Opvvrager
door Opvvrager Oct 14, 2021 om 07:29
Geldzaken & recht

Bij ING ben ik als ouder geregistreerd voor mijn kleinkind. Hoe kan dat?

Ik spaar voor mijn kleindochter. Volgende maand wordt ze 18 en ik wilde weten hoe en waar het geld wordt overgemaakt. Sinds twee jaar staat zij bij mijn jaarafschriften. Ik hoef volgens de bank niets te doen want als ze 18 wordt lost alles zichzelf op. Maar geld dat ook voor de zicht op haar andere rekeningen, want ze is aan mij gekoppeld omdat ik haar ouder ben. Het enige wat ik dan nog hoop dat het goed komt met haar verjaardag kadootje.

3565 8 Rapporteer

Franske1958
door Franske1958 - Oct 14, 2021 om 07:59
420 Antwoorden / 2 Vragen

Op dit zelfde forum staat  HIER een video met alle uitleg.
Waarschijnlijk exact dezelfde situatie als die van U.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 14, 2021 om 12:46
16827 Antwoorden / 202 Vragen

De video betreft belastingtechnische zaken en dat is niet de vraag

panter22
door panter22 - Oct 14, 2021 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Als de Ing zegt dat het volgende maand vanzelf opgelost wordt als ze je kleindochter 18 wordt, dan geloof je dat niet?
Lees deze info eens:
https://www.ing.nl/particulier/kind/producten/groei-groter-rekening/index.html

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 14, 2021 om 10:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Sparen?

Ik heb bij ASN bank voor de kleinkinderen een rekening en beheer zolang ze geen  18 zijn als Opa de Aandelen!

Veel geld gestort en sparen is  laatste jaren zeer laag rendement.

En hebben ze al een normale Postbank rekening die ING is geworden?

Vraag je kinderen eens  of zij iets  geregeld hebben en bij welke bank.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 14, 2021 om 14:04
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich is dit merkwaardig aangezien ik ook in de info van a gegeven verwijzingen niets zoe over 'kleinkind' doch uitsluiten m.b.t. kindeeren.

Hwet kan best zo zijn dat het vanzelf zou goed komen en dan is het hoe dan ook zaak om op het moment dat uw kleindochter 18 wordt de koppeling te doen verwijderen.

U kunt ook overwegen om deze vraag voor te leggen aan de Ombudsman van KiFiD (https://www.kifid.nl/contact/  ) als vraag of men u juist informeert bij de ING.

gerbera
door gerbera - Oct 15, 2021 om 11:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat gebeurt er met de Groei Groter Rekening als mijn kind 18 wordt?

Op de 18e verjaardag van je kind schrijven wij het gespaarde bedrag over naar de Oranje Spaarrekening van je kind. Hiervoor maken we een apart spaardoel binnen zijn/haar Oranje Spaarrekening aan. Zo blijft het geld op zijn/haar naam staan en ziet je kind hoeveel er voor hem/haar is gespaard. Heeft je kind nog geen Oranje Spaarrekening? Dan openen wij deze.

Heeft je kind nog geen eigen betaalrekening bij ING of heeft je kind een betaalrekening bij een andere bank? Lees dan hier wat er met het spaargeld gebeurd.
bron

Gewoon op i.n te vinden dus ombudsman is niet nodig.

koekeloer
door koekeloer - Oct 15, 2021 om 12:39
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik snap de relatie niet. U bent de ouder van uw eigen kleinkind?

ma
door malty - Oct 15, 2021 om 15:22
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien belastingtechnisch nodig dat u als ouder aangemerkt wordt, staat bij de vooringevulde aangifte inkomstenbelasting van u die spaarrekening van uw kleindochter vermeld?
Het saldo telt tot 18 jaar bij het vermogen van de ouders.

gerbera
door gerbera - Oct 15, 2021 om 15:42
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dat u als ouder aangegeven staat zal er mee te maken hebben dat het sparen voor uw kleindochter gekoppeld is aan uw  bankrekening. Verstandig is dat de ouders of uw kleindochter een eigen rekening opent waar dan het bedrag naar toe gestort kan worden. Is het een ING rekening dan gaat dit automatisch, rekeningnummer van een andere bank dient u aan ING door te geven zodat het daar op gestort kan worden. Doet u niets dan opent ING zelf een eigen Oranje rekening voor uw kleindochter, deze rekening staat dan los van uw rekening.