tenormin
door tenormin Jun 20, 2021 om 00:48
Geldzaken & recht

Betaling via ING aan Belasting

Heb via ING, via scanner, een betaling overgemaakt aan de Belastingdienst over Zorgtoeslag. Bij het overmaken kreeg ik: betaling mislukt. Dus nog eens gedaan. Zie tot mijn schrik later: 2 maal afgeschreven. Bank doet niets en ik kon uiteraard niet storneren. Belastingdienst gebeld: "misschien" storten wij het binnen 6 weken terug. Waarom is er, én vanuit de bank zowel als de Belastingdienst geen enkele coulance? De dubbele betaling is niet voor de poes. Kan ik iets doen om, vooral over terugbetalen misschien betalen we u binnen 6 weken het teveel betaalde terug, iets doen? Het antwoord misschien baart me vooral zorgen. Vind het trouwens "lullig" dat ING zich verschuilt achter: u heeft het overgemaakt, Ja, nadat zij me informeerden dat betaling was mislukt.

4667 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 20, 2021 om 01:04
11533 Antwoorden / 51 Vragen

Heb via ING, via scanner, een betaling overgemaakt aan de Belastingdienst over Zorgtoeslag. Bij het overmaken kreeg ik: betaling mislukt.
Deze mededeling zie ik ook geregeld, dan wacht een 5 minuten en controleer mijn saldo/eventuele betaling. Als niet betaald start ik een tweede kans om te betalen, waarna weer controle op werkelijk betaald via saldo bank.

Dus nog eens gedaan.
Dàt was dus niet slim, zonder controle.

Zie tot mijn schrik later: 2 maal afgeschreven. Bank doet niets
Inderdaad de bank doet niets, u heeft vrijwillig betaald, dus kan en mag de bank niets doen, als de bank dit wèl zou mogen kunnen ze van alles terug draaien.

en ik kon uiteraard niet storneren.
Natuurlijk kon u niet storneren, dàt kan je alleen in geval van een onterechte betaling via machtiging door de ontvanger.

Belastingdienst gebeld: "misschien" storten wij het binnen
6 weken terug.
Ze zullen u zeker terugstorten, en binnen 6 weken zal best wel kunnen, ik denk dat ze meer dan 100.000 zenden betalingen per dag binnenkrijgen, om die ene van u eruit te hengelen is a: geen beginnen aan en b: dat gaat via een andere afdeling.

Waarom is er, én vanuit de bank zowel als de Belastingdienst geen enkele coulance?
Stel u even voor dat u bij de bel dienst werkt, dan u niet eens kunnen zoeken en vinden en zeker niet terug kunnen betalen. Daar moet je wel tekeningsbevoegd voor zijn, en gelukkig is niet iedereen dat daar.

De dubbele betaling is niet voor de poes. Kan ik iets doen om, vooral over terugbetalen
misschien betalen we u binnen 6 weken het teveel betaalde terug, iets doen?
Nee, u kunt niets doen, behalve afwachten, hooguit krijgt u nog 4% rente die de bel dienst u wettelijk zou moeten betalen.

Het antwoord misschien baart me vooral zorgen.
Tja, geduld is een schone zaak.

tenormin
door tenormin Jun 20, 2021 om 01:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@mahadma, ik heb deze mededeling nooit gezien, wist ook niet dat je moest wachten: had de bank me ook kunnen schrijven, vertellen of attenderen. Lijkt mij dan. Ik maak niet vaak iets over: bijna alle betalingen gaan automatisch. En geduld is een schone zaak geldt voor mensen die een buffer hebben.

mahadma
door mahadma Jun 20, 2021 om 01:49
11533 Antwoorden / 51 Vragen

@Tenormin, na een "mislukt melding" is controleren de enige remedie.Ik had het afgelopen week nog voor ziggo, betaling mislukt. Eerder had ik dat ook gehad en bleek er toch te zijn afgeschreven. daarom controleer ik altijd na het woord "mislukt" eerst de rekening.

tenormin
door tenormin Jun 20, 2021 om 12:15
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nogmaals, als ik dit had geweten dan had ik gewacht. Ik was niet bekend hiermee.

