Ha
door Hanny Aug 10, 2020 om 16:46
Geldzaken & recht

Blokker

Blokker laat klanten veel te lang wachten op geld. Ondeugdelijk artikel teruggestuurd en vervolgens maar wachten op je geld.

Er zijn veel klachten over Blokker, vaak dezelfde klachten, namelijk het wachten op geld dat ze maar niet storten ????

Dit is gelijk een waarschuwing!!!!!

Onbegrijpelijk dat klanten veel moeite moeten doen om hun recht te halen.
Zo'n bedrijf doet maar gewoon...

4867 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2020 om 16:56
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is hier uw vraag of is dit een melding bestemd voor: kassa@bnnvara.nl Ik begrijp dat hier sprake is een on-line aankoop en dan is dit mogelijk voor nuttige info: https://www.blokker.nl/klantenservice/klachten en aangezien men een keurmerk heeft eventueel ook https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen en/of deze https://www.ictrecht.nl/blog/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer

Ha
door Hanny Aug 16, 2020 om 02:56
Antwoorden / 1 Vragen

Het is een melding. Anderen moeten weten wat er kan gebeuren als je een artikel online koopt en er wat aan mankeert.
Dan is het wachten op je geld. Een andere klant is zelfs bezig met de Geschillencommissie, want zij wacht al weken op een bedrag van een paar honderd euro.
Ik vind dat dit niet mag gebeuren.
Vandaar mijn bericht... Bedankt voor de tips!

ne
door neodutchio Aug 16, 2020 om 08:24
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Euh Hanny, hoe heet dit forum? Als iedereen hier meldingen gaat doen is het doel van het fourm verdwenen.

Ha
door Hanny Aug 16, 2020 om 23:05
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij mag ik hier een melding doen of een vraag stellen hoor....

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2020 om 17:17
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hebt u al op deze manier contact met Blokker gehad?
https://www.blokker.nl/klantenservice/terugbetaling

Ha
door Hanny Aug 16, 2020 om 02:41
Antwoorden / 1 Vragen

Meerdere malen contact gehad op diverse manieren, maar ik krijg telkens antwoord dat ik geduld moet hebben.
Als ik een artikel in de fysieke winkel koop, dan mag ik toch ook niet weken later betalen....?!

rj
door rjw - Aug 10, 2020 om 20:09
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Iets meer feiten graag. Is het onder garantie teruggestuurd of op basis van het herroepingsrecht? Wanneer is het teruggestuurd en is het ontvangen? Is het op tijd teruggestuurd? Is het volgens de juiste procedure teruggestuurd?

Ha
door Hanny Aug 16, 2020 om 02:51
Antwoorden / 1 Vragen

Artikel is retour (volgens de juiste procedure) gestuurd en klacht was gegrond. Het viel onder de garantie. Netjes bericht gehad, maar daarna weken moeten wachten op mijn geld.
Gezien de klachten op Klacht.nl ben ik niet de enige, dus het gaat structureel mis bij Blokker.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 10, 2020 om 21:54
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Goeie avond Hanny,

Zou je iets meer informatie kunnen geven over het probleem?

Om welk artikel gaat het?

Ha
door Hanny Aug 16, 2020 om 03:03
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een hapjespan waarvan de deksel helemaal verbogen was en dus niet goed sloot.
Een pan van €47.50, best prijzig...

Tr
door Trostomaat Aug 16, 2020 om 05:50
239 Antwoorden / Vragen

Met deze kennis, hieronder de oplossing nu ... van @geboren amsterdammer ;)

gerbera
door gerbera - Aug 10, 2020 om 21:56
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U hoeft mij niet te waarschuwen, ik stap gewoon een Blokkerwinkel (en dat zijn er nog heel veel) binnen en kijk hoe een product is en als het mij bevalt koop ik het ter plekke. Is het niet op voorraad wordt het besteld en kun je het de volgende dag of 2 dagen later ophalen.

Ha
door Hanny Aug 16, 2020 om 03:02
Antwoorden / 1 Vragen

Deze waarschuwing geldt dan niet voor u.
Dát heb ik dus ook gedaan, maar het artikel was niet op voorraad. Dus werd mij geadviseerd het online te proberen.
Gedaan, maar artikel was niet goed.
Teruggestuurd volgens de regels, ontvangen door Blokker, klacht gegrond, maar daarna is het wachten en nog eens wachten...
Ik ben niet de enige, kijk maar op Klacht.nl.
En dáár wil ik mensen voor waarschuwen, want het gaat structureel mis bij Blokker.

ne
door neodutchio Aug 16, 2020 om 08:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@Gerbera, het nadeel van Blokker nu is is dat de winkelvoorraden en keuze steeds beperkter wordt. Enkel de hardlopers worden neergezet en de rest gaan online. Op zich geen probleem als je bv gewoon een pan wilt hebben, maar als de keuze dan weer een specifieke pan is kan het weer lastiger worden.

gerbera
door gerbera Aug 16, 2020 om 09:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@Neodutchio, e.e.a. is blijkbaar afhankelijk of het een franciche zaak is. Is het bij ons niet op voorraad wordt het in de winkel ter plekke besteld en vaak de volgende dag al in de winkel. Als de TS het zelf online heeft moeten bestellen vindt ik dat al een slechte service.

Tr
door Trostomaat - Aug 16, 2020 om 05:54
239 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp uw probleem als u zou hebben gevraagd om een vervangend, wel deugdelijk, artikel. Een nieuwe hapjespan dus.
Zo te lezen wilt u dat niet: u wilt u geld terug.
Maar waarom dan geen beroep gedaan op het herroepingsrecht, met vermelding, dat wel, dat het ding ook defect is? Wellicht (waarschijnlijk zelfs) had u dan uw geld al lang terug gehad.
Iets om een volgende keer rekening mee te houden.

