Br
door Bryce 2012 Mar 26, 2020 om 22:02
Geldzaken & recht

Bijstand uitkering zzp word wel naar koopwoning en spaargeld gekeken

De overheid verkondigt dat de zzp er een bijstand uitkering kan vragen zonder naar spaargeld of koophuis te kijken echter zoals altijd wat blijkt bij koophuis (geen recht ) bij spaargeld (geen recht ) wederom liegt de overheid en niemand die iets eraan doet .
Ook de vele ontslagen die er vallen horen ze daar schijnbaar niet terwijl iedereen het hoort .
De grote bedrijven worden wederom geholpen de kleintjes zijn wederom melkkoeien en daarna geslacht

2020 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 26, 2020 om 22:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, als u spaargeld heeft waarom moet de Overheid dan te hulp komen. Er zijn op dit moment veel meer zzp-ers zonder koophuis en spaargeld. Waarom denkt u dat ze zzp-er zijn geworden. Niet uit luxe. En hoe, vredesnaam, kunt u nu al stellen dat grote bedrijven wel geholpen worden? Daar is op dit moment nog niets over bekend. Het gaat nu om de belasting BTW en eventuele hulp voor bedrijven/bedrijfjes. De Overheid, op dit moment, lijkt mij momenteel zeer zeer correct te werk te gaan. Niet aan ieders wensen kan worden voldaan. En, ook uiteraard, er zullen na deze vreselijke Corona crisis, veel zaakjes, bedrijfjes, zelfs bedrijven failliet gaan. Maar dat kan iedereen wel bedenken. En dan ook: wat denkt u van de toekomst? Dat het gewoon verder kan? Nee, een nieuwe recessie. Maar daar kan niemand, ook de regering, niets aan doen. Daarvoor moet u bij Corona zijn, waar niemand op de hele wereld om gevraagd heeft.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2020 om 22:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin. De nieuwe formulieren voor die uitkering zijn nog niet gemaakt, daarom worden de oude gebruikt, waar die vragen wel opstaan.

Dus u kunt gewoon een gratis uitkering aanvragen als u die nodig hebt.

Misschien ook eens eerst leren lezen, voordat u allerlei beschuldigingen uit?

tenormin
door tenormin Mar 26, 2020 om 22:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, mijn zoon is ook druk met die papieren, zoals je zegt: de oude. Bijna alle kleinere bedrijven zullen verzuipen. Zeker in relatie en andere geschenken. Zijn (gratis) officieel erkende bestelde mondkapjes zijn pas eind April te leveren; denk dat ie tegen die tijd verzopen is.

tijger1
door tijger1 Mar 26, 2020 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Het is een nieuwe, in ieder geval, tijdelijke regeling. Het is toch logisch dat de gemeente daar nog de juiste formulieren niet voor heeft. Er zijn al uitgebreide berichten, dat een deel van de vragen helemaal niet van toepassing zijn. Maar ze willen snel handelen en snel kunnen uitbetalen en dan moeten NAW plus KvK en dergelijke wel bekend zijn.

Ik word stink pissig over al dat geklaag en gejammer. Alsof alles binnen een week geregeld kan zijn.

Als uw zoon een plek heeft waar hij zijn bedrijf uitoefent, komt hij ook nog in aanmerking voor die € 4.000. Naast die bijstand.

En uitstel van btw betaling en verlaging van voorlopige aanslag.

Ik heb hier dicht bij mij ook twee ZZP-ers waarvan de één ook al drie weken totaal geen inkomen heeft.

tenormin
door tenormin Mar 26, 2020 om 23:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, geloof me tijger1, ook ik word pissig over al dat gejammer. Zoals ik al elders eerder (weet niet eens meer waar) het ikke ikke en de rest kan stikke reageerde: ik weet dat hij voor de €4.000, in aanmerking komt. En uitstel, maar begrijp niet dat men dan denkt dat men de "enige" is. Mijn zoon heeft ook al weken geen inkomen meer, maar uiteraard moet hij personeel uitbetalen. Nogmaals, de regering heeft gigantisch alert en tegemoetkomend gereageerd: uiteraard zullen we allen, na dit alles, wel moeten betalen, maar, iedereen liever een of twee boterhammen minder: we gaan er daarna weer voor. En dat gezeik over ouderen die minder inkomen hebben (heb ik ook aan meegedaan, geef het toe): de Belasting voor dit jaar die ik moet betalen is gehalveerd. Geweldig. En ook: dit is voor de hele wereld een nieuw iets, althans: heel erg lang geleden. Toen werd men niet geholpen, nu wel.

panter22
door panter22 Mar 27, 2020 om 09:10
6599 Antwoorden / Vragen

De ambtenaren werken vanuit huis  en hebben zo'n speciaal formulier niet op de plank liggen.

justmeagain
door justmeagain - Mar 26, 2020 om 23:05
623 Antwoorden / 8 Vragen

Spaargeld is bedoeld om onvoorziene situaties op te vangen. Niet als reserve naast een uitkering van de overheid.
Ik zou het terecht vinden als u niets krijgt, help de mensen die echt niets meer hebben:

ne
door neodutchio - Mar 26, 2020 om 23:05
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Het is toch een schande dat er in de huidige 24 uurs economie niet binnen een poep en een scheet een nieuw formilier verkrijgbaar is. En dat terwijl veel ambtenaren thuis werken. Foei, doen ze daar ook al niets?