Donuts
door Donuts - Jun 20, 2021 om 01:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat geld komt wel terug en waarschijnlijk binnen 6 weken. Als u zoveel zorgtoeslag terug moet betalen, wordt het de hoogste tijd om het opgegeven inkomen te corrigeren. Blijkbaar is het opgegeven inkomen veel te laag.

tenormin
door tenormin Jun 20, 2021 om 01:28
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Sprietje, ik probeer al jaren van de te hoge zorgkosten af te komen (ja ik weet dat het mijn problemen zijn al is er iemand die het voor me invult, niet verantwoordelijk). Het opgegeven inkomen is ook te laag maar ik kan kennelijk niemand (die het invult voor me) duidelijk maken dat ik geen zorgtoeslag wil. Maar aangezien ik zo dyslectisch ben als een kip: mij lukt het niet om..... Ja, iedere maand de overbodige Zorgtoeslag apart zetten? Geen idee, dan heb ik een operatie nodig aan mijn hand. Gat erin repareren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 20, 2021 om 06:24
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

U bevindt zich "op glad ijs"......

Ik raad u aan om 1 van uw kinderen een volmacht te geven om uw financiële zaken af te handelen.

Dit is veiliger dan dat u uw buurvrouw uw pinpas toevertrouwt met pincode......

panter22
door panter22 Jun 20, 2021 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Degene die voor jou het inkomen voor de toeslagen invult, gaat kennelijk elk jaar weer inloggen op: Mijn toeslagen, en verlaagt je inkomen voor het volgende jaar.
De belastingdienst schat automatisch je inkomen voor het volgende jaar in en als je inkomen boven de €30.481 ligt, dan krijg je automatisch niets. Nu krijg je elke maand zorgtoeslag die je een jaar later weer terug moet betalen. Daar heb je niets aan. En voor de rente hoef je het ook al niet te doen.
Laat hem dus van die Mijn toeslagen afblijven en het probleem is opgelost.

tenormin
door tenormin Jun 20, 2021 om 23:36
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22. Mijn inkomen ligt onder de €30.481,00. Zal haar vragen om van Mijn Toeslagen af te blijven. 't Zijn altijd vrijwilligers die het voor me invullen. Ik ben vroeger, lang geleden al eens helemaal de mist in gegaan met huurtoeslag. Nogmaals, ik snap er nog steeds niets van maar moest na jaren, €16,000,00 terugbetalen. Logisch, had er geen recht op gehad. Wat me wel in de problemen bracht. Want dat was juist mijn buffertje. En het afgelopen jaar ging er alles kapot wat men zich maar bedenken kan: wasmachine, droger, TV (2 x) PC. Monitor en noem maar op. Dus buffertje nu pleitte. Klaag niet hoor, kan rondkomen per maand, maar tegenvaller op tegenvaller, beetje boel voor me. Want van die dubbele betaling, kennelijk mijn fout, kon ik een hele maand vooruit.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2021 om 03:10
1756 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Lees ik dat nou goed?

Een belastingschuld van 16 duizend euro????????

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2021 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Nee, u leest niet goed.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 20, 2021 om 06:15
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

Ik raad u aan om te stoppen met internetbankieren.

Vraag aan de ING een overschrijvingsboekje.

Maak van elke overschrijving een kopie voor uzelf.

me
door mein33 Jun 20, 2021 om 10:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@GA,

U doet voorkomen of daar alle "foutjes" mee voorkomen kunnen worden, helaas is dat niet zo.
Een schrijffout, verkeerd geplaatste punt of komma is ook snel gemaakt.
Briefpost welke niet aankomt is helaas ook aan de orde van de dag.

;-))

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 20, 2021 om 10:33
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als GA  iets van mijn moet krijgen komt hij maar even op de fiets langs om het contant op te halen!

Niet meer online is ramp... vele bedrijven zoals BeLASTIGdienst kun je niet eens meer contant storten!

tenormin
door tenormin Jun 20, 2021 om 12:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@GA, je behandeld me alsof ik seniel ben. Ik wist alleen niet dat je moest wachten na zo'n melding. Nu wel. Niets overschrijvingsboekje.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 20, 2021 om 13:10
1756 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

U bent in gevaar op financieel gebied : u geeft uw pinpas met pincode aan uw buurvrouw mee.

