Ar
door Arie1952 Sep 19, 2017 om 19:28
Geldzaken & recht

Bijkomende kosten hypotheek

Mijn zoon heeft via een tussenpersoon een hypotheek afgesloten. Dat ging niet zonder slag of stoot, waar hij een hypotheek zou kunnen krijgen voor €110.000 heeft hij met moeite €93.000 gekregen. Bij de afrekening betaalde hij aan advieskosten €2325. Nu echter dient hij ook levenslang nog eens €5,00 te betalen als servicekosten aan dat servicebureau. Kan dit zo maar of kan je hier ook vanaf?

891 5 Rapporteer

jo
door jorisw - Sep 19, 2017 om 19:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zal niet ""zomaar" in rekening worden gebracht. Is dit echt een verplichting van de adviseur of is dit erbij verkocht als extra service (waar dan ook voor getekend is)?

diumenge
door diumenge - Sep 19, 2017 om 19:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vijf euro per wat? Maand? Jaar? Hoe dan ook levenslang kan natuurlijk niet.

Ar
door Arie1952 Sep 19, 2017 om 21:19
Antwoorden / 3 Vragen

Sorry, per maand

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2017 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zal wel een zogenaamd "serviceabonnement" zijn. Maar daar hoeft hij niet mee akkoord te gaan. Laat hem dat abonnement opzeggen.

kv
door kvjapio - Sep 19, 2017 om 21:24
281 Antwoorden / Vragen

Ik heb dat vaker gelezen. Zal wel in de voorwaarden van de hypotheekverstrekker staan. Misschien die eens nalezen?

AWYeah28
door AWYeah28 - Sep 19, 2017 om 21:49
355 Antwoorden / Vragen

Beste Arie,

Altijd, en al helemaal bij een hypotheek, alle kleine lettertjes aandachtig lezen. En ook de uitgebreide voorwaarden waar die kleine lettertjes weer naar verwijzen. We zijn zo gewend geraakt aan het ongelezen accepteren van voorwaarden dat we achteraf meestal verbaasd zijn als er iets in bleek te staan dat voor ons nadelig uitpakt.

Dus pak al die voorwaarden er bij en lees ze goed door. Staat er nergens iets over die vijf euro servicekosten, dan mag dit niet berekend worden. Staat het er wel, kijk dan gelijk of, en hoe, uw zoon er vanaf kan komen.

Succes!