he
door henk230464 Apr 16, 2022 om 18:17
Geldzaken & recht

Bezorging Kpn pakjes buitenland

Regelmatig bestel ik in Engeland, cd's en vinyl.
Hiervoor betaal ik inklaringskosten, geen probleem, bestel direct bij de artiest[en], extra kosten calculeer ik in.
Sinds goed 2 maanden, is het 1 grote puinhoop, vriendelijk gezegd.
Betaalverzoek wat nog gewoon via de post bezorgd wordt, wordt te laat bezord, ergo betalen via internet kan niet meer.
Daarna ook geen bericht, dat het bij een afhaalpunt ligt, ik weet wel beter, en haal het dan zelf daar op, doe ik dat niet, dan wordt het retour gestuurd.
Storend is wel, dat ik hierdoor 3 euro extra betaal aan zgnde inklarings/administratie kosten.
Vandaag is echter het hoogtepunt bereikt, ik weet, want ik heb het zelf besteld, dat er 2 pakjes onderweg zijn uit de UK, van iemand die mij vaker pakketjes heeft gestuurd, ergo mijn adres is bekend....bij de afzender.\
Brief is geadresseerd aan "Unknown"..[letterlijk], een fantasieadres wat in mijn woonwijk niet bestaat, alleen postcode, huisnummer, en woonplaats klopt.
Het online betaalverzoek is geldig tot vandaag 16 april 2022. Ergo wil ik betalen, is het betaalverzoek al verlopen. Ergo 2, i.pv. € 5.26, betaal ik weer € 8.26.....en de fantastiwche service kennende, kan ik vanaf Dinsdag weer elke dag naar het afhaalpunt, om te vragen, of mijn pakje er ligt, en moet ik hopen dat er een medewerker is, die mij kent, en dat ik het pakje mee krijg, want ik kan mij niet identificeren als "Unknown".  Ik heb natuurlijk al geprobeerd contact op te nemen met postnl,, maar de onzin van chatbots of facebook, waar niet gereageerd wordt, is ook niet goed voor de bloeddruk. Dus Dinsdag, maar bellen, en de gebruikelijke excuses aanhoren.....heb liever gemotiveerde medewerkers die hun werk goed doen. Dan maar een manager minder bij postnl.

4097 7 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 16, 2022 om 19:36
2033 Antwoorden / Vragen

Binnen de EU heb je vrij verkeer van personen en goederen, daar valt de UK niet meer onder en dus gelden er andere regels en zijn er problemen. Stop met importeren of leef met het nieuwe regime en de bijbehorende problemen.

tenormin
door tenormin Apr 16, 2022 om 19:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

De TS is zich daarvan bewust, dus.... hij klaagt alleen over de leveringen sinds 2 maanden.

he
door henk230464 Apr 16, 2022 om 20:06
2 Antwoorden / 2 Vragen

HENKDEZEVENDE, heb je mijn verhaal goed gelezen....?TENORMIN snapt het wel.
Nieuw regime? en bijbehorende problemen? Grote woorden, voor een zakelijke transactie, die door de vervoerder niet goed uitgevoerd wordt.
Dhl en Ups, sturen netjes de factuur, NA het afleveren van het pakket, heb hier ook de nodige, alleen maar positieve ervaringen mee, zo kan het dus ook.
Ik verstuur en ontvang sinds 1984 al pakketten en pakjes wereldwijd, dus ben niet echt een onervaren verzender....ontvanger.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 16, 2022 om 20:20
2033 Antwoorden / Vragen

Dan zou ik voortaan DHL of UPS gebruiken en het probleem is blijkbaar opgelost.
En 'grote woorden'? Als uw vervoerder zijn werk niet goed uitvoert, uw woorden, neem ik gezien het zakelijke karakter van uw bezigheden aan dat er dan ook sprake is van contractbreuk, dan kunt u, als zakenman, uw schade gewoon gaan herhalen.

rj
door rjw Apr 16, 2022 om 21:04
3249 Antwoorden / 5 Vragen

@tenormin: tot voor kort werden veel zaken bog doorgelaten vanuit de UK omdat ze hun systemen nig niet op orde hadden. Vanaf begin dit jaar doen ze dat niet meer, maar ze hebben nog steeds hun systemen niet op orde. De douane in de UK is 1 grote chaos. Zie ook de files van tientallen kilometers richting dover o.a. doordat de douane alle vracht niet kan afhandelen door falende systemen. De EU is zo gek nog niet.

me
door mein33 - Apr 16, 2022 om 20:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wist niet dat KPN ook al een pakketbezorgdienst had, maar mooi om te weten. ;-))

sira
door sira Apr 16, 2022 om 20:58
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Zou hij soms PTT bedoelen? ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2022 om 20:26
16818 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat is dan mogelijk een van de gevolgen van Brexit en hoe dan ook js de verzender degene die verantwoordelijk is voor juiste verzending en goede bezorging. Dat is niet PostNl (Kpn is de telefoon en internet provider en houdt zich niet bezig met post! (U noemt later wel Post NL) Hoe dan ooik, dit al geprobeerd ondanks het gegeven dat de verzender in beginsel verantwoordelijk is: https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/ .