Het is wachten tot het echt goed fout gaat.

Donuts
door Donuts Jun 20, 2021 om 13:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Rare gewoonte van je GA, om 100x hetzelfde te herhalen! En dat niet alleen in dit topic! Kap daar eens mee.

Donuts
door Donuts Jun 20, 2021 om 13:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen

verkeerd geplaatste punt of komma is ook snel gemaakt. Inderdaad, moest gisteren ruim 2.700,- overmaken, daar maakte ik ruim 27.000,- van.;-)) Jammer voor de leverancier, zag ik het op tijd...

gerbera
door gerbera Jun 20, 2021 om 14:00
7357 Antwoorden / 14 Vragen

GA, ik vindt dit nogal onbehoorlijk zoals u op @tenormin reageerd. En stop eens met die adviezen daar wordt niet om gevraagd en haal die plaat, oh nee de hele Bruynzeel deuren fabriek,  voor uw kop weg.

Donuts
door Donuts Jun 20, 2021 om 14:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gerbera +10!

aurora1
door aurora1 Jun 20, 2021 om 19:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

en @gerbera, ook van mij +10
@ga: stop eens met uw onbehoorlijke gedrag en brutaliteiten!
Al die betweterigheid van u over mensen en situaties, hoe komt u daar toch bij? Zoek een hobby.

tenormin
door tenormin Jun 21, 2021 om 00:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, dat is kennelijk zijn hobby: van GA.

aurora1
door aurora1 Jun 21, 2021 om 00:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hij kan dan beter patience oid gaan spelen

Redacteur
door Redacteur Jun 21, 2021 om 15:14
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Houd het vriendelijk (en inhoudelijk) op dit forum a.u.b., óók in de reacties onder antwoorden.

ne
door neodutchio Jun 21, 2021 om 18:31
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, hoe zou u het vinden als wij onder elke reactie van u zouden zeggen dat u uw huis niet op orde heeft? Het is een puinhoop met oude meubelen. Zou dat iets toevoegen als dat ook totaal niets te maken heeft met wat u inhoudelijk daarvoor zegt?
Het lijkt mij sterk dat u daar ja op zal zeggen. Doe dat dan ook bij een ander niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2021 om 18:48
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik vind dat toch weer een vreemde vergelijking van u.

U leest al heel wat jaren de bijdragen van Tenormin : zo ook dit topic.

Uit dit topic blijkt, dat haar administratie niet op orde is.

Doordat zij internetbankiert.,neemt de chaos nog meer toe en komt zij nog dieper in de problemen.

Ik ben op dit forum gekomen om mensen te helpen, niet om mensen af te kraken of te krenken.

ne
door neodutchio Jun 21, 2021 om 18:54
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Waaruit blijkt dat Tenormin de administratie niet op orde heeft? Er komt bij het overboeken een foutmelding. Die foutmelding heeft werkelijk niets te maken met de administratie van Tenormin.
En kom je door internetbankieren dieper in problemen? Ik internetbankier al jaren en ik moet toch echt wel zeggen dat het omgekeerde waar is. Direct inzicht, direct betalingen doen, afboekingen op elk moment kunnen doen en meteen het nieuwe saldo zien.
U maakt een opmerking over mijn vergelijking, maar wat u zegt lijkt helemaal nergens op.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2021 om 19:02
1756 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Voor u persoonlijk is internetbankieren iets geweldigs totdat het fout gaat zoals bij Tenormin.

Als het fout gaat, dan zeggen de banken :"Het is uw eigen schuld".

Ik blijf liever ouderwets met mijn overschrijvingskaarten en contant geld.

Laat de belastingdienst maar lekker wachten op hun geld : ik heb er geen haast mee: de overschrijving gaat per post........

ne
door neodutchio Jun 22, 2021 om 10:01
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Fouten als deze zullen vaker voorkomen en worden ook altijd netjes opgelost. Dat u het 'risico' van online bankieren niet wilt lopen is uw keuze. Maar houd uw keuze ook gewoon bij u. En weet ook dat u net zo goed risico loopt.

