolgen, andere familieleden lastig vallen enz.?

tijger1
door tijger1 Oct 14, 2016 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar kent iedereen daar iedereen. En wat is lastigvallen. Misschien zeiden ze in die andere winkel wel: hé je schoonzus wordt opgeroepen op Facebook.

Maar verder vind ik het een achterlijk verhaal en ook een uitwas van het gedoe op Facebook.

Cookies
door Cookies Oct 14, 2016 om 11:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Ik hoef nog net niet te kotsen van Facebook. Ben ook afgehaakt bij vriendinnen, die het op een gegeven moment over niets anders konden hebben dan over FB. Lekker belangrijk.

marita5
door marita5 Oct 14, 2016 om 14:17
11504 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , ik gebruik helemaal geen FB / of Wattsapp , maar lees hier eens http://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/whatsapp-deelt-je-gegevens-toch-met-facebook-hoe-zit-dat/

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2016 om 10:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat ben ik wel met je eens, het is een erg ongebruikelijke gang van zaken. En dat je partner er notabene ook nog eens op wordt aangesproken, is helemaal niet zoals het hoort. Vreemde dierenwinkel, hoor.

Dat daardoor de haren overeind gaan staan, kan ik begrijpen. Ik zou toch terug gaan naar de winkel, eventueel betalen wat er te weinig is betaald, meteen even mijn onvrede uiten over deze rare gang van zaken en zeggen dat dit de laatste keer was dat ik er wat heb gekocht.

DOOR LEONALEONA 14 OKT. 2016 OM 09:46
ANTWOORDEN / VRAGEN

Nou ik zit er mee dat ze haar via fb op gaan zoeken. Dit mag een winkel gewoon niet doen. Als ze bij de jumbo een fout maken gaan ze je daarna toch ook niet googlen. Want mijn partner was gisteren bij een ander finaal en werd daar op aangesproken.  Dit vind ik gewoon niet kunnen

ha
door halex - Oct 14, 2016 om 10:44
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door Leonaleona 14 okt. 2016 om 09:46
Nou ik zit er mee dat ze haar via fb op gaan zoeken. Dit mag een winkel gewoon niet doen. Als ze bij de jumbo een fout maken gaan ze je daarna toch ook niet googlen. Want mijn partner was gisteren bij een ander finaal en werd daar op aangesproken.  Dit vind ik gewoon niet kunnen

Dan moet uw zus niet op facebook een account aanmaken als ze daar niet gevonden wil worden. Waarom mag een winkelier niet op facebook gaan zoeken? Het is juist een sociaal medium dat bedoeld is om zichtbaar te zijn voor anderen. Ik vind dit een hele rare (in)stelling van u.
Over wat voor een bedrag gaat het wat te weinig betaald zou zijn?

zoekster1
door zoekster1 - Oct 14, 2016 om 10:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Pff, die winkel zit zeker in financiele nood dat ze al die toeren uithalen om een flesje vlooiendruppels.  Maar goed, als ze kunnen aantonen dat het klopt, dan betalen.  Echt chique vind ik het allemaal niet.

Hoe weten ze overigens dat er iets niet is betaald? Hebben ze de voorraad vlooiendruppels gecheckt? Of onthouden ze van iedere klant wat die heeft gekocht en gaan dan daarna de bonnen checken?
Het is doorgaans zo dat je afrekent en dan komt de volgende klant en hoe dan nog te controleren wat er precies is gekocht?

Mmm, ik denk dat dit een vrijdagmiddag vraag is (ook al is het nog ochtend). Wel leuk bedacht.

ph
door philip36 Oct 14, 2016 om 11:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ook al dat de partner van TS in een ander filiaal daarop aangesproken wordt.
Waar op aangesproken vraag ik me af, toch niet dat het andere filiaal vergeten is de vlooiendruppels te scannen.

zoekster1
door zoekster1 Oct 14, 2016 om 11:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ze liepen op de partner af: 'by the way, ik wil het even met u hebben over de vlooiendruppels van uw schoonzus.' Hahaha,

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2016 om 11:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als een medewerkster van die winkel haar kende en daarom contact heeft kunnen opnemen via fb dan zou ik zeker even teruggaan om een en ander te checken. Er kan natuurlijk altijd een fout gemaakt zijn. Maar niet klakkeloos gaan (bij)betalen.

mo
door mof - Oct 14, 2016 om 12:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niet doen.
Winkel is zelf verantwoordelijk voor de scan apparatuur.
Ik heb eens opgesloten gezeten voor zoiets, niet in de gevangenis, maar de winkelier gooide snel de deur op slot: ik pinde, volgens de
automaat was afgerekend, volgens zijn systeem niet, of ik nog eens wilde pinnen ...
KWam nog bij dat ik toen in Duitsland woonde en maar kort in Den Helder was, dus niet even een andere dag zou kunnen langskomen in het
geval er twee keer een bedrag zou zijn afgeschreven.
Trouwens, hetzelfde ook wel eens bij AppieHappie gehad.

