Bo
door Boudewijn 45 Oct 27, 2016 om 00:27
Geldzaken & recht

Bevoegdheden van Facebook

Nou had ik toch een vraagje over fb mogen die zomaar om je identiteit vragen bijvoorbeeld rijbewijs of identiteitskaart enzovoort geef je dat niet is je account weg zonder geldige reden en als je vraagt wat er loos is krijg je te horen dat je meerdere profielen hebt terwijl dat niet zo is is hier iets tegen te doen mvg Boudewijn

23602 15 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2016 om 01:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daar kun je niks tegen doen. Heb je al gegoogeld of er soms nog eenzelfde gebruikersnaam wordt gebruikt op FB?

Als je echt persé weer op FB wilt, kun je een kopie ID mailen naar ze, maar wel je BSN eerst onleesbaar maken (op 2 plekken) voordat je mailt. Meer info vind je op https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2013/01/10/laat-u-niet-zomaar-kopieren-voorkom-fraude-met-een-kopie-van-uw-identiteitsbewijs (even naar beneden scrollen).

Bo
door Boudewijn 45 Oct 27, 2016 om 09:42
Antwoorden / 1 Vragen

Nou er was niks aan de hand ik zit te chatten met iemand en ineens fb weg voor identiteit verschillende mails verstuurd geen antwoord van fb terug en er is ook maar een gebruikersnaam van mij

Cookies
door Cookies Oct 27, 2016 om 10:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Van FB hoef je verder echt niks te verwachten. Enige oplossing is FB hun zin te geven en een kopie ID te mailen op de manier die ik al schreef. Of FB laten voor wat het is.

eclipse
door eclipse Oct 28, 2016 om 15:51
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Carola83, was het nu Ca 2 weken terug, dat "radar"achter de klantenservice van FB aanging ? was het kassa ? was het niet zo dat ze nergens iemand konden vinden, en dan eindelijk de "baas,,  van de klantenservice in Zwitserland woonde, maar op de datum van afspraak met vakantie was ?? ik ben 2 maal geblockt, eenmaal omdat ik een in humor getekende verjaarskaart stuurde , een op zijn buik liggende chippendael, met een taart op zn bil, gwoon een leuke tekening, mocht niet 3 dagen eruit .... later zette iemand  een in het kader van zwarte piet een blanke dikke dame met 2  grote negerl*lle op mijn pagina , afz  onbekend, ik kreeg hem te zien toen ik inlogde en dat ik voor "straf "een maand  eruit lag, dus als iemand  wie dan ook je niet bevalt, zet er porno neer en hij/zij krijgt  nog  net geen stokslagen, even kijken hoe het alweer ging  met afbeelding plaatsen

de
door dehenky Oct 28, 2016 om 16:18
15 Antwoorden / 3 Vragen

@Eclipse Arjen Lubach had daar als ik het me goed herinner twee weken geleden ook nog een item over. Hij zocht uit waar de helpdesk/klantenservice van Facebook Nederland/Europa gecontacteerd kon worden en dat was bijna niet te doen. Hij vond net een nummer dat ie kon bellen ergens onderin een PDF bij een bedrijf die vroeger diensten voor Facebook deed. Uiteindelijk ook niet echt een succes verhaal, hij kreeg wel antwoord maar weet niet meer wat daar naar voren kwam. Moet ik even die uitzending terugkijken. Maar kortom: Facebook is gewoon een onderdoordringbare bunker helaas

dokun
door dokun Oct 28, 2016 om 16:21
152 Antwoorden / 0 Vragen

@Eclipse,

Gaat het wel goed met u.?  U vervuild dit topic (alweer)  met u vreemde warigge reacties die ook niet helemaal kloppen. U jokt gewoon!

aurora1
door aurora1 - Oct 27, 2016 om 01:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bekijk eens deze app voor veilige kopieën id etc. van de Rijksoverheid: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.milvum.kopieid&hl=nl

de
door dehenky - Oct 27, 2016 om 10:48
15 Antwoorden / 3 Vragen

Meestal vragen ze dat alleen als ze twijfel hebben of je wel je echte naam gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld vrienden die bijv. Gaatjeniksaan als achternaam gebruikten en aangezien dat niet hun echte achternaam is werden zij gevraagd om hun identiteitskaart o.i.d. om te verifieren. Komt volgens mij omdat het Facebookbeleid is zodat je niet onder een pseudoniem allemaal haatdingen kan verspreiden.

