ja
door jacamazo Sep 20, 2009 om 22:44
Geldzaken & recht

Bij welke banken kun je nog contant geld halen vanaf 1 oktober?

Ik heb een vriendin die gewoon haar eigen geld contant wil kunnen afhalen bij haar bank. Dat is niet mogelijk. Ook andere banken hebben deze mogelijkheid niet meer. Zijn er nog banken waar ze wél terecht kan, of is het een landelijk besluit en kan er alleen nog gepind worden?

4402 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Rabobank is er ook een mogelijkheid dat een medewerker van de bank je helpt om binnen te pinnen.
Het komt dan wel uit de pinautomaat, maar het blijft dan contant.

Het enige wat je moet doen is zelf je pincode intoetsen.
En mocht je voor de rest nog wat vragen hebben dan helpt de bankmedewerker je netjes.

mvg

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Typisch een actie van de banken,het lijkt erop of ze hierover onderling afspraken hebben gemaakt. de ene bank maakt het bonter dan de andere bank. ik ben bijvoorbeeld met een zakelijke rekening overgestapt van de SNS naar de Rabo simpel omdat de sns geen kasfunctie meer kent. bij de RABO kan dat wel en is pinnen in de bank mogelijk. wat is de reden van je vriendin? PIN angst? helaas moet ze hier aan gaan wennen want op termijn gaat elke bank dit doen, omdat dit teveel menskracht kost.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet welke bank nog een kasfunctie heeft. Maar het lijkt er wel steeds meer op dat al het kasgeld bij de banken gaat verdwijnen. Is leuk als je een bedrag van bijvoorbeeld 30.000,- euro wilt opnemen.

De kosten van het betaalverkeer worden steeds meer op de klanten afgewententeld terwijl de service steeds meer achteruitholt.

Dat de bevolking dit nog langer pikt snap ik niet. Er is een tijd geweest dat alles voor particulieren gratis was. Dat was in de tijd dat banken zo graag mensen als rekeninghouder wilde hebben. Nu is iedereen gedwongen om een rekening te hebben, en nu wordt er misbruik van gemaakt door de banken.

Het beste is dat iedereen zijn of haar rekening opzegt en het salaris contant of per cheque laat uitbetalen.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

leolouwers   :"Het beste is dat iedereen zijn of haar rekening opzegt en het salaris contant of per cheque laat uitbetalen."

Dit is het slechtste advies wat je maar kunt geven. Maar ja het is dan ook antwoordnummer 13.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

denk niet dat je een werkgever kunt gaan vinden die zijn medewerkers contant uit gaat betalen.dus dat is een probleem

ergelijker is dat er bij banken bijna geen marktwerking is zodat ze maar aan kunnen rommellen en de klant staat in de kou.prijsverschillen zijn er nauwelijks dus moeten ze het van service hebben en die kunnen ze niet bieden omdat personeel weg wordt bezuinigd

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de bank je niet wilt helpen dan kan je beter naar een winkel stappen en wat kopen wat je nodig hebt. Je vraagt dan of je meer mag pinnen, bijvoorbeeld 300 euro en je laat de rest uitbetalen. Ikzelf doe dat vaker bij de Aldi. Het is dan wel weer pinnen maar je wordt wel geholpen door een dame of heer en niet door een robot.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De deuren van de banken gaan naar binnen toe open!

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf ben een fel tegenstander van al dat elektronisch betalen. Het is door de banken geïntroduceerd met mooie beloften, maar uiteindelijk heeft er maar één er werkelijk voordeel van; en dat is de bank zelf. Deze vorm van automatiseren heeft al zoveel banen gekost, dat men alleen al om die reden het nooit had mogen accepteren. Ook hier weer geldt, dat de consument hierin misleid is en nog steeds wordt.

Ik heb van begin af aan om bovenstaande de PIN-code laten blokkeren, en haal mijn geld aan het loket van het (ING/Postbank) postkantoor. Het is inderdaad een merkwaardige ontwikkeling, dat men bij de bank aan het loket geen geld meer kan opnemen. Men wil eenvoudig weg de klant dwingen tot deelname aan het elektronisch geld en het daaraan verbonden betalingverkeer.

Ik moet LeoLouwers gelijk geven. Het is onbegrijpenlijk, dat zoveel mensen ziende blind zijn en horende doof, en maar niet zien wat er zich werkelijk afspeelt. Tegenwoordig moeten we notabéne betalen voor een bankrekening, het is namelijk niet mogelijk om gratis aan je geld te komen, daarvoor moet namelijk eerst een (door jezelf jaarlijks te betalen) bankpas hebben. En tot het openen van een bankrekening zijn inmiddels gedwongen, want er is geen instantie en/of werkgever meer die je een geldzakje uitgeeft.