Donuts
door Donuts Jun 22, 2021 om 11:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben op dit forum gekomen om mensen te helpen. @GA: Dan heeft u uw zelfkennis niet op orde.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jun 20, 2021 om 08:19
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Het geld gaat terug komen. Zelf deed ik vorig jaar een betaling aan de belastingdienst van een volledige bedrag. Ik was helemaal vergeten dat je bij betaling in 1 keer binnen een bepaalde tijd een x bedrag er af mocht halen. Nou ja, foutje dacht ik, kan gebeuren. Niet zo gek lang later was dat bedrag dat ik in mindering mocht brengen terug gestort. Ongevraagd en onverwacht.
U hebt nu 2 betalingen gedaan voor 1 rekening. Dat kan de belastingdienst ook niet inboeken en dus zal er 1 betaling terug komen.

Wat ik zelf altijd doe is mijn inkomen behoorlijk naar boven aanpassen bij de belastingdienst. Het hele jaar ontvang ik niets en eenmaal per jaar krijg ik het kindgebondenbudget en een smak belastinggeld terug. Het aanpassen van je inkomen kan gewoon online met je digid.

De tip van onze Amsterdamse vriend zal ik maar niet ten harte nemen. Een keer een fout door een systeem die opgelost wordt is geen reden om helemaal te stoppen met online bankieren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2021 om 10:25
1756 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik lees bovenaan bij het antwoord van Sprietje, dat het om een belastingschuld gaat van 16 duizend euro.....

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2021 om 10:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Dan nog maar eens lezen. Daar gaat het helemaal niet over.

ne
door neodutchio Jun 21, 2021 om 10:57
5145 Antwoorden / 12 Vragen

GA, wat heeft de huurtoeslag van toen te maken met de zorgtoeslag van nu?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2021 om 11:43
1756 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

TS heeft haar administratie niet op orde....

ne
door neodutchio Jun 21, 2021 om 12:37
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Nogmaals, wat heeft dat er mee te maken? Er is bij de overboeking een systeemfout geweest. Dat heeft niets met de administratie van TS te maken.

Scala NL
door Scala NL - Jun 20, 2021 om 08:45
23 Antwoorden / Vragen

Er zijn al een aantal antwoorden gegeven alleen ik vind dat er één ding ontbreekt.

Ja, het bedrag zal terugkomen. Als u verder geen openstaande bedragen bij de Belastingdienst heeft.

Ook als u wèl openstaande bedragen heeft en een vastgestelde beslagvrije voet, zal het terugkomen.

Ook zonder loonbeslag bepaalt dit namelijk de hoogte van uw besteedbaar inkomen.
Indien u openstaande bedragen heeft en er geen beslagvrije voet is vastgesteld, dan zal het teveel betaalde worden verrekend met het nog openstaande.

In dat geval kunt u een berekening beslagvrije voet aanvragen en deze zal, indien nodig, met terugwerkende kracht worden toegepast.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 20, 2021 om 08:49
16818 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals ook al gezegd: bij het ontvangen van een betaling die dubbel blijkt te zijn zult u ongetwijfeld  daarvan bericht krijgen en terugstorting van het teveel betaalde. Dat kan enige tijd duren en dat kan 6 weken zijn.  Indien u na langere tijd nog niets heeft vernomen resdp. terugontvangen kunt u bezwaar maken.

De bank kan in deze niets omdat u zelf heeft betaald. Het aspect van coulance is hier niet aan de orde.

ma
door marnix1 - Jun 20, 2021 om 09:56
256 Antwoorden / 22 Vragen

Oeps, dank voor uw verhaal, ik moet ook terugbetalen namelijk, ook via ING.
heb ineens een veel groter inkomen dit jaar en realiseerde me in mei dat de zorgtoeslag terug zou moeten,
Het doorgeven van dat hogere inkomen was eigenlijk best eenvoudig.
En ik heb inmiddels een terugvordering binnen over de eerste vijf maanden.

mahadma
door mahadma Jun 20, 2021 om 14:22
11533 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb de rabo en asn, ergo, ligt niet aan de bank.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2021 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

U moest een bedrag aan zorgtoeslag terugbetalen.ik neem aan dat dat de definitieve berekening over 2020 was en dat u het hele bedrag betaald hebt, weliswaar twee keer en dat u daarbij beide keren het aanslagnummer en dergelijke hebt vermeld.