Nogmaals: u stelt dat het jiuiste adres bij de verzender bekend is, het lijkt mij dat men dan bij PostNl niet iets anders kan bedenken. Helaas!

he
door henk230464 Apr 16, 2022 om 21:24
2 Antwoorden / 2 Vragen

De verzender geeft de opdracht, in dit geval aan de Royal Mail in het VK, om zorg te dragen voor transport naar Nederland, waar Postnl het overneemt. Na het inklaren, ik heb het hele inklaar verhaal al uitgelegd.
Postnl is verantwoordelijk voor het correct bezorgen van het pakket. cq de brief met het betalingsverzoek.
Deze verzender, heeft al vaker pakketjes naar mij gestuurd, alle contacten lopen via mail, en ik geef echt niet het adres "Unknown" met een fake straatnaam door.....
Het handschrift van de afzender is duidelijk leesbaar, komt bij meer over als desinteresse/leesblindheid bij postnl.
Ja heb al postnl op de hoogte gesteld, zoals al eerder gezegd,het is niet de 1e maal dat er iets fout gaat, en helaas steeds bij postnl.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 17, 2022 om 10:00
16818 Antwoorden / 202 Vragen

En dan is het toch de verzender die dan eventueel via Roal Mail PostNL dient aan te spreken. De verzender is en blijft verantwoordelijk.  Maar omdat de ACM ook hier toezicht op houdt is het m.i. dan toch zinvol uw klacht daar kenbaar te maken: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en zie ook https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/klacht-postbezorging en

Wetten en regelingen voor de postmarkt | ACM.nl  En toch herhaald: ook de verzender dient een klacht neer te leggen bij en te verzoeken deze klacht door te spelen aan PostNl. Zij zij de opdrachtgever aan PostNl en het is dan PostNl die wanprestatie pleegt t.o.v. de opdrachtgever. Helaas ingewikkeld.

rj
door rjw Apr 17, 2022 om 14:20
3249 Antwoorden / 5 Vragen

Als het bij postnl niet goed gaat moet je de verzender vragen om het voortaan anders te versturen. Mogelijkheden genoeg, ook vanuit de UK. Al zijn de meeste anderen stukken duurder (denk aan UPS, Fedex).

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 17, 2022 om 15:50
16818 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, u plaats dit alweer als reactie op mijn reactie terwijl dit toch echt voor de vraagsteller is bedoeld.

newmikey
door newmikey - Apr 18, 2022 om 08:51
830 Antwoorden / 0 Vragen

Er gaat veel mis bij PostNL maar als zoals u zegt de brief is geadresseerd aan "Unknown" zou ik het probleem bij Royal Mail en de afzender zoeken - die lijken degenen te zijn die de Engelse taal gebruiken op pakjes en in computersystemen. PostNL zou vermeld hebben "Onbekend".

ho
door honza23 - Apr 18, 2022 om 12:46
261 Antwoorden / 3 Vragen

Ipv FB of chat kan je Twitter gebruiken, daar zitten nog wel echte mensen die antwoorden

he
door henk230464 Apr 18, 2022 om 15:25
2 Antwoorden / 2 Vragen

Heb via FB al contact gehad met Postnl.
Zou een storing geweest zijn bij het betalen via internet...kan wat ik meer ga betalen, door het afhalen bij een postnl. punt terugvorderen. Dat is in principe dan opgelost.
Ben alleen benieuwd, naar het adres op het pakje, bij de afzender is mijn adres bekend, niet de 1e keer dat ik iets van hun toegestuurd krijg.
Het blijft natuurlijk onzin, dat bedrijven als postnl. hun communicatie niet op orde hebben, wel heel popie om via FB of Twitter te willen communiceren, maar het is en blijft uitermate klantonvriendelijk.
Zeker de chatbots, de programmeurs die daarvoor programma's schrijven....kleuterniveau, maar dat is een andere discussie.
Maar ja, vroeger als PTT of Postnl, als klant ben je een noodzakelijk kwaad......

mo
door mof - Apr 18, 2022 om 14:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En wat isuw vraag?

he
door henk230464 Apr 18, 2022 om 15:18
2 Antwoorden / 2 Vragen

En wat zou uw antwoord zijn?

holiday
door holiday - Apr 19, 2022 om 00:14
102 Antwoorden / 12 Vragen

Het schijnt overal een puinhoop te zijn, ik heb iets in China gekocht onder CIF conditie en CIF betekend kosten verkoper tot en met de Nederlandse haven.
Nu wil de expiditeur in Rotterdam, de kosten van China op mij verhalen, even $ 500 extra betalen.
De expiditeur weigerd om het pakket aan mij af te geven en zegt dat China het niet zo nou neemt met de CIF voorwaarden.
Ik ga nu een advocaat nemen om het uit te zoeken.