De overheid heeft inderdaad aangekondigd dat zzp'ers een uitkering kunnen aanvragen zonder dat er gekeken wordt naar een koophuis of geld. En die belofte wordt ook gewoon waargemaakt. De volgende keer dus eerst even informeren op de juiste plek dan om te vroeg te gaan klagen.

Magnum007
door Magnum007 Mar 26, 2020 om 23:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe is het bij de post Neodutchio?

Het lijkt rustiger bij de "postkantoren"/pakketpunten.

ne
door neodutchio Mar 27, 2020 om 08:38
5128 Antwoorden / 12 Vragen

De pakketbezorgers zijn zeer blij Magnum, nagenoeg alle ontvangers zijn gewoon thuis.

Magnum007
door Magnum007 - Mar 26, 2020 om 23:44
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Bryce,

Het lijkt alsof de overheid niet weet hoe ze deze economische crisis moeten aanpakken.

Sommige bewindslieden zeggen,dat ondernemers aan hun schuldeisers uitstel van betaling moeten vragen.

Hierdoor lopen de schulden echter nog meer op.

Ik wens jou veel sterkte in deze moeilijke tijden.

tijger1
door tijger1 Mar 26, 2020 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Man,  man, wat ben jij een azijn zeikerd. Houd toch eens op met je geklaag en gejeremieer. Je hebt zelf een uitkering. En die ondernemers moeten eerst eens leren lezen, voordat ze gaan klagen,

Magnum007
door Magnum007 Mar 27, 2020 om 00:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Let een beetje op je woorden....

Jij hebt makkelijk praten van achter je geraniums.

Besef je wel in wat voor een wereld crisis we zitten?

Ik klaag niet,ik kom met oplossingen.

Zoals :geen korting op je AOW uitkering als je kinderen bij jou in huis trekken of anderen.

tenormin
door tenormin Mar 27, 2020 om 00:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @tijger1. @magnum007, even hoofd bij elkaar houden. De schulden in Nederland lopen sowieso op, als dit alles achter de rug is. Dat noemt men logisch denken. Het treft niet alleen de TS maar iedereen, met iedereen bedoel ik: alle mensen over de hele wereld!

Magnum007
door Magnum007 Mar 27, 2020 om 00:40
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Dat snap ik ook.

Maar er zijn simpele oplossingen, die het kabinet kan nemen.
Zoals : gratis openbaar vervoer voor iedereen.
Dit scheelt weer brandstofkosten.

En Tijger hoeft niet steeds zo negatief te reageren.....
Hij lijkt wel jaloers als iemand slimmer is dan hem....;-))

tenormin
door tenormin Mar 27, 2020 om 01:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@magnum007, wat nou: gratis openbaar vervoer. @tijger1 is niet jaloers, hij is slimmer dan de meesten onder ons. Maar als je blind bent kan je ook niet lezen. De Regering is bezig met ons allemaal te laten overleven; dus waarom nu over gratis vervoer te beginnen. Allemensen, wat is er nu belangrijker: gezondheid of OV. En een weer gezond, economisch gezien, Nederland. Nou ja, dat laatste is natuurlijk een eutopie: zal weer jaren gaan duren. Maar ga in vredesnaam dit keer niet de schuld bij de regering leggen. Ga je voorbereiden op een heel moeilijke toekomst, niet alleen voor jezelf maar voor de hele wereld.

gerbera
door gerbera Mar 27, 2020 om 09:01
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@magnum007, Ja gratis openbaar vervoer, proppen we ons met z'n allen lekker in de bus bus, tram en trein zodat we gratis het virus verder kunnen verspreiden. Hoorde in het nieuws dat het aantal opnames sterk is gestegen, niet zo vreemd als we kijken naar het gedrag van de mensen het afgelopen weekend.

tijger1
door tijger1 Mar 27, 2020 om 09:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

U roept maar van alles, maar hebt werkelijk geen idee. Je AOW wordt niet gekort als je kinderen bij je wonen. En bijvoorbeeld in Rotterdam hebben bejaarden gratis openbaar vervoer.

Maar men wordt nu verzocht thuis te blijven. Dus men heeft helemaal geen vervoerskosten.

En bedrijven kunnen baat hebben bij uitstel van betaling.

En hebt u deze maand één cent minder gekregen van uw uitkering? Dacht het niet.

rj
door rjw Mar 27, 2020 om 17:41
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Stel je volgend jaar verkiesbaar en ga mee besturen! Zo zonde dat al dat talent op internet niet wordt gebruikt om het land te besturen.

Maar serieus: Ik krijg ondertussen schoon genoeg van die zeikerds die het allemaal beter weten maar niets anders doen dan van de zijlijn meeblaten. Vaak zijn die mensen te dom om te poepen want als ze al een keer een idee hebben schiet je dat na 2 woorden al lek omdat ze domweg geen benul hebben van de complexiteit waar het om gaat. Eigenlijk zouden die mensen een keer 2 dagen de rol van een minister moeten vervullen (wel met de echte minister er naast, want het gaat waarschijnlijk binnen een half uur al gigantisch fout).

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2020 om 18:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tijger1: +10
@magnum: - 10.000. Wat kunt u toch zeuren en zaniken en daarbij alsmaar uw hand ophouden. Anderen werken voor geld als ze niet al gepensioneerd zijn na jaren werken.
Driewerf bah!

lo
door lovewinnie - Mar 27, 2020 om 08:45
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt een soort lening krijgen met koophuis . Dat is ook bijstand naar moet je terug betalen . Ook met koophuis heb je hierop recht .
Bij spaargeld uiteraard niet. Dan heeft u geld wat u kunt opeten. Zou te gek zijn dat je met spaargeld bijstand zou aanvragen.  Voor alleenstaande mag u max z'n 6500 hebben en koppel meen 12.000 spaargeld .
Zit u hier boven dan geld eerst opmaken. Klinkt hard maar bijstand is voor nood gevallen. Mensen die nu geen inkomen hebben, geen spaarpotje en geen geld voor vaste lasten mag staan eten .

Vrienden van ons , met koophuis. Eigen bedrijfje en door corona nu geen inkomen en is er nu mee bezig en is goedgekeurd. Wacht op eerste betaling of voorschot . Is er meteen achteraan gegaan . Bedrijf zit aan huis dus geen extra huur of hypotheek gelukkig. Maar ook geen spaargeld. Waren net uit de crisis en ging weer lekker en komt dit . Ze moeten het later wel gedeelte terug betalen maar voor nu ff minder stress

tijger1
door tijger1 Mar 27, 2020 om 09:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat bedrijfje hoeft dus die bijstand, in ieder geval voor drie maanden, niet terug te betalen.

Ook niet als ze een eigen huis hebben of spaargeld.

lo
door lovewinnie - Mar 27, 2020 om 08:48
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Grote bedrijven krijgen trouwens ook geen steun of geld erbij. Ze krijgen enkel geld voor werknemers te kunnen betalen. Dat is geen luxe. Een groot bedrijf met misschien wel 1000/3000 werknemers ( denk aan grote landelijke kapsalon of horeca bedrijven) moet toch personeel betalen dat contract heeft maar geen werk. Daar mee worden ze geholpen.
Huren van hun panden  etc loopt gewoon door zonder inkomen. Daarvoor kunnen ze uitstel vragen van betaling bij verhuurder

panter22
door panter22 - Mar 27, 2020 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 27, 2020 om 09:24
16770 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas kunnen zzp'ers zich niet verzekeren tegen werklossheid en het daardoor niet hebben van inkomsten. Velen hebben, hoe jammer dat misschien ook is, geen buffer opgebouwd op kunnen opbouwen. Daar wordt nu getracht om enige ondersteuning te geven om tenminste een betaansminimum te garanderen.

Ik hoor nog geen berichten dat er veel ontslagen vallen en u doet denk ik meer op het feit dat er wel minder vraag is naar flexibele werkers/uitzendkrachten waarvoor ook een regeling in het leven is geroepen mits men geen '0' uren contract had.Hoe dan ook zijn er velen de dupe van deze zeer uitzonderlijke situatie en let daarbij vooral op het gegeven dat een deel van oorzaak nog steeds overheden elders zijn die er niets aan doen (op aanwijzing/basis van besluitvorming door hun presidenten).

aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2020 om 18:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja hoor, en zo klagen we verder.

Overigens, waarom zou ik als belastingbetaler u inkomen geven terwijl u spaargeld heeft?
En hypotheekaftrek?
Overigens is er speciaal voor ondernemers een website. Kunt u daar klagen en medestanders zoeken: higherlevel.nl
https://www.higherlevel.nl/

ro
door ron503 - Mar 27, 2020 om 18:40
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De loketten voor zelfstandigen in nood gaan maandag of dinsdag pas open en dan wordt bekeken of u voor zo'n versoepelde regeling in aanmerking komt. In zekere zin is de situatie waarin we nu verkeren voor zzpérs een bedrijfsrisico die ze zelf dienen te dragen maar doordat de opdrachtgevers vanwege de crisis het werk stil hebben gelegd de korte termijn inkomsten wegvallen. Daarbij is het zo dat het merendeel van de zzpérs door de voormalige werkgever in zo'n situatie zijn beland en geen koophuis en een spaarpot hebben om tegenvallers die onverspelbaar zijn op te vangen voor die groep is de bbz regeling versoepeld. Een huis is in stenen wel geld waard maar die kunt u niet op eten tenzij een kok er een recept voor bedenkt maar als u voldoende geld van uw inkomsten heeft gespaard zal u dat geld eerst voor levensonderhoud aan dienen te wenden dus is het niet zo dat u een uitkering krijgt omdat u door te weinig werk aanbod minder dan het bijstandsniveau verdient daar een bbz regeling voor aan kunt vragen.