Dan is het echt niet zo'n groot probleem en komt het tweede bedrag heus binnen de kortste keren terug. Zal zeker niet langerduren dan 14 dagen.

Zou u nog andere openstaande bedragen hebben bij de belastingdienst, daar ga ik nietvan uit, dan krijgt u bericht met de vraag of zij het teveel betaalde bedrag met een andere aanslag moeten verrekenen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2021 om 10:20
1756 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Ik lees hierboven bij Sprietje, dat het om een bedrag gaat van 16 duizend euro.......

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2021 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga
Stop met die onzin.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2021 om 11:43
1756 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger 1,

TS heeft haar administratie niet op orde.....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 21, 2021 om 13:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

ING maakte die fout melding wel vaker.

G A moet als hij dat krijgt maar 10x  dit  proberen....
hebben wij ook een keer feest.

ING  wil binnen bepaalde tijd verwerken en  als traag  een foute  melding.
Gewoon  Koffie of Biertje pakken en kwartier later kijken of het bedrag  is afgeschreven of nog niet!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 20, 2021 om 10:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Elk bedrijf  loopt dit risico.

Als er iets stoorde en je bleef betalen?
Een nieuwe klant kocht   7x hetzelfde binnen  4 minuten.

Wat doe je dan met  als ik de reeds betaalde niet zie en  7 Wasmachines ga leveren?

Ik mailde deze terug  en 6x retour gegeven... beter dan 6x retour ontvangen....

Maar bij twijfel of storing?
Neem een Capuchino   en  kijk 10 minuten later naar je saldo of er  is overgeboekt of nog niet.

De Betaling Mislukt melding kreeg ik ook bij andere Banken wel eens.
Geen ING probleem maar  overbelast systeem.

Neem rustig de tijd na een Betaling Mislukt melding.
Deze word meestal door teveel  klanten veroorzaakt, niet bij Belastingdienst maar ING zelf.
Zodra probleem is opgelost komen dan alle betalingen door helaas.

Of als het een groot bedrag is dat je niet 2x wilde  kwijtraken....
Dagje later kijken of echte Mislukt of alsnog uitgevoerde opdracht.

Helaas is de Belastingdienst erg groot en lomp dus die bellen zal nauwelijks helpen.
Of heb je een werknemer in jou straat of  in jou vriendenkring...
Die kan met uitdraai ING  wel  dit ietsje sneller doen...
Helaas is mijn vrouwtje  nu met  Pensioen....

U is beslist niet de enige die dit ING probleem zit.

Advies;  Doe het in de ochtend vroeg voor 9.00 uur.
Dan zijn er zelden storingen  bij alle grote banken.

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2021 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Als ik mij wel herinner hebt u wel recht op zorgtoeslag. Het is heel eenvoudig om de hoogte van het inkomen via Toeslagen aan te passen, zodat u niet met (grote) terugbetalingen wordt geconfronteerd.

Als het u niet lukt via de site Toeslagen, kunt u ook nog altijd even de afdeling Toeslagen bellen, via het keuzemenu, en daar vragen of zij het inkomen naar boven willen bijstellen.

Om het bedrag van het inkomen te schatten, telt u de bruto bedragen van uw inkomens op. Dus AOW, plus vakantiegeld, plus de pensioenen. Dan telt u er voor de zekerheid zeg € 1.000 bij op en laat dat totaal bedrag uw toetsingsinkomen zijn.

Dan krijgt u maandelijks niet teveel voorschot en bij de definitieve beschikking krijgt u, wat u te weinig hebt gehad alsnog uitbetaald.

