Bi
door Bijenaf Apr 21, 2018 om 17:38
Geldzaken & recht

Betaling bij levering

Wij hebben een keuken gekocht bij keukenkampioen en nu moeten we als ze de keuken komen brengen gelijk het volledige bedrag betalen terwijl ze pas de volgende dag de keuken komen plaatsen. Is dit normaal, ik wilde een gedeelte de dag van brengen betalen en het restant pas als het apparatuur het doet en ikkan zien of er geen beschadiging zijn. Zij gaan hier niet mee akkoord en zeggen dat ze in hun recht staan en dat wij getekend hebben voor de offerte

9063 8 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Apr 21, 2018 om 17:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat is natuurlijk een goed idee van u ...

De Keukenkampioen vraagt géén aanbetaling bij de koop ... da's mooi meegenomen, maar dat er bij aanlevering alles betaald moest worden, dàt heeft u waarschijnlijk op het koopcontract NIET veranderd en gelden dus de door u ondertekende voorwaarden. Zo voorkomt een leverancier dat er spullen met de noorderzon vertrekken ... zònder betaling.

CITAAT: Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat het bezorgen en monteren van uw keuken niet op één dag gebeurt. Eerst bezorgen we alles, zodat de keuken zich goed kan aanpassen aan de temperatuur en vochtigheid in de ruimte. De volgende dag monteren we de keuken.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2018 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

dat wij getekend hebben voor de offerte

ARTIKEL 11 - De betaling

Koop en verkoop
1. De algemene betalingsconditie is betaling bij aflevering (contant of pinbetaling), ook als er aanneming van werk in de overeenkomst is begrepen. Afnemer mag er ook voor zorgen dat het bedrag voor aflevering al is bijgeschreven op de bankrekening van de ondernemer.
2. Een andere betalingsconditie afspreken mag, maar het is wettelijk verboden om een consument alleen betaling vooraf van de (restant)koopsom als betalingsconditie aan te bieden.
3. De ondernemer die in gedeelten levert mag bij elke deellevering betaling van het geleverde deel vragen. Voor elke deellevering ontvangt de afnemer een deelfactuur.

marita5
door marita5 - Apr 21, 2018 om 18:16
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bijenaf ,

Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regel .

https://www.keukenkampioen.nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden/

wi
door willems123 - Apr 21, 2018 om 18:42
117 Antwoorden / 16 Vragen

Niet alleen bij KK maar bij alles keukenwinkels, badkamer, kunststof kozijnen... Moet je altijd volle pond betalen voordat de materialen bij je aangeleverd wordt, dus niet bijzonder!

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2018 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat had u voordien moeten bedenken. Nu bent u te laat.

panter22
door panter22 - Apr 22, 2018 om 10:28
6599 Antwoorden / Vragen

Denk je nu werkelijk dat er voor €10.000 aan spullen bij jou in huis wordt gezet en dat je pas achteraf mag betalen?
Als je niet betaalt en je houdt de deur dicht, hoe krijgt de Keukenkampioen dan hun keuken terug.
Dat risico is veel te groot voor de Keukenkampioen.
En de monteur hoeft niet bij hen in dienst te zijn.
Een kwestie van gelijk oversteken.

gerbera
door gerbera - Apr 22, 2018 om 10:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

het restant pas als het apparatuur het doet en ikkan zien of er geen beschadiging zijn.
De keuken wordt geleverd en betalen bij afleveren is normaal. Eventuele schade of niet werkende apparaten is te constateren als de boel is geplaatst en aangesloten. Vanaf dat moment kunt u dit direct melden en aanspraak maken op garantie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2018 om 14:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Oh ja, sommige antwoorden? Hierover zijn al vaker problemen geweest met o.a. Keukenkampioen.
Ik vraag mij af wat u dan heeft ondertekend want normaliter is het zo dat de volledige betaling eerst plaats dient te vinden nadat aan de gehele opdracht is voldaan.
Het leveren maar nog niet plaatsen betekent m.w. rechtens dat er (nog) niet aan de overeenkomst tot levering en plaatsingen is voldaan.

Zo u wel alles al betaalt voordat aan de volledige overeenkomst is voldaan en er is het een en ander niet ok! Zie dan meer eens om uw  recht te halen bij Keukenkampioen.