Blokker
Blokker laat klanten veel te lang wachten op geld. Ondeugdelijk artikel teruggestuurd en vervolgens maar wachten op je geld.
Er zijn veel klachten over Blokker, vaak dezelfde klachten, namelijk het wachten op geld dat ze maar niet storten ????
Dit is gelijk een waarschuwing!!!!!
Onbegrijpelijk dat klanten veel moeite moeten doen om hun recht te halen.
Zo'n bedrijf doet maar gewoon...
Wat is hier uw vraag of is dit een melding bestemd voor: kassa@bnnvara.nl Ik begrijp dat hier sprake is een on-line aankoop en dan is dit mogelijk voor nuttige info: https://www.blokker.nl/klantenservice/klachten en aangezien men een keurmerk heeft eventueel ook https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen en/of deze https://www.ictrecht.nl/blog/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer
Het is een melding. Anderen moeten weten wat er kan gebeuren als je een artikel online koopt en er wat aan mankeert.
Dan is het wachten op je geld. Een andere klant is zelfs bezig met de Geschillencommissie, want zij wacht al weken op een bedrag van een paar honderd euro.
Ik vind dat dit niet mag gebeuren.
Vandaar mijn bericht...
Bedankt voor de tips!
Euh Hanny, hoe heet dit forum? Als iedereen hier meldingen gaat doen is het doel van het fourm verdwenen.
Volgens mij mag ik hier een melding doen of een vraag stellen hoor....
Hebt u al op deze manier contact met Blokker gehad?
https://www.blokker.nl/klantenservice/terugbetaling
Meerdere malen contact gehad op diverse manieren, maar ik krijg telkens antwoord dat ik geduld moet hebben.
Als ik een artikel in de fysieke winkel koop, dan mag ik toch ook niet weken later betalen....?!
Iets meer feiten graag. Is het onder garantie teruggestuurd of op basis van het herroepingsrecht? Wanneer is het teruggestuurd en is het ontvangen? Is het op tijd teruggestuurd? Is het volgens de juiste procedure teruggestuurd?
Artikel is retour (volgens de juiste procedure) gestuurd en klacht was gegrond. Het viel onder de garantie. Netjes bericht gehad, maar daarna weken moeten wachten op mijn geld.
Gezien de klachten op Klacht.nl ben ik niet de enige, dus het gaat structureel mis bij Blokker.
Goeie avond Hanny,
Zou je iets meer informatie kunnen geven over het probleem?
Om welk artikel gaat het?
Het gaat om een hapjespan waarvan de deksel helemaal verbogen was en dus niet goed sloot.
Een pan van €47.50, best prijzig...
Met deze kennis, hieronder de oplossing nu ... van @geboren amsterdammer ;)
U hoeft mij niet te waarschuwen, ik stap gewoon een Blokkerwinkel (en dat zijn er nog heel veel) binnen en kijk hoe een product is en als het mij bevalt koop ik het ter plekke. Is het niet op voorraad wordt het besteld en kun je het de volgende dag of 2 dagen later ophalen.
Deze waarschuwing geldt dan niet voor u.
Dát heb ik dus ook gedaan, maar het artikel was niet op voorraad. Dus werd mij geadviseerd het online te proberen.
Gedaan, maar artikel was niet goed.
Teruggestuurd volgens de regels, ontvangen door Blokker, klacht gegrond, maar daarna is het wachten en nog eens wachten...
Ik ben niet de enige, kijk maar op Klacht.nl.
En dáár wil ik mensen voor waarschuwen, want het gaat structureel mis bij Blokker.
@Gerbera, het nadeel van Blokker nu is is dat de winkelvoorraden en keuze steeds beperkter wordt. Enkel de hardlopers worden neergezet en de rest gaan online. Op zich geen probleem als je bv gewoon een pan wilt hebben, maar als de keuze dan weer een specifieke pan is kan het weer lastiger worden.
@Neodutchio, e.e.a. is blijkbaar afhankelijk of het een franciche zaak is. Is het bij ons niet op voorraad wordt het in de winkel ter plekke besteld en vaak de volgende dag al in de winkel. Als de TS het zelf online heeft moeten bestellen vindt ik dat al een slechte service.