eclipse
door eclipse - Oct 27, 2016 om 11:41
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Wees "blij" dat je nog antw.krijgt  van het polit buro van facebook,als iemand een naaktte vent of  vrouw op je profiel zet lig  je er een maand  uit, als je dan schrijft dat ze de plaatser moeten blokken,en dat jij er niets aan kunt  doen komt er écht geen antwoord.toegestaan zijn,afgehaktte hoofden, lijken in verrestaat van ontbinding, idiote  filmpjes van ontploffende varkens  enz, het mag allemaal , maar een blote borst ? Ben je gebannen omdat je je onbeschoft hebt  gedragen, kunnen ze inoverleg met je id je account  weer vrijgeven, maar dat duurt min. 2  maanden, ook eisen ze dat je de geboorte naam gebruikt,heel normaal overigens, dan ben je in persoon aanspreekbaar, maar ik heb op facebook al zoveel idiote namen voorbij zien komen, verbazend  hoe creatief  sommige zijn, Gistermiddag zat ik met Cestlavie te chatten ? en ze is 17 jaar jong..aangezien het mijn Nichtje  betreft weet ik wel beter. mja  de hersenspinselen van de stasi van facebook zijn onnavolgbaar ...zie  dehenky hierboven beschreven.

jo
door jorisw Oct 27, 2016 om 11:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je je niet kunt vinden in het beleid van Facebook begin je toch gewoon zelf een social network waar je het allemaal doet op een manier die JIJ goed vindt? Niemand verplicht je om Facebook te moeten gebruiken.

eclipse
door eclipse Oct 27, 2016 om 16:53
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Jorisw, FB, gebruikt  van origine een amerikaans rechtssysteem in Europa, verwacht je op deze domme reactie een serieus antw. ?  Tevens  gaf  ik alleen de rare kronkelingen van FB aan, niet de reglementen. net als op de kassa site conformeer je je aan de eisen en grenzen die een site stelt, deze moeten echter wel transparant  en eerlijk wezen, Fb gebruikt  trefwoorden, type "blotevrouw" of man , op zeker dat er een meldinkje bij facebook Nederland  binnenkomt, net zoals ik op google meldingen krijg  over chiclyden, Echter lijkt me toch dat ook JIJ weet van de kronkels  van het Amerikaans systeem, je mag wel met een doorgeladen wapen door de straatjes  lopen, maar roep je  F*ck dan heb je een probleem , ik mag je erzeker wel aan herinneren dat bij een Amerikaans intervieuw de boel werd  verziekt  door piepjes, als er een woord werd gebruikt , mag ik je r ook aan herinneren dat er een 5 tal Europese landen naar de rechter zijn om facebook aan te klagen wbt privicy. schending  van fotorechten van gezichten van mensen, en daar geen vergoeding  voor geven maar zelf  wel reclame gelden genereren ... enz, etc, usw

bokskabouter
door bokskabouter Oct 28, 2016 om 15:52
32 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u dit warrige verhaal in het Nederlands vertalen ?

eclipse
door eclipse Oct 28, 2016 om 16:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Pak een woordenboek, ??

dokun
door dokun Oct 28, 2016 om 16:14
152 Antwoorden / 0 Vragen

@Eclipse,

Wat een slap en warrig geouwehoer! Het klopt niet eens wat u zegt!

Uw reacties hebben niets van doen met dit topic. Als u zo veel problemen heeft met FB moet u bij FB uw retirade gaan afsteken en niet hier dit topic vervuilen!

leo1949
door leo1949 - Oct 28, 2016 om 11:28
16 Antwoorden / 0 Vragen

Facebook zal hier volgens mij nooit om vragen dit zijn volgens mij oplichters die geld nodig hebben, uw geld.
Dus dit BESLIST NIET DOEN

Cookies
door Cookies Oct 28, 2016 om 14:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onzin!

dokun
door dokun Oct 28, 2016 om 16:16
152 Antwoorden / 0 Vragen

FB vraagt hier juist wel om als zij denken dat u niet uw echte naam gebruikt. Dit staat ook gewoon in de voorwaarden van FB. Voortaan niet zo maar iets roepen maar u eerst informeren. Met zo maar iets roepen kunt u mensen op het verkeerde been zetten...

opaplop
door opaplop Oct 28, 2016 om 17:55
76 Antwoorden / 12 Vragen

Een advies,doe niet aan al die onzinnige dingen als FB mee,je komt er niet meer van af. En wat heb je eraan om al die onzin erop te zetten,pak gewoon de telefoon of spreek de mensen gewoon persoonlijk aan,niet iedereen hoeft je hebben en houden te weten.

qwerty789
door qwerty789 - Oct 28, 2016 om 11:32
7 Antwoorden / 0 Vragen

Spam !!! ???

we
door weethet - Oct 28, 2016 om 11:50
107 Antwoorden / 2 Vragen

nooit doen idd

ma
door magda - Oct 28, 2016 om 11:52
38 Antwoorden / 13 Vragen

Leo1949 Facebook kan wel vragen om id.bewijs. Binnen een groep waar ik lid van was kregen veel leden een bericht van Facebook security of andere daarop lijkende namen. In het bericht was een link geplaatst, als mensen op de link klikten waren ze de pineut. Het bericht kwam van hackers. Ik heb een dergelijk account ook gemeld. Ik kreeg onderstaand antwoord van Facebook

Je hebt Fb-Safety Centre anoniem gerapporteerd omdat deze zich voordoet als iemand anders.
RAPPORT BEOORDEELD
Ons antwoord
26 september
Bedankt voor je rapport. Je hebt er goed aan gedaan dit aan ons te laten weten. Na het profiel te hebben bekeken dat je hebt gerapporteerd, hebben we besloten rechtstreeks contact op te nemen met de eigenaar van het account. Als we denken dat een profiel nep is of de eigenaar zich voordoet als iemand anders, vragen we diegene om zijn/haar identiteit te bevestigen. Als we iets zien in een profiel wat in strijd is met de richtlijnen voor de community van Facebook, verwijderen we het.
We waarderen je hulp. Hierdoor blijft Facebook veilig en prettig voor iedereen.

Let wel op: boodschappen van Facebook vind je in je support inbox, nooit als een bericht in de chat. Als via een chat bericht wordt gevraagd om ID....reken dan maar dat het nep is

adriaan2
door adriaan2 - Oct 28, 2016 om 14:09
104 Antwoorden / 0 Vragen

NIET DOEN. Waarschijnlijk is het nep fb en is men uit op Uw gegevens om die te misbruiken. Bij mij FB nog nooit om enige id gevraagd.

latevogel
door latevogel - Oct 28, 2016 om 14:44
86 Antwoorden / 0 Vragen

Erg vreemd vind ik het gedrag van FB, als je jouw account wilt verwijderen moet je erg veel moeite en inzet tonen maar als het belang van FB in zicht komt, dan helpen ze jou zelfs een handje. "Geweldige lui zijn het". ;)

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 28, 2016 om 18:50
229 Antwoorden / 6 Vragen

In principe mogen zij dat vragen,waarschijnlijk omdat er meerdere mensen met dezelfde naam op Facebook staan.Leuk is het niet natuurlijk.

mo
door mof - Oct 28, 2016 om 20:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

1) ze mogen het vragen maar je bent niet verplicht het af te staan
2) fb mag zelf bepalen onder welke voorwaarden je een account mag hebben. Je bent niet verplicht een fb account te hebben
dus als jij niet wilt aantonen dat je niet meerdere accounts hebt, ja, dan kan fb je account wissen
er bestaat niet zoiets als "recht op een fb account"

ioannes
door ioannes - Oct 29, 2016 om 15:40
20 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, driewerf nee ergo: weigeren een pas of rijbewijs aan de NSA te verstrekken - weet jij wat Markje's FB daarmee doet dan? Je pas is daarbij eigendom van de Staat der Nederlanden? Nimmer dus!

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 30, 2016 om 13:42
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom kreeg ik deze niet?

Zelf meerdere accounts en ook familie en totaal 17 namen op 1 IP adres?
Vermoedelijk fraude en  niet reageren.
Wel kan er een vermoeden zijn maar weigeren kost hun klanten en omzet, dus zullen ze alleen bij bewezen fraude doen.

Ik heb prive en zakelijk gebruikers namen want dat houd ik graag appart.