Er is nog steeds geen wettelijke verplichting voor de banken om de rekeninghouder een minimale mogelijkheid te geven om gratis geld te kunnen opnemen of storten op eigen rekening. Het wordt de hoogste tijd dat de politiek daaraan wat doet. Van de banken hoeven we niets veel te verwachten, want die varen er financieel goed bij.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was jaren klant bij de Postbank, maar door sluiting van het postkantoor gedwongen bij de ING mijn geld op te nemen. Bij de postbank had ik nooit geen problemen bij het contant opnemen van mijn geld. Ik vroeg wekelijks om een aantal 5 €uro biljetten, voor de kleinkinderen om een boodschapje te doen of voor een verjaardag of collectebus. Bij de postbank geen enkel probleem, maar bij de ING was het een wekelijks onoplosbaar probleem. "Nee mijnheer, ik heb maar EEN of GEEN €uro biljet voor u", was wekelijks het antwoord. Ik ben reeds de 70 gepasseerd en heb een handicap (waar ik niet mee te koop loop) en wat ook de reden is, dat ik niet buiten durf te pinnen. Ik ben nu sinds kort klant bij een andere bank, waar ze mij,als ik het vraag, helpen bij het pinnen IN de bank.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een kleine reactie van mijn kant.
Ga naar een SNS Regiobank, dit niet verwarren met SNS bank en vraag daar meer informatie. Ik heb sinds kort deze bank en daar betalen en ontvangen ze nog gewoon contant geld en ze zijn veel klantvriendelijker dan de gewone SNS bank, die ik hiervoor had.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een paar duitse banken kun je tegenwoordig wel gratis bankieren.
Hopelijk dat ze in Nederland ook een keertje weer wat klantvriendelijker gaan worden?
het is toch ons geld wat ze nodig hebben om te kunnen bestaan.
En betalen om je eigen geld te krijgen is eigenlijk te gek voor woorden.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met Leo eens. Het heeft geen zin om je gespaarde geld nog op de bank te laten staan. Je krijgt er bijna geen rente meer over. Bij een crisis gaan mensen hamsteren. Dat doen directeuren van banken ook dmv bonussen. Dat is altijd een teken, dat het geld op raakt. Dat is onlangs ook weer gebleken. Daar komt bij, dat de regering heeft verteld op prinsjesdag, dat het nog slechter zal gaan de komende jaren. Dat blijk wel uit het feit, dat directeuren zichzelf bonussen blijven uitbetalen ondanks de financiele steun die de regeing heeft gegeven (doen ze ook niet voor niets)

Bij de banken kun je niet meer direct persoonlijk opnemen. Alleen dmv pinnen . Dat heeft tot gevolg, dat je ook geen groot geld meer kunt opnemen (terwijl het toch jouw eigen geld is, die de banken beheren). De SNS regio is daarbij nog het ergste. Daar moet je eerst een brief sturen met het verzoek om jouw eigen geld te mogen opnemen.

Dus met de dreigende crisis voor ogen, en de lage rente van een spaarrekening, en de bonuscultuur, wat toch een soort hamsteren is, heb ik een eigen kluis gekocht en neem dagelijks een groot bedrag op.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een vraag aan pensionada.

Waar is er een SNS-regiobank? De SNS-regiobank heb ik onlangs gebeld en die vertelden, dat er helemaal geen SNS-regiobanken zijn. En al helemaal niet om geld op te nemen.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar ben ik dan.
Ik heb gewoond in Den Haag, daar is een sns regio en nu woon ik in nieuwe pekela en daar is ook een sns regio bank.
Maar als je via internet gaat naar sns regiobank en vervolgens naar het onderdeel uw bank kan je via de postcode een bank in de buurt vinden.
Deze sns regiobanken zijn vaak ondergebracht bij bv een makelaar
sterkte

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jacamazo,

Loop eens langs het oude postkantoor. Als dat een ING-vestiging is geworden dan kun je daar (nog) contant geld opnemen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2009 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geld opnemen aan een balie? ABN-AMRO, ING (Postbank), Rabo Bank (niet alle filialen).

ve
door verwijderd - Oct 3, 2009 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij de SNS-Regio bank.  grote bedragen moet je vooraf bestellen.

criticus