Donuts
door Donuts Jun 20, 2021 om 11:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom niet gewoon het verzamelinkomen van de definitieve aanslag 2020 + € 1.000,- er bij optellen?

panter22
door panter22 Jun 20, 2021 om 11:03
6599 Antwoorden / Vragen

De belastingdienst schat het inkomen voor het lopende jaar op basis van het inkomen van het vorige jaar. Op dat inkomen krijg je de toeslagen.
Als het inkomen steeds een stuk hoger is dan  opgegeven, dan krijg je een brief van de belastingdienst dat het inkomen voor het lopende jaar aangepast wordt.
Kennelijk past iemand steeds het inkomen naar beneden aan.

tijger1
door tijger1 Jun 20, 2021 om 11:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sprietje

Misschien waren er in 2020 veel aftrekposten?

Donuts
door Donuts Jun 20, 2021 om 12:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zou kunnen, maar ik schat in van niet... Tenormin, kan daar uitsluitsel over geven.

tenormin
door tenormin Jun 20, 2021 om 12:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, nee, er waren ook in 2020 geen aftrekposten. Ik zet, zoals je me vroeger al adviseerde, de door mij ontvangen Zorgkosten nu gelijk apart. Alleen twee keer, ik hoop inderdaad dat ze het terugstorten, is wat gortig daar ik uiteraard ook de Inkomstenbelasting moest betalen. Ik zal mijn persoon voor volgend jaar vragen er €1.000,00 bovenop te gooien. En er zijn geen te verrekenende kosten. Betaal trouw en stipt.

tijger1
door tijger1 Jun 20, 2021 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Als u de definitieve aanslag inkomstenbelasting 2020 al hebt gehad, dan kunt u het verzamelinkomen vergelijken met de schatting van het toetsingsinkomen voor het jaar 2021. Is dat laatste inkomen te laag, dan kunt u het nu al laten aanpassen, zodat u in de aankomende maanden wat minder krijgt, maar geen of nauwelijks naheffing. Wel zo prettig.

Donuts
door Donuts Jun 20, 2021 om 13:40
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als het inkomen maar 1.000,- te laag was ingeschat, had u niet zoveel hoeven terug te betalen. Er is dus meer aan de hand.

tijger1
door tijger1 Jun 20, 2021 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sprietje

Of iets veel of weinig is, hangt niet per se van de hoogte van het bedrag af.

Donuts
door Donuts Jun 20, 2021 om 14:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1: Ik ben duf, dus misschien begrijp ik uw opmerking niet goed. Of misschien verwoord ik het niet goed. Wat ik in ieder geval bedoel dat als je inkomen bijv. 25.000,- is en je vult in 24.000,- als jaarinkomen in, dat het dan nooit veel kan zijn wat je teveel aan zorgtoeslag hebt ontvangen.

tijger1
door tijger1 Jun 20, 2021 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De één vindt € 100 terugbetalen veel en de ander vindt € 100 terugbetalen peanuts.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 21, 2021 om 13:47
1389 Antwoorden / 10 Vragen

€100,-  Pinda's?

Die hoef ik niet,

maar  we hoeven niet te weten of bepaalde  ruim zitten  of  net aan elke maand rond komen.

Tenor  -  mag zelf weten  of hij antwoord,  maar  als je nog een  Voucher tegoed hebt, en deze erbij?

Het is veel voorkomende fout bij  teveel transacties bij ING helaas.
volgende keer bij deze melding,  biertje pakken en tot straks.

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2021 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is helemaal geen veel voorkomende fout.

me
door mein33 Jun 22, 2021 om 10:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

€100,-  Pinda's?

Betaal € 43,00 voor 10 kg. ongebrande gepelde pinda's.
De eekhoorns en veel gevleugelde vrienden zijn er dol op.  ;-))

Topantwoord

Iv
door Ivo W - Jun 20, 2021 om 11:18
729 Antwoorden / Vragen

Als u het juiste betalingskenmerk heeft ingevuld bij de betaling, dan wordt het dubbel betaalde bedrag automatisch verbonden aan uw Burgerservicenummer. Het bedrag wordt daarmee aan u toegekend.

Of u het bedrag ook daadwerkelijk op uw rekening teruggestort krijgt, hangt er vanaf of u nog andere openstaande bedragen heeft bij de belastingdienst. Wanneer er nog andere bedragen open staan waarvan de betaaltermijn inmiddels verlopen is, dan wordt het bedrag wat nu teveel betaald is, automatisch verrekend met die openstaand schuld.