Ha
door Hanny Aug 16, 2020 om 22:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb gewoon recht op geld terug. Dit was ook niet het eerste artikel waar wat mis mee was.
Alles volgens de regels gedaan, klacht was gegrond en het bedrag zou binnen 14 dagen gestort worden. Helaas werden dat 5 weken en dát vind ik niet kunnen.

Tr
door Trostomaat Aug 17, 2020 om 09:47
239 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk moet u u geld terugkrijgen. Mijn punt was dat daarvoor u niet eens een klacht had hoeven indienen.

Donuts
door Donuts - Aug 16, 2020 om 07:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik lees nergens hoeveel weken u ondertussen op uw geld wacht? Na verwerking van uw retour heeft Blokker 14 dagen de tijd om uw geld terug te storten op uw rekening. U had het artikel ook terug kunnen brengen naar de winkel (tenzij besteld bij externe leverancier), dan had u direct uw geld terug ontvangen.

Ha
door Hanny Aug 16, 2020 om 22:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ruim 5 weken moeten wachten. Ik kon het niet in de winkel terugbrengen, want het was online besteld. Al met al heeft het nog langer dan 5 wkn geduurd, want het moest terug naar de verkooppartner van Blokker.
Ik vind dat hier aandacht aan besteed moet worden, want er zijn meer mensen met dit probleem. Sommige mensen wachten op een paar honderd euro...

panter22
door panter22 - Aug 16, 2020 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe lang heb je moeten wachten op je geld? Je schrijft weken. Hoeveel weken en vanaf wanneer heb je gerekend?
Heb je het herroepingsformulier ingevuld of een mail gestuurd dat je de pan wilde terugsturen?
Of na de ontvangstbevestiging van de herroeping. Of heb je de pan gewoon naar een PostNL punt gebracht.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2020 om 10:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je hebt je geld inmiddels terug begrijp ik?

DOOR HANNY 16 AUG. 2020 OM 02:51
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Artikel is retour (volgens de juiste procedure) gestuurd en klacht was gegrond. Het viel onder de garantie. Netjes bericht gehad, maar daarna weken moeten wachten op mijn geld.
Gezien de klachten op Klacht.nl ben ik niet de enige, dus het gaat structureel mis bij Blokker.

panter22
door panter22 - Aug 17, 2020 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Al met al heeft het nog langer dan 5 wkn geduurd, want het moest terug naar de verkooppartner van Blokker.
Voortaan eerst kijken als je wat wilt kopen. Het is net als bij Bol. je koopt bij een partner van Blokker.
Het is dus niet Blokker waarvan je het geld terug moet krijgen. Je koopt via Blokker.
En je moet klagen voor die partner, want die stort je het geld niet terug.

Ha
door Hanny Aug 18, 2020 om 16:53
Antwoorden / 1 Vragen

Blokker zou het geld terugstorten. Zij vroegen mijn rekeningnummer en zouden het in orde maken, dus niet de verkooppartner. Als je het artikel elders goedkoper ziet, dan moet dat ook met Blokker geregeld worden. Helaas doet Blokker daar niet aan...

panter22
door panter22 Aug 18, 2020 om 17:05
6599 Antwoorden / Vragen

Is dat wel zo?
Van een willekeurige verkooppatner:
- Als wij het product in goede staat hebben ontvangen, krijg je hiervan een bevestiging via email en zal het orderbedrag (indien van toepassing) binnen 10 werkdagen worden terugbetaald door Blokker.

Je hebt dus van de verkooppartner van Blokker een bevestiging gekregen en toen duurde het nog 5 weken voordat Blokker betaalde?

Ha
door Hanny Aug 22, 2020 om 18:38
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat is zo. Blokker moet mijn pan terugbetalen, niet de verkooppartner.
Wat is al eerder schreef; Blokker vroeg mijn rekeningnummer om het geld te storten.
Alles was in orde en het geld zou gestort worden. Vanaf dát moment nog 5 weken moeten wachten.

panter22
door panter22 Aug 22, 2020 om 19:58
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is wel heel lang. Je hebt toch de pan betaald aan Blokker. Waarom moesten ze je rekeningnummer dan weer hebben? Het lijkt er op dat de administratie niet helemaal op orde is. Gelukkig heb je je geld terug.

Ik99
door Ik99 - Feb 15, 2021 om 22:06
1 Antwoorden / Vragen

Hanny is niet de enige. Op 27 januari mijn herroepingsrecht gebruikt. 1 feb meldde de verkoper dat het bedrag €744 kon worden terug gestort. Volgens Blokker zou dat 14 dagen duren. Fout, want de regles stellen dat binnen 14 dagen vanaf het herroepingsrecht, maar eigenlijk direct het geld moet worden terugbetaald.
Na herhaaldelijk aandringen kreeg ik op 11 feb een bericht van de klantenservice dat het bedrag overgemaakt. Toen ik op 15 feb navraag deed werd mij verteld dat het nog NIET was gestort en dat de verwerking nog diverse werkdagen zou duren. Waarschijnlijk op donderdag, dus 18 feb.
Blokker heeft het Thuiswinkel Waarborg, waar ik mijn klacht heb ingediend. Die hebben ze doorgegeven, vandaar het bericht dat het was overgemaakt.
Thuiswinkel waarborg daar wederom op gewezen. Ik vind dat Blokker zijn Thuiswinkel Waarborg moet verleizen, want zij houden zich niet aan de regels. Thuiswinkel Waarborg geeft een zekere veiligheid. Als die veiligheid niet wordt geboden, dan is dat misleiding en dat is strafbaar.