jo
door jovanlijssel Jun 16, 2017 om 15:50
Geldzaken & recht

Beveiliging tele-bankieren

Ik ontving een brief van ING. Hierin stond, dat de huidige beveiliging van bankieren met PC o.i.d. komt te vervallen per 1 juli 2017.
Nu moet eenieder, die na deze datum nog veilig wil bankieren met de PC, op eigen kosten een door ING uitgezochte beveiliging downloaden.Echter de kosten hiervoor zijn voor de client. Is het niet zo, dat de bank een zorgplicht heeft jegens zijn clienten m.b.t. de veiligheid ? Ik vind dan ook, dat de ING deze beveiliging zelf standaard GRATIS moet aanbieden. Immers de huidige, die dus binnenkort vervalt, was ook gratis. Het is in het belang van de bank, dat alles veilig verloopt. Hoe denken jullie hierover ?? Ze gaan maar door ........

3137 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 16, 2017 om 15:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gaat het soms om dat vervelende, waardeloze Trusteer Rapport?

Ik mag toch aannemen dat je zelf al een ander beveiligingsprogramma op je p.c. hebt staan? Hoef je verder niets te kopen / te installeren.

Beveiliging is het pakkie aan van de gebruiker, niet van de banken en/of andere organisaties.

gerbera
door gerbera - Jun 16, 2017 om 16:00
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ben nieuwgierig wanneer u die brief heeft ontvangen, zelf nog niet gezien. Beveiliging van uw Pc is uw eigen verantwoording, die kan ING niet opleggen. Ben in blijde verwachting op de brief om te lezen wat er nu werkelijk in staat.

jo
door jorisw - Jun 16, 2017 om 16:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijk mij niet de taak (en verantwoordelijkheid) van een bank om ervoor te zorgen dat hun klanten op een veilig systeem werken. De beveiliging is immers niet exclusief voor bankieren maar voor al het internetgebruik. De zorgplicht van de bank is om er voor te zorgen dat het bankverkeer veilig is, dus door de klanten te waarschuwen en te helpen om een veilige omgeving op te zetten. Niet dat zij er ook voor moeten betalen.

kv
door kvjapio - Jun 16, 2017 om 16:02
281 Antwoorden / Vragen

Staat uw naam boven die brief? Het lijkt namelijk op een nepbrief. Ik kan niks vinden over nieuwe beveligingsnormen van ING - en een bank zal nooit pas 14 dagen van tevoren zoiets melden.

Wat uw opmerking over zorgplicht betreft kan ik u niet volgen. De zorgplicht houdt goede informatie en advisering in, niet het gratis aanbieden van producten. En dat 'alles veilig verloopt' is net zozeer in uw eigen belang als in dat van de bank.

Cookies
door Cookies Jun 16, 2017 om 16:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is geen nep brief.

Cookies
door Cookies - Jun 16, 2017 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees hier dat het inderdaad om Trusteer Rapport gaat https://www.antimalwaresoftware.nl/ing-ibm-trusteer-rapport/

marita5
door marita5 - Jun 16, 2017 om 16:05
11523 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jovanlijssel ,

Word al over gesproken op het forum van ING , heeft betrekking op Trusteer Rapport wat gaat verdwijnen , klik op de rode regel .

https://community.ing.nl/t5/Betalen-Creditcards/Advies-van-ING-over-beveiliging-van-de-PC/m-p/184300#M17113

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2017 om 16:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

op eigen kosten een door ING uitgezochte beveiliging downloaden.

Echt niet. Zou nog maar eens goed kijken/lezen.
Heb je nu Trusteer van de ING?

Cookies
door Cookies Jun 16, 2017 om 16:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vanzelfsprekend heeft TS Trusteer.

edrick3
door edrick3 Jun 16, 2017 om 16:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Echt? ;-)  En je vraagt je dat in je 1e reactie zelf af. Tja ...

Cookies
door Cookies Jun 16, 2017 om 16:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klopt, maar ondertussen is allang duidelijk dat het idd om Trusteer gaat.

edrick3
door edrick3 Jun 16, 2017 om 16:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat leek mij ook. Je reactie van 16.03 uur schaft klaarheid.

diumenge
door diumenge - Jun 16, 2017 om 16:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarmee gaan ze maar door?

Ze gaan maar door ........

Cookies
door Cookies Jun 16, 2017 om 16:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed: Mensen op kosten jagen, gezien het woordje 'gratis'. Alsof Trusteer voldoende beveiliging biedt.

Ge
door Genee - Jun 16, 2017 om 17:17
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Vergeleken met Trusteer rapport heeft u aan de gratis HitmanPro.alert versie voldoende.