Jij hebt afgerekend, de winkelier is akkoord gegaan toen jij afrekende. Punt. Eventuele schade voor de winkelier. TEnslotte kun jij zonder bon ook niet
meer ruilen etc. Waarom zou hij dat voordeel dan wel claimen?

an
door annie van es - Oct 14, 2016 om 12:40
53 Antwoorden / 4 Vragen

zo iets krijg je toch niet op FB ?

dokun
door dokun Oct 14, 2016 om 14:05
152 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar wel.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 14, 2016 om 12:49
16810 Antwoorden / 202 Vragen

???? Phishing bericht of iets dergelijks? Een bericht van een winkel op facebook dat er zou moeten worden bijbetaald?
M.i. absoluut geen zuivere koffie en nog afgezien daarvan: de winkel moet bewijzen maar welke winkel zal zoiets op facebook zetten? Ik denk geen een!

En 'het betalen is niet meer dan eerlijk' als topantwoord? Ik adviseer uw zus om melding te doen bij www.fraudehelpdesk.nl in plaats van 'hier in te trappen'.

dokun
door dokun Oct 14, 2016 om 14:06
152 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u wel alle reacties van de TS gelezen...  Blijkbaar niet!  Uw Phishing verhaal slaat echt helemal nergens op!!

ph
door philip36 Oct 14, 2016 om 14:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@dokun u heeft nog niet eens de vraag van TS gelezen.

me
door mein33 - Oct 14, 2016 om 13:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@leonaleona,

Hoewel het opzich al een vreemd verhaal is, moet het niet nog gekker worden.
Uw partner wordt er bij een ander fliaal op aangesproken omdat er iets bij het afrekenen door zijn schoonzus, buiten haar schuld om, fout zou zijn gegaan !!
Hij/zij die het nog snapt mag het zeggen, maar voor mij een onbegrijpelijke theorie.  ;-))

ma
door marleenvanh - Oct 14, 2016 om 14:10
451 Antwoorden / 1 Vragen

Tja.... beetje vaag. Van beide kanten. Wat is er gekocht en was dat -duidelijk-  zo'n KOOPJE!! dat men (uw zus) bijna kon weten dat het een fout was? (Maar hetzelfde geldt dan ook voor de winkelmedewerker, die ziet ook wat er afgerekend wordt!!). Indien het gewoon een goede aanbieding leek... dan zou ik zeggen: Jammer maar helaas winkel VOLGENDE KEER BETER OPLETTEN!    Even een berichtje terug sturen dat u aan dit verzoek om bovenvermelde reden geen gehoor zult geven.

hi
door hipppo - Oct 14, 2016 om 14:25
303 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe gaat dat in zijn werk, producten niet goed scannen? Als de scan lukt hoor je een piepje, zolang je dat niet hoort is de scan niet gelukt. Ik zie als enige mogelijkheid dat één of meer producten überhaupt niet zijn gescand. De vraag is dan hoe die winkel dat heeft kunnen ontdekken, want dan moet er toch tenminste een bon zijn waar alle gescande producten op staan met daarbij de prijs. Als er producten niet gescand zijn staan ze ook niet op de bon, dus het blijft een raadsel hoe die winkel zo'n claim kan leggen. Vermoedelijk dus een lullig geintje van die vroegere schoolgenoot.

pe
door pebk - Oct 14, 2016 om 16:39
580 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt aan de situatie. Stel ik bent een vaste klant en ik weet ook wel dat ik x te weinig heb betaald, dan zou ik het bedrag wel betalen. Echter, wanneer ik het gevoel heb dat ze me een poot uit proberen te draaien, dan zou ik het niet betalen. Het is tenslotte gewoon een stukje ondernemersrisico.

Voor mijn gevoel is er nu een medewerker die denkt dat er een fout gemaakt is (of dat eventueel zelf fout heeft gedaan) en het vervolgens probeert goed te maken.

dm
door dmv - Oct 14, 2016 om 16:45
71 Antwoorden / 11 Vragen

Een aantal dagen later? Dan is er wel veel moeite voor gedaan om in contact te komen met haar. Met name wanneer ze toch een "bekende" was. Vraag me dan ook af om welk bedrag het gaat en hoe men zo zeker weet dat uw zus degene is die dit aangeschaft heeft. Ook al is het een "ons-kent-ons" situatie, in deze lijkt de winkel, dan wel de winkelmedewerkster degene is die verantwoordelijk is voor het (juist) scannen. Ik zou niet betalen. Laat de winkel het maar verhalen op degene die de fout aan de kassa heeft gemaakt.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2016 om 17:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wonderlijk verhaal dat ik niet zomaar geloof. Lijkt wel een weekendtrol.
Oké, wat ik zou doen?
Gewoon even langs gaan en het probleem uit de wereld helpen en er niet oeverloos over zeuren. Doen alsof je een volwassene bent.
Beslist ook niet zelf of iemand anders erover een topic laten openen op een of ander forum. Het lijkt wel de kleuterschool.
Ik zou ook niet op FB zitten en nog minder mijn gegevens daar verstrekken.
Ze kan zelf een lijst maken van de gekochte artikelen, die in die winkel opsommen en dan zal wel zo ongeveer duidelijk zijn of ze al dan niet (veel) te weinig betaald heeft. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar over een goedkoop vlooienmiddel zou gaan, het zal wel om een groter bedrag gaan.
Als zus overtuigd is van haar gelijk, nl dat ze alles heeft betaald dan had ze er al lang heen kunnen gaan en dat geldt ook w.b. de verontwaardiging over dat tegen die vriend iets gezegd wordt.

ma
door mariannegerhard - Oct 14, 2016 om 22:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het negeren.