Als u verder geen schulden bij de belastingdienst heeft, of wanneer het teveel betaalde bedrag groter is dan de eventuele openstaande belastingschulden krijgt u het resterende saldo binnen een paar weken weer op uw rekening teruggestort.

Dat de medewerker aan de telefoon zegt dat u het "misschien" terug krijgt, is dus vanwege die automatische verrekening met andere schulden.

Donuts
door Donuts - Jun 20, 2021 om 13:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@mahadma: ik vraag me af wanneer die melding 'betaling mislukt' komt. Kan het zijn dat je dan langer (te lang?) bezig bent geweest met de transactie?

tijger1
door tijger1 Jun 20, 2021 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat vraag ik me ook af. Nog nooit gehad. En dat die betaling dan toch wel uitgevoerd is, is nog wonderlijker.

Donuts
door Donuts Jun 20, 2021 om 14:05
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zowel @mahadma als @tenormin gebruiken de handscanner. Ik denk u niet? (Ik ook niet trouwens en nog nooit zo'n melding gekregen.)

tijger1
door tijger1 Jun 20, 2021 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik betaal met de ING app.

mahadma
door mahadma Jun 20, 2021 om 19:08
11533 Antwoorden / 51 Vragen

Wij gebruiken zowel de asn als de rabo handscanner, in beide gevallen gaat het wel eens "fout".

tenormin
door tenormin Jun 20, 2021 om 23:13
16823 Antwoorden / 108 Vragen

(Bijna) iedereen weet dat ik geen mobiel heb, ook niet mobiel ben. Met de overstap van TAN naar SCAN ging er van alles fout; toen begreep ik wel dat het nog niet soepeltjes verliep bij de bank. Soms moest ik tig keer scannen, dus dan wachtte ik een dag. Maar de laatste tijd ging het "super": had bijna de scan nog niet voor het screen voordat ik al mijn code moest intoetsen: dus ik dacht: dat zit wel snor. Maar goed, jullie hebben me er van overtuigd dat het teveel betaalde wel teruggestort zal worden: daar houd ik me dan maar aan vast.

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2021 om 14:31
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Allemaal bedankt voor de gegeven antwoorden. Ik weet het nu wel. Fijne rest van de Zondag.

tenormin
door tenormin - Jun 21, 2021 om 16:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Even een "blij" berichtje mijnerzijds: jullie hadden gelijk: de Belastingdienst heeft het geld teruggestort. ☺ Met de mededeling te veel betaald. Top.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 21, 2021 om 18:38
7177 Antwoorden / 3 Vragen

Binnen 6 weken mooi. :-))

tenormin
door tenormin Jun 21, 2021 om 18:56
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppy, precies: die 6 weken, daar werd ik huiverig van.

ne
door neodutchio Jun 22, 2021 om 10:03
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, kom er maar in. Benieuwd wat zijn reactie hier op is.

Gr
door Grunn1 Jun 22, 2021 om 10:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kan je een foto uploaden waar duidelijk op staat wat er is teruggestort

gerbera
door gerbera Jun 22, 2021 om 10:30
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Zie dat de "berichten" van de amsterdammer verwijderd zijn;-))
@tenormin, mooi dat het is opgelost☺

Donuts
door Donuts Jun 22, 2021 om 11:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Gerbera: het barst nog van de NIET inhoudelijke berichten van GA.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2021 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Nog even een advies.

Als het bedrag wat u nu maandelijks aan zorgtoeslag krijgt gelijk is aan de maandelijkse ontvangt van verleden jaar, of een klein beetje hoger, betekent dat dat u volgend jaar weer een (flink) bedrag moet terugbetalen.

Met één telefoontje naar de afdeling toeslagen regelt u dat het geschatte inkomen voor 2021 wordt verhoogd, zodat u de aankomende maanden minder krijgt. Waardoor er geen of nauwelijks navordering volgt. Wat u eventueel te weinig gekregen hebt, wordt dan volgend jaar uitbetaald.

tenormin
door tenormin Jun 22, 2021 om 11:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, dat heb ik gelijk gedaan na je eerdere advies, dank je wel.

tijger1
door tijger1 Jun 22, 2021 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfect.