door Hanny 10 aug. 2020 om 16:46
Geldzaken & recht

Blokker

Blokker laat klanten veel te lang wachten op geld. Ondeugdelijk artikel teruggestuurd en vervolgens maar wachten op je geld.

Er zijn veel klachten over Blokker, vaak dezelfde klachten, namelijk het wachten op geld dat ze maar niet storten ????

Dit is gelijk een waarschuwing!!!!!

Onbegrijpelijk dat klanten veel moeite moeten doen om hun recht te halen.
Zo'n bedrijf doet maar gewoon...

921 12 Rapporteer
door heremietkreeft - 10 aug. 2020 om 16:56
12265 Antwoorden / 178 Vragen
1

Wat is hier uw vraag of is dit een melding bestemd voor: kassa@bnnvara.nl Ik begrijp dat hier sprake is een on-line aankoop en dan is dit mogelijk voor nuttige info: https://www.blokker.nl/klantenservice/klachten en aangezien men een keurmerk heeft eventueel ook https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen en/of deze https://www.ictrecht.nl/blog/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer

Ha
door Hanny 16 aug. 2020 om 02:56
Antwoorden / 1 Vragen

Het is een melding. Anderen moeten weten wat er kan gebeuren als je een artikel online koopt en er wat aan mankeert.
Dan is het wachten op je geld. Een andere klant is zelfs bezig met de Geschillencommissie, want zij wacht al weken op een bedrag van een paar honderd euro. 
Ik vind dat dit niet mag gebeuren. 
Vandaar mijn bericht... Bedankt voor de tips!

ne
door neodutchio 16 aug. 2020 om 08:24
3619 Antwoorden / 11 Vragen

Euh Hanny, hoe heet dit forum? Als iedereen hier meldingen gaat doen is het doel van het fourm verdwenen.

Ha
door Hanny 16 aug. 2020 om 23:05
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij mag ik hier een melding doen of een vraag stellen hoor....

door Sjoppy. - 10 aug. 2020 om 17:17
4810 Antwoorden / 3 Vragen
1
Ha
door Hanny 16 aug. 2020 om 02:41
Antwoorden / 1 Vragen

Meerdere malen contact gehad op diverse manieren, maar ik krijg telkens antwoord dat ik geduld moet hebben.
Als ik een artikel in de fysieke winkel koop, dan mag ik toch ook niet weken later betalen....?!

rj
door rjw - 10 aug. 2020 om 20:09
1593 Antwoorden / 5 Vragen
1

Iets meer feiten graag. Is het onder garantie teruggestuurd of op basis van het herroepingsrecht? Wanneer is het teruggestuurd en is het ontvangen? Is het op tijd teruggestuurd? Is het volgens de juiste procedure teruggestuurd?

Ha
door Hanny 16 aug. 2020 om 02:51
Antwoorden / 1 Vragen

Artikel is retour (volgens de juiste procedure) gestuurd en klacht was gegrond. Het viel onder de garantie. Netjes bericht gehad, maar daarna weken moeten wachten op mijn geld.
Gezien de klachten op Klacht.nl ben ik niet de enige, dus het gaat structureel mis bij Blokker.

door Geboren Amsterdammer - 10 aug. 2020 om 21:54
217 Antwoorden / 15 Vragen
0

Goeie avond Hanny, 

Zou je iets meer informatie kunnen geven over het probleem?

Om welk artikel gaat het?

Ha
door Hanny 16 aug. 2020 om 03:03
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een hapjespan waarvan de deksel helemaal verbogen was en dus niet goed sloot.
Een pan van €47.50, best prijzig...

Tr
door Trostomaat 16 aug. 2020 om 05:50
239 Antwoorden / Vragen

Met deze kennis, hieronder de oplossing nu ... van @geboren amsterdammer ;)

door gerbera - 10 aug. 2020 om 21:56
5932 Antwoorden / 10 Vragen
1

U hoeft mij niet te waarschuwen, ik stap gewoon een Blokkerwinkel (en dat zijn er nog heel veel) binnen en kijk hoe een product is en als het mij bevalt koop ik het ter plekke. Is het niet op voorraad wordt het besteld en kun je het de volgende dag of 2 dagen later ophalen.

Ha
door Hanny 16 aug. 2020 om 03:02
Antwoorden / 1 Vragen

Deze waarschuwing geldt dan niet voor u.
Dát heb ik dus ook gedaan, maar het artikel was niet op voorraad. Dus werd mij geadviseerd het online te proberen.
Gedaan, maar artikel was niet goed.
Teruggestuurd volgens de regels, ontvangen door Blokker, klacht gegrond, maar daarna is het wachten en nog eens wachten...
Ik ben niet de enige, kijk maar op Klacht.nl. 
En dáár wil ik mensen voor waarschuwen, want het gaat structureel mis bij Blokker.

ne
door neodutchio 16 aug. 2020 om 08:26
3619 Antwoorden / 11 Vragen

@Gerbera, het nadeel van Blokker nu is is dat de winkelvoorraden en keuze steeds beperkter wordt. Enkel de hardlopers worden neergezet en de rest gaan online. Op zich geen probleem als je bv gewoon een pan wilt hebben, maar als de keuze dan weer een specifieke pan is kan het weer lastiger worden.

door gerbera 16 aug. 2020 om 09:32
5932 Antwoorden / 10 Vragen

@Neodutchio, e.e.a. is blijkbaar afhankelijk of het een franciche zaak is. Is het bij ons niet op voorraad wordt het in de winkel ter plekke besteld en vaak de volgende dag al in de winkel. Als de TS het zelf online heeft moeten bestellen vindt ik dat al een slechte service.

Tr
door Trostomaat - 16 aug. 2020 om 05:54
239 Antwoorden / Vragen
1

Ik begrijp uw probleem als u zou hebben gevraagd om een vervangend, wel deugdelijk, artikel. Een nieuwe hapjespan dus.
Zo te lezen wilt u dat niet: u wilt u geld terug.
Maar waarom dan geen beroep gedaan op het herroepingsrecht, met vermelding, dat wel, dat het ding ook defect is? Wellicht (waarschijnlijk zelfs) had u dan uw geld al lang terug gehad.
Iets om een volgende keer rekening mee te houden.

Ha
door Hanny 16 aug. 2020 om 22:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb gewoon recht op geld terug. Dit was ook niet het eerste artikel waar wat mis mee was.
Alles volgens de regels gedaan, klacht was gegrond en het bedrag zou binnen 14 dagen gestort worden. Helaas werden dat 5 weken en dát vind ik niet kunnen.


Tr
door Trostomaat 17 aug. 2020 om 09:47
239 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk moet u u geld terugkrijgen. Mijn punt was dat daarvoor u niet eens een klacht had hoeven indienen.

door Sprietje - 16 aug. 2020 om 07:37
485 Antwoorden / Vragen
0

Ik lees nergens hoeveel weken u ondertussen op uw geld wacht? Na verwerking van uw retour heeft Blokker 14 dagen de tijd om uw geld terug te storten op uw rekening. U had het artikel ook terug kunnen brengen naar de winkel (tenzij besteld bij externe leverancier), dan had u direct uw geld terug ontvangen.

Ha
door Hanny 16 aug. 2020 om 22:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ruim 5 weken moeten wachten. Ik kon het niet in de winkel terugbrengen, want het was online besteld. Al met al heeft het nog langer dan 5 wkn geduurd, want het moest terug naar de verkooppartner van Blokker.
Ik vind dat hier aandacht aan besteed moet worden, want er zijn meer mensen met dit probleem. Sommige mensen wachten op een paar honderd euro...

door panter22 - 16 aug. 2020 om 08:28
4171 Antwoorden / Vragen
1

Hoe lang heb je moeten wachten op je geld? Je schrijft weken. Hoeveel weken en vanaf wanneer heb je gerekend?
Heb je het herroepingsformulier ingevuld of een mail gestuurd dat je de pan wilde terugsturen?
Of na de ontvangstbevestiging van de herroeping. Of heb je de pan gewoon naar een PostNL punt gebracht.

door diumenge - 16 aug. 2020 om 10:32
11438 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dus je hebt je geld inmiddels terug begrijp ik?


DOOR HANNY 16 AUG. 2020 OM 02:51
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Artikel is retour (volgens de juiste procedure) gestuurd en klacht was gegrond. Het viel onder de garantie. Netjes bericht gehad, maar daarna weken moeten wachten op mijn geld.
Gezien de klachten op Klacht.nl ben ik niet de enige, dus het gaat structureel mis bij Blokker.

door panter22 - 17 aug. 2020 om 08:36
4171 Antwoorden / Vragen
0

Al met al heeft het nog langer dan 5 wkn geduurd, want het moest terug naar de verkooppartner van Blokker.
Voortaan eerst kijken als je wat wilt kopen. Het is net als bij Bol. je koopt bij een partner van Blokker.
Het is dus niet Blokker waarvan je het geld terug moet krijgen. Je koopt via Blokker.
En je moet klagen voor die partner, want die stort je het geld niet terug.


Ha
door Hanny 18 aug. 2020 om 16:53
Antwoorden / 1 Vragen

Blokker zou het geld terugstorten. Zij vroegen mijn rekeningnummer en zouden het in orde maken, dus niet de verkooppartner. Als je het artikel elders goedkoper ziet, dan moet dat ook met Blokker geregeld worden. Helaas doet Blokker daar niet aan...

door panter22 18 aug. 2020 om 17:05
4171 Antwoorden / Vragen

Is dat wel zo?
Van een willekeurige verkooppatner:
- Als wij het product in goede staat hebben ontvangen, krijg je hiervan een bevestiging via email en zal het orderbedrag (indien van toepassing) binnen 10 werkdagen worden terugbetaald door Blokker.

Je hebt dus van de verkooppartner van Blokker een bevestiging gekregen en toen duurde het nog 5 weken voordat Blokker betaalde?

Ha
door Hanny 22 aug. 2020 om 18:38
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat is zo. Blokker moet mijn pan terugbetalen, niet de verkooppartner. 
Wat is al eerder schreef; Blokker vroeg mijn rekeningnummer om het geld te storten.
Alles was in orde en het geld zou gestort worden. Vanaf dát moment nog 5 weken moeten wachten.

door panter22 22 aug. 2020 om 19:58
4171 Antwoorden / Vragen

Dat is wel heel lang. Je hebt toch de pan betaald aan Blokker. Waarom moesten ze je rekeningnummer dan weer hebben? Het lijkt er op dat de administratie niet helemaal op orde is. Gelukkig heb je je geld terug.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

tenormin - 28 sep. 2020 om 16:15
Geldzaken & recht

10 jaar uitgeschreven uit Nederland, toch Zorgkosten moeten betalen.

Hoor van vriend die in Engeland woont dat hij toch aan Nederland Zorgverzekering moet betalen. Hij is 10 jaar uitgeschreven in ons land, kwam er na recente heupoperatie achter dat hij eigen bijdrage (die hij al die jaren ook niet betaald heeft - geen Nederlandse Zorgverzekering meer -) toch moet betalen. Bij hoog en laag is hem verteld dat hij dat verplicht is. Iemand die mij dat kan uitleggen? Ka ... Lees meer

Bluesbarry - 28 sep. 2020 om 17:49
Vakantie & reizen

Corona en Airbnb code rood

Op 27 augustus 2020 hebben mijn vriendin en ik voor 2 x 1 week een los huisje geboekt in de Belgische Ardennen via Airbnb met een creditcard, periode 26-9 t/m 11-10. In beide huisjes was het aan de orde dat de eigenaren het verhuren hadden uitbesteed aan een commerciele tussenpartij (Belvilla). 2 weken na boeking heeft onze minister helaas provincie Noord-Holland tot code rood verklaard. We hebben ... Lees meer

su
sunkillmoon - 28 sep. 2020 om 14:35
Geldzaken & recht

ABP keert te veel uit

ABP keert teveel geld uit bij mijn ouders. Maandelijks horen ze 400 euro minder te ontvangen, blijkt na belastingaangiftes. Nu moeten ze alles terugbetalen.
Echter weigert ABP nu het bedrag te verlagen.
Is ABP te dwingen het juiste pensioenbedrag over te maken naar mijn ouders?

alvats bedankt! Lees meer