Ik begrijp uw probleem als u zou hebben gevraagd om een vervangend, wel deugdelijk, artikel. Een nieuwe hapjespan dus.
Zo te lezen wilt u dat niet: u wilt u geld terug.
Maar waarom dan geen beroep gedaan op het herroepingsrecht, met vermelding, dat wel, dat het ding ook defect is? Wellicht (waarschijnlijk zelfs) had u dan uw geld al lang terug gehad.
Iets om een volgende keer rekening mee te houden.
Ik heb gewoon recht op geld terug. Dit was ook niet het eerste artikel waar wat mis mee was.
Alles volgens de regels gedaan, klacht was gegrond en het bedrag zou binnen 14 dagen gestort worden. Helaas werden dat 5 weken en dát vind ik niet kunnen.
Natuurlijk moet u u geld terugkrijgen. Mijn punt was dat daarvoor u niet eens een klacht had hoeven indienen.
Ik lees nergens hoeveel weken u ondertussen op uw geld wacht? Na verwerking van uw retour heeft Blokker 14 dagen de tijd om uw geld terug te storten op uw rekening. U had het artikel ook terug kunnen brengen naar de winkel (tenzij besteld bij externe leverancier), dan had u direct uw geld terug ontvangen.
Ruim 5 weken moeten wachten. Ik kon het niet in de winkel terugbrengen, want het was online besteld. Al met al heeft het nog langer dan 5 wkn geduurd, want het moest terug naar de verkooppartner van Blokker.
Ik vind dat hier aandacht aan besteed moet worden, want er zijn meer mensen met dit probleem. Sommige mensen wachten op een paar honderd euro...
Hoe lang heb je moeten wachten op je geld? Je schrijft weken. Hoeveel weken en vanaf wanneer heb je gerekend?
Heb je het herroepingsformulier ingevuld of een mail gestuurd dat je de pan wilde terugsturen?
Of na de ontvangstbevestiging van de herroeping. Of heb je de pan gewoon naar een PostNL punt gebracht.
Dus je hebt je geld inmiddels terug begrijp ik?
DOOR HANNY 16 AUG. 2020 OM 02:51
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN
Artikel is retour (volgens de juiste procedure) gestuurd en klacht was gegrond. Het viel onder de garantie. Netjes bericht gehad, maar daarna weken moeten wachten op mijn geld.
Gezien de klachten op Klacht.nl ben ik niet de enige, dus het gaat structureel mis bij Blokker.
Al met al heeft het nog langer dan 5 wkn geduurd, want het moest terug naar de verkooppartner van Blokker.
Voortaan eerst kijken als je wat wilt kopen. Het is net als bij Bol. je koopt bij een partner van Blokker.
Het is dus niet Blokker waarvan je het geld terug moet krijgen. Je koopt via Blokker.
En je moet klagen voor die partner, want die stort je het geld niet terug.
Blokker zou het geld terugstorten. Zij vroegen mijn rekeningnummer en zouden het in orde maken, dus niet de verkooppartner. Als je het artikel elders goedkoper ziet, dan moet dat ook met Blokker geregeld worden. Helaas doet Blokker daar niet aan...
Is dat wel zo?
Van een willekeurige verkooppatner:
- Als wij het product in goede staat hebben ontvangen, krijg je hiervan een bevestiging via email en zal het orderbedrag (indien van toepassing) binnen 10 werkdagen worden terugbetaald door Blokker.
Je hebt dus van de verkooppartner van Blokker een bevestiging gekregen en toen duurde het nog 5 weken voordat Blokker betaalde?
Ja, dat is zo. Blokker moet mijn pan terugbetalen, niet de verkooppartner.
Wat is al eerder schreef; Blokker vroeg mijn rekeningnummer om het geld te storten.
Alles was in orde en het geld zou gestort worden. Vanaf dát moment nog 5 weken moeten wachten.
Dat is wel heel lang. Je hebt toch de pan betaald aan Blokker. Waarom moesten ze je rekeningnummer dan weer hebben? Het lijkt er op dat de administratie niet helemaal op orde is. Gelukkig heb je je